ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η χορτοφαγική δίαιτα βοηθά στη μείωση του βάρους, ποιο το όφελος για τους διαβητικούς

Διατροφή
Η χορτοφαγική δίαιτα βοηθά στη μείωση του βάρους, ποιο το όφελος για τους διαβητικούς
H χορτοφαγική δίαιτα όταν ακολουθείται για τουλάχιστον 3 μήνες, φαίνεται ότι βοηθά τα υπέρβαρα άτομα με σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2 να χάσουν 2 κιλά αλλά αυτό είχε μια οριακή επίδραση στα επίπεδα της γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης (HbA1c), κατά μέσο όρο, σύμφωνα με νέα μελέτη.
Πέμπτη, 12/05/2022 - 12:27
— Photo: pixabay
Αγγελική Μαξούρη Αγγελική Μαξούρη

Δεν παρατηρήθηκε καμία επίδραση στην πίεση του αίματος, στα τριγλυκερίδια ή ή στην «καλή» χοληστερόλη υψηλής πυκνότητας λιποπρωτεΐνης (HDL).

Τα επίπεδα της γλυκοζυλιωμένης αιμοσφαιρίνης HbA1c μειώθηκαν κατά μέσο όρο -0,18 ποσοστιαίες μονάδες (P = 0,002) και υπήρξε μια μικρή μείωση της συνολικής χοληστερόλης και της λιποπρωτεΐνης χαμηλής πυκνότητας (LDL) χοληστερόλης, κατά μέσο όρο, σε όλες τις μελέτες που εξετάστηκαν σε αυτή τη μετα-ανάλυση .

Αυτή η ανάλυση σε σύγκριση με με μια σειρά από άλλες δοκιμές έκανε σύγκριση ανάμεσα στις χορτοφαγικές δίαιτες με τις φυσιολογικές δίαιτες και άλλες διατροφές που έχουν στόχο την απώλεια βάρους και δείχνουν με βεβαιότητα ότι η διατήρηση μιας χορτοφαγικής δίαιτας για τουλάχιστον 12 εβδομάδες μπορεί να φέρει ως αποτέλεσμα σημαντική μείωση του βάρους ενός ατόμου και αυτό μπορεί να λειτουργήσει καλά για ένα υπέρβαρο άτομο που πάσχει από διαβήτη τύπου 2. Αυτά εξήγησε η καθηγήτρια Anne-Ditte Termannsen, η οποία παρουσίασε τα ευρήματα της έρευνας κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Παχυσαρκία (ECO) το 2022.

Η καθηγήτρια Janet Cade που είναι υπεύθυνη της Διατροφικής Επιδημιολογικής Ομάδας στο πανεπιστήμιο του Leeds στη Βρετανία δήλωσε ότι τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι μειωμένες θερμίδες που παρέχει η χορτοφαγική διατροφή σε σύγκριση με τις ελεγχόμενες δίαιτες είναι αρκετά πιο υγιεινές από πολλές απόψεις καθώς περιέχουν φρούτα και λαχανικά, περισσότερες φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά, παρόλα αυτά το ίδιο ισχύει και τη vegetarian διατροφή (καταναλώνουν και γαλακτοκομικά).

Προειδοποίησε ωστόσο ότι μακροπρόθεσμα δεδομένα είναι αναγκαία για να βγάλουμε συμπεράσματα σχετικά με τις χορτοφαγικές δίαιτες σημειώνοντας ότι υπάρχει συσχέτιση με κακή υγεία των οστών και την οστεοπόρωση σε άτομα που ακολουθούν αυστηρά χορτοφαγική διατροφή.

Ο Gunter Kuhnle, καθηγητής Διατροφολογίας στο Πανεπιστήμιο Reading της Βρετανίας, δήλωσε ο Βρετανικό Science Media ότι « Οι συγγραφείς πραγματοποίησαν μια συστηματική σύνοψη των παρεμβατικών μελετών και παρατήρησαν ότι σε σύγκριση με τις μη διατροφικές παρεμβάσεις, οι χορτοφαγικές δίαιτες έδειξαν μια ισχυρή συσχέτιση με τη μείωση του βάρους. Παρόλα αυτά όταν γίνεται σύγκριση των διατροφών αυτών με άλλες δίαιτες όπως είναι η μεσογειακή, η συσχέτιση μειώνεται».

Η καθηγήτρια Termannsen και οι συνεργάτες της είχαν ως στόχο να ελέγξουν την επίδραση της χορτοφαγικής δίαιτας στους καρδιομεταβολικούς παράγοντες επικινδυνότητας σε άτομα τα οποία είναι υπέρβαρα ή έχουν διαβήτη τύπου 2. Προσπάθησαν να δουν αν υπάρχει συσχέτιση της διατροφής αυτής με τους ενήλικους συμμετέχοντες που είχαν παραπανίσια κιλά( δείκτης μάζας σώματος πάνω από 25), σε όσους είχαν προδιαβήτη και διαβήτη τύπου 2.

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ακολούθησαν μια χορτοφαγική δίαιτα που διήρκεσε τουλάχιστον 12 εβδομάδες, άλλοι συνηθισμένες διατροφές χωρίς καμία μείωση στην πρόσληψη ενέργειας, κάποιοι άλλοι ακολούθησαν τη μεσογειακή διατροφή, άλλοι διατροφές «παραδοσιακές» για τον διαβήτη, δίαιτες χαμηλά σε λιπαρά και τέλος κάποιοι ακολουθούσαν τη δίαιτα της «μερίδας».

Πηγή: https://www.medscape.com

Τελευταία τροποποίηση στις 12/05/2022 - 16:06
  • ΔΙΑΙΤΑ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΧΟΡΤΟΦΑΓΟΙ
  • VEGAN
  • ΔΙΑΒΗΤΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Για αυτό το λόγο η διαλειμματική νηστεία δεν είναι τόσο αποτελεσματική όσο πιστεύαμε
Για αυτό το λόγο η διαλειμματική νηστεία δεν είναι τόσο αποτελεσματική όσο πιστεύαμε 11 Μαϊος 2022
Φυστικοβούτυρο: Μπορεί να βοηθήσει την καρδιά αλλά και στην απώλεια του βάρους 14 Μαϊος 2022
Φυστικοβούτυρο: Μπορεί να βοηθήσει την καρδιά αλλά και στην απώλεια του βάρους

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας
Διατροφή
13/06/2026 - 16:34

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας

Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00

Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας

Διατροφή και κατάθλιψη: Τα θρεπτικά συστατικά που μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισής της
Διατροφή
22/05/2026 - 18:11

Διατροφή και κατάθλιψη: Τα θρεπτικά συστατικά που μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισής της

Η αόρατη συνέπεια πίσω από το άτμισμα: Όταν η νικοτίνη γίνεται «δίαιτα» για τους έφηβους
Διατροφή
20/05/2026 - 17:58

Η αόρατη συνέπεια πίσω από το άτμισμα: Όταν η νικοτίνη γίνεται «δίαιτα» για τους έφηβους

Η σχέση των παιδιών με τα λαχανικά διαμορφώνεται από τη μήτρα
Διατροφή
14/05/2026 - 16:09

Η σχέση των παιδιών με τα λαχανικά διαμορφώνεται από τη μήτρα

Νέα μελέτη: Καρκινοπαθείς που έλαβαν εμβόλια mRNA κατά της COVID-19 ζουν περισσότερο
Υγεία
13/05/2026 - 11:24

Νέα μελέτη: Καρκινοπαθείς που έλαβαν εμβόλια mRNA κατά της COVID-19 ζουν περισσότερο

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οι 13 τρόποι με τους οποίους το fast food βλάπτει την υγεία σας
Διατροφή
13/06/2026 - 16:34
Μητσοτάκης: Κατασκευή νέου νοσοκομείου στην Κω και αξιοποίηση του παλιού στη Ρόδο
Πολιτική Υγείας
13/06/2026 - 16:14
Ηλεκτροπόρωση: Μία παλιά μέθοδος ανοίγει νέους δρόμους για ανεγχείρητους καρκίνους του πεπτικού
Υγεία
13/06/2026 - 15:44
Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη: Το βαθιά ανθρώπινο μήνυμα του Νοσοκομείου Χανίων
Υγεία
13/06/2026 - 08:14
Η Novo Nordisk και η «ΙΜΕΡΟΕΣΣΑ» στο BeWell Festival με το μήνυμα «για μια ανάλαφρη ζωή»
Patient Talk
13/06/2026 - 03:41
Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον Έβρο για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της ELPEN
Pharma News
13/06/2026 - 00:13
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Προστάτη: Η επιστήμη αλλάζει τους κανόνες της πρόληψης
Health Talk
12/06/2026 - 22:43
«The Lancet»: Οι πολιτικές που μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 22:18
Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46
Ικανοποίηση στον ΙΣΑ για τη συνέχιση του προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 21:18
Αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, συνεχίζεται η επιτήρηση στη Λέσβο για τον αφθώδη πυρετό
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 20:47
Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Genesis Pharma: Επέκταση συνεργασίας με την Alnylam Pharmaceuticals στις θεραπείες RNAi για τις μυοκαρδιοπάθειες
Pharma News
10/06/2026 - 20:26
Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo