Ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, μιλώντας στην εκπομπή «Action Τώρα» στο Action 24, αναφέρθηκε στην ετοιμότητα του Εθνικού Συστήματος Υγείας απέναντι στον καύσωνα, στη βελτιωμένη κάλυψη της καλοκαιρινής περιόδου, στην ενίσχυση του ΕΚΑΒ και των αεροδιακομιδών, στη βελτίωση των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών, καθώς και στην αξιολόγηση των νοσοκομείων από τους ασθενείς και τη λειτουργία της νέας τηλεφωνικής γραμμής 1566.
Συγκεκριμένα αναφερόμενος στο κύμα καύσωνα που πλήττει τη χώρα, προέτρεψε τους πολίτες να ακολουθήσουν τις οδηγίες προστασίας, δηλώνοντας: «Τις επόμενες ημέρες οι ευπαθείς ομάδες, ηλικιωμένοι, έγκυοι, μωρά παιδιά να αποφύγουν την πολύ μεγάλη έκθεση στον ήλιο, να είναι σε κλιματιζόμενους χώρους και όσοι έχουν χρόνια νοσήματα να συμβουλευτούν τους γιατρούς που τους παρακολουθούν. Χρειάζεται μια προσοχή τις επόμενες 4-5 ημέρες. Οδηγίες έχουν αναρτηθεί και στη σελίδα του Υπουργείου Υγείας».
Για την κάλυψη της καλοκαιρινής περιόδου, επεσήμανε ότι: «Από πέρυσι έχει ξεκινήσει μία μεγάλη προσπάθεια για την κάλυψη της καλοκαιρινής περιόδου και θα είμαστε αρκετά βελτιωμένοι σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Από τις 300 θέσεις που επανειλημμένα βγαίνανε άγονες, αυτή τη στιγμή έχουμε καλύψει τα 2/3».
ΕΚΑΒ και αεροδιακομιδές
Σχετικά με την ενίσχυση του ΕΚΑΒ και τις αεροδιακομιδές, ο υφυπουργός δήλωσε: «Έχουμε αυξήσει τη δύναμη του ΕΚΑΒ. Στη Χαλκιδική είχαμε μόνο 3 βάσεις, αυτή τη στιγμή έχουμε 7 βάσεις και μηχανές και έχει μειωθεί ο χρόνος απόκρισης στα 10 λεπτά. Προσθέτουμε στις αεροδιακομιδές ένα ελικόπτερο στην Πάρο και αναμένεται και από δωρεά της Εθνικής και ένα 2ο ελικόπτερο, μαζί με το 3ο αεροπλάνο από τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος».
Όσον αφορά τα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών, ο κ. Θεμιστοκλέους σημείωσε τις παρεμβάσεις που έχουν οδηγήσει στη μείωση του χρόνου αναμονής: «Ο χρόνος στα Επείγοντα έχει μειωθεί γιατί έχουν γίνει πολλές παρεμβάσεις τον τελευταίο χρόνο. Έχουμε την ανακαίνιση των κτιριακών υποδομών, έχουμε ηλεκτρονικά - ψηφιακά συστήματα, όπως το "βραχιολάκι", που βλέπουμε και καταγράφουμε την αναμονή. Ένα επείγον περιστατικό δεν θα περιμένει καθόλου».
Η αξιολόγηση των νοσοκομείων
Για την αξιολόγηση των νοσοκομείων, επεσήμανε τον κομβικό ρόλο της στη διοικητική λειτουργία των δομών Υγείας, λέγοντας τα εξής: «Η αξιολόγηση είναι εργαλείο διοίκησης γιατί αν κάποιος διοικητής βλέπει ότι οι ασθενείς λένε ότι δεν ήταν καθαρό το νοσοκομείο, θα πρέπει να δράσει άμεσα. Αν αυτό δεν γίνει, μπορεί να φτάσουμε μέχρι και την παύση του διοικητή. Θα είναι η πρώτη φορά που θα αποκτήσουμε μία τελείως πραγματική εικόνα για το ποια είναι η άποψη των ασθενών για τα νοσοκομεία μας. Οι γιατροί αξιολογούνται. Οι νοσηλευτές εντάσσονται στην αξιολόγηση του Υπουργείου Εσωτερικών».
Κλείνοντας, ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στη λειτουργία της νέας τηλεφωνικής γραμμής 1566 του Υπουργείου Υγείας, τονίζοντας: «Έχουμε χιλιάδες πολίτες που απευθύνονται στο 1566. Είναι στην προσπάθεια να γίνει το ΕΣΥ πιο προσβάσιμο σε όλους. Είχαμε πάρα πολλούς αριθμούς που σταδιακά τους καταργούμε για να μείνει ένας αριθμός, για να μπορεί να αντιμετωπίσει όλα τα γραφειοκρατικά - διοικητικά ζητήματα».