ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ο καφές μπορεί να μειώσει κατά 10% τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2

Υγεία
Pexels
Έρευνα έδειξε τη σημαντική δράση της καφείνης κατά της νόσου υπογραμμίζοντας ωστόσο τι ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να βάζετε στο αγαπημένο ρόφημα για καλύτερο αποτέλεσμα.
Παρασκευή, 07/02/2025 - 12:00
— Photo: Pexels
News4Health Team News4Health Team

Ο καφές μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, αλλά μόνο αν δεν προσθέσετε ζάχαρη.

Μελέτη που δημοσιεύεται στο American Journal of Clinical Nutrition. εξέτασε την κατανάλωση καφέ από σχεδόν 290.000 άτομα, μεταξύ των οποίων σχεδόν 13.000 εμφάνισαν διαβήτη τύπου 2.

Διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που έπιναν σκέτο καφέ είχαν 10% χαμηλότερο κίνδυνο να εκδηλώσουν διαβήτη τύπου 2 για κάθε φλιτζάνι που κατανάλωναν καθημερινά. Το όφελος ήταν περίπου το ίδιο και για όσους προσέθεταν γάλα στον καφέ τους.

Όμως οι άνθρωποι που πρόσθεσαν ζάχαρη είδαν το όφελος αυτό να μειώνεται στο μισό - ο κίνδυνος διαβήτη τύπου 2 ήταν μόνο κατά 5% χαμηλότερος ανά φλιτζάνι καφέ.

Αυτό ίσχυε για τους ανθρώπους που προσέθεταν κατά μέσο όρο ένα κουταλάκι του γλυκού ζάχαρη στον καφέ τους.

Οι καταναλωτές καφέ είναι γνωστό από προηγούμενα στοιχεία ότι παίρνουν λιγότερο βάρος καθώς μεγαλώνουν, γεγονός που μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2. Η καφεΐνη και οι φυτικές ενώσεις που περιέχονται στον καφέ μπορούν επίσης να μειώσουν τη φλεγμονή στο σώμα που συνδέεται με αυτή τη νόσο. Ωστόσο, η προσθήκη ζάχαρης αυξάνει τις πιθανότητες πρόσληψης βάρους.

Διαπιστώθηκε επίσης ότι η προσθήκη τεχνητών γλυκαντικών στον καφέ επηρεάζει την εμφανή προστασία του από τον διαβήτη τύπου 2.

Η μείωση του κινδύνου εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 ανά φλιτζάνι ήταν μόνο 7% όταν προστέθηκαν αυτά.

Ο Δρ Matthias Henn, επικεφαλής της μελέτης από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας T.H. Chan του Χάρβαρντ σχολιάζει στη Daily Mail ότι «η κατανάλωση καφέ μπορεί να συμβάλει στη μείωση του κινδύνου διαβήτη, αλλά η προσθήκη ζάχαρης ή γλυκαντικών μειώνει σημαντικά αυτά τα οφέλη».

Και πρόσθεσε: «Αυτές οι διαφορές στα πρότυπα κατανάλωσης παρείχαν βασικές πληροφορίες για τις πιθανές επιπτώσεις του καφέ στην υγεία.

'Για να μεγιστοποιήσετε τις επιδράσεις του καφέ στην υγεία, σκεφτείτε να παραλείψετε τη ζάχαρη ή οποιοδήποτε τεχνητό γλυκαντικό'.

Αποτελεσματικός και ο ντεκαφεινέ

Οι ερευνητές εξέτασαν γυναίκες νοσηλεύτριες και άνδρες επαγγελματίες υγείας που συμμετείχαν σε τρεις μεγάλες αμερικανικές μελέτες για την υγεία. Τα άτομα αυτά ρωτήθηκαν για την κατανάλωση καφέ κάθε τέσσερα χρόνια στο πλαίσιο ενός διατροφικού ερωτηματολογίου. Μέχρι και το 60% των ανθρώπων στις τρεις μελέτες που εξετάστηκαν έβαζαν κάποιο πρόσθετο στον καφέ τους κάθε μέρα, με το 42% να προσθέτει ζάχαρη.

Κάθε καθημερινό φλιτζάνι καφέ, ακόμα και ντεκαφεινέ, μείωσε τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2 κατά 10%, αφού λήφθηκαν υπόψη άλλα πράγματα όπως η σωματική δραστηριότητα των ατόμων, η καθιστική συμπεριφορά και το οικογενειακό ιστορικό διαβήτη.

Πηγή: Daily Mail

  • ΚΑΦΕΣ
  • ΔΙΑΒΗΤΗΣ ΤΥΠΟΥ 2
  • ΖΑΧΑΡΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ατμοσφαιρική ρύπανση έστω και από ένα κερί επηρεάζει την συγκέντρωσή μας
Η ατμοσφαιρική ρύπανση έστω και από ένα κερί επηρεάζει την συγκέντρωσή μας 07 Φεβρουαρίου 2025
Τι να κάνετε αν είστε μόνοι σας και πνίγεστε με φαγητό (vid) 07 Φεβρουαρίου 2025
Τι να κάνετε αν είστε μόνοι σας και πνίγεστε με φαγητό (vid)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος

Νέα εβδομαδιαία ένεση για τον διαβήτη τύπου 2 δείχνει επιτυγχάνει έλεγχο του σακχάρου και απώλεια βάρους
Υγεία
08/06/2026 - 16:30

Νέα εβδομαδιαία ένεση για τον διαβήτη τύπου 2 δείχνει επιτυγχάνει έλεγχο του σακχάρου και απώλεια βάρους

«Πράσινο φως» από το Υπουργείο Υγείας για αποζημίωση συστημάτων συνεχούς καταγραφής γλυκόζης σε ασθενείς με Διαβήτη Τύπου 2
Πολιτική Υγείας
19/05/2026 - 12:18

«Πράσινο φως» από το Υπουργείο Υγείας για αποζημίωση συστημάτων συνεχούς καταγραφής γλυκόζης σε ασθενείς με Διαβήτη Τύπου 2

Οι μικρότερες ηλικίες όλο και πιο ευάλωτες στον σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2- Έρευνα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
Υγεία
15/05/2026 - 15:00

Οι μικρότερες ηλικίες όλο και πιο ευάλωτες στον σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2- Έρευνα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Φρούτα και ένας καφές την ημέρα σχηματίζουν ασπίδα για την υγεία των κυττάρων
Διατροφή
12/05/2026 - 10:00

Φρούτα και ένας καφές την ημέρα σχηματίζουν ασπίδα για την υγεία των κυττάρων

Η Γερμανία από το 2028 θα επιβάλει φόρο στα αναψυκτικά που περιέχουν ζάχαρη
Επικαιρότητα
29/04/2026 - 23:18

Η Γερμανία από το 2028 θα επιβάλει φόρο στα αναψυκτικά που περιέχουν ζάχαρη

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας
Διατροφή
13/06/2026 - 16:34
Μητσοτάκης: Κατασκευή νέου νοσοκομείου στην Κω και αξιοποίηση του παλιού στη Ρόδο
Πολιτική Υγείας
13/06/2026 - 16:14
Ηλεκτροπόρωση: Μία παλιά μέθοδος ανοίγει νέους δρόμους για ανεγχείρητους καρκίνους του πεπτικού
Υγεία
13/06/2026 - 15:44
Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη: Το βαθιά ανθρώπινο μήνυμα του Νοσοκομείου Χανίων
Υγεία
13/06/2026 - 08:14
Η Novo Nordisk και η «ΙΜΕΡΟΕΣΣΑ» στο BeWell Festival με το μήνυμα «για μια ανάλαφρη ζωή»
Patient Talk
13/06/2026 - 03:41
Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον Έβρο για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της ELPEN
Pharma News
13/06/2026 - 00:13
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Προστάτη: Η επιστήμη αλλάζει τους κανόνες της πρόληψης
Health Talk
12/06/2026 - 22:43
«The Lancet»: Οι πολιτικές που μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 22:18
Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46
Ικανοποίηση στον ΙΣΑ για τη συνέχιση του προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 21:18
Αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, συνεχίζεται η επιτήρηση στη Λέσβο για τον αφθώδη πυρετό
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 20:47
Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Genesis Pharma: Επέκταση συνεργασίας με την Alnylam Pharmaceuticals στις θεραπείες RNAi για τις μυοκαρδιοπάθειες
Pharma News
10/06/2026 - 20:26
Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo