ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η υπερκατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων συσχετίζεται με γνωστική παρακμή και εγκεφαλικό

Διατροφή
PIXABAY
Η υπερκατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων, όπως αναψυκτικά, πατατάκια και μπισκότα, μπορεί να συνδέεται με αυξημένα προβλήματα μνήμης και με εγκεφαλικά επεισόδια, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο ηλεκτρονικό τεύχος του περιοδικού της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας «Neurology».
Πέμπτη, 23/05/2024 - 17:21
— Photo: PIXABAY
News4Health Team News4Health Team

Οι ερευνητές παρακολούθησαν για διάστημα περίπου έντεκα χρόνων 30.239 άτομα ηλικίας 45 ετών και άνω. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια σχετικά με το τι έτρωγαν και έπιναν και οι ερευνητές προσδιόρισαν πόσα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα κατανάλωναν υπολογίζοντας τα γραμμάρια ανά ημέρα για να δημιουργήσουν ένα ποσοστό της ημερήσιας διατροφής τους. Το ποσοστό αυτό υπολογίστηκε σε τέσσερις ομάδες τροφίμων, που κυμαίνονταν από τα λιγότερο επεξεργασμένα τρόφιμα ως τα πολύ επεξεργασμένα τρόφιμα.

Από το σύνολο των συμμετεχόντων οι ερευνητές εξέτασαν 14.175 συμμετέχοντες για γνωστική παρακμή και 20.243 συμμετέχοντες για εγκεφαλικό επεισόδιο. Και οι δύο ομάδες δεν είχαν ιστορικό αυτών των ασθενειών. Μέχρι το τέλος της μελέτης, 768 άτομα διαγνώστηκαν με γνωστική εξασθένηση και 1.108 είχαν υποστεί εγκεφαλικό επεισόδιο.

Όπως διαπιστώθηκε, η αύξηση κατά 10% στην ποσότητα των υπερεπεξεργασμένων τροφίμων που καταναλώνονταν σχετιζόταν με 16% υψηλότερο κίνδυνο γνωστικής διαταραχής, ενώ η κατανάλωση περισσότερων μη επεξεργασμένων ή ελάχιστα επεξεργασμένων τροφίμων συνδεόταν με 12% χαμηλότερο κίνδυνο γνωστικής εξασθένησης.

Επιπλέον, η μεγαλύτερη πρόσληψη εξαιρετικά επεξεργασμένων τροφίμων συνδεόταν με 8% αύξηση του κινδύνου εγκεφαλικού επεισοδίου, ενώ η μεγαλύτερη πρόσληψη μη επεξεργασμένων ή ελάχιστα επεξεργασμένων τροφίμων συνδεόταν με 9% μειωμένο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου.

Οι ερευνητές διευκρινίζουν ότι η μελέτη δεν αποδεικνύει ότι η κατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων προκαλεί προβλήματα μνήμης και σκέψης ή εγκεφαλικό επεισόδιο, αλλά δείχνει μια συσχέτιση. «Χρειάζεται περισσότερη έρευνα για να επιβεβαιωθούν αυτά τα αποτελέσματα και να κατανοήσουμε καλύτερα ποια συστατικά τροφίμων ή επεξεργασίας συμβάλλουν περισσότερο σε αυτές τις επιδράσεις», εξηγεί ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, νευρολόγος του Γενικού Νοσοκομείου της Μασαχουσέτης, Τέιλορ Κίμπερλι.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • ΥΠΕΡΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
  • ΥΠΕΡΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ
  • ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΕΚΠΤΩΣΗ
  • ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Μεταλλαγμένα τρόφιμα: Οι δύο όψεις του νομίσματος για τη χρησιμότητά τους και το μεγάλο δίλημμα
Μεταλλαγμένα τρόφιμα: Οι δύο όψεις του νομίσματος για τη χρησιμότητά τους και το μεγάλο δίλημμα 22 Μαϊος 2024
Pescetarian διατροφή: «Ναι» σε ψάρια, θαλασσινά και... πρασινάδα, «όχι» σε κρέας και πουλερικά 24 Μαϊος 2024
Pescetarian διατροφή: «Ναι» σε ψάρια, θαλασσινά και... πρασινάδα, «όχι» σε κρέας και πουλερικά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Binge-Watching και φαγητό: Τα επιστημονικά δεδομένα αποκαλύπτουν πολλά για την ψυχική υγεία
Ψυχική Υγεία
05/08/2026 - 23:17

Binge-Watching και φαγητό: Τα επιστημονικά δεδομένα αποκαλύπτουν πολλά για την ψυχική υγεία

Νέο ενέσιμο βιοϋλικό δίνει ελπίδες για την αποκατάσταση μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο
Υγεία
27/07/2026 - 14:00

Νέο ενέσιμο βιοϋλικό δίνει ελπίδες για την αποκατάσταση μετά από εγκεφαλικό επεισόδιο

Η κατανάλωση φαγητού μέσα σε 9 ώρες την ημέρα ίσως προστατεύει τη μνήμη και τον εγκέφαλο
Διατροφή
27/07/2026 - 12:00

Η κατανάλωση φαγητού μέσα σε 9 ώρες την ημέρα ίσως προστατεύει τη μνήμη και τον εγκέφαλο

ΠΟΥ: Έως και το 45% των περιστατικών άνοιας συνδέεται με τροποποιήσιμους παράγοντες κινδύνου
Πολιτική Υγείας
15/07/2026 - 17:01

ΠΟΥ: Έως και το 45% των περιστατικών άνοιας συνδέεται με τροποποιήσιμους παράγοντες κινδύνου

Η ταχύτητα γραφής πιθανό σημάδι γνωστικής έκπτωσης στους ηλικιωμένους
Υγεία
20/05/2026 - 10:00

Η ταχύτητα γραφής πιθανό σημάδι γνωστικής έκπτωσης στους ηλικιωμένους

Τα συμπληρώματα ωμέγα-3 ενδέχεται να συνδέονται με ταχύτερη γνωστική έκπτωση στους ηλικιωμένους
Υγεία
05/05/2026 - 14:00

Τα συμπληρώματα ωμέγα-3 ενδέχεται να συνδέονται με ταχύτερη γνωστική έκπτωση στους ηλικιωμένους

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οκτώ τραυματίες, οι δύο ανήλικα παιδιά, σε τροχαίο με τρία ΙΧ και μια νταλίκα στο Άκτιο
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 16:37
Πρόωρη εκσπερμάτιση και καλοκαίρι: Γιατί συμβαίνει και πως θα την αποφύγετε
Health Talk
14/08/2026 - 16:24
Οκτώ στους δέκα ενήλικες ελέγχουν συστηματικά την υγεία τους από το σπίτι
Υγεία
14/08/2026 - 15:53
Ρόμπι Γουίλιαμς: «Έχω και λίγο αυτισμό και πραγματικά το αγαπώ...»
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 15:08
ΠΟΥ: Αυξήθηκαν και το 2026 οι επιθέσεις σε δομές υγείας και υγειονομικούς σε Γάζα και Ουκρανία
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 14:23
Ο ΕΕΣ στην πρώτη γραμμή της φωτιάς στη Σίβηρη της Χαλκιδικής
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 13:08
Η «ερωτική βαλίτσα» κάθε ζευγαριού που πάει διακοπές - Μικρά αντικείμενα που μπορούν να ανανεώσουν μια σχέση
Ψυχική Υγεία
14/08/2026 - 12:42
Οι ακραίες θερμοκρασίες δυσχεραίνουν τις συνθήκες εργασίας - Η περίπτωση της Βρετανίας
Υγεία
14/08/2026 - 11:48
ΕΟΠΥΥ: Χωρίς οικονομική συμμετοχή η περίθαλψη των εγκαυματιών
Πολιτική Υγείας
14/08/2026 - 10:58
Γεωργιάδης: Υποχρεωτική η ηλεκτρονική καταχώρηση διαγνωστικών εξετάσεων από την 1η Σεπτεμβρίου
Πολιτική Υγείας
14/08/2026 - 10:17
ΕΚΑΒ: Σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα για την πυρκαγιά στη Χαλκιδική
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 18:02
Το αίσθημα της αδικίας και η συσχέτισή του με τις θεωρίες συνομωσίας
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 17:46
Βουλωμένα αυτιά από τις καλοκαιρινές βουτιές: Πως συμβαίνει και ποια η αντιμετώπιση
Υγεία
13/08/2026 - 16:39
Νόσος των Λεγεωνάριων: Διαχρονική απειλή για τη δημόσια υγεία – Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο
Υγεία
13/08/2026 - 16:01
Αντιδρά η ΠΟΕΔΗΝ στην πειθαρχική δίωξη της προέδρου των εργαζομένων στο Νοσοκομείο Σύρου
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 15:18
Τα ζώα και οι ασυνήθιστες συμπεριφορές τους σε μια ολική έκλειψη Ηλίου
Pet
13/08/2026 - 14:43
Καθημερινό χάπι GLP 1 για την απώλεια βάρους έλαβε έγκριση χρήσης στην Βρετανία
Pharma News
13/08/2026 - 14:16
Παράταση έως τις 31 Δεκεμβρίου για το Ψηφιακό Αποθετήριο ζητεί και ο ΙΣΠ
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 13:38
Σε επιφυλακή η Πολιτική Προστασία για την εξέλιξη των θυελλωδών ανέμων
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 13:04
Αποχή από το σεξ: Γιατί είναι ταμπού και ποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 12:38
Διατροφικές «βόμβες» στα ράφια: Επτά προϊόντα που δεν πρέπει να αγγίζουμε
Διατροφή
13/08/2026 - 11:49
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να «ξεκλειδώσει» τα μυστικά των βακτηριοφάγων
Υγεία
13/08/2026 - 11:04
ΕΟΔΥ: 45 νέα κρούσματα λοίμωξης του ιού του Δυτικού Νείλου και 9 θάνατοι
Υγεία
13/08/2026 - 10:19
«Ο πρόεδρος δεν δείχνει καλά»: Κορυφαίος καρδιολόγος άνοιξε συζήτηση για την υγεία του Τραμπ
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 09:52
Πότε πρέπει να μας ανησυχήσει ο χρόνιος βήχας και ποιους κινδύνους μπορεί να κρύβει
Health Talk
12/08/2026 - 17:59
Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας: Ο ΕΕΣ καλεί νέους και εφήβους να ενταχθούν στις δράσεις του τομέα
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 17:33
Επαναστατικό ψηφιακό «τεστ» χαρτογραφεί την έκθεσή μας στις χημικές ουσίες
Digital Health
12/08/2026 - 17:11
Θερμική εξάντληση ή θερμοπληξία; Η γνώση των διαφορών τους μπορεί να σώσει ζωές
Υγεία
12/08/2026 - 16:41
Κλειστοί οι λόφοι Λυκαβηττού και Φινόπουλου για τον κίνδυνο φωτιάς
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 15:48
ΕΛΛΟΚ: Σημαντικό βήμα για την ογκολογική φροντίδα στη Δυτική Μακεδονία η αναβάθμιση του «Μποδοσάκειου»
Patient Talk
12/08/2026 - 15:26

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο ΙΣΑ ζητεί αμοιβή για τους ιατρούς που συμμετέχουν στις επιτροπές ελέγχου της περιφέρειας
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 10:21
Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής αύξησε κατά 30% τις δράσεις κατά των κουνουπιών»
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 13:03
Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών
Διατροφή
12/08/2026 - 13:34
Αντίδραση του ΠΟΥ για το νέο διάταγμα Τραμπ σχετικά με τα εμβόλια
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 14:44
Διατροφικές «βόμβες» στα ράφια: Επτά προϊόντα που δεν πρέπει να αγγίζουμε
Διατροφή
13/08/2026 - 11:49
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo