ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ακόμα και ένα υπερεπεξεργασμένο σνακ την ημέρα μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για καρδιολογικά και καρκίνο

Διατροφή
Freepik
Η κατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων αυξάνει τον κίνδυνο καρδιολογικών προβλημάτων, καρκίνου, πεπτικών προβλημάτων και υπέρτασης.
Παρασκευή, 09/05/2025 - 10:00
— Photo: Freepik
News4Health Team News4Health Team

Μόνο ένα πακέτο πατατάκια την ημέρα μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης απειλητικών για τη ζωή καρδιακών προβλημάτων και καρκίνου, σύμφωνα με νέα έρευνα που έρχεται να ανατρέψει τη θεωρία κάποιων ότι "το λίγο δεν μπορεί να κάνει κακό".

Τα τρόφιμα που περιέχουν πρόσθετα, όπως τα πατατάκια και τα γλυκά, έχουν κατακριθεί εδώ και δεκαετίες για τους υποτιθέμενους κινδύνους τους, με δεκάδες μελέτες να τα συνδέουν με τον διαβήτη τύπου 2 και άλλες ασθένειες.

Οι ειδικοί έχουν ακόμη ζητήσει την κατάργηση των υπερ-επεξεργασμένων τροφίμων (UPF) —συνήθως ο,τιδήποτε βρώσιμο που περιέχει περισσότερα τεχνητά συστατικά από φυσικά— από τη διατροφή.

Σε μια σημαντική μελέτη, Κινέζοι επιστήμονες που παρακολούθησαν τη διατροφή περισσότερων από 8 εκατομμυρίων ενηλίκων ανακάλυψαν ότι η κατανάλωση μόλις 100 γραμμαρίων επιπλέον UPF την ημέρα —περίπου δύο πακέτα πατατάκια—αύξανε επίσης τον κίνδυνο πεπτικών παθήσεων κατά ένα πέμπτο.

Οι επιστήμονες χαρακτήρισαν τα ευρήματα ως σημαντικά και προέτρεψαν τις κυβερνήσεις να ενισχύσουν τους κανονισμούς για την επισήμανση των τροφίμων, ώστε να υποχρεώνονται οι εταιρείες να αναγράφουν με ακρίβεια τα πρόσθετα που περιέχονται.

Ο Δρ Xiao Liu, καρδιολόγος στο Πανεπιστήμιο Sun Yat-sen της Γκουάνγκτζου και συν-συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε: «Οι κλινικοί γιατροί πρέπει να εξηγούν με σαφήνεια ότι τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα έχουν συνήθως υψηλή περιεκτικότητα σε πρόσθετα σάκχαρα, νάτριο και ανθυγιεινά λίπη, ενώ είναι φτωχά σε φυτικές ίνες, βασικές βιταμίνες και άλλα προστατευτικά θρεπτικά συστατικά. Αυτή η διατροφική ανισορροπία συμβάλλει σε μια ευρεία γκάμα αρνητικών επιπτώσεων στην υγεία."


Τα ευρήματα, που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο American College of Cardiology (ACC) Asia 2025 στη Σιγκαπούρη, έδειξαν επίσης ότι οι ενήλικες είχαν 14,5% υψηλότερο κίνδυνο υπέρτασης. Η πιθανότητα να αναπτύξουν πεπτικές παθήσεις αυξήθηκε κατά 19,5%, ενώ ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου αυξήθηκε επίσης κατά 2,6%. Υπήρχε επίσης αυξημένος κίνδυνος παχυσαρκίας, διαβήτη, κατάθλιψης και άγχους, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Πηγή: Daily Mail

  • ΥΠΕΡΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ
  • ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ
  • ΚΑΡΚΙΝΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

18 υγιεινές τροφές για να αυξήσουμε το βάρος μας
18 υγιεινές τροφές για να αυξήσουμε το βάρος μας 07 Μαϊος 2025
Ελαιόλαδο: Γιατί είναι απαραίτητη η κατανάλωση με μέτρο 09 Μαϊος 2025
Ελαιόλαδο: Γιατί είναι απαραίτητη η κατανάλωση με μέτρο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γερμανία: Καμπάνια για το «δικαίωμα στη λήθη» για επιζώντες καρκίνου σε ασφάλειες και δάνεια
Πολιτική Υγείας
04/08/2026 - 20:00

Γερμανία: Καμπάνια για το «δικαίωμα στη λήθη» για επιζώντες καρκίνου σε ασφάλειες και δάνεια

Eρευνητές "έγιναν" δασοπυροσβέστες για να μελετήσουν τους κινδύνους για την υγεία τους
Υγεία
03/08/2026 - 11:00

Eρευνητές "έγιναν" δασοπυροσβέστες για να μελετήσουν τους κινδύνους για την υγεία τους

Έγκριση από τον FDA σε νέο αναστολέα για τοπικά προχωρημένους ή μεταστατικούς συμπαγείς όγκους
Υγεία
29/07/2026 - 19:49

Έγκριση από τον FDA σε νέο αναστολέα για τοπικά προχωρημένους ή μεταστατικούς συμπαγείς όγκους

Καρκίνος: Τα νέα περιστατικά παγκοσμίως αναμένεται να φτάσουν τα 34 εκατομμύρια έως το 2050
Υγεία
27/07/2026 - 10:00

Καρκίνος: Τα νέα περιστατικά παγκοσμίως αναμένεται να φτάσουν τα 34 εκατομμύρια έως το 2050

Κινητά και κίνδυνος καρκίνου: Τι δείχνει νέα έρευνα
Υγεία
20/07/2026 - 14:00

Κινητά και κίνδυνος καρκίνου: Τι δείχνει νέα έρευνα

Νέα μελέτη για την καθυστερημένη διάγνωση του καρκίνου στους άνδρες σε σχέση με τις γυναίκες
Υγεία
14/07/2026 - 17:47

Νέα μελέτη για την καθυστερημένη διάγνωση του καρκίνου στους άνδρες σε σχέση με τις γυναίκες

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ζέστη χωρίς προηγούμενο στη δυτική Ευρώπη το δίμηνο Ιουνίου-Ιουλίου
Επικαιρότητα
10/08/2026 - 10:17
Δραματική έκκληση για άμεση αιμοδοσία από την Ελληνική Ομοσπονδία Θαλασσαιμίας
Patient Talk
10/08/2026 - 09:49
Καινοτόμο εβδομαδιαίο χάπι για τον HIV είναι εξίσου αποτελεσματικό με την καθημερινή αγωγή
Υγεία
10/08/2026 - 09:13
Καλοκαίρι και διακοπές με παιδιά: Τι πρέπει να προσέχουμε σε βουνό, θάλασσα, πισίνα και ήλιο
Υγεία
10/08/2026 - 08:22
ΕΕΣ: Τα μέτρα ασφαλείας που πρέπει να λάβουν οι πληγέντες από τη φωτιά στη Δυτική Αττική
Επικαιρότητα
07/08/2026 - 21:44
Καλοκαιρινές διακοπές με ασφάλεια και για τους καρδιοπαθείς
Health Talk
07/08/2026 - 20:58
ΕΚΕΑ: Δίνουμε αίμα ακόμα και στις διακοπές σε μία από τις 96 υπηρεσίες της χώρας
Υγεία
07/08/2026 - 20:24
Εθνική εκστρατεία ενημέρωσης για τη Νωτιαία Μυϊκή Ατροφία: «Μιλάμε για την SMA… Πλέον Ξέρεις»
Υγεία
07/08/2026 - 19:56
Γεωργιάδης από Ρόδο: Νέες προσλήψεις στο νοσοκομείο και «πράσινο φως» για το ακτινοθεραπευτικό κέντρο
Πολιτική Υγείας
07/08/2026 - 19:12
Σε κόκκινο συναγερμό για φωτιές Κρήτη, Βόρειο Αιγαίο και Αττική το Σάββατο 8 Αυγούστου
Επικαιρότητα
07/08/2026 - 18:37
Τι μπορεί να μας διδάξει η νέα ταινία του Spider-Man για την απώλεια και το πένθος
Ψυχική Υγεία
07/08/2026 - 18:11
Επιπλέον πόροι 12,5 εκατ. ευρώ στις Περιφέρειες για την ενίσχυση της βιοασφάλειας από το ΥΠΑΑΤ
Επικαιρότητα
07/08/2026 - 17:42
Συναγερμός στις ΗΠΑ για φονικό μύκητα που αντέχει και στα φάρμακα
Υγεία
07/08/2026 - 17:17
Πέθανε στα 26 της η influencer Σίντνεϊ Τάουλ που μοιράστηκε επί τρία χρόνια τη μάχη της με σπάνιο καρκίνο
Επικαιρότητα
07/08/2026 - 16:41
Απώλεια βάρους: Οι τρεις παράγοντες που κρίνουν το αποτέλεσμα σύμφωνα με ειδικό στην παχυσαρκία
Διατροφή
07/08/2026 - 16:16
Ο ΙΣΑ συνιστά τη λήψη σχολαστικών μέτρων ατομικής προστασίας από τον ιό του Δυτικού Νείλου
Υγεία
07/08/2026 - 15:42
Ο Δήμος Μετεώρων επενδύει στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας και την πρόληψη
Πολιτική Υγείας
07/08/2026 - 15:24
Και οι μαϊμούδες έχουν κατοικίδια! Οι επιστήμονες ρίχνουν φως στις "φιλίες" μεταξύ διαφορετικών ειδών
Pet
07/08/2026 - 15:02
Η ΕΙΝΑΠ καταγγέλλει την αιφνιδιαστική ένταξη του Σισμανογλείου στις πρωινές εφημερίες της Αττικής
Πολιτική Υγείας
07/08/2026 - 14:39
Ηλεκτρικά πατίνια: 3,5 φορές μεγαλύτερος ο κίνδυνος σοβαρής εγκεφαλικής κάκωσης
Υγεία
07/08/2026 - 14:00
ΗΠΑ: Μεγάλη τράπεζα επενδύει 250 εκατ. δολάρια τον χρόνο για φάρμακα GLP-1 στους εργαζομένους
Υπηρεσίες Υγείας
07/08/2026 - 13:00
Βασιλακόπουλος για ιό Δυτικού Νείλου: Στο «κόκκινο» η Αττική – Τι πρέπει να προσέχουν οι παραθεριστές
Υγεία
07/08/2026 - 11:57
Γλοιοβλάστωμα: Νέο «παράθυρο» για πιο αποτελεσματική χημειοθεραπεία μετά το χειρουργείο
Υγεία
07/08/2026 - 11:00
ΛΔ Κονγκό: Πάνω από 4.000 τα επιβεβαιωμένα κρούσματα Έμπολα
Υγεία
07/08/2026 - 10:30
Τεχνητή νοημοσύνη σχεδίασε για πρώτη φορά λειτουργικούς ιούς - Oι προοπτικές και οι κίνδυνοι
Υγεία
07/08/2026 - 10:00
Αποστολή e-mail από το Υπουργείο Υγείας για ασφαλή κολύμβηση
Υγεία
07/08/2026 - 09:00
Πέντε συμβουλές για καυτό αλλά και ασφαλές σεξ το καλοκαίρι
Υγεία
06/08/2026 - 22:01
ΕΟΔΥ: Σε ύφεση κορονοϊός, γρίπη και RSV με μόλις επτά νέες εισαγωγές για κάθε ιό
Υγεία
06/08/2026 - 21:22
Πανευρωπαϊκή έρευνα: Το 64% των Ελλήνων εργαζόμενων θα άλλαζε δουλειά για χάρη του κατοικιδίου του
Pet
06/08/2026 - 20:49
Επιδημία χολέρας με 239 κρούσματα και 13 νεκρούς στο Τσαντ
Επικαιρότητα
06/08/2026 - 20:22

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΗΠΑ: Μεγάλη τράπεζα επενδύει 250 εκατ. δολάρια τον χρόνο για φάρμακα GLP-1 στους εργαζομένους
Υπηρεσίες Υγείας
07/08/2026 - 13:00
Η ΕΙΝΑΠ καταγγέλλει την αιφνιδιαστική ένταξη του Σισμανογλείου στις πρωινές εφημερίες της Αττικής
Πολιτική Υγείας
07/08/2026 - 14:39
Ο Δήμος Μετεώρων επενδύει στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας και την πρόληψη
Πολιτική Υγείας
07/08/2026 - 15:24
Απώλεια βάρους: Οι τρεις παράγοντες που κρίνουν το αποτέλεσμα σύμφωνα με ειδικό στην παχυσαρκία
Διατροφή
07/08/2026 - 16:16
Γεωργιάδης από Ρόδο: Νέες προσλήψεις στο νοσοκομείο και «πράσινο φως» για το ακτινοθεραπευτικό κέντρο
Πολιτική Υγείας
07/08/2026 - 19:12
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo