Αν πίνετε τακτικά αναψυκτικά ή άλλα ζαχαρούχα ποτά, μια νέα μελέτη μπορεί να σας...κόψει τη σχετική όρεξη!
Συγκεκριμένα, ερευνητές ανέλυσαν διατροφικά δεδομένα από περισσότερους από 1,5 εκατομμύρια ενήλικες στο πλαίσιο 11 μακροχρόνιων μελετών. Στόχος τους ήταν να διαπιστώσουν αν η κατανάλωση ποτών με φυσική ή τεχνητή γλυκαντική ουσία συνδέεται με τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του ήπατος.
Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια σχετικά με τη συχνότητα κατανάλωσης τροφίμων και παρακολουθήθηκαν μέσω κρατικών μητρώων καρκίνου ή ερευνών υγείας για μέσο όρο σχεδόν 18 ετών.
Το αποτέλεσμα: Η υψηλότερη πρόσληψη ποτών με ζάχαρη συσχετίστηκε με αυξημένο κίνδυνο δύο κύριων υποτύπων καρκίνου του ήπατος: του ηπατοκυτταρικού καρκινώματος (HCC) και του ενδοηπατικού χολαγγειοκαρκινώματος (ICC).
Αντίθετα, η κατανάλωση ποτών με τεχνητά γλυκαντικά δεν συσχετίστηκε με τον καρκίνο του ήπατος συνολικά ούτε με κανέναν από τους δύο υποτύπους.
Η μελέτη, υπό την ηγεσία του Cody Watling του Εθνικού Ινστιτούτου Καρκίνου, δημοσιεύθηκε στις 10 Ιουνίου στο JAMA Network Open.
Αν και δεν αποδεικνύει ότι τα ζαχαρούχα ποτά προκαλούν καρκίνο του ήπατος, οι συγγραφείς αναφέρουν ότι τα ευρήματά τους προστίθενται στις αυξανόμενες ενδείξεις που συνδέουν τα ποτά με ζάχαρη με αρνητικές μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην υγεία.





