ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αυγά: Μια καλή διατροφική πρακτική για την θωράκιση έναντι του Αλτσχάιμερ

Διατροφή
Freepik
Ερευνητές υποστηρίζουν ότι η κατανάλωση περισσότερων από ενός αυγού την εβδομάδα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης της χρόνιας νόσου κατά 47%.
Τετάρτη, 23/07/2025 - 11:30
— Photo: Freepik
News4Health Team News4Health Team

Μπορεί η κατανάλωση αυγών μία φορά την εβδομάδα να βοηθήσει στην πρόληψη της νόσου του Αλτσχάιμερ σε μεταγενέστερη ηλικία;

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι το μυστικό μπορεί να κρύβεται στα θρεπτικά συστατικά αυτού του βασικού συστατικού του πρωινού. Τα αυγά περιέχουν χολίνη, ένα απαραίτητο θρεπτικό συστατικό που προστατεύει την ακεραιότητα των κυττάρων και βοηθά στην παραγωγή ενός χημικού αγγελιοφόρου που στέλνει σήματα μεταξύ των νευρικών κυττάρων, επηρεάζοντας τη μνήμη, τη διάθεση, τον μυϊκό έλεγχο και άλλες λειτουργίες του εγκεφάλου

«Τα αυγά είναι ένα από τα λίγα τρόφιμα που καταναλώνονται συχνά και είναι φυσικά πλούσια σε χολίνη, ένα θρεπτικό συστατικό που ερευνούμε για να κατανοήσουμε καλύτερα τον ρόλο του στην υποστήριξη της γνωστικής ανάπτυξης σε βρέφη και μικρά παιδιά και στη διατήρησή της κατά τη διαδικασία της γήρανσης», εξήγησε ο Δρ Taylor Wallace, αναπληρωτής καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Tufts της Βοστώνης.

Για να κατανοήσουν καλύτερα αυτή την επίδραση, οι ερευνητές μελέτησαν περισσότερους από 1.000 ηλικιωμένους ενήλικες στις ΗΠΑ που δεν παρουσίαζαν εμφανή άνοια και διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση περισσότερων από ενός αυγού την εβδομάδα μείωνε τον κίνδυνο εμφάνισης της νόσου του Αλτσχάιμερ σχεδόν κατά το ήμισυ, κατά 47% για την ακρίβεια.

Λαμβάνοντας υπόψη άλλους διατροφικούς παράγοντες και συνήθειες, παρακολούθησαν τους συμμετέχοντες για σχεδόν επτά χρόνια. Από τους 1.024 ηλικιωμένους, περισσότεροι από το ένα τέταρτο – 280 – διαγνώστηκαν με Αλτσχάιμερ.

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι η μελέτη τους έδειξε ότι η χολίνη ήταν ο κύριος παράγοντας της σχέσης μεταξύ των αυγών και του χαμηλότερου κινδύνου εμφάνισης της νόσου, αντιπροσωπεύοντας το 39% της συσχέτισης. Η κατανάλωση ενός μεγάλου αυγού παρέχει το ένα τέταρτο της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης χολίνης.

«Ο κρόκος των αυγών περιέχει επίσης ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία έχουν γνωστές νευροπροστατευτικές ιδιότητες», δήλωσε πρόσφατα ο Δρ Christopher U. Missling, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της βιοφαρμακευτικής εταιρείας Anavex Life Sciences, στο Medical News Today. Ο Missling δεν συμμετείχε στην έρευνα. «Ο συνδυασμός χολίνης και ωμέγα-3 μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευεργετικός για την υγεία του εγκεφάλου».

Οι ερευνητές σημείωσαν ότι, ενώ τα δεδομένα τους δείχνουν μια συσχέτιση με μειωμένο κίνδυνο, τα ευρήματά τους δεν αποδεικνύουν αιτιώδη συνάφεια.

Η έρευνα, η οποία χρηματοδοτήθηκε εν μέρει από το Egg Nutrition Center του American Egg Board, βασίζεται σε προηγούμενες μελέτες που διαπίστωσαν ότι ακόμη και η κατανάλωση ενός αυγού την εβδομάδα συνδέεται με βραδύτερο ρυθμό μείωσης της μνήμης.

Τα αυγά, που αποτελούν πηγή πρωτεϊνών, έχουν επίσης διαπιστωθεί ότι έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και είναι πλούσια σε βιταμίνη D, βιταμίνη Β2, σελήνιο και ιώδιο. Η υπερβολική κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών στη διατροφή μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακές παθήσεις και άλλα προβλήματα υγείας.

Η μελέτη του Wallace δημοσιεύθηκε στο Journal of Nutrition.

«Η μελέτη αυτή προστίθεται στο αυξανόμενο σώμα αποδεικτικών στοιχείων ότι οι διατροφικές επιλογές μπορούν να έχουν σημαντική επίδραση στη μείωση του κινδύνου της νόσου του Alzheimer και στη διατήρηση της γνωστικής υγείας καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής», δήλωσε.

Πηγή: Independent

Τελευταία τροποποίηση στις 23/07/2025 - 12:38
  • ΑΥΓΑ
  • ΑΛΤΣΧΑΙΜΕΡ
  • ΧΟΛΙΝΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Πέντε τροφές και ροφήματα που πρέπει να αποφύγετε στον καύσωνα
Πέντε τροφές και ροφήματα που πρέπει να αποφύγετε στον καύσωνα 22 Ιουλίου 2025
Φρούτα: Ποια προσφέρουν τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά στο πρωϊνό σας 23 Ιουλίου 2025
Φρούτα: Ποια προσφέρουν τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά στο πρωϊνό σας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Νέα μελέτη συσχετίζει την κατανάλωση φυτικών ινών με χαμηλότερο κίνδυνο Αλτσχάιμερ
Διατροφή
05/06/2026 - 10:01

Νέα μελέτη συσχετίζει την κατανάλωση φυτικών ινών με χαμηλότερο κίνδυνο Αλτσχάιμερ

Αλτσχάιμερ: Εξέταση αίματος μπορεί να "ξεσκεπάσει" τη νόσο πολύ πριν από την εμφάνιση των συμπτωμάτων
Υγεία
29/05/2026 - 09:00

Αλτσχάιμερ: Εξέταση αίματος μπορεί να "ξεσκεπάσει" τη νόσο πολύ πριν από την εμφάνιση των συμπτωμάτων

Νέο τεστ αίματος για τη νόσο Αλτσχάιμερ εγκρίθηκε στην Ευρώπη
Pharma News
12/05/2026 - 11:00

Νέο τεστ αίματος για τη νόσο Αλτσχάιμερ εγκρίθηκε στην Ευρώπη

Τα φάρμακα για την απώλεια βάρους μπορεί να φρενάρουν τις διαδικασίες που οδηγούν σε Αλτσχάιμερ
Υγεία
27/04/2026 - 14:10

Τα φάρμακα για την απώλεια βάρους μπορεί να φρενάρουν τις διαδικασίες που οδηγούν σε Αλτσχάιμερ

Η μοναξιά μπορεί να επηρεάσει τη μνήμη αλλά δεν είναι κρίσιμος παράγοντας για την ανάπτυξη άνοιας
Ψυχική Υγεία
17/04/2026 - 16:57

Η μοναξιά μπορεί να επηρεάσει τη μνήμη αλλά δεν είναι κρίσιμος παράγοντας για την ανάπτυξη άνοιας

Το αποτέλεσμα των «επαναστατικών» φαρμάκων για την νόσο Αλτσχάιμερ είναι «ασήμαντη»: Βρετανική έρευνα
Υγεία
16/04/2026 - 11:00

Το αποτέλεσμα των «επαναστατικών» φαρμάκων για την νόσο Αλτσχάιμερ είναι «ασήμαντη»: Βρετανική έρευνα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Καταγγελίες για σοβαρές ελλείψεις σημαντικού υγειονομικού υλικού στο Νοσοκομείο της Νίκαιας
Πολιτική Υγείας
08/06/2026 - 14:59
Αεροφοβία: Οι πιο αποτελεσματικοί τρόποι να την διαχειριστείτε και να την ξεπεράσετε
Ψυχική Υγεία
08/06/2026 - 14:41
Γεωργιάδης: «Η βοήθεια των ιδιωτών προς το ΕΣΥ δεν είναι ντροπή, ούτε αδυναμία του κράτους»
Πολιτική Υγείας
08/06/2026 - 14:19
ΠΟΕΔΗΝ: Νέες κινητοποιήσεις υγειονομικών την Τετάρτη 10 Ιουνίου για τον αποκλεισμό από τα ΒΑΕ
Πολιτική Υγείας
08/06/2026 - 13:52
Growing Healthier Together: Μεγάλη εκδήλωση για την ψυχική υγεία παιδιών και νέων στο Άλσος Κηφισιάς
Ψυχική Υγεία
08/06/2026 - 13:14
ΣΕΑΑΝ: Καταγγελία για χειρουργημένο παραπληγικό ασθενή και κινητοποίηση στο Εθνικό Κέντρο Αποκατάστασης
Patient Talk
08/06/2026 - 12:28
Βραβείο εξωστρέφειας από το ΕΒΕΑ στην ELPEN για την εξαγωγική της δραστηριότητα
Pharma News
08/06/2026 - 12:09
Κατατέθηκε στο Πρωτοδικείο το καταστατικό του Εθνικού Φορέα Παιδιατρικής Ελλάδος
Υγεία
08/06/2026 - 11:47
Ο ΕΕΣ στο πλευρό των σεισμόπληκτων της Βόρειας Εύβοιας
Επικαιρότητα
08/06/2026 - 11:26
Όγκοι εγκεφάλου: Από τα πρώτα συμπτώματα μέχρι τη νευροχειρουργική αντιμετώπιση
Health Talk
08/06/2026 - 10:52
Κι όμως η αλλεργία στην άσκηση είναι πραγματική πάθηση και με σοβαρά συμπτώματα
Fitness
08/06/2026 - 10:36
Παγκόσμια Ημέρα Αιμοδότη 2026: Εορτασμός με δύο δράσεις προσφοράς και αλληλεγγύης
Επικαιρότητα
08/06/2026 - 09:54
Οι έξι σημαντικότερες μελέτες για τον καρκίνο που παρουσιάστηκαν στο φετινό συνέδριο της ASCO
Υγεία
08/06/2026 - 09:29
Δράση προληπτικών εξετάσεων από τις Κινητές Μονάδες Υγείας του ΕΟΔΥ στη Δυτική Αθήνα
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 17:38
Ακόμα και σε κατάθλιψη μπορούν να οδηγήσουν οι πτώσεις στην τρίτη ηλικία
Υγεία
05/06/2026 - 16:44
Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος: Οι αστικοί κήποι ασπίδα απέναντι στην κλιματική κρίση
Επικαιρότητα
05/06/2026 - 16:06
Έρχεται το «χάπι της νύχτας» για το ροχαλητό και την υπνική άπνοια
Health Talk
05/06/2026 - 15:42
Γεωργιάδης: «Το "βραχιολάκι" επεκτείνεται και οι εφημερίες στα νοσοκομεία βελτιώνονται»
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 14:36
Δύο ερευνήτριες της Οξφόρδης δουλεύουν στα πρότυπα του εμβολίου κατά της Covid-19 για τον Έμπολα
Υγεία
05/06/2026 - 14:01
Βραβείο «γυναικείας επιχειρηματικότητας και ηγεσίας» στην Ιουλία Τσέτη από το ΕΒΕΑ
Pharma News
05/06/2026 - 13:46
Νέοι κανόνες υγιεινής στα σχολικά κυλικεία στο πλαίσιο της Εθνικής Δράσης κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 13:28
«Δεν είναι ντροπή»: WinCancer και ΕΥΔΑΠ φέρνουν την πρόληψη στους χώρους εργασίας
Patient Talk
05/06/2026 - 12:54
Ο Όμιλος ΒΙΑΝΕΞ τιμήθηκε από το ΕΒΕΑ με το βραβείο «Επιχειρηματικής Παράδοσης και Προόδου»
Pharma News
05/06/2026 - 12:27
Οι ενιαίες προϋποθέσεις για την ένταξη νοσηλευτών, βοηθών νοσηλευτών και διασωστών στα ΒΑΕ
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 11:49
Οστεοπόρωση στους άνδρες: Επιπτώσεις και πρόληψη
Health Talk
05/06/2026 - 11:22
Συστάσεις από την Κομισιόν στην Ελλάδα για τον προσωπικό ιατρό και τις υψηλές ιδιωτικές δαπάνες υγείας
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 11:04
Συστάσεις Γεωργιάδη σε διοίκηση και εργαζόμενους στο Γ.Ν. Καβάλας: «Να κοπούν μαχαίρι οι αντιπαραθέσεις»
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 10:29
Νέα μελέτη συσχετίζει την κατανάλωση φυτικών ινών με χαμηλότερο κίνδυνο Αλτσχάιμερ
Διατροφή
05/06/2026 - 10:01
Νέο αντιανδρογόνο στη θεραπευτική φαρέτρα για τον μη μεταστατικό καρκίνο του προστάτη
Υγεία
05/06/2026 - 09:36
Σύλλογος Φλόγα: Έως 90 παιδιά διαγιγνώσκονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα με όγκο εγκεφάλου!
Patient Talk
04/06/2026 - 17:52

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δράση προληπτικών εξετάσεων από τις Κινητές Μονάδες Υγείας του ΕΟΔΥ στη Δυτική Αθήνα
Πολιτική Υγείας
05/06/2026 - 17:38
Ακόμα και σε κατάθλιψη μπορούν να οδηγήσουν οι πτώσεις στην τρίτη ηλικία
Υγεία
05/06/2026 - 16:44
Έρχεται το «χάπι της νύχτας» για το ροχαλητό και την υπνική άπνοια
Health Talk
05/06/2026 - 15:42
Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος: Οι αστικοί κήποι ασπίδα απέναντι στην κλιματική κρίση
Επικαιρότητα
05/06/2026 - 16:06
Κι όμως η αλλεργία στην άσκηση είναι πραγματική πάθηση και με σοβαρά συμπτώματα
Fitness
08/06/2026 - 10:36
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo