ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Εγκυμοσύνη: Πόσες κούπες καφέ κάνει να πίνω κάθε μέρα;

Διατροφή
Εγκυμοσύνη: Πόσες κούπες καφέ κάνει να πίνω κάθε μέρα;
Επιστήμονες από το πανεπιστήμιο του Queensland, δείχνει ότι η κατανάλωση καφέ σε μέτριες ποσότητες δεν αυξάνει το ρίσκο αποβολής, πρόωρης γέννας ή θνησιγένειας .
Κυριακή, 02/07/2023 - 11:00
— Photo: freepik
Μαριαλένα Τσόγκα Μαριαλένα Τσόγκα

Oι εγκυμονούσες γυναίκες που αγαπούν τον καφέ δεν είναι ανάγκη να τον στερούνται τελείως, σύμφωνα με νέα γενετική μελέτη που δείχνει ότι είναι ασφαλές να καταναλώνουν το αγαπημένο τους ρόφημα καφέ.

Στις αναθεωρημένες οδηγίες του ο ΠΟΥ για τις εγκυμονούσες γυναίκες αναφέρει ότι θα πρέπει να πίνουν λιγότερο από 300mg καφεΐνης ή αλλιώς δύο με τρεις κούπες τη μέρα, εξηγεί η καθηγήτρια Gunn-Helen Moen σε ανακοίνωση που εξέδωσε το πανεπιστήμιο. «Αυτό όμως βασίζεται σε μελέτες παρατήρησης κατά τις οποίες είναι δύσκολο να διαχωρίσεις την κατανάλωση καφέ από άλλους παράγοντες κινδύνου όπως είναι το κάπνισμα, το αλκοόλ ή η κακή διατροφή. Θέλαμε να ανακαλύψουμε αν ο καφές από μόνος του μπορεί να αυξήσει το ρίσκο δυσμενής έκβασης εγκυμοσύνης αλλά η έρευνα έδειξε ότι δεν είναι μόνο αυτό το θέμα», εξηγεί η Gunn-Helen Moen.

Η αγάπη μας για τον καφέ μπορεί να σχετίζεται με τα γονίδιά μας

Ο καθηγητής Daniel Hwang αναφέρει ότι οι προσωπικές προτιμήσεις κάποιου σε ότι αφορά τον καφέ σχετίζονται εν μέρει με τα γονίδιά του. Για την ακρίβεια, συγκεκριμένα γονιδιακές μεταλλάξεις μπορεί να επηρεάζουν πόσο καφέ μπορεί να επιθυμεί να πιει κάποιος. «Αυτό που παρατηρήσαμε είναι ότι οι γενετικές μεταλλάξεις δεν επηρεάζουν μόνο την κατανάλωση καφέ στον γενικό πληθυσμό αλλά και τις εγκυμονούσες γυναίκες» αναφέρει ο Hwang.

Πιο συγκεκριμένα, οι συγγραφείς της μελέτης χρησιμοποίησαν μια τεχνική που ονομάζεται μεντελική τυχαιοποίηση, η οποία χρησιμοποίησε 8 γενετικές μεταλλάξεις που προβλέπουν την προτίμηση της εγκυμονούσας σε ό,τι αφορά τον καφέ. Κατόπιν, έκαναν σύγκριση των μεταλλάξεων αυτών με τον τρόπο με τον οποίο τελικά κατέληξε η εγκυμοσύνη. «Επειδή δεν μπορούμε να ζητήσουμε από τις εγκυμονούσες να καταναλώσουν συνταγογραφούμενες ποσότητες καφέ, χρησιμοποιήσαμε τη γενετική ανάλυση για να μιμηθούμε μια τυχαιοποιημένη μελέτη ελέγχου» δήλωσε ο καθηγητής Hwang.

Σε κάθε περίπτωση τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι οι γυναίκες που έπιναν καφέ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους δεν διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο επιπλοκών από τις γυναίκες που δεν καταναλώνουν καφέ.

Όσον αφορά τη διατροφή κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης πολλές φορές οι γιατροί συμβουλεύουν τις γυναίκες να κόβουν πράγματα από τη διατροφή τους όπως και τον καφέ, ωστόσο αυτή η μελέτη δείχνει ότι μπορούν να απολαμβάνουν τον καφέ τους χωρίς να ανησυχούν για το αυξημένο ρίσκο δυσμενής κατάληξης της εγκυμοσύνης, αναφέρει η καθηγήτρια Hwan.

Η ερευνητική ομάδα αναφέρει ότι η γενετική ανάλυση εξετάσει συγκεκριμένους κινδύνους εγκυμοσύνης. Το θέμα είναι ότι η υπερβολική κατανάλωση καφέ θα μπορούσε να επηρεάζουν άλλους παράγοντες κινδύνου όπως η ανάπτυξη του εμβρύου στη μήτρα. Για αυτόν τον λόγο, οι συγγραφείς της μελέτης συνεχίζουν να προτείνουν στις εγκυμονούσες γυναίκες να καταναλώνουν καφέ αλλά σε μέτριες ποσότητες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο International Journal of Epidemiology.

Πηγή: www.studyfinds.org

Τελευταία τροποποίηση στις 30/06/2023 - 11:32
  • ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ
  • ΚΑΦΕΣ
  • ΚΑΦΕΙΝΗ
  • ΜΩΡΟ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

«Καμπανάκι» έρχεται από τον ΠΟΥ: Πιθανή καρκινογόνος ουσία το γλυκαντικό ασπαρτάμη
«Καμπανάκι» έρχεται από τον ΠΟΥ: Πιθανή καρκινογόνος ουσία το γλυκαντικό ασπαρτάμη 29 Ιουνίου 2023
Φτιάξτε ελαφρύ βελούδινο παγωτό με λίγες θερμίδες (Συνταγή) 02 Ιουλίου 2023
Φτιάξτε ελαφρύ βελούδινο παγωτό με λίγες θερμίδες (Συνταγή)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00

Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας

Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00

Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση

Διατροφή και κατάθλιψη: Τα θρεπτικά συστατικά που μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισής της
Διατροφή
22/05/2026 - 18:11

Διατροφή και κατάθλιψη: Τα θρεπτικά συστατικά που μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισής της

Οι καρδιοπάθειες φαίνεται ότι μπορεί να ξεκινούν από την ενδομήτρια ζωή
Υγεία
21/05/2026 - 16:00

Οι καρδιοπάθειες φαίνεται ότι μπορεί να ξεκινούν από την ενδομήτρια ζωή

Καφές και ιβουπροφαίνη: Αποτελεσματικός συνδυασμός κατά του πόνου αλλά με κινδύνους
Υγεία
20/05/2026 - 13:00

Καφές και ιβουπροφαίνη: Αποτελεσματικός συνδυασμός κατά του πόνου αλλά με κινδύνους

Η εγκυμοσύνη είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να αλλάξει η οικογενειακή διατροφική κουλτούρα
Διατροφή
15/05/2026 - 18:18

Η εγκυμοσύνη είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να αλλάξει η οικογενειακή διατροφική κουλτούρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας
Διατροφή
13/06/2026 - 16:34
Μητσοτάκης: Κατασκευή νέου νοσοκομείου στην Κω και αξιοποίηση του παλιού στη Ρόδο
Πολιτική Υγείας
13/06/2026 - 16:14
Ηλεκτροπόρωση: Μία παλιά μέθοδος ανοίγει νέους δρόμους για ανεγχείρητους καρκίνους του πεπτικού
Υγεία
13/06/2026 - 15:44
Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη: Το βαθιά ανθρώπινο μήνυμα του Νοσοκομείου Χανίων
Υγεία
13/06/2026 - 08:14
Η Novo Nordisk και η «ΙΜΕΡΟΕΣΣΑ» στο BeWell Festival με το μήνυμα «για μια ανάλαφρη ζωή»
Patient Talk
13/06/2026 - 03:41
Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον Έβρο για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της ELPEN
Pharma News
13/06/2026 - 00:13
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Προστάτη: Η επιστήμη αλλάζει τους κανόνες της πρόληψης
Health Talk
12/06/2026 - 22:43
«The Lancet»: Οι πολιτικές που μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 22:18
Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46
Ικανοποίηση στον ΙΣΑ για τη συνέχιση του προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 21:18
Αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, συνεχίζεται η επιτήρηση στη Λέσβο για τον αφθώδη πυρετό
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 20:47
Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo