ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Το κόκκινο ή το λευκό κρασί είναι πιο υγιεινό; Εξαρτάται ποιος το πίνει!

Διατροφή
Freepik
Οι ερευνητές διεξήγαγαν μια μελέτη που ξεψαχνίζει την τεράστια και συχνά αντιφατική βιβλιογραφία σχετικά με τον ρόλο του κόκκινου και του λευκού κρασιού στην καρκινογένεση. Τελικά συμπέραναν ότι πρέπει να κάνουν νέες έρευνες για την επίδραση του λευκού κρασιού στις γυναίκες.
Τρίτη, 11/03/2025 - 12:20
— Photo: Freepik
News4Health Team News4Health Team

Υπάρχει η αντίληψη ότι κάποιες μορφές αλκοόλ είναι λιγότερο βλαβερές από άλλες. Το κόκκινο κρασί, για παράδειγμα, θεωρείται συχνά μια πιο υγιεινή επιλογή, με πολλούς να πιστεύουν ότι η υψηλή περιεκτικότητά του σε ρεσβερατρόλη - ένα αντιοξειδωτικό με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες - προσφέρει προστασία από τον καρκίνο.

Ερευνητές από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Brown, ωστόσο, αποφάσισαν να διερευνήσουν αυτήν την άποψη και σε μια νέα μελέτη
συνέκριναν τους κινδύνους καρκίνου που σχετίζονται με το κόκκινο και το λευκό κρασί.

Αναλύοντας 42 μελέτες παρατήρησης που αφορούσαν σχεδόν 96.000 συμμετέχοντες, η ομάδα --με επικεφαλής την Eunyoung Cho, αναπληρώτρια καθηγήτρια επιδημιολογίας και δερματολογίας στο Πανεπιστήμιο Brown-- δεν βρήκε σαφείς ενδείξεις ότι το κόκκινο κρασί μετριάζει τον κίνδυνο καρκίνου. Η μελέτη δεν διαπίστωσε επίσης καμία συνολική αύξηση του κινδύνου καρκίνου από την κατανάλωση κρασιού συνολικά.

Λευκό κρασί και γυναικεία υγεία

«Πραγματοποιήσαμε μια ολοκληρωμένη μετα-ανάλυση για να αξιολογήσουμε αν το κόκκινο κρασί είναι πραγματικά μια πιο υγιεινή επιλογή από το λευκό κρασί», δήλωσε ο Cho . "Η ανάλυσή μας περιλάμβανε όσο το δυνατόν περισσότερες δημοσιευμένες επιδημιολογικές μελέτες που διερευνούσαν ξεχωριστά τη σχέση μεταξύ της κατανάλωσης κόκκινου και λευκού κρασιού και του κινδύνου καρκίνου. Τα αποτελέσματα δεν αποκάλυψαν σημαντική διαφορά στον κίνδυνο καρκίνου μεταξύ κόκκινου και λευκού κρασιού συνολικά. Ωστόσο, παρατηρήσαμε μια διαφοροποίηση όσον αφορά τον κίνδυνο καρκίνου του δέρματος. Συγκεκριμένα, η κατανάλωση λευκού κρασιού, αλλά όχι κόκκινου κρασιού, συσχετίστηκε με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του δέρματος».


Στην πραγματικότητα, οι ερευνητές υπολόγισαν 22% αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του δέρματος που σχετίζεται με το λευκό κρασί σε σύγκριση με το κόκκινο κρασί. Οι λόγοι για το γεγονός αυτό παραμένουν ασαφείς. Οι ερευνητές εικάζουν ότι η μεγάλη κατανάλωση κρασιού μπορεί να συσχετίζεται με συμπεριφορές υψηλού κινδύνου, όπως το τεχνητό μαύρισμα και η ανεπαρκής χρήση αντηλιακού. Ωστόσο, δεν είναι σαφές γιατί το λευκό κρασί, ειδικότερα, είναι ο ένοχος.


Η μελέτη διαπίστωσε επίσης μια ισχυρότερη συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης λευκού κρασιού και του αυξημένου συνολικού κινδύνου καρκίνου μεταξύ των γυναικών. Το εύρημα αυτό δικαιολογεί περαιτέρω έρευνες για τους πιθανούς υποκείμενους μηχανισμούς.
Η μετα-ανάλυση που πραγματοποίησε η ομάδα είναι η πρώτη μελέτη του είδους της και αμφισβητεί την πεποίθηση ότι το κόκκινο κρασί είναι πιο υγιεινό από το λευκό. Επισημαίνει επίσης την ανάγκη για περαιτέρω μελέτη της σχέσης μεταξύ της κατανάλωσης λευκού κρασιού και του κινδύνου καρκίνου, ιδίως στις γυναίκες.


Το αλκοόλ -συγκεκριμένα, η αιθανόλη στα αλκοολούχα ποτά- μεταβολίζεται σε ενώσεις που βλάπτουν το DNA και τις πρωτεΐνες, συμβάλλοντας στον κίνδυνο καρκίνου. Το 2020, η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ συνδέθηκε με περισσότερες από 740.000 περιπτώσεις καρκίνου παγκοσμίως, αντιπροσωπεύοντας το 4,1% του συνόλου των περιπτώσεων.

Πηγή: Science Daily

Τελευταία τροποποίηση στις 11/03/2025 - 10:39
  • ΚΡΑΣΙ
  • ΚΑΡΚΙΝΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Οι τροφές της νηστείας με όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε
Οι τροφές της νηστείας με όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε 10 Μαρτίου 2025
Το τρόφιμο που μπορεί να κάνει θεαματική διαφορά στην κοινωνικότητα των παιδιών 11 Μαρτίου 2025
Το τρόφιμο που μπορεί να κάνει θεαματική διαφορά στην κοινωνικότητα των παιδιών

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η άσκηση ως φυσικός σύμμαχος απέναντι στον καρκίνο
Fitness
11/06/2026 - 19:42

Η άσκηση ως φυσικός σύμμαχος απέναντι στον καρκίνο

ASCO 2026: Η ιατρική ακριβείας αλλάζει το τοπίο στην ογκολογία – Νέες θεραπείες για δύσκολους καρκίνους
Υγεία
09/06/2026 - 15:00

ASCO 2026: Η ιατρική ακριβείας αλλάζει το τοπίο στην ογκολογία – Νέες θεραπείες για δύσκολους καρκίνους

Το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και η Moderna ξεκινούν κλινικές δοκιμές εμβολίου που θα μπορούσε να προλαμβάνει τον καρκίνο
Υγεία
09/06/2026 - 11:00

Το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και η Moderna ξεκινούν κλινικές δοκιμές εμβολίου που θα μπορούσε να προλαμβάνει τον καρκίνο

Οι έξι σημαντικότερες μελέτες για τον καρκίνο που παρουσιάστηκαν στο φετινό συνέδριο της ASCO
Υγεία
08/06/2026 - 09:29

Οι έξι σημαντικότερες μελέτες για τον καρκίνο που παρουσιάστηκαν στο φετινό συνέδριο της ASCO

ΕΟΠΕ: Αισιόδοξες οι εξελίξεις στη σύγχρονη ογκολογία, απαιτείται υπεύθυνη ενημέρωση
Υγεία
04/06/2026 - 11:47

ΕΟΠΕ: Αισιόδοξες οι εξελίξεις στη σύγχρονη ογκολογία, απαιτείται υπεύθυνη ενημέρωση

Ελληνίδα ερευνήτρια επικεφαλής παγκόσμιας ανάλυσης για τις επιπτώσεις του αλκοόλ στην υγεία
Υγεία
02/06/2026 - 09:43

Ελληνίδα ερευνήτρια επικεφαλής παγκόσμιας ανάλυσης για τις επιπτώσεις του αλκοόλ στην υγεία

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50
Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ
Υγεία
12/06/2026 - 11:00
Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή: Νέες δυνατότητες με τη δωρεά γεννητικού υλικού από γνωστό δότη
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 10:42
Πρεμιέρα για τα από στόματος GLP-1 στην Ευρώπη - Πράσινο φως για το χάπι της Novo Nordisk στη Μ. Βρετανία
Pharma News
12/06/2026 - 10:00
Λύκος: 5 ασθενείς με σοβαρές επιπλοκές σε ύφεση μετά από θεραπεία με γενετικά τροποποιημένα κύτταρα
Υγεία
12/06/2026 - 09:00
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Sports Excellence Hub στο SNF Nostos 2026
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 07:21
Η ΕΙΝΑΠ ζητεί την άμεση ενίσχυση της αιμοδοσίας του Νοσοκομείου «Μεταξά»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 03:38
Θεσσαλονίκη: Εκατοντάδες πολίτες θα χορέψουν ζεϊμπέκικο σε δράση για το Αλτσχάιμερ
Patient Talk
12/06/2026 - 00:04
3ο ΣΦΕΕ Summit: Η δύσκολη ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και δημοσιονομικής σταθερότητας
Pharma Policy
11/06/2026 - 23:39
Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες
Pharma News
11/06/2026 - 22:34
Λίβανος: Δέκα εργαζόμενοι νοσοκομείου της Τύρου τραυματίστηκαν από ισραηλινές βόμβες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 22:09
Σουηδία: Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχουν smartphone
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 21:54
Πρωτεΐνες, διατροφή και αυτοάνοσα: Πόσο επηρεάζουν τη φλεγμονή και την ποιότητα ζωής;
Health Talk
11/06/2026 - 21:36
ΠΕΦ: Η Ελλάδα κατέχει ξεχωριστή θέση στο οικοσύστημα της Ευρωπαϊκής φαρμακοβιομηχανίας
Pharma Policy
11/06/2026 - 21:13
Θεμέλιο της σύγχρονης καρδιαγγειακής ιατρικής η ιατρική ακριβείας
Υγεία
11/06/2026 - 20:52

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Θετική γνωμοδότηση από τον ΕΜΑ σε νέο φάρμακο για τον μεταστατικό καρκίνο του παχέος εντέρου
Pharma News
09/06/2026 - 19:21
Γεωργιάδης: «Ανοίγουμε πολλές θέσεις για μόνιμο και επικουρικό προσωπικό στο ΕΚΑΒ»
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 19:38
UCB: Νέο πρόσωπο στην ειδική διεύθυνση για την πρόσβαση των ασθενών στις καινοτόμες θεραπείες
Pharma News
09/06/2026 - 21:47
Η GSK εξαγοράζει τη Nuvalent έναντι 10,6 δισ. δολαρίων και ενισχύει τη θέση της στον τομέα της ογκολογίας
Pharma News
10/06/2026 - 09:00
Πώς ο συνδυασμός φρούτων με τσάι μπορεί να δημιουργήσει ασπίδα για την υγεία της καρδιάς
Διατροφή
10/06/2026 - 10:00
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo