ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Κετογονική δίαιτα: Πως μπορεί να βοηθήσει ογκολογικούς ασθενείς που λαμβάνουν χημειοθεραπεία

Διατροφή
Κετογονική δίαιτα: Πως μπορεί να βοηθήσει ογκολογικούς ασθενείς που λαμβάνουν χημειοθεραπεία
Μια κετογονική δίαιτα, δηλαδή μια δίαιτα πολύ χαμηλή σε υδατάνθρακες, μπορεί να αντιρροπήσει τον μειωμένο αριθμό αιμοπεταλίων που συχνά προκύπτει μετά από χημειοθεραπεία σύμφωνα με νέα μελέτη σε ποντίκια και άνδρες που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο έγκριτο διεθνές επιστημονικό περιοδικό Science Translational Medicine.
Τετάρτη, 07/12/2022 - 12:30
— Photo: Φωτογραφία από Krisztina Papp
News4Health Team News4Health Team

Οι Καθηγητές της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Σταυρούλα (Λίνα) Πάσχου (Επίκουρη Καθηγήτρια Ενδοκρινολογίας), Θεοδώρα Ψαλτοπούλου (Καθηγήτρια Θεραπευτικής-Επιδημιολογίας-Προληπτικής Ιατρικής) και Θάνος Δημόπουλος (Καθηγητής Θεραπευτικής-Αιματολογίας-Ογκολογίας και Πρύτανης ΕΚΠΑ) συνοψίζουν τα κύρια σημεία της μελέτης αυτής.

Συγκεκριμένα, βρέθηκε ότι ποντίκια με καρκίνο παγκρέατος ή ήπατος που τρέφονταν με κετογονικές δίαιτες ήταν πιο ανθεκτικά στη θρομβοπενία που προκλήθηκε από χημειοθεραπεία με χρήση γεμσιταβίνης από τα αντίστοιχα πειραματόζωα που ελάμβαναν άλλες δίαιτες ελέγχου

Η ερευνητική ομάδα διαπίστωσε ότι το β-υδροξυβουτυρικό, που παράγεται μετά από κετογονική διατροφή, ενεργοποίησε τα γονίδια που σχηματίζουν αιμοπετάλια ενθαρρύνοντας ακριβώς την ακετυλίωση ιστόνης στα κύτταρα του μυελού των οστών που ονομάζονται μεγακαρυοκύτταρα.

Στη συνέχεια, η ομάδα εξέτασε τις επιδράσεις μιας κετογονικής δίαιτας στα αιμοπετάλια σε ανθρώπους, σε 5 υγιείς άνδρες εθελοντές. Ακολουθώντας μια αυστηρή κετογονική δίαιτα για 7 ημέρες, αύξησαν οι άντρες αυτοί μέτρια τον αριθμό των λειτουργικών αιμοπεταλίων κατά περίπου 1,1 φορές σε σύγκριση με μια κανονική δίαιτα. Δεν επηρεάστηκαν το εύρος κατανομής αιμοπεταλίων, ο μέσος όγκος αιμοπεταλίων ή ο αριθμός των ερυθρών ή λευκών αιμοσφαιρίων.

Τέλος, οι ερευνητές μελέτησαν αναδρομικά 28 άνδρες με καρκίνο, οι οποίοι ελάμβαναν συμβατική χημειοθεραπεία είτε ως μονοθεραπεία είτε σε συνδυασμό με ανοσοθεραπεία. Ένας κετογονικός διατροφικός τρόπος ζωής που περιελάμβανε χαμηλά ποσοστά υδατανθράκων, μέτρια ποσοστά πρωτεΐνης και υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά αναφέρθηκε από 11 ασθενείς, ενώ ένας συμβατικός διατροφικός τρόπος ζωής από τους υπόλοιπους 17.

Παρά το γεγονός ότι οι ομάδες ήταν συγκρίσιμες ως προς την ηλικία και το φύλο, τα άτομα που ακολουθούσαν την κετογονική δίαιτα είχαν σημαντικά υψηλότερο αριθμό αιμοπεταλίων από τα άλλα. Η επαγόμενη από τη χημειοθεραπεία θρομβοπενία δεν εμφανίστηκε σε κανένα από τα άτομα που ακολουθούσαν κετογονική δίαιτα έναντι 11,8% αυτών που ακολουθούσαν συμβατική δίαιτα. Δεν παρατηρήθηκαν διαφορές στους υπόλοιπους τύπους κυττάρων αίματος.

Χαμηλοί αριθμοί αιμοπεταλίων εμφανίζονται σε 1 στους 10 ασθενείς που υποβάλλονται σε χημειοθεραπεία για καρκίνο, θέτοντας τους σε αυξημένο κίνδυνο επιπλοκών ειδικά κατά τη διάρκεια χειρουργικής επέμβασης αλλά και αυξημένη πιθανότητα αιμορραγίας γενικότερα. Τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής, που περιέχει 3 πειραματικές και κλινικές υπομελέτες, καταδεικνύουν τις πιθανές προληπτικές και θεραπευτικές δυνατότητες της κετογονικής δίαιτας στην επαγόμενη από τη χημειοθεραπεία θρομβοπενία.

Δείτε επίσης: Δίαιτα μακροζωίας: Μπορεί να ζήσετε παραπάνω χάρη σε μία διατροφή;

Τελευταία τροποποίηση στις 07/12/2022 - 12:10
  • ΚΕΤΟΓΟΝΙΚΗ ΔΙΑΙΤΑ
  • ΔΙΑΙΤΑ
  • ΧΗΜΕΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
  • ΜΕΛΕΤΗ
  • ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΠΑΓΚΡΕΑΤΟΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΗΠΑΤΟΣ
  • ΘΡΟΜΒΟΠΕΝΙΑ
  • ΑΙΜΟΠΕΤΑΛΙΑ
  • ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Στη ΧΗΤΟΣ ABEE η κορυφαία διάκριση «HEALTHY FOOD COMPANY OF THE YEAR»
Στη ΧΗΤΟΣ ABEE η κορυφαία διάκριση «HEALTHY FOOD COMPANY OF THE YEAR» 06 Δεκεμβρίου 2022
Διατροφή: Το «κλειδί» στην πρόληψη και αντιμετώπιση γνωστών ασθενειών 07 Δεκεμβρίου 2022
Διατροφή: Το «κλειδί» στην πρόληψη και αντιμετώπιση γνωστών ασθενειών

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΛΛΟΚ: «Η νομοθετική κατοχύρωση του δικαιώματος στη λήθη ενισχύει τα άτομα με ιστορικό καρκίνου και στην Ελλάδα»
Patient Talk
10/08/2026 - 13:22

ΕΛΛΟΚ: «Η νομοθετική κατοχύρωση του δικαιώματος στη λήθη ενισχύει τα άτομα με ιστορικό καρκίνου και στην Ελλάδα»

Απώλεια βάρους: Οι τρεις παράγοντες που κρίνουν το αποτέλεσμα σύμφωνα με ειδικό στην παχυσαρκία
Διατροφή
07/08/2026 - 16:16

Απώλεια βάρους: Οι τρεις παράγοντες που κρίνουν το αποτέλεσμα σύμφωνα με ειδικό στην παχυσαρκία

Ηλεκτρικά πατίνια: 3,5 φορές μεγαλύτερος ο κίνδυνος σοβαρής εγκεφαλικής κάκωσης
Υγεία
07/08/2026 - 14:00

Ηλεκτρικά πατίνια: 3,5 φορές μεγαλύτερος ο κίνδυνος σοβαρής εγκεφαλικής κάκωσης

Γλοιοβλάστωμα: Νέο «παράθυρο» για πιο αποτελεσματική χημειοθεραπεία μετά το χειρουργείο
Υγεία
07/08/2026 - 11:00

Γλοιοβλάστωμα: Νέο «παράθυρο» για πιο αποτελεσματική χημειοθεραπεία μετά το χειρουργείο

Τα τρία SOS στη μέση ηλικία που εξασφαλίζουν 13 επιπλέον χρόνια χωρίς άνοια
Υγεία
06/08/2026 - 16:00

Τα τρία SOS στη μέση ηλικία που εξασφαλίζουν 13 επιπλέον χρόνια χωρίς άνοια

Γιατί ξαναπαίρνουμε το χαμένο βάρος; Ο ρόλος του βιολογικού προγραμματισμού μας
Διατροφή
06/08/2026 - 13:00

Γιατί ξαναπαίρνουμε το χαμένο βάρος; Ο ρόλος του βιολογικού προγραμματισμού μας

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας: Ο ΕΕΣ καλεί νέους και εφήβους να ενταχθούν στις δράσεις του τομέα
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 17:33
Επαναστατικό ψηφιακό «τεστ» χαρτογραφεί την έκθεσή μας στις χημικές ουσίες
Digital Health
12/08/2026 - 17:11
Θερμική εξάντληση ή θερμοπληξία; Η γνώση των διαφορών τους μπορεί να σώσει ζωές
Υγεία
12/08/2026 - 16:41
Κλειστοί οι λόφοι Λυκαβηττού και Φινόπουλου για τον κίνδυνο φωτιάς
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 15:48
ΕΛΛΟΚ: Σημαντικό βήμα για την ογκολογική φροντίδα στη Δυτική Μακεδονία η αναβάθμιση του «Μποδοσάκειου»
Patient Talk
12/08/2026 - 15:26
Αντίδραση του ΠΟΥ για το νέο διάταγμα Τραμπ σχετικά με τα εμβόλια
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 14:44
Θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών και σήμερα σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 14:08
Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών
Διατροφή
12/08/2026 - 13:34
Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής αύξησε κατά 30% τις δράσεις κατά των κουνουπιών»
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 13:03
Η Meta αντιμέτωπη με αγωγή τριάντα πολιτειών των ΗΠΑ για τον εθισμό ανηλίκων στα social media
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 12:37
Η πολυδιάστατη επιβάρυνση των φροντιστών ασθενών με καρκίνο
Ψυχική Υγεία
12/08/2026 - 11:59
Βοήθεια 2 εκατ. ευρώ από την ΕΕ στη σεισμόπληκτη Κολομβία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 11:34
Η μακροχρόνια περιπέτεια των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από κεραυνούς
Υγεία
12/08/2026 - 11:12
Ο ΙΣΑ ζητεί αμοιβή για τους ιατρούς που συμμετέχουν στις επιτροπές ελέγχου της περιφέρειας
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 10:21
Σχεδόν ποτέ δεν φταίει το φαγητό για τα κιλά των καλοκαιρινών διακοπών - Ο απλός κανόνας των 72 ωρών
Health Talk
12/08/2026 - 09:59
Το BBQ αλλιώς: Επτά καλοκαιρινές και φιλικές προς την καρδιά συνταγές για... σχάρα
Διατροφή
11/08/2026 - 17:12
Μετάθεση της πλήρους έναρξης του Ψηφιακού Αποθετηρίου για την 1η Ιανουαρίου ζητεί ο ΠΙΣ
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 16:39
Παγκόσμιος Μετεωρολογικός Οργανισμός: Πιο συχνές και περισσότερο έντονες οι ακραίες ζέστες
Επικαιρότητα
11/08/2026 - 16:04
Κονγκό: Ξεπέρασαν τους 2.000 οι θάνατοι από την επιδημία του Έμπολα
Επικαιρότητα
11/08/2026 - 15:37
Πρωτοποριακή επέμβαση σε επιβαρυμένο ηλικιωμένο ασθενή στο ΑΧΕΠΑ
Υγεία
11/08/2026 - 14:46
Γεωργιάδης: «Το "Παπανικολάου" ενισχύεται με 88 θέσεις επικουρικού προσωπικού»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 13:51
Safe Water Sports: Κανόνες ασφαλείας στη θάλασσα για τους ηλικιωμένους
Υγεία
11/08/2026 - 13:24
Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών: «Καμία ανοχή στη βία κατά των εργαζομένων στα νοσοκομεία»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 12:44
Εμβολιασμός πτηνών κατά του στελέχους Η5 της γρίπης στην Αυστραλία
Επικαιρότητα
11/08/2026 - 12:18
Η Καλιφόρνια ανάβει «κόκκινο» στους AI «ψυχοθεραπευτές» - Η παραδοχή της OpenAI για τις αυτοκτονίες
Ψυχική Υγεία
11/08/2026 - 11:53
Όταν η υγιεινή διατροφή γίνεται... νευρική ορθορεξία - Ποιος ο ρόλος των social media
Διατροφή
11/08/2026 - 11:09
Γεωργιάδης για Βενιζέλειο: «Κλειστό και άδειο το γραφείο που έπεσαν οι σοβάδες»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 10:14
H «άγνωστη» πλευρά της κλιματικής αλλαγής: Οι ζεστές νύχτες επιβαρύνουν το σώμα
Υγεία
11/08/2026 - 09:42
Οι κίνδυνοι για τα μάτια μας από τα θαλάσσια σπορ και πως θα τα προστατεύσουμε
Health Talk
11/08/2026 - 09:18
Παγκόσμια Ημέρα Φυσικοθεραπείας: Η δύναμη της κίνησης απέναντι στα καρδιαγγειακά νοσήματα και το εγκεφαλικό
Υγεία
10/08/2026 - 18:03

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Χωρίς αξονικό τομογράφο το νοσοκομείο «Αττικόν» - Σε κίνδυνο η εξυπηρέτηση των ασθενών
Πολιτική Υγείας
10/08/2026 - 14:23
Έκκληση για 10 κατεπείγουσες κοινές δράσεις κατά της επιδημίας Έμπολα στο Κονγκό
Πολιτική Υγείας
10/08/2026 - 16:46
Γεωργιάδης για Βενιζέλειο: «Κλειστό και άδειο το γραφείο που έπεσαν οι σοβάδες»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 10:14
Όταν η υγιεινή διατροφή γίνεται... νευρική ορθορεξία - Ποιος ο ρόλος των social media
Διατροφή
11/08/2026 - 11:09
Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών: «Καμία ανοχή στη βία κατά των εργαζομένων στα νοσοκομεία»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 12:44
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo