ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ποια τρόφιμα διπλασίασαν τα περιστατικά καρκίνου του γαστρεντερικού μετά το 1990

Υγεία
freepik
Πάνω από το 21% των περιπτώσεων καρκίνου του γαστρεντερικού παγκοσμίως σχετίζονται με την υπερβολική κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος και την ανεπαρκή πρόσληψη φρούτων και δημητριακών ολικής άλεσης.
Τρίτη, 04/02/2025 - 10:49
— Photo: freepik
News4Health Team News4Health Team

Πάνω από 1 στις 5 νέες περιπτώσεις καρκίνου του γαστρεντερικού συστήματος παγκοσμίως αποδίδονται σε ακατάλληλες διατροφικές συνήθειες, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη.

Όπως αναφέρουν οι Ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής (Νοσοκομείο Αλεξάνδρα) της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Θεοδώρα Ψαλτοπούλου (Παθολόγος, Καθηγήτρια Θεραπευτικής-Επιδημιολογίας-Προληπτικής Ιατρικής), Δρ. Μαρία Καπαρέλου (Παθολόγος – Ογκολόγος) και Θάνος Δημόπουλος (τ. Πρύτανης ΕΚΠΑ, Καθηγητής Θεραπευτικής – Ογκολογίας – Αιματολογίας, Διευθυντής Θεραπευτικής Κλινικής), ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Huazhong της Κίνας, δημοσίευσαν στο Gastroenterology ότι η υπερβολική κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος, η ανεπαρκής πρόσληψη φρούτων και η χαμηλή κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης ήταν οι σημαντικότεροι διατροφικοί παράγοντες κινδύνου. Ο αριθμός των περιστατικών που σχετίζονται με τη διατροφή διπλασιάστηκε μεταξύ 1990 και 2018.

Η μελέτη ανέλυσε δεδομένα από 184 χώρες και 7 γεωγραφικές περιοχές, εξετάζοντας 5 τύπους καρκίνου του γαστρεντερικού: παχέος εντέρου, ήπατος, οισοφάγου, παγκρέατος και χοληδόχου κύστης/χοληφόρου οδού. Τα ποσοστά εμφάνισης των καρκίνων του ήπατος, παγκρέατος και παχέος εντέρου αυξήθηκαν σημαντικά τις τελευταίες τρεις δεκαετίες.

Το 2018, το 21,5% των περιστατικών καρκίνου του γαστρεντερικού αποδόθηκε στη διατροφή, με τις περιπτώσεις να αυξάνονται από 580.862 το 1990 σε 1.039.877 το 2018. Οι χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, της Κεντρικής Ασίας και της Λατινικής Αμερικής παρουσίασαν το υψηλότερο διατροφικά αποδιδόμενο κίνδυνο καρκίνου.

Ο Dr.Andrew T. Chan, από το Πανεπιστήμιο Harvard, δήλωσε ότι η διατροφή μπορεί να επηρεάζει το μικροβίωμα του εντέρου, προάγοντας έτσι τον καρκίνο. Ενώ ο ακριβής μηχανισμός παραμένει ασαφής, οι ερευνητές συμφωνούν στην ανάγκη για στοχευμένες παρεμβάσεις διατροφής ως μέτρο πρόληψης.

Οι συγγραφείς εξήγησαν ότι η επιβάρυνση του καρκίνου του γαστρεντερικού που αποδίδεται στη διατροφή ήταν υψηλότερη μεταξύ των ενηλίκων με ανώτερη εκπαίδευση και που ζούσαν σε αστικές περιοχές από ό,τι μεταξύ εκείνων με χαμηλότερη εκπαίδευση και κατοίκους στην ύπαιθρο. Ορισμένες διατροφικές συνήθειες έτειναν να είναι χειρότερες σε χώρες με υψηλότερο κοινωνικοδημαγραφικό δείκτη, συγκεκριμένα οι πιο ανεπτυγμένες περιοχές παρουσίασαν υψηλότερη κατανάλωση επεξεργασμένων κρεάτων.

Συνοψίζοντας σε αυτή την πρόσφατη μελέτη φάνηκε ότι πάνω από το 21% των περιπτώσεων καρκίνου του γαστρεντερικού παγκοσμίως σχετίζονται με την υπερβολική κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος και την ανεπαρκή πρόσληψη φρούτων και δημητριακών ολικής άλεσης. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι η διατροφή επηρεάζει το μικροβίωμα του εντέρου, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη καρκίνου, και προτείνουν στοχευμένες διατροφικές παρεμβάσεις ως στρατηγική μείωσης του κινδύνου.

Τελευταία τροποποίηση στις 04/02/2025 - 11:04
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΚΑΡΚΙΝΟΣ
  • ΓΑΣΤΡΕΝΤΕΡΟΛΟΓΙΚΟ
  • ΕΚΠΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Έρευνα: Ραγδαία αύξηση των επιπέδων μικροπλαστικών στον ανθρώπινο εγκέφαλο
Έρευνα: Ραγδαία αύξηση των επιπέδων μικροπλαστικών στον ανθρώπινο εγκέφαλο 04 Φεβρουαρίου 2025
Ο καρκίνος του πνεύμονα είναι ο πιο θανατηφόρος στον πλανήτη 04 Φεβρουαρίου 2025
Ο καρκίνος του πνεύμονα είναι ο πιο θανατηφόρος στον πλανήτη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00

Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας

Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Sports Excellence Hub στο SNF Nostos 2026
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 07:21

Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Sports Excellence Hub στο SNF Nostos 2026

Η άσκηση ως φυσικός σύμμαχος απέναντι στον καρκίνο
Fitness
11/06/2026 - 19:42

Η άσκηση ως φυσικός σύμμαχος απέναντι στον καρκίνο

ASCO 2026: Η ιατρική ακριβείας αλλάζει το τοπίο στην ογκολογία – Νέες θεραπείες για δύσκολους καρκίνους
Υγεία
09/06/2026 - 15:00

ASCO 2026: Η ιατρική ακριβείας αλλάζει το τοπίο στην ογκολογία – Νέες θεραπείες για δύσκολους καρκίνους

Το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και η Moderna ξεκινούν κλινικές δοκιμές εμβολίου που θα μπορούσε να προλαμβάνει τον καρκίνο
Υγεία
09/06/2026 - 11:00

Το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και η Moderna ξεκινούν κλινικές δοκιμές εμβολίου που θα μπορούσε να προλαμβάνει τον καρκίνο

Οι έξι σημαντικότερες μελέτες για τον καρκίνο που παρουσιάστηκαν στο φετινό συνέδριο της ASCO
Υγεία
08/06/2026 - 09:29

Οι έξι σημαντικότερες μελέτες για τον καρκίνο που παρουσιάστηκαν στο φετινό συνέδριο της ASCO

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50
Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ
Υγεία
12/06/2026 - 11:00
Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή: Νέες δυνατότητες με τη δωρεά γεννητικού υλικού από γνωστό δότη
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 10:42
Πρεμιέρα για τα από στόματος GLP-1 στην Ευρώπη - Πράσινο φως για το χάπι της Novo Nordisk στη Μ. Βρετανία
Pharma News
12/06/2026 - 10:00
Λύκος: 5 ασθενείς με σοβαρές επιπλοκές σε ύφεση μετά από θεραπεία με γενετικά τροποποιημένα κύτταρα
Υγεία
12/06/2026 - 09:00
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Sports Excellence Hub στο SNF Nostos 2026
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 07:21
Η ΕΙΝΑΠ ζητεί την άμεση ενίσχυση της αιμοδοσίας του Νοσοκομείου «Μεταξά»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 03:38
Θεσσαλονίκη: Εκατοντάδες πολίτες θα χορέψουν ζεϊμπέκικο σε δράση για το Αλτσχάιμερ
Patient Talk
12/06/2026 - 00:04
3ο ΣΦΕΕ Summit: Η δύσκολη ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και δημοσιονομικής σταθερότητας
Pharma Policy
11/06/2026 - 23:39
Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες
Pharma News
11/06/2026 - 22:34
Λίβανος: Δέκα εργαζόμενοι νοσοκομείου της Τύρου τραυματίστηκαν από ισραηλινές βόμβες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 22:09
Σουηδία: Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχουν smartphone
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 21:54
Πρωτεΐνες, διατροφή και αυτοάνοσα: Πόσο επηρεάζουν τη φλεγμονή και την ποιότητα ζωής;
Health Talk
11/06/2026 - 21:36
ΠΕΦ: Η Ελλάδα κατέχει ξεχωριστή θέση στο οικοσύστημα της Ευρωπαϊκής φαρμακοβιομηχανίας
Pharma Policy
11/06/2026 - 21:13
Θεμέλιο της σύγχρονης καρδιαγγειακής ιατρικής η ιατρική ακριβείας
Υγεία
11/06/2026 - 20:52
Καταγγελίες υγειονομικών για πολύωρες αναμονές και διήμερη παραμονή ασθενών στα ΤΕΠ Νίκαιας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 20:28
Ο ΕΕΣ στις «Ημέρες Θάλασσας 2026» με μεγάλη δράση ενημέρωσης για τις Πρώτες Βοήθειες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 20:04
Η άσκηση ως φυσικός σύμμαχος απέναντι στον καρκίνο
Fitness
11/06/2026 - 19:42
ΕΟΦ και Αστυνομία ξήλωσαν κύκλωμα παράνομων φαρμάκων και ουσιών ντόπινγκ με έσοδα άνω του 1 εκατ. ευρώ
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 19:19
ΗΠΑ: Από τον Μάιο ξεκίνησε το φαινόμενο Ελ Νίνιο σύμφωνα με τη NOAA
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 18:54
3o SFEE Summit: Στοίχημα για την Ευρώπη η στρατηγική αυτονομία και στον κλάδο της Υγείας
Pharma Policy
11/06/2026 - 18:27
Bristol Myers Squibb: Ορόσημο η έγκριση συνδυαστικού σχήματος για το προχωρημένο λέμφωμα Hodgkin
Pharma News
11/06/2026 - 18:02
Θεραπεία πυρηνικής ογκολογίας στο ΠΓΝ Αλεξανδρούπολης σε ασθενή με προχωρημένο καρκίνο προστάτη
Υγεία
11/06/2026 - 17:26
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο FDA ενέκρινε φάρμακο της Pfizer για την αιμορροφιλία σε παιδιά
Pharma News
09/06/2026 - 15:57
Θεμιστοκλέους: «Συνολικά 8.000 μόνιμες και επικουρικές θέσεις στο ΕΣΥ για το 2026»
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 15:32
Θετική γνωμοδότηση από τον ΕΜΑ σε νέο φάρμακο για τον μεταστατικό καρκίνο του παχέος εντέρου
Pharma News
09/06/2026 - 19:21
Γεωργιάδης: «Ανοίγουμε πολλές θέσεις για μόνιμο και επικουρικό προσωπικό στο ΕΚΑΒ»
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 19:38
UCB: Νέο πρόσωπο στην ειδική διεύθυνση για την πρόσβαση των ασθενών στις καινοτόμες θεραπείες
Pharma News
09/06/2026 - 21:47
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo