ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ποιο ψάρι κάνει θαύματα για την αρτηριακή σου πίεση

Διατροφή
PEXELS
Τα Ωμέγα-3 μεταφέρουν πολλά οφέλη για την υγεία και σύμφωνα με μία νέα ανασκόπηση η κατανάλωση έστω και 3 γραμμαρίων κάθε μέρα είναι αρκετή για να χαμηλώσει την αρτηριακή σου πίεση. Τα ευρήματα περιλαμβάνουν τα Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που λαμβάνονται από διατροφικά συμπληρώματα.
Τρίτη, 09/08/2022 - 10:37
— Photo: PEXELS
Γιώργος Παπαϊωάννου Γιώργος Παπαϊωάννου

«Σύμφωνα με τη μελέτη μας, ο μέσος ενήλικας μπορεί να έχει μία μέτρια μείωση αρτηριακής πίεσης από την κατανάλωση 3 γραμμαρίων αυτών των λιπαρών οξεών» αναφέρεί ο Xinzhi Li, MD, PhD, επίκουρος καθηγητής και διευθυντής προγράμματος της Σχολής Φαρμακευτικής στο Πανεπιστήμιο του Μακάο. Επιστήμης και Τεχνολογίας στην Κίνα.

Τα Ω-3 λιπαρά οξέα βρίσκεται σε αφθονία σε ψάρια, όπως οι σαρδέλες και ο σολομός ενώ και τα συμπληρώματα διατροφής πετυχαίνουν το ίδιο αποτέλεσμα. Αν και αρκετή έρευνα έχει συνδέσει τα Ω-3 με αυξημένη γνωστική επίδοση, η σχέση τους με την αρτηριακή πίεση είναι λιγότερο γνωστή. Κάποιες μελέτες έχουν συνδέσει τα Ω-3 λιιπαρά οξέα με χαμηλή αρτηριακή πίεση αν και τα αποτελέσματα δεν είναι καταληκτικά.

Το μέσο συμπλήρωμα ιχθυελαίου κουβαλά κατά μέσο όρο 300 mg ω-3 ανά χάπι. 0,11 εως 0,14 κιλά ατλαντικού σολωμού φέρει περίπου 3 γραμμάρια Ωμέγα-3 λιπαρών οξέων.

«Οι περισσότερες μελέτες αναφέρθηκαν σε συμπληρώματα ιχθυελαίου και όχι σε EPA και DHA ωμέγα-3 που καταναλώνονται στα τρόφιμα, γεγονός που υποδηλώνει ότι τα συμπληρώματα μπορεί να είναι μια εναλλακτική λύση για όσους δεν μπορούν να τρώνε τακτικά λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός», εξηγεί ο Δρ. «Τα συμπληρώματα φυκιών με λιπαρά οξέα EPA και DHA είναι επίσης μια επιλογή για άτομα που δεν καταναλώνουν ψάρια ή άλλα ζωικά προϊόντα».

Το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας συστήνει 1,1 -1,6 γραμμάρια Ω-3 λιπαρών οξέων καθημερινά. Η Αμερικάνικη Κοινότητα Καρδιάς συμβουλεύει υπέρ της λήψης Ω-3 μέσω δύο μεριδών 0,1 κιλών μαγειρεμένου ψαριού ανά εβδομάδα.

Τι κάνει μία μερίδα σολωμού σε ασθενείς με υπέρταση

Η ανασκόπηση συνδύασε δεδομένα από 71 κλινικές δοκιμές, μελετώντας τη σχέση μεταξύ αρτηριακής πίεση και Ω-3 λιπαρών οξεώ DHA και EPA σε ενήλικες με ή χωρίς αρτηριακή πίεση η διαταραχές στη χοληστερίνη. Οι κλινικές δοκιμές έλαβαν μέρος παγκοσμίως από το 1987 έως το 2020. Τα αποτελέσματα συμπεριλάμβαναν πληροφορίες για την υγεία 5.000 ατόμων ηλικίας 22-86 ετών. Τα άτομα στις δοκιμές κατανάλωσαν τη συνιστώμενη ποσότητα λιπαρών οξέων μέσω τροφής ή συμπληρωμάτων για 10 εβδομάδες.

Η υψηλή αρτηριακή πίεση ήταν χαμηλότερη σε άτομα που έτρωγαν μεταξύ δύο και τριών γραμμαρίων συνδυασμένων ωμέγα-3 λιπαρών οξέων DHA και EPA καθημερινά από τους ενήλικες που δεν έτρωγαν. Η κατανάλωση περισσότερων από τρία γραμμάρια ωμέγα-3 έκανε τεράστια διαφορά στους ενήλικες με υψηλή αρτηριακή πίεση ή υψηλά λιπίδια αίματος.

Με τρία γραμμάρια ημερησίως ωμέγα-3, η μέση αρτηριακή πίεση σε άτομα με υπέρταση μειώθηκε περίπου 4,5 mm/Hg. Όσοι δεν είχαν υψηλή αρτηριακή πίεση είδαν την αρτηριακή τους πίεση να πέφτει κατά 2,0 mm/Hg.

Η κατανάλωση πέντε γραμμαρίων ωμέγα-3 μείωσε την αρτηριακή πίεση κατά σχεδόν 4,0 mm/Hg για τα άτομα με υπέρταση. Όσοι δεν είχαν υψηλή αρτηριακή πίεση που έτρωγαν πέντε γραμμάρια ωμέγα-3 ημερησίως είδαν μέση μείωση κάτω από 1,0 mm/Hg.

«Η μελέτη μας υποστηρίζει τις οδηγίες του FDA ότι τα EPA και DHA ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου μειώνοντας την υψηλή αρτηριακή πίεση, ειδικά μεταξύ των ατόμων που έχουν ήδη διαγνωστεί με υπέρταση», καταλήγει ο Δρ. «Ενώ η μελέτη μας, όμως, μπορεί να προσθέσει ένα στρώμα αξιόπιστων αποδεικτικών στοιχείων, δεν πληροί το όριο για να υποβάλουμε έναν εγκεκριμένο ισχυρισμό υγείας για τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα σε συμμόρφωση με τους κανονισμούς του FDA».

Η μελέτη δημοσιεύεται στο Journal of the American Heart Association .

Τελευταία τροποποίηση στις 09/08/2022 - 10:48
  • ΑΡΤΗΡΙΑΚΗ ΠΙΕΣΗ
  • ΨΑΡΙ
  • ΜΕΛΕΤΗ
  • ΛΙΠΑΡΑ ΟΞΕΑ
  • ΣΟΛΟΜΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Τι θα σου συμβεί αν δεν τρως λαχανικά
Τι θα σου συμβεί αν δεν τρως λαχανικά 08 Αυγούστου 2022
Διατροφικές συμβουλές κατά τη διάρκεια του καύσωνα 13 Αυγούστου 2022
Διατροφικές συμβουλές κατά τη διάρκεια του καύσωνα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το αίσθημα της αδικίας και η συσχέτισή του με τις θεωρίες συνομωσίας
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 17:46

Το αίσθημα της αδικίας και η συσχέτισή του με τις θεωρίες συνομωσίας

Ηλεκτρικά πατίνια: 3,5 φορές μεγαλύτερος ο κίνδυνος σοβαρής εγκεφαλικής κάκωσης
Υγεία
07/08/2026 - 14:00

Ηλεκτρικά πατίνια: 3,5 φορές μεγαλύτερος ο κίνδυνος σοβαρής εγκεφαλικής κάκωσης

Γλοιοβλάστωμα: Νέο «παράθυρο» για πιο αποτελεσματική χημειοθεραπεία μετά το χειρουργείο
Υγεία
07/08/2026 - 11:00

Γλοιοβλάστωμα: Νέο «παράθυρο» για πιο αποτελεσματική χημειοθεραπεία μετά το χειρουργείο

Τα τρία SOS στη μέση ηλικία που εξασφαλίζουν 13 επιπλέον χρόνια χωρίς άνοια
Υγεία
06/08/2026 - 16:00

Τα τρία SOS στη μέση ηλικία που εξασφαλίζουν 13 επιπλέον χρόνια χωρίς άνοια

Γιατί ξαναπαίρνουμε το χαμένο βάρος; Ο ρόλος του βιολογικού προγραμματισμού μας
Διατροφή
06/08/2026 - 13:00

Γιατί ξαναπαίρνουμε το χαμένο βάρος; Ο ρόλος του βιολογικού προγραμματισμού μας

Τα κουνούπια τελικά έχουν πράγματι προτιμήσεις στους ανθρώπους - Τι έδειξε έρευνα
Υγεία
06/08/2026 - 15:00

Τα κουνούπια τελικά έχουν πράγματι προτιμήσεις στους ανθρώπους - Τι έδειξε έρευνα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ο ΕΕΣ στην πρώτη γραμμή της φωτιάς στη Σίβηρη της Χαλκιδικής
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 13:08
Η «ερωτική βαλίτσα» κάθε ζευγαριού που πάει διακοπές - Μικρά αντικείμενα που μπορούν να ανανεώσουν μια σχέση
Ψυχική Υγεία
14/08/2026 - 12:42
Οι ακραίες θερμοκρασίες δυσχεραίνουν τις συνθήκες εργασίας - Η περίπτωση της Βρετανίας
Υγεία
14/08/2026 - 11:48
ΕΟΠΥΥ: Χωρίς οικονομική συμμετοχή η περίθαλψη των εγκαυματιών
Πολιτική Υγείας
14/08/2026 - 10:58
Γεωργιάδης: Υποχρεωτική η ηλεκτρονική καταχώρηση διαγνωστικών εξετάσεων από την 1η Σεπτεμβρίου
Πολιτική Υγείας
14/08/2026 - 10:17
ΕΚΑΒ: Σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα για την πυρκαγιά στη Χαλκιδική
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 18:02
Το αίσθημα της αδικίας και η συσχέτισή του με τις θεωρίες συνομωσίας
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 17:46
Βουλωμένα αυτιά από τις καλοκαιρινές βουτιές: Πως συμβαίνει και ποια η αντιμετώπιση
Υγεία
13/08/2026 - 16:39
Νόσος των Λεγεωνάριων: Διαχρονική απειλή για τη δημόσια υγεία – Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο
Υγεία
13/08/2026 - 16:01
Αντιδρά η ΠΟΕΔΗΝ στην πειθαρχική δίωξη της προέδρου των εργαζομένων στο Νοσοκομείο Σύρου
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 15:18
Τα ζώα και οι ασυνήθιστες συμπεριφορές τους σε μια ολική έκλειψη Ηλίου
Pet
13/08/2026 - 14:43
Καθημερινό χάπι GLP 1 για την απώλεια βάρους έλαβε έγκριση χρήσης στην Βρετανία
Pharma News
13/08/2026 - 14:16
Παράταση έως τις 31 Δεκεμβρίου για το Ψηφιακό Αποθετήριο ζητεί και ο ΙΣΠ
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 13:38
Σε επιφυλακή η Πολιτική Προστασία για την εξέλιξη των θυελλωδών ανέμων
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 13:04
Αποχή από το σεξ: Γιατί είναι ταμπού και ποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 12:38
Διατροφικές «βόμβες» στα ράφια: Επτά προϊόντα που δεν πρέπει να αγγίζουμε
Διατροφή
13/08/2026 - 11:49
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να «ξεκλειδώσει» τα μυστικά των βακτηριοφάγων
Υγεία
13/08/2026 - 11:04
ΕΟΔΥ: 45 νέα κρούσματα λοίμωξης του ιού του Δυτικού Νείλου και 9 θάνατοι
Υγεία
13/08/2026 - 10:19
«Ο πρόεδρος δεν δείχνει καλά»: Κορυφαίος καρδιολόγος άνοιξε συζήτηση για την υγεία του Τραμπ
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 09:52
Πότε πρέπει να μας ανησυχήσει ο χρόνιος βήχας και ποιους κινδύνους μπορεί να κρύβει
Health Talk
12/08/2026 - 17:59
Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας: Ο ΕΕΣ καλεί νέους και εφήβους να ενταχθούν στις δράσεις του τομέα
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 17:33
Επαναστατικό ψηφιακό «τεστ» χαρτογραφεί την έκθεσή μας στις χημικές ουσίες
Digital Health
12/08/2026 - 17:11
Θερμική εξάντληση ή θερμοπληξία; Η γνώση των διαφορών τους μπορεί να σώσει ζωές
Υγεία
12/08/2026 - 16:41
Κλειστοί οι λόφοι Λυκαβηττού και Φινόπουλου για τον κίνδυνο φωτιάς
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 15:48
ΕΛΛΟΚ: Σημαντικό βήμα για την ογκολογική φροντίδα στη Δυτική Μακεδονία η αναβάθμιση του «Μποδοσάκειου»
Patient Talk
12/08/2026 - 15:26
Αντίδραση του ΠΟΥ για το νέο διάταγμα Τραμπ σχετικά με τα εμβόλια
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 14:44
Θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών και σήμερα σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 14:08
Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών
Διατροφή
12/08/2026 - 13:34
Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής αύξησε κατά 30% τις δράσεις κατά των κουνουπιών»
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 13:03
Η Meta αντιμέτωπη με αγωγή τριάντα πολιτειών των ΗΠΑ για τον εθισμό ανηλίκων στα social media
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 12:37

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το BBQ αλλιώς: Επτά καλοκαιρινές και φιλικές προς την καρδιά συνταγές για... σχάρα
Διατροφή
11/08/2026 - 17:12
Μετάθεση της πλήρους έναρξης του Ψηφιακού Αποθετηρίου για την 1η Ιανουαρίου ζητεί ο ΠΙΣ
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 16:39
Ο ΙΣΑ ζητεί αμοιβή για τους ιατρούς που συμμετέχουν στις επιτροπές ελέγχου της περιφέρειας
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 10:21
Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής αύξησε κατά 30% τις δράσεις κατά των κουνουπιών»
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 13:03
Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών
Διατροφή
12/08/2026 - 13:34
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo