ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Μελέτη - «καμπανάκι» για τους υπερτασικούς: Πότε ο καφές γίνεται «απειλή» για την καρδιά σας

Υγεία
Μελέτη - «καμπανάκι» για τους υπερτασικούς: Πότε ο καφές γίνεται «απειλή» για την καρδιά σας
Διπλάσιος ο κίνδυνος καρδιαγγειακού θανάτου για τους υπερτασικούς που πίνουν δύο καφέδες τη μέρα «δείχνει» νέα μελέτη.
Πέμπτη, 22/12/2022 - 12:31
— Photo: PEXELS
News4Health Team News4Health Team

Η κατανάλωση δύο ή περισσότερων καφέδων ημερησίως σχετίζεται με διπλάσιο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο των ανθρώπων με σοβαρή υπέρταση (πάνω από 16/10), σε σχέση με όσους δεν πίνουν καθόλου καφέ, δείχνει μια νέα ιαπωνική επιστημονική έρευνα, η πρώτη του είδους της διεθνώς που κάνει αυτή τη συσχέτιση.


Ο ένας καφές ημερησίως δεν φαίνεται να αυξάνει τον κίνδυνο για τους υπερτασικούς, ούτε το καθημερινό πράσινο τσάι, μολονότι τόσο ο καφές όσο και το τσάι περιέχουν καφεΐνη.

Εκτιμάται ότι ένα φλιτζάνι πράσινο ή μαύρο τσάι περιέχει 30-50 μιλιγκράμ καφεΐνης, ενώ ένα φλιτζάνι καφέ 80 έως 100.

Τα οφέλη του πράσινου τσαγιού αποδίδονται κυρίως στις ουσίες πολυφαινόλες που περιέχει και οι οποίες έχουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Τι έδειξε η έρευνα - Πόσες κούπες καφέ πρέπει να πίνετε την ημέρα

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Χιρογιάσου Ίσο του Πανεπιστημίου της Οσάκα και του Εθνικού Κέντρου Παγκόσμιας Υγείας και Ιατρικής στο Τόκιο, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «Journal of American Heart Association», ανέλυσαν στοιχεία για περισσότερους από 18.600 άνδρες και γυναίκες ηλικίας 40-79 ετών.

Στη διάρκεια σχεδόν 20 ετών καταγράφηκαν 842 θάνατοι καρδιαγγειακής αιτιολογίας.

Προηγούμενες έρευνες έχουν βρει ότι ένας καφές ημερησίως μειώνει τον κίνδυνο θανάτου μετά από ένα έμφραγμα και επίσης μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφράγματος και εγκεφαλικού σε υγιή άτομα.

Ακόμη, άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι η τακτική κατανάλωση καφέ μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης χρονίων παθήσεων, όπως διαβήτη τύπου 2 και μερικών καρκίνων, βοηθά στον έλεγχο της όρεξης και μειώνει τον κίνδυνο κατάθλιψης, αν και δεν είναι σαφές κατά πόσο αυτό οφείλεται στην καφεΐνη ή σε άλλη ουσία του καφέ.

Από την άλλη, ο πολύς καφές σε ημερήσια βάση μπορεί να αυξήσει την αρτηριακή πίεση, το άγχος, τις ταχυπαλμίες και την αϋπνία.

Οι αμερικανικές επιστημονικές ενώσεις ορίζουν ως υπέρταση μετρήσεις της πίεσης άνω του 13/8. Σοβαρή υπέρταση δείχνουν μετρήσεις άνω του 16/10 και πολύ σοβαρή άνω του 18/11.

«Τα ευρήματα μας δείχνουν ότι οι άνθρωποι με σοβαρή υπέρταση θα πρέπει να αποφεύγουν την υπερβολική κατανάλωση καφέ. Επειδή οι άνθρωποι αυτοί είναι πιο ευάλωτοι στις επιπτώσεις της καφεΐνης, οι επιβλαβείς συνέπειες της τελευταίας μπορεί να υπεραντισταθμίσουν την προστατευτική δράση της και να αυξήσουν τον κίνδυνο θανάτου», δήλωσε ο δρ Ίσο.

Διαβάστε επίσης:

Καφές: Έτσι θα πρέπει να τον πίνετε για να είστε υγιείς

Ήπιατε πολύ καφέ; - Τα «καμπανάκια» ότι πρέπει να πάτε στο νοσοκομείο

Ο καφές στην εγκυμοσύνη κάνει το παιδί... κοντύτερο

Τελευταία τροποποίηση στις 22/12/2022 - 12:31
  • ΚΑΦΕΣ
  • ΥΠΕΡΤΑΣΗ
  • ΚΑΡΔΙΑ
  • ΘΑΝΑΤΟΣ
  • ΚΙΝΔΥΝΟΣ
  • ΜΕΛΕΤΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Καρκίνος του προστάτη: Το 60% των περιστατικών είναι άνδρες άνω των 65 ετών - Οι 10 συνήθειες που μειώνουν τον κίνδυνο
Καρκίνος του προστάτη: Το 60% των περιστατικών είναι άνδρες άνω των 65 ετών - Οι 10 συνήθειες που μειώνουν τον κίνδυνο 21 Δεκεμβρίου 2022
Νέα μελέτη: Βρέθηκε γιατί «χάνεται» η όσφρηση στην long covid 22 Δεκεμβρίου 2022
Νέα μελέτη: Βρέθηκε γιατί «χάνεται» η όσφρηση στην long covid

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας
Διατροφή
13/06/2026 - 16:34

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας

Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46

Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026

Ακόμα και μέτρια επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης μπορούν να προκαλέσουν στεφανιαία νόσο
Υγεία
10/06/2026 - 18:34

Ακόμα και μέτρια επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης μπορούν να προκαλέσουν στεφανιαία νόσο

Πώς ο συνδυασμός φρούτων με τσάι μπορεί να δημιουργήσει ασπίδα για την υγεία της καρδιάς
Διατροφή
10/06/2026 - 10:00

Πώς ο συνδυασμός φρούτων με τσάι μπορεί να δημιουργήσει ασπίδα για την υγεία της καρδιάς

Το αλκοόλ και η σύνδεσή του με καρκίνο, άνοια και καρδιοπάθειες
Υγεία
29/05/2026 - 19:57

Το αλκοόλ και η σύνδεσή του με καρκίνο, άνοια και καρδιοπάθειες

Νέα μελέτη συνδέει την υψηλότερη δόση σεμαγλουτίδης με απώλεια βάρους έως και 27,7%
Pharma News
27/05/2026 - 21:43

Νέα μελέτη συνδέει την υψηλότερη δόση σεμαγλουτίδης με απώλεια βάρους έως και 27,7%

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας
Διατροφή
13/06/2026 - 16:34
Μητσοτάκης: Κατασκευή νέου νοσοκομείου στην Κω και αξιοποίηση του παλιού στη Ρόδο
Πολιτική Υγείας
13/06/2026 - 16:14
Ηλεκτροπόρωση: Μία παλιά μέθοδος ανοίγει νέους δρόμους για ανεγχείρητους καρκίνους του πεπτικού
Υγεία
13/06/2026 - 15:44
Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη: Το βαθιά ανθρώπινο μήνυμα του Νοσοκομείου Χανίων
Υγεία
13/06/2026 - 08:14
Η Novo Nordisk και η «ΙΜΕΡΟΕΣΣΑ» στο BeWell Festival με το μήνυμα «για μια ανάλαφρη ζωή»
Patient Talk
13/06/2026 - 03:41
Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον Έβρο για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της ELPEN
Pharma News
13/06/2026 - 00:13
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Προστάτη: Η επιστήμη αλλάζει τους κανόνες της πρόληψης
Health Talk
12/06/2026 - 22:43
«The Lancet»: Οι πολιτικές που μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 22:18
Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46
Ικανοποίηση στον ΙΣΑ για τη συνέχιση του προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 21:18
Αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, συνεχίζεται η επιτήρηση στη Λέσβο για τον αφθώδη πυρετό
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 20:47
Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες
Pharma News
11/06/2026 - 22:34
Σουηδία: Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχουν smartphone
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 21:54
Η ΕΙΝΑΠ ζητεί την άμεση ενίσχυση της αιμοδοσίας του Νοσοκομείου «Μεταξά»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 03:38
Πρεμιέρα για τα από στόματος GLP-1 στην Ευρώπη - Πράσινο φως για το χάπι της Novo Nordisk στη Μ. Βρετανία
Pharma News
12/06/2026 - 10:00
Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή: Νέες δυνατότητες με τη δωρεά γεννητικού υλικού από γνωστό δότη
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 10:42
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo