ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ο κρίσιμος ρόλος της διατροφής στον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου στις γυναίκες

Υγεία
UNSPLASH
Σε μια προοπτική μελέτη που δημοσιεύθηκε προσφάτως στο έγκριτο περιοδικό Nature Communications διερευνήθηκε η συσχέτιση μεταξύ διατροφικών παραγόντων και του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου σε ένα μεγάλο δείγμα γυναικών στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Τετάρτη, 15/01/2025 - 09:51
— Photo: UNSPLASH
News4Health Team News4Health Team

Οι Ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής (Νοσοκομείο Αλεξάνδρα) της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Δρ. Μαρία Καπαρέλου (Παθολόγος – Ογκολόγος), Θεοδώρα Ψαλτοπούλου (Παθολόγος, Καθηγήτρια Θεραπευτικής-Επιδημιολογίας-Προληπτικής Ιατρικής) και Θάνος Δημόπουλος (τ. Πρύτανης ΕΚΠΑ, Καθηγητής Θεραπευτικής – Ογκολογίας – Αιματολογίας, Διευθυντής Θεραπευτικής Κλινικής) αναφέρουν ότι συμμετείχαν συνολικά 542.778 γυναίκες, από τις οποίες καταγράφηκαν 12.251 περιστατικά καρκίνου του παχέος εντέρου κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης. Οι ερευνητές ανέλυσαν τη διατροφή των συμμετεχόντων μέσω ερωτηματολογίων για τη συχνότητα κατανάλωσης τροφίμων και ποτών, προκειμένου να προσδιοριστεί η σχέση μεταξύ των διατροφικών συνηθειών και του κινδύνου για ανάπτυξη καρκίνου παχέος εντέρου. Οι συμμετέχουσες κατατάχθηκαν σε διάφορες ομάδες βάσει των διατροφικών τους συνηθειών, ενώ εξετάστηκαν παράγοντες όπως η κατανάλωση κρέατος, λαχανικών, φρούτων, δημητριακών, αλκοόλ και άλλων τροφίμων.

Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου, ενώ η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών συσχετίστηκε με μειωμένο κίνδυνο. Ειδικότερα, η υψηλή κατανάλωση φυτικών ινών, που βρίσκονται σε τροφές όπως τα φρούτα, τα λαχανικά και τα δημητριακά ολικής άλεσης, συνδέθηκε με τη μείωση του κινδύνου καρκίνου του παχέος εντέρου. Διατροφή πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά έδειξαν ισχυρή συσχέτιση με αυξημένο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου παχέος εντέρου. Η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων, ιδιαίτερα χαμηλών σε λιπαρά, φάνηκε να μειώνει τον κίνδυνο και να έχει προστατευτικό ρόλο καθώς επίσης και η μέτρια κατανάλωση ψαριών και φυτικών πρωτεϊνών παρουσίασε μικρή αλλά στατιστικά σημαντική μείωση του κινδύνου.

Επιπλέον δεν βρέθηκε συσχέτιση μεταξύ κατανάλωσης καφέ ή τσαγιού και του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου παχέος εντέρου, ωστόσο η κατανάλωση αλκοόλ βρέθηκε να είναι ένας παράγοντας κινδύνου, ενώ άλλοι παράγοντες όπως η κατανάλωση υγιεινών λιπών δεν φάνηκαν να επηρεάζουν σε σημαντικό βαθμό την εμφάνιση του καρκίνου του παχέος εντέρου.

Η μελέτη υπογραμμίζει τον κρίσιμο ρόλο της διατροφής στη μείωση ή την αύξηση του κινδύνου καρκίνου του παχέος εντέρου. Προτείνει ότι η ενσωμάτωση φυτικών ινών και η αποφυγή κόκκινου κρέατος και κορεσμένων λιπαρών μπορεί να είναι αποτελεσματικές στρατηγικές πρόληψης. Επιπλέον, η ανάλυση παρέχει δεδομένα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη διαμόρφωση κατευθυντήριων οδηγιών για τη δημόσια υγεία.

Οι ερευνητές τονίζουν την ανάγκη για περαιτέρω έρευνες και επισημαίνουν ότι τα διατροφικά πρότυπα πρέπει να εξετάζονται σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες κινδύνου για να κατανοηθεί πλήρως η σχέση μεταξύ διατροφής και καρκίνου του παχέος εντέρου.

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΓΥΝΑΙΚΕΣ
  • ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΠΑΧΕΟΣ ΕΝΤΕΡΟΥ
  • ΕΚΠΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Πως ο αμφιβληστροειδής μπορεί να προβλέψει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου
Πως ο αμφιβληστροειδής μπορεί να προβλέψει τον κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου 14 Ιανουαρίου 2025
Τι αποκάλυψε πρόσφατη έρευνα για τα βαρέα μέταλλα στις σκόνες πρωτεΐνης 15 Ιανουαρίου 2025
Τι αποκάλυψε πρόσφατη έρευνα για τα βαρέα μέταλλα στις σκόνες πρωτεΐνης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46

Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026

IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14

IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου

Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00

Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας

Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Sports Excellence Hub στο SNF Nostos 2026
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 07:21

Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Sports Excellence Hub στο SNF Nostos 2026

Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες
Pharma News
11/06/2026 - 22:34

Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες

Η άσκηση ως φυσικός σύμμαχος απέναντι στον καρκίνο
Fitness
11/06/2026 - 19:42

Η άσκηση ως φυσικός σύμμαχος απέναντι στον καρκίνο

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Μητσοτάκης: Κατασκευή νέου νοσοκομείου στην Κω και αξιοποίηση του παλιού στη Ρόδο
Πολιτική Υγείας
13/06/2026 - 16:14
Ηλεκτροπόρωση: Μία παλιά μέθοδος ανοίγει νέους δρόμους για ανεγχείρητους καρκίνους του πεπτικού
Υγεία
13/06/2026 - 15:44
Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη: Το βαθιά ανθρώπινο μήνυμα του Νοσοκομείου Χανίων
Υγεία
13/06/2026 - 08:14
Η Novo Nordisk και η «ΙΜΕΡΟΕΣΣΑ» στο BeWell Festival με το μήνυμα «για μια ανάλαφρη ζωή»
Patient Talk
13/06/2026 - 03:41
Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον Έβρο για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της ELPEN
Pharma News
13/06/2026 - 00:13
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Προστάτη: Η επιστήμη αλλάζει τους κανόνες της πρόληψης
Health Talk
12/06/2026 - 22:43
«The Lancet»: Οι πολιτικές που μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 22:18
Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46
Ικανοποίηση στον ΙΣΑ για τη συνέχιση του προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 21:18
Αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, συνεχίζεται η επιτήρηση στη Λέσβο για τον αφθώδη πυρετό
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 20:47
Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50
Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ
Υγεία
12/06/2026 - 11:00

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο ΙΣΑ ζητά την άμεση καταβολή των οφειλόμενων αποζημιώσεων στους στρατιωτικούς ιατρούς
Πολιτική Υγείας
10/06/2026 - 17:32
Genesis Pharma: Επέκταση συνεργασίας με την Alnylam Pharmaceuticals στις θεραπείες RNAi για τις μυοκαρδιοπάθειες
Pharma News
10/06/2026 - 20:26
Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo