ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η μακροχρόνια κατανάλωση γιαουρτιού μπορεί να αποτρέπει την εκδήλωση καρκίνου του παχέος εντέρου

Διατροφή
Pexels
Οι ερευνητές υποθέτουν ότι η μακροχρόνια πρόσληψη γιαουρτιού μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου μέσω της διατήρησης μιας ισορροπημένης εντερικής μικροχλωρίδας.
Πέμπτη, 13/02/2025 - 12:30
— Photo: Pexels
News4Health Team News4Health Team

Η μακροχρόνια κατανάλωση γιαουρτιού συνδέεται με μειωμένη συχνότητα εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου, όπως διαπιστώνει μελέτη με επικεφαλής ερευνητές του Mass General Brigham που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Gut Microbes».

Για τη διεξαγωγή της μελέτης οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα από δύο αμερικανικές προοπτικές μελέτες κοόρτης, που παρακολούθησαν περισσότερες από 100.000 γυναίκες νοσηλεύτριες και 51.000 άνδρες επαγγελματίες υγείας, αντίστοιχα. Οι συμμετέχοντες παρακολουθούνταν για χρόνια απαντώντας σε επαναλαμβανόμενα ερωτηματολόγια σχετικά με παράγοντες του τρόπου ζωής και ασθένειες. Επίσης, οι ερευνητές αξιολόγησαν δείγματα ιστών για τους συμμετέχοντες με επιβεβαιωμένες περιπτώσεις καρκίνου του παχέος εντέρου.

Οι ερευνητές εντόπισαν 3.079 περιπτώσεις καρκίνου του παχέος εντέρου, ενώ σε 1.121 περιπτώσεις υπήρχαν πληροφορίες σχετικά με την περιεκτικότητα στο βακτήριο Bifidobacterium. Το 31% των περιπτώσεων αυτών ήταν θετικές στο βακτήριο αυτό και το 69% αρνητικές. Σημειώνεται ότι το Bifidobacterium είναι μεταξύ των σημαντικών προβιοτικών βακτηριακών στελεχών στο γιαούρτι και η κλινική σημασία της αφθονίας του στον ιστό του καρκίνου του παχέος εντέρου δεν έχει προσδιοριστεί πλήρως.

Οι επιστήμονες δεν παρατήρησαν σημαντική συσχέτιση μεταξύ της μακροχρόνιας κατανάλωσης γιαουρτιού και της συνολικής επίπτωσης στον καρκίνο του παχέος εντέρου, αλλά είδαν μια συσχέτιση σε όγκους θετικούς στο Bifidobacterium με 20% χαμηλότερο ποσοστό εμφάνισης για τους συμμετέχοντες που κατανάλωναν δύο ή περισσότερες μερίδες γιαούρτι την εβδομάδα. Αυτό το μικρότερο ποσοστό οφείλεται στη χαμηλότερη επίπτωση του θετικού στο Bifidobacterium εγγύς καρκίνου του παχέος εντέρου, ενός τύπου καρκίνου του παχέος εντέρου που εμφανίζεται στη δεξιά πλευρά.

Οι ερευνητές υποθέτουν ότι η μακροχρόνια πρόσληψη γιαουρτιού μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου μέσω της διατήρησης μιας ισορροπημένης εντερικής μικροχλωρίδας, η οποία μπορεί να συμβάλει στον αποκλεισμό επιβλαβών μικροβίων. Ωστόσο, σημειώνουν ότι απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να εξαχθεί ένα οριστικό συμπέρασμα.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ

  • ΓΙΑΟΥΡΤΙ
  • ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΠΑΧΕΟΣ ΕΝΤΕΡΟΥ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η θέση των πιάτων στο μενού επηρεάζουν τις επιλογές των εφήβων
Η θέση των πιάτων στο μενού επηρεάζουν τις επιλογές των εφήβων 13 Φεβρουαρίου 2025
Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο: Πώς μπορούμε να αυξήσουμε την πρόσληψή του 13 Φεβρουαρίου 2025
Τροφές πλούσιες σε ασβέστιο: Πώς μπορούμε να αυξήσουμε την πρόσληψή του

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Hot dog: Οι κίνδυνοι για την υγεία, τι περιέχουν και πόσο συχνά μπορούν να καταναλώνονται
Διατροφή
02/07/2026 - 14:00

Hot dog: Οι κίνδυνοι για την υγεία, τι περιέχουν και πόσο συχνά μπορούν να καταναλώνονται

ΕΦΕΤ: Ανάκληση μη ασφαλούς επιδορπίου γάλακτος πουτίγκας με γεύση σοκολάτας
Επικαιρότητα
26/06/2026 - 19:38

ΕΦΕΤ: Ανάκληση μη ασφαλούς επιδορπίου γάλακτος πουτίγκας με γεύση σοκολάτας

Καρκίνος παχέος εντέρου και ορθού: Παράγοντες κινδύνου, συμπτώματα και ο ρόλος της πρόληψης
Health Talk
25/06/2026 - 20:53

Καρκίνος παχέος εντέρου και ορθού: Παράγοντες κινδύνου, συμπτώματα και ο ρόλος της πρόληψης

IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14

IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου

Θετική γνωμοδότηση από τον ΕΜΑ σε νέο φάρμακο για τον μεταστατικό καρκίνο του παχέος εντέρου
Pharma News
09/06/2026 - 19:21

Θετική γνωμοδότηση από τον ΕΜΑ σε νέο φάρμακο για τον μεταστατικό καρκίνο του παχέος εντέρου

Εντοπίστηκε πιθανή σχέση μεταξύ του καρκίνου του παχέος εντέρου και των δρομέων αντοχής
Υγεία
22/05/2026 - 16:08

Εντοπίστηκε πιθανή σχέση μεταξύ του καρκίνου του παχέος εντέρου και των δρομέων αντοχής

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οκτώ τραυματίες, οι δύο ανήλικα παιδιά, σε τροχαίο με τρία ΙΧ και μια νταλίκα στο Άκτιο
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 16:37
Πρόωρη εκσπερμάτιση και καλοκαίρι: Γιατί συμβαίνει και πως θα την αποφύγετε
Health Talk
14/08/2026 - 16:24
Οκτώ στους δέκα ενήλικες ελέγχουν συστηματικά την υγεία τους από το σπίτι
Υγεία
14/08/2026 - 15:53
Ρόμπι Γουίλιαμς: «Έχω και λίγο αυτισμό και πραγματικά το αγαπώ...»
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 15:08
ΠΟΥ: Αυξήθηκαν και το 2026 οι επιθέσεις σε δομές υγείας και υγειονομικούς σε Γάζα και Ουκρανία
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 14:23
Ο ΕΕΣ στην πρώτη γραμμή της φωτιάς στη Σίβηρη της Χαλκιδικής
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 13:08
Η «ερωτική βαλίτσα» κάθε ζευγαριού που πάει διακοπές - Μικρά αντικείμενα που μπορούν να ανανεώσουν μια σχέση
Ψυχική Υγεία
14/08/2026 - 12:42
Οι ακραίες θερμοκρασίες δυσχεραίνουν τις συνθήκες εργασίας - Η περίπτωση της Βρετανίας
Υγεία
14/08/2026 - 11:48
ΕΟΠΥΥ: Χωρίς οικονομική συμμετοχή η περίθαλψη των εγκαυματιών
Πολιτική Υγείας
14/08/2026 - 10:58
Γεωργιάδης: Υποχρεωτική η ηλεκτρονική καταχώρηση διαγνωστικών εξετάσεων από την 1η Σεπτεμβρίου
Πολιτική Υγείας
14/08/2026 - 10:17
ΕΚΑΒ: Σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα για την πυρκαγιά στη Χαλκιδική
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 18:02
Το αίσθημα της αδικίας και η συσχέτισή του με τις θεωρίες συνομωσίας
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 17:46
Βουλωμένα αυτιά από τις καλοκαιρινές βουτιές: Πως συμβαίνει και ποια η αντιμετώπιση
Υγεία
13/08/2026 - 16:39
Νόσος των Λεγεωνάριων: Διαχρονική απειλή για τη δημόσια υγεία – Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο
Υγεία
13/08/2026 - 16:01
Αντιδρά η ΠΟΕΔΗΝ στην πειθαρχική δίωξη της προέδρου των εργαζομένων στο Νοσοκομείο Σύρου
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 15:18
Τα ζώα και οι ασυνήθιστες συμπεριφορές τους σε μια ολική έκλειψη Ηλίου
Pet
13/08/2026 - 14:43
Καθημερινό χάπι GLP 1 για την απώλεια βάρους έλαβε έγκριση χρήσης στην Βρετανία
Pharma News
13/08/2026 - 14:16
Παράταση έως τις 31 Δεκεμβρίου για το Ψηφιακό Αποθετήριο ζητεί και ο ΙΣΠ
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 13:38
Σε επιφυλακή η Πολιτική Προστασία για την εξέλιξη των θυελλωδών ανέμων
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 13:04
Αποχή από το σεξ: Γιατί είναι ταμπού και ποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 12:38
Διατροφικές «βόμβες» στα ράφια: Επτά προϊόντα που δεν πρέπει να αγγίζουμε
Διατροφή
13/08/2026 - 11:49
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να «ξεκλειδώσει» τα μυστικά των βακτηριοφάγων
Υγεία
13/08/2026 - 11:04
ΕΟΔΥ: 45 νέα κρούσματα λοίμωξης του ιού του Δυτικού Νείλου και 9 θάνατοι
Υγεία
13/08/2026 - 10:19
«Ο πρόεδρος δεν δείχνει καλά»: Κορυφαίος καρδιολόγος άνοιξε συζήτηση για την υγεία του Τραμπ
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 09:52
Πότε πρέπει να μας ανησυχήσει ο χρόνιος βήχας και ποιους κινδύνους μπορεί να κρύβει
Health Talk
12/08/2026 - 17:59
Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας: Ο ΕΕΣ καλεί νέους και εφήβους να ενταχθούν στις δράσεις του τομέα
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 17:33
Επαναστατικό ψηφιακό «τεστ» χαρτογραφεί την έκθεσή μας στις χημικές ουσίες
Digital Health
12/08/2026 - 17:11
Θερμική εξάντληση ή θερμοπληξία; Η γνώση των διαφορών τους μπορεί να σώσει ζωές
Υγεία
12/08/2026 - 16:41
Κλειστοί οι λόφοι Λυκαβηττού και Φινόπουλου για τον κίνδυνο φωτιάς
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 15:48
ΕΛΛΟΚ: Σημαντικό βήμα για την ογκολογική φροντίδα στη Δυτική Μακεδονία η αναβάθμιση του «Μποδοσάκειου»
Patient Talk
12/08/2026 - 15:26

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο ΙΣΑ ζητεί αμοιβή για τους ιατρούς που συμμετέχουν στις επιτροπές ελέγχου της περιφέρειας
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 10:21
Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής αύξησε κατά 30% τις δράσεις κατά των κουνουπιών»
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 13:03
Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών
Διατροφή
12/08/2026 - 13:34
Αντίδραση του ΠΟΥ για το νέο διάταγμα Τραμπ σχετικά με τα εμβόλια
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 14:44
Διατροφικές «βόμβες» στα ράφια: Επτά προϊόντα που δεν πρέπει να αγγίζουμε
Διατροφή
13/08/2026 - 11:49
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo