ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η χειρότερη με διαφορά τροφή για την καρδιά σου

Διατροφή
Η χειρότερη με διαφορά τροφή για την καρδιά σου
Το κόκκινο κρέας είναι η χειρότερη δυνατή τροφή που μπορεί να καταναλώσεις αναφορικά με την καρδιαγγειακή σου υγεία, αναφέρει πρόσφατη μελέτη.
Τετάρτη, 10/08/2022 - 17:49
Γιώργος Παπαϊωάννου Γιώργος Παπαϊωάννου

Η συζήτηση για το κόκκινο κρέας μαίνεται εδώ και πολύ καιρό. Μπορεί ποτέ να είναι καλό για εσάς ή πρέπει να αποφευχθεί με κάθε κόστος; Είναι ένα άπαχο κομμάτι μπριζόλα καλύτερη επιλογή από, ας πούμε, ένα τηγανητό μπούτι κοτόπουλου; Οι ερωτήσεις είναι ατελείωτες. Αλλά μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας, Arteriosclerosis, Thrombosis, and Vascular Biology , προσφέρει την πιο πρόσφατη απάντηση.

H μελέτη έδειξε ότι η κατανάλωση κόκκινου κρέατος οδήγησε σε μία σημαντική αύξηση του κινδύνου καρδιαγγειακής νόσου. Με άλλα λόγια, οι περισσότεροι άνθρωποι πρέπει να προσέχουν πόσο κόκκινο κρέας καταναλώνουν. Αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο για όσους έχουν προβλήματα με την καρδιά τους.

Πόσο αυξάνεται ο κίνδυνος καρδιαγγειακής νόσου

Γι αυτή τη μελέτη, οι επιστήμονες μέτρησαν τα επίπεδα μεταβολιτών - μίας ουσίας που φτιάχνεται ή χρησιμοποιείται όταν ο οργανισμός μας διασπά το φαγητό, ναρκωτικά ή χημικά ή τον ίδιο του τον ιστό - σε δείγματα αίματος. Άλλοι παράγοντες που εξετάστηκαν ήταν το σάκχαρο, η φλεγμονή, η αρτηριακή πίεση και η χοληστερόλη. Οι επιστήμονες εξέτασαν αν αυτοί οι παράγοντες έπαιξαν επίσης κάποιο ρόλο στον αυξημένο καρδιαγγειακό κίνδυνο από την κατανάλωση κόκκινου κρέατος.

Η μελέτη χρησιμοποίησε δεδομένα από συμμετέχοντες σε μία προηγούμενη καρδιαγγειακή μελέτη υγείας. Οι επιστήμονες συνέκριναν το ρίσκο καρδιαγγειακής νόσου ανάμεσα σε συμμετέχοντες που έτρωγαν διάφορές ποσότητες τροφών ζωικής προέλευσης, συμπεριλαμβανομένου του κόκκινου κρέατος, του επεξεργασμένου κρέατος, του ψαριού, του κοτόπουλου και αυγών.

Η τελευταία έρευνα διαπίστωσε ότι το να τρως περισσότερο κόκκινο και επεξεργασμένος κρέας συνδεόταν με μεγαλύτερο κίνδυνο αθηροσκληρωτικής καρδιαγγειακής νόσου. Κατά μέσο όρο, αυτό ισούταν με 22% μεγαλύτερο κίνδυνο για περίπου 1,1 μερίδα κάθε μέρα. Κάποια από τα κόκκινα κρέατα περιλάμβαναν βοδινό , χοιρινό, βίσονα και ελάφι.

Που οφείλεται ο αυξημένος κίνδυνος

Σχεδόν το 1/10 αυτού αυξημένου ρίσκου αποδόθηκε στην αύξηση στον μεταβολίτη Ν-οξείδιο της τριμεθυλαμίνης (TMAO), που βρίσκεται στο αίμα. Το TMAO περιέχει υψηλές ποσότητες της χημικής ουσίας L-καρνιτίνη και παράγεται από τα βακτήρια του εντέρου για την πέψη του κόκκινου κρέατος. Το ίδιο ισχύει και για τους άλλους σχετικούς μεταβολίτες που βρέθηκαν.

Οι ερευνητές παρατήρησαν επίσης ότι το υψηλό σάκχαρο στο αίμα και η φλεγμονή μπορεί επίσης να συμβάλλουν στον υψηλότερο καρδιαγγειακό κίνδυνο που συνδέεται με την κατανάλωση κόκκινου κρέατος. Παράγοντες που δεν σχετίζονται ήταν η αρτηριακή πίεση και η χοληστερόλη.

«Αυτή η μελέτη είχε ένα πολύ μεγάλο μέγεθος δείγματος και διεξήχθη για πολλά χρόνια, γεγονός που αυξάνει τη χρηστικότητα αυτών των αποτελεσμάτων», λέει η Molly Hembree , MS, RD, LD και μέλος του Ιατρικού Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων μας .

Σύμφωνα με τον Hembree, η καρδιαγγειακή νόοσος συνεχίζει να είναι ο κορυφαίος δολοφόνος μεταξύ των Αμερικανών. «Είναι χρήσιμο να έχουμε κατά νου ότι οι ερευνητές μπόρεσαν να καταλάβουν ότι η αλλαγή σε αυτόν τον μεταβολίτη του μικροβίου του εντέρου ευθύνεται για περίπου το 1/10 του αυξημένου κινδύνου καρδιαγγειακής νόσου. Είναι μια καλή υπενθύμιση ότι πολλές συνήθειες υγείας έχουν σημασία. Όχι μόνο η μείωση του κόκκινου κρέατος, αλλά και η μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακής νόσου» είπε.

ΠΗΓΗ: eatthis

  • ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΗ ΝΟΣΟΣ
  • ΚΡΕΑΣ
  • ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΡΕΑΣ
  • ΜΠΡΙΖΟΛΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Διατροφικές συμβουλές κατά τη διάρκεια του καύσωνα
Διατροφικές συμβουλές κατά τη διάρκεια του καύσωνα 13 Αυγούστου 2022
Φραγκόσυκο: 'Ενας ξεχασμένος βασιλιάς του καλοκαιριού πλούσιος σε κάλιο, ασβέστιο και βιταμίνες (βίντεο) 16 Αυγούστου 2022
Φραγκόσυκο: 'Ενας ξεχασμένος βασιλιάς του καλοκαιριού πλούσιος σε κάλιο, ασβέστιο και βιταμίνες (βίντεο)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νέα μελέτη: Σχετίζεται με τη γνωστική υγεία των ηλικιωμένων η κατανάλωση κρέατος;
Διατροφή
16/04/2026 - 21:18

Νέα μελέτη: Σχετίζεται με τη γνωστική υγεία των ηλικιωμένων η κατανάλωση κρέατος;

Kατάσχεση 3,5 τόνων ακατάλληλων κρεάτων στον Πειραιά- Προορίζονταν και για νοσοκομεία
Επικαιρότητα
24/03/2026 - 11:19

Kατάσχεση 3,5 τόνων ακατάλληλων κρεάτων στον Πειραιά- Προορίζονταν και για νοσοκομεία

Εντυπωσιακή μείωση του κινδύνου άνοιας σε μεσήλικες που καταναλώνουν περισσότερο κρέας
Διατροφή
24/03/2026 - 13:00

Εντυπωσιακή μείωση του κινδύνου άνοιας σε μεσήλικες που καταναλώνουν περισσότερο κρέας

ΕΙΕΠ: Η κατανάλωση κόκκινου κρέατος συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη
Υγεία
02/03/2026 - 19:34

ΕΙΕΠ: Η κατανάλωση κόκκινου κρέατος συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη

Οι χορτοφάγοι έχουν σημαντικά χαμηλότερο κίνδυνο για πέντε είδη καρκίνων
Διατροφή
27/02/2026 - 09:30

Οι χορτοφάγοι έχουν σημαντικά χαμηλότερο κίνδυνο για πέντε είδη καρκίνων

Έξι στις δέκα γυναίκες στις ΗΠΑ προβλέπεται να πάσχουν από καρδιαγγειακή νόσο ως το 2050
Υγεία
25/02/2026 - 16:27

Έξι στις δέκα γυναίκες στις ΗΠΑ προβλέπεται να πάσχουν από καρδιαγγειακή νόσο ως το 2050

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Λύκος: 5 ασθενείς με σοβαρές επιπλοκές σε ύφεση μετά από θεραπεία με γενετικά τροποποιημένα κύτταρα
Υγεία
12/06/2026 - 09:00
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Sports Excellence Hub στο SNF Nostos 2026
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 07:21
Η ΕΙΝΑΠ ζητεί την άμεση ενίσχυση της αιμοδοσίας του Νοσοκομείου «Μεταξά»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 03:38
Θεσσαλονίκη: Εκατοντάδες πολίτες θα χορέψουν ζεϊμπέκικο σε δράση για το Αλτσχάιμερ
Patient Talk
12/06/2026 - 00:04
3ο ΣΦΕΕ Summit: Η δύσκολη ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και δημοσιονομικής σταθερότητας
Pharma Policy
11/06/2026 - 23:39
Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες
Pharma News
11/06/2026 - 22:34
Λίβανος: Δέκα εργαζόμενοι νοσοκομείου της Τύρου τραυματίστηκαν από ισραηλινές βόμβες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 22:09
Σουηδία: Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχουν smartphone
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 21:54
Πρωτεΐνες, διατροφή και αυτοάνοσα: Πόσο επηρεάζουν τη φλεγμονή και την ποιότητα ζωής;
Health Talk
11/06/2026 - 21:36
ΠΕΦ: Η Ελλάδα κατέχει ξεχωριστή θέση στο οικοσύστημα της Ευρωπαϊκής φαρμακοβιομηχανίας
Pharma Policy
11/06/2026 - 21:13
Θεμέλιο της σύγχρονης καρδιαγγειακής ιατρικής η ιατρική ακριβείας
Υγεία
11/06/2026 - 20:52
Καταγγελίες υγειονομικών για πολύωρες αναμονές και διήμερη παραμονή ασθενών στα ΤΕΠ Νίκαιας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 20:28
Ο ΕΕΣ στις «Ημέρες Θάλασσας 2026» με μεγάλη δράση ενημέρωσης για τις Πρώτες Βοήθειες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 20:04
Η άσκηση ως φυσικός σύμμαχος απέναντι στον καρκίνο
Fitness
11/06/2026 - 19:42
ΕΟΦ και Αστυνομία ξήλωσαν κύκλωμα παράνομων φαρμάκων και ουσιών ντόπινγκ με έσοδα άνω του 1 εκατ. ευρώ
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 19:19
ΗΠΑ: Από τον Μάιο ξεκίνησε το φαινόμενο Ελ Νίνιο σύμφωνα με τη NOAA
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 18:54
3o SFEE Summit: Στοίχημα για την Ευρώπη η στρατηγική αυτονομία και στον κλάδο της Υγείας
Pharma Policy
11/06/2026 - 18:27
Bristol Myers Squibb: Ορόσημο η έγκριση συνδυαστικού σχήματος για το προχωρημένο λέμφωμα Hodgkin
Pharma News
11/06/2026 - 18:02
Θεραπεία πυρηνικής ογκολογίας στο ΠΓΝ Αλεξανδρούπολης σε ασθενή με προχωρημένο καρκίνο προστάτη
Υγεία
11/06/2026 - 17:26
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Ο ρόλος της βιταμίνης C στην υγεία του εγκεφάλου των ηλικιωμένων - Τι έδειξε έρευνα
Υγεία
11/06/2026 - 16:00
Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00
Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή
Υγεία
11/06/2026 - 14:00
Γεωργιάδης: Αρχές Ιουλίου σε εφαρμογή το νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στα νοσοκομεία
Pharma Policy
11/06/2026 - 13:25
Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Φάρμακο μειώνει κατά 60% τον κίνδυνο εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας
Υγεία
11/06/2026 - 12:00
Η πολιτική Τραμπ για τις τιμές των φαρμάκων πυροδοτεί σύγκρουση μεταξύ φαρμακοβιομηχανίας και ευρωπαϊκών κυβερνήσεων
Pharma Policy
11/06/2026 - 11:15

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γεωργιάδης από την Καστοριά: Το υπουργείο Υγείας πέτυχε 100% απορρόφηση των διαθέσιμων πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 09:54
ΙΟΒΕ: Το εισόδημα εξακολουθεί να καθορίζει την πρόσβαση στην υγεία και τη φροντίδα στην Ελλάδα
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 14:00
Νέο ιατρείο διαταραχών μνήμης στο ΙΑΣΩ Γενική Κλινική
Υπηρεσίες Υγείας
09/06/2026 - 14:16
Ο FDA ενέκρινε φάρμακο της Pfizer για την αιμορροφιλία σε παιδιά
Pharma News
09/06/2026 - 15:57
Θεμιστοκλέους: «Συνολικά 8.000 μόνιμες και επικουρικές θέσεις στο ΕΣΥ για το 2026»
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 15:32
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo