ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δεν είναι πολύ πιο υγιεινές οι δίαιτες σήμερα παγκοσμίως, από ό,τι ήταν πριν 30 χρόνια

Διατροφή
Δεν είναι πολύ πιο υγιεινές οι δίαιτες σήμερα παγκοσμίως, από ό,τι ήταν πριν 30 χρόνια
Ελάχιστα πιο υγιεινή είναι η διατροφή των ανθρώπων σήμερα σε παγκόσμιο επίπεδο, σε σχέση με αυτήν που ήταν πριν 30 χρόνια, δείχνει μια νέα μελέτη.
Τετάρτη, 21/09/2022 - 09:04
— Photo: pixabay
News4Health Team News4Health Team

Η έρευνα, που αξιολόγησε τις διατροφικές συνήθειες ενηλίκων και παιδιών σε 185 χώρες σε βάθος σχεδόν τριών δεκαετιών (από το 1990 μέχρι το 2018), βαθμολόγησε από το 0 (πολλά κατεργασμένα κρέατα, ζάχαρη, αλάτι κ.α.) έως το 100 (πολλά φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης κ.α.). πόσο πιστά οι άνθρωποι τηρούν τη συνιστώμενη υγιεινή διατροφή.

Ο μέσος όρος των 185 χωρών είναι το 40,3, μια οριακή βελτίωση μόλις 1,5 μονάδων μέσα σε αυτά τα 30 χρόνια. Το γεγονός αυτό, σύμφωνα με τους επιστήμονες, δείχνει πόσο μεγάλη είναι η πρόκληση να ενθαρρυνθεί και να εφαρμοστεί στην πράξη η υγιεινή διατροφή σε διεθνή κλίμακα.

Η υγιεινή διατροφή κερδίζει διαχρονικά έδαφος σε πολύ διαφορετικές χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα, το Ιράν και το Βιετνάμ, αλλά πολύ λιγότερο σε άλλες όπως η Ιαπωνία, η Νιγηρία και η Τανζανία. Μόνο δέκα χώρες, που αντιπροσωπεύουν λιγότερο από 1% του παγκόσμιου πληθυσμού, πήραν πάνω από 50 βαθμούς. Το υψηλότερο "σκορ" έχουν το Βιετνάμ, το Ιράν, η Ινδονησία και η Ινδία, ενώ το χαμηλότερο η Βραζιλία, το Μεξικό, οι ΗΠΑ (που πάντως εμφανίζουν αργή βελτίωση) και η Αίγυπτος.

Σε περιφερειακό επίπεδο, η βαθμολογία κυμαίνεται από 30,3 στη Λατινική Αμερική και Καραϊβική (κάνουν τη χειρότερη διατροφή κατά μέσο όρο) μέχρι 45,7 στη Νότια Ασία. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι γυναίκες είναι πιθανότερο να τρώνε πιο υγιεινά σε σχέση με τους άνδρες και οι νεότεροι ενήλικες σε σχέση με τους ηλικιωμένους. Επίσης όσο μεγαλύτερο είναι το μορφωτικό επίπεδο των ανθρώπων και των γονιών τους, τόσο πιθανότερο είναι ακολουθούν πιο υγιεινή διατροφή.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Βικτόρια Μίλερ του καναδικού ΜακΜάστερ και τoν καθηγητή Τζιν Μάγιερ της Σχολής Επιστήμης της Διατροφής του αμερικανικού Πανεπιστημίου Ταφτς, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature Food", επεσήμαναν ότι η κακή διατροφή αποτελεί βασική αιτία διαφόρων ασθενειών και ευθύνεται για έναν στις τέσσερις (26%) θανάτους που θα μπορούσαν να έχουν προληφθεί.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

  • ΔΙΑΙΤΑ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Τι προσφέρει στον οργανισμό σου μια χούφτα καρύδια όταν τα τρως συχνά
Τι προσφέρει στον οργανισμό σου μια χούφτα καρύδια όταν τα τρως συχνά 19 Σεπτεμβρίου 2022
Διάσημο ρόφημα μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο διαβήτη - Πόσες κούπες αρκούν 21 Σεπτεμβρίου 2022
Διάσημο ρόφημα μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο διαβήτη - Πόσες κούπες αρκούν

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Απώλεια βάρους: Οι τρεις παράγοντες που κρίνουν το αποτέλεσμα σύμφωνα με ειδικό στην παχυσαρκία
Διατροφή
07/08/2026 - 16:16

Απώλεια βάρους: Οι τρεις παράγοντες που κρίνουν το αποτέλεσμα σύμφωνα με ειδικό στην παχυσαρκία

Οι πέντε λόγοι για τους οποίους η διατροφή πρέπει να καθοδηγείται από κλινικό διαιτολόγο
Health Talk
05/08/2026 - 18:59

Οι πέντε λόγοι για τους οποίους η διατροφή πρέπει να καθοδηγείται από κλινικό διαιτολόγο

Ιδρώτας και διατροφή: Πώς σαμποτάρουν το δέρμα μας το καλοκαίρι
Health Talk
30/07/2026 - 20:13

Ιδρώτας και διατροφή: Πώς σαμποτάρουν το δέρμα μας το καλοκαίρι

Η κατανάλωση φαγητού μέσα σε 9 ώρες την ημέρα ίσως προστατεύει τη μνήμη και τον εγκέφαλο
Διατροφή
27/07/2026 - 12:00

Η κατανάλωση φαγητού μέσα σε 9 ώρες την ημέρα ίσως προστατεύει τη μνήμη και τον εγκέφαλο

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Μπορεί να ευθύνονται για τo ένα τρίτο των περιστατικών καρδιοπάθειας
Υγεία
16/07/2026 - 12:00

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Μπορεί να ευθύνονται για τo ένα τρίτο των περιστατικών καρδιοπάθειας

Τι είναι το μικροβίωμα του εντέρου, ποια η συμβολή του στην υγεία και πως επηρεάζεται από τη διατροφή
Health Talk
14/07/2026 - 19:33

Τι είναι το μικροβίωμα του εντέρου, ποια η συμβολή του στην υγεία και πως επηρεάζεται από τη διατροφή

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οκτώ τραυματίες, οι δύο ανήλικα παιδιά, σε τροχαίο με τρία ΙΧ και μια νταλίκα στο Άκτιο
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 16:37
Πρόωρη εκσπερμάτιση και καλοκαίρι: Γιατί συμβαίνει και πως θα την αποφύγετε
Health Talk
14/08/2026 - 16:24
Οκτώ στους δέκα ενήλικες ελέγχουν συστηματικά την υγεία τους από το σπίτι
Υγεία
14/08/2026 - 15:53
Ρόμπι Γουίλιαμς: «Έχω και λίγο αυτισμό και πραγματικά το αγαπώ...»
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 15:08
ΠΟΥ: Αυξήθηκαν και το 2026 οι επιθέσεις σε δομές υγείας και υγειονομικούς σε Γάζα και Ουκρανία
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 14:23
Ο ΕΕΣ στην πρώτη γραμμή της φωτιάς στη Σίβηρη της Χαλκιδικής
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 13:08
Η «ερωτική βαλίτσα» κάθε ζευγαριού που πάει διακοπές - Μικρά αντικείμενα που μπορούν να ανανεώσουν μια σχέση
Ψυχική Υγεία
14/08/2026 - 12:42
Οι ακραίες θερμοκρασίες δυσχεραίνουν τις συνθήκες εργασίας - Η περίπτωση της Βρετανίας
Υγεία
14/08/2026 - 11:48
ΕΟΠΥΥ: Χωρίς οικονομική συμμετοχή η περίθαλψη των εγκαυματιών
Πολιτική Υγείας
14/08/2026 - 10:58
Γεωργιάδης: Υποχρεωτική η ηλεκτρονική καταχώρηση διαγνωστικών εξετάσεων από την 1η Σεπτεμβρίου
Πολιτική Υγείας
14/08/2026 - 10:17
ΕΚΑΒ: Σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα για την πυρκαγιά στη Χαλκιδική
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 18:02
Το αίσθημα της αδικίας και η συσχέτισή του με τις θεωρίες συνομωσίας
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 17:46
Βουλωμένα αυτιά από τις καλοκαιρινές βουτιές: Πως συμβαίνει και ποια η αντιμετώπιση
Υγεία
13/08/2026 - 16:39
Νόσος των Λεγεωνάριων: Διαχρονική απειλή για τη δημόσια υγεία – Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο
Υγεία
13/08/2026 - 16:01
Αντιδρά η ΠΟΕΔΗΝ στην πειθαρχική δίωξη της προέδρου των εργαζομένων στο Νοσοκομείο Σύρου
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 15:18
Τα ζώα και οι ασυνήθιστες συμπεριφορές τους σε μια ολική έκλειψη Ηλίου
Pet
13/08/2026 - 14:43
Καθημερινό χάπι GLP 1 για την απώλεια βάρους έλαβε έγκριση χρήσης στην Βρετανία
Pharma News
13/08/2026 - 14:16
Παράταση έως τις 31 Δεκεμβρίου για το Ψηφιακό Αποθετήριο ζητεί και ο ΙΣΠ
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 13:38
Σε επιφυλακή η Πολιτική Προστασία για την εξέλιξη των θυελλωδών ανέμων
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 13:04
Αποχή από το σεξ: Γιατί είναι ταμπού και ποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 12:38
Διατροφικές «βόμβες» στα ράφια: Επτά προϊόντα που δεν πρέπει να αγγίζουμε
Διατροφή
13/08/2026 - 11:49
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να «ξεκλειδώσει» τα μυστικά των βακτηριοφάγων
Υγεία
13/08/2026 - 11:04
ΕΟΔΥ: 45 νέα κρούσματα λοίμωξης του ιού του Δυτικού Νείλου και 9 θάνατοι
Υγεία
13/08/2026 - 10:19
«Ο πρόεδρος δεν δείχνει καλά»: Κορυφαίος καρδιολόγος άνοιξε συζήτηση για την υγεία του Τραμπ
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 09:52
Πότε πρέπει να μας ανησυχήσει ο χρόνιος βήχας και ποιους κινδύνους μπορεί να κρύβει
Health Talk
12/08/2026 - 17:59
Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας: Ο ΕΕΣ καλεί νέους και εφήβους να ενταχθούν στις δράσεις του τομέα
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 17:33
Επαναστατικό ψηφιακό «τεστ» χαρτογραφεί την έκθεσή μας στις χημικές ουσίες
Digital Health
12/08/2026 - 17:11
Θερμική εξάντληση ή θερμοπληξία; Η γνώση των διαφορών τους μπορεί να σώσει ζωές
Υγεία
12/08/2026 - 16:41
Κλειστοί οι λόφοι Λυκαβηττού και Φινόπουλου για τον κίνδυνο φωτιάς
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 15:48
ΕΛΛΟΚ: Σημαντικό βήμα για την ογκολογική φροντίδα στη Δυτική Μακεδονία η αναβάθμιση του «Μποδοσάκειου»
Patient Talk
12/08/2026 - 15:26

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο ΙΣΑ ζητεί αμοιβή για τους ιατρούς που συμμετέχουν στις επιτροπές ελέγχου της περιφέρειας
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 10:21
Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής αύξησε κατά 30% τις δράσεις κατά των κουνουπιών»
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 13:03
Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών
Διατροφή
12/08/2026 - 13:34
Αντίδραση του ΠΟΥ για το νέο διάταγμα Τραμπ σχετικά με τα εμβόλια
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 14:44
Διατροφικές «βόμβες» στα ράφια: Επτά προϊόντα που δεν πρέπει να αγγίζουμε
Διατροφή
13/08/2026 - 11:49
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo