ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Μελέτη προειδοποιεί: Τα τεχνητά γλυκαντικά παραμονεύουν κινδύνους για την καρδιά σου

Υγεία
PEXELS
Μια νέα μελέτη έρχεται να προστεθεί στον αυξανόμενο όγκο στοιχείων που συνδέουν τα γλυκαντικά χωρίς θερμίδες με αυξημένο κίνδυνο συμβάντων όπως καρδιακές προσβολές και εγκεφαλικά.
Δευτέρα, 26/09/2022 - 16:56
— Photo: PEXELS
Γιώργος Παπαϊωάννου Γιώργος Παπαϊωάννου

Πολλά άτομα που θέλουν να χάσουν κιλά ή να μειώσουν την πρόσληψη θερμίδων στρέφονται σε τεχνητά γλυκαντικά για να πετύχουν το σκοό τους. Ίσως, όμως, πρέπει να το σκεφτούν ξανά, δεδομένου ότι μια μελέτη αναφέρει πως η αντικατάσταση της πραγματικής ζάχαρης με τεχνητά γλυκαντικά ίσως αυξήσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών ασθενειών.

Αυτή η μελέτη, που παρακολούθησε παραπάνω από 100.000 ενήλικες για περίπου μία δεκαετία, είναι ανάμεσα στις μεγαλύτερες μέχρι σήμερα για τον εντοπισμό καρδιαγγειακων παθήσεων με υποκατάστατα ζάχαρης. Συνολικά τα τεχνητά γλυκαντικά συνδέθηκαν με 9% μεγαλύτερο κίνδυνο οποιουδήποτε τύπου καρδιαγγειακής νόσου και με 18% μεγαλύτερη πιθανότητα εγκεφαλικού, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό BMJ.

H μελέτη

«Τα αποτελέσματά μας υποδεικνύουν ότι αυτά τα πρόσθετα τροφίμων, που καταναλώνονται καθημερινά από εκατομμύρια άτομα και υπάρχουν σε χιλιάδες φαγητά και ροφήματα, δεν πρέπει να θεωρούνται μία υγιεινή και ασφαλής εναλλακτική για τη ζάχαρη» έγραψαν οι συγγραφείς της μελέτης στο BMJ.

Στην αρχή της μελέτης, κανένας από τους συμμετέχοντες δεν είχε ιστορικό καρδιαγγειακής νόσου ή διαβήτη — και κανένας από αυτούς δεν διαγνώστηκε με αυτές τις καταστάσεις κατά τα δύο πρώτα χρόνια παρακολούθησης. Οι συμμετέχοντες ήταν 42 ετών κατά μέσο όρο και οι περισσότεροι από αυτούς ήταν γυναίκες.

Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν μια σειρά από περίπου πέντε ερωτηματολόγια τροφίμων τα δύο πρώτα χρόνια της μελέτης, τα οποία έδειξαν ότι το 37% πό αυτούς κατανάλωναν τεχνητές γλυκαντικές ουσίες. Εκείνοι που κατανάλωναν κατά μέσο όρο περίπου 43 χιλιοστόγραμμα (mg) ημερησίως, περίπου την ποσότητα σε ένα επιτραπέζιο πακέτο γλυκαντικού ή 100 χιλιοστόλιτρα (3,4 ουγκιές) αναψυκτικού διαίτης, σύμφωνα με τη μελέτη. Τα άτομα με την υψηλότερη κατανάλωση τεχνητής ζάχαρης λάμβαναν κατά μέσο όρο περίπου 78 mg ημερησίως, ενώ τα άτομα με τη χαμηλότερη πρόσληψη κατανάλωναν περίπου 7,5 mg ημερησίως κατά μέσο όρο.

Κατά την περίοδο της μελέτης, οι συμμετέχοντες είχαν συνολικά 1.502 καρδιαγγειακά συμβάντα, συμπεριλαμβανομένων καρδιακών προσβολών, εγκεφαλικών επεισοδίων, βλάβης και απόφραξης των αιμοφόρων αγγείων και ιατρικές διαδικασίες για την αποκατάσταση της ροής του αίματος σε αποφρακτικές αρτηρίες ή φλέβες.

Ο ετήσιος απόλυτος κίνδυνος καρδιαγγειακής νόσου ήταν 314 περιπτώσεις ανά 100.000 άτομα μεταξύ των συμμετεχόντων που δεν κατανάλωναν τεχνητές γλυκαντικές ουσίες, σε σύγκριση με 346 περιπτώσεις για εκείνους με τη μεγαλύτερη κατανάλωση υποκατάστατων ζάχαρης.

Ορισμένοι κίνδυνοι ήταν υψηλότεροι με συγκεκριμένα γλυκαντικά, διαπίστωσε επίσης η μελέτη. Για παράδειγμα, η ασπαρτάμη συνδέεται με 17% υψηλότερο κίνδυνο εγκεφαλικού. H Ακεσουλφάμη καλίου συνδέθηκε με 40% μεγαλύτερο κίνδυνο στεφανιαίας νόσου.

Η μελέτη δεν ήταν ένα ελεγχόμενο πείραμα που σχεδιάστηκε για να αποδείξει εάν ή πώς τα τεχνητά γλυκαντικά μπορούν να προκαλέσουν άμεσα επεισόδια καρδιαγγειακής νόσου. Είναι επίσης πιθανό τα αποτελέσματα να αλλοιώθηκαν από την κακή μνήμη των συμμετεχόντων για το τι έτρωγαν και έπιναν, καθώς αυτό καθορίστηκε με τη χρήση ερωτηματολογίων.

ΠΗΓΗ: everydayhealth

Τελευταία τροποποίηση στις 26/09/2022 - 17:09
  • ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ
  • ΓΛΥΚΑΝΤΙΚΑ
  • ΤΕΧΝΗΤΑ ΓΛΥΚΑΝΤΙΚΑ
  • ΖΑΧΑΡΗ
  • ΜΕΛΕΤΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Το περιβάλλον που ζούμε επηρεάζει την υγεία μας με 6 τρόπους
Το περιβάλλον που ζούμε επηρεάζει την υγεία μας με 6 τρόπους 26 Σεπτεμβρίου 2022
5 οδηγίες για τη σωστή μέτρηση πίεσης 26 Σεπτεμβρίου 2022
5 οδηγίες για τη σωστή μέτρηση πίεσης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46

Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος

Ακόμα και μέτρια επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης μπορούν να προκαλέσουν στεφανιαία νόσο
Υγεία
10/06/2026 - 18:34

Ακόμα και μέτρια επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης μπορούν να προκαλέσουν στεφανιαία νόσο

Το αλκοόλ και η σύνδεσή του με καρκίνο, άνοια και καρδιοπάθειες
Υγεία
29/05/2026 - 19:57

Το αλκοόλ και η σύνδεσή του με καρκίνο, άνοια και καρδιοπάθειες

ΕΚΕ: Ενημερωτικός οδηγός με πρακτικές συμβουλές για τη διακοπή του καπνίσματος
Υγεία
28/05/2026 - 14:37

ΕΚΕ: Ενημερωτικός οδηγός με πρακτικές συμβουλές για τη διακοπή του καπνίσματος

Νέα μελέτη συνδέει την υψηλότερη δόση σεμαγλουτίδης με απώλεια βάρους έως και 27,7%
Pharma News
27/05/2026 - 21:43

Νέα μελέτη συνδέει την υψηλότερη δόση σεμαγλουτίδης με απώλεια βάρους έως και 27,7%

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας
Διατροφή
13/06/2026 - 16:34
Μητσοτάκης: Κατασκευή νέου νοσοκομείου στην Κω και αξιοποίηση του παλιού στη Ρόδο
Πολιτική Υγείας
13/06/2026 - 16:14
Ηλεκτροπόρωση: Μία παλιά μέθοδος ανοίγει νέους δρόμους για ανεγχείρητους καρκίνους του πεπτικού
Υγεία
13/06/2026 - 15:44
Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη: Το βαθιά ανθρώπινο μήνυμα του Νοσοκομείου Χανίων
Υγεία
13/06/2026 - 08:14
Η Novo Nordisk και η «ΙΜΕΡΟΕΣΣΑ» στο BeWell Festival με το μήνυμα «για μια ανάλαφρη ζωή»
Patient Talk
13/06/2026 - 03:41
Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον Έβρο για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της ELPEN
Pharma News
13/06/2026 - 00:13
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Προστάτη: Η επιστήμη αλλάζει τους κανόνες της πρόληψης
Health Talk
12/06/2026 - 22:43
«The Lancet»: Οι πολιτικές που μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 22:18
Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46
Ικανοποίηση στον ΙΣΑ για τη συνέχιση του προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 21:18
Αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, συνεχίζεται η επιτήρηση στη Λέσβο για τον αφθώδη πυρετό
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 20:47
Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo