Για την πορεία των προγραμμάτων που στοχεύουν στη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών στην επαφή τους με το σύστημα υγείας μίλησε ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης στο ΕΡΤNews.
Σύμφωνα με τον Υπουργό Υγείας, «35.000 άνθρωποι έχουν παραλάβει ήδη [ΦΥΚ από τον ΕΟΠΥΥ] στο σπίτι». Να υπενθυμίσουμε, βέβαια, ότι συνολικά περίπου 120 χιλιάδες άτομα λαμβάνουν φάρμακα υψηλού κόστους (ΦΥΚ) από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Η υπηρεσία ξεκίνησε τη λειτουργία της στις 16 Ιουνίου.
Ο υπουργός πρόσθεσε ότι με την ένταξη της διανομής και στα φαρμακεία αναμένεται περαιτέρω αποσυμφόρηση του ΕΟΠΥΥ.
Επιπρόσθετα, ο κ. Γεωργιάδης έκανε λόγο για σημαντική βελτίωση στη στελέχωση των δομών υγείας στα νησιά , υποστηρίζοντας ότι φέτος υπάρχει 70% κάλυψη.
Απηύθυνε, δε, δημόσια έκκληση για προσοχή ενόψει του καύσωνα. «Να προσέχουν οι άνθρωποι που είναι ευάλωτοι στον καύσωνα. Να μην κάνουν άσκοπες μετακινήσεις, να πίνουν πολύ νερό», ανέφερε.
«Βραχιολάκι» στα ΤΕΠ
Αύριο εντάσσεται στο σύστημα ηλεκτρονικής ιχνηλατήσεως, γνωστό και ως βραχιολάκι, το Αττικόν Νοσοκομείο, το οποίο και θα επισκεφθεί ο κ. Γεωργιάδης.
Μάλιστα, επανέλαβε πως μέχρι το τέλος Ιουλίου θα δοθεί συνέντευξη Τύπου για την εφαρμογή του «βραχιολιού» στα τμήματα επειγόντων περιστατικών (ΤΕΠ), ώστε να υπάρχουν και τα πρώτα αποτελέσματα από το «Αττικόν».
Το σύστημα έχει ήδη εφαρμοστει σε Ευαγγελισμό, Αγ. Αναργύρους, Γεννήματα, Λαϊκό και ΚΑΤ.
«Γιατί με ενδιαφέρει το Αττικόν; Είναι το μεγαλύτερο νοσοκομείο στην Ελλάδα, 350.000 ασθενείς πηγαίνουν κάθε χρόνο στα επείγοντα», σημείωσε.
«Πριν από ενάμιση χρόνο η μέση αναμονή στην εφημερία στον Ευαγγελισμό, στο Γεννηματά στο Αττικόν ήταν από 9 καμιά φορά και 10 ώρες. Τώρα έχει μειωθεί στις 5,5 ώρες», συμπλήρωσε
1566
Η δωρεάν τηλεφωνική γραμμή 1566, που βρίσκεται σε πιλοτική φάση με βασικές λειτουργίες, δέχεται ήδη 5.000 με 6.000 κλήσεις καθημερινά. Σε πλήρη παραγωγική λειτουργία αναμένεται να μπει τον Οκτώβριο.
Από τον Σεπτέμβριο θα ενταχθούν και τα 127 νοσοκομεία στο σύστημα ώστε να κλείνονται ραντεβού, για τα οποία αυτή τη στιγμή προσφέρεται μόνο ενημέρωση. Από τον Οκτώβριο το 1566 θα καλεί και θα ενημερώνει για παροχές που δικαιούνται οι πολίτες, όπως απογευματινά χειρουργεία και προληπτικές εξετάσεις.
Στόχος είναι να υπάρχει ένα ενιαίο και δωρεάν σύστημα εξυπηρέτησης πολιτών στην υγεία. Το τηλεφωνικό κέντρο δεν θα δίνει ιατρικές συμβουλές.
Αξιολόγηση νοσηλειών
Ο υπουργός ανέφερε πως από τα 6.381 SMS αξιολόγησης που έχουν αποσταλεί έχουν απαντηθεί ήδη 1.291, δηλαδή περίπου το 20%.
«Είναι ένα καλό δείγμα για να εξάγουμε συμπεράσματα», είπε και κάλεσε τους πολίτες να συμμετέχουν, ώστε να συγκεντρωθεί ένας επαρκής αριθμός ώστε να ανακοινωθούν και τα αποτελέσματα.
«Το εργαλείο αξιολόγησης του ΕΣΥ από τους ασθενείς θα αποτελέσει στο μέλλον το βασικότερο εργαλείο διοίκησης των νοσοκομείων από το Υπουργείο Υγείας», εκτίμησε ο κ. Γεωργιάδης.
Απογευματινά χειρουργεία
Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη από 88.000 ασθενείς σε αναμονή για ψυχρό χειρουργείο πλέον έχουμε φθάσει σε 37.000, χάρη στα απογευματινά χειρουργεία.
Οι αναμονές από το 2017 έως και το 2023 έχουν απαλειφθεί. «Πλέον διαχειριζόμαστε τις αναμονές από το 2024. Έχουμε σβήσει τις αναμονές», ανέφερε με νόημα.