Έρευνα δείχνει ότι τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας και κοινωνικής αποστασιοποίησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, το διαβόητο lockdown, συνδέθηκαν με αυξημένες ανησυχίες σχετικά με την ανάπτυξη των μικρών παιδιών στη Σκωτία.
Μια μελέτη σε σχεδόν 258.000 παιδιά στη Σκωτία διαπίστωσε ότι, μετά τη συνεκτίμηση των προ-πανδημικών τάσεων, υπήρξε αύξηση στο ποσοστό των νηπίων που παρουσίασαν αναπτυξιακά προβλήματα κατά τη διάρκεια της περιόδου των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας και κοινωνικής αποστασιοποίησης μεταξύ Μαρτίου 2020 και Αυγούστου 2021.
Η αύξηση αυτή ήταν μεγαλύτερη για όσους βίωσαν μια μακρύτερη περίοδο μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης, με αύξηση έως και 6,6%.
Οι ερευνητές αναφέρουν ότι τα ευρήματα παρέχουν σημαντικά νέα δεδομένα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η πανδημία COVID-19 και τα μέτρα δημόσιας υγείας και κοινωνικής αποστασιοποίησης από τον Μάρτιο του 2020 συνδέθηκαν με την πρώιμη ανάπτυξη των παιδιών, συμπεριλαμβανομένων των δεξιοτήτων ομιλίας και γλώσσας, της σωματικής κίνησης ή της συναισθηματικής ανάπτυξης.
Η μελέτη είναι η μεγαλύτερη γνωστή ανάλυση δεδομένων που αξιολογεί τα μέτρα COVID-19 σχετικά με τα αποτελέσματα της ανάπτυξης των παιδιών σε επίπεδο πληθυσμού στο Ηνωμένο Βασίλειο ή την Ευρώπη.
Οι ερευνητές αξιολόγησαν τα δεδομένα από τις τακτικές εξετάσεις υγείας και εξέτασαν το ποσοστό των παιδιών για τα οποία οι επισκέπτες υγείας εξέφρασαν ανησυχίες σχετικά με την ανάπτυξή τους με την πάροδο του χρόνου.
Η μελέτη αξιολόγησε περισσότερο από το 80% όλων των παιδιών στη Σκωτία που ήταν ηλικίας 13 έως 15 μηνών και 27 έως 30 μηνών μεταξύ Ιανουαρίου 2019 και Αυγούστου 2023.
Υψηλά ποσοστά και μετά την άρση των μέτρων
Οι ερευνητές βρήκαν στοιχεία για αυξημένες ανησυχίες για την ανάπτυξη των παιδιών, με αύξηση έως και 6,6 ποσοστιαίες μονάδες στο ποσοστό των παιδιών με τουλάχιστον μία ανησυχία για την ανάπτυξη κατά τη διάρκεια των 72 εβδομάδων που ίσχυαν τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Αύγουστο του 2021.
Τα ευρήματα ήταν συνεπή σε διαφορετικούς τύπους ανησυχιών για την ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένης της επίλυσης προβλημάτων, της ομιλίας και της συμπεριφοράς.
Το ποσοστό των παιδιών με αναπτυξιακά προβλήματα παρέμεινε υψηλότερο από τα προ πανδημικά επίπεδα, ακόμη και μετά την άρση των μέτρων lockdown και κοινωνικής αποστασιοποίησης τον Αύγουστο του 2021.
Ειδικότερα, τα αναπτυξιακά προβλήματα σε ηλικία 13 έως 15 μηνών συνέχισαν να αυξάνονται ακόμη και μετά την άρση των μέτρων δημόσιας υγείας και κοινωνικής αποστασιοποίησης, ενώ τα αναπτυξιακά προβλήματα στις αξιολογήσεις των 27 έως 30 μηνών σταμάτησαν να αυξάνονται, αλλά παρέμειναν πάνω από τα προ πανδημικά επίπεδα.
Ο ερευνητής Δρ Iain Hardie της Σχολής Φιλοσοφίας, Ψυχολογίας και Γλωσσικών Επιστημών του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου δήλωσε: «Τα μέτρα δημόσιας υγείας και τα κοινωνικά μέτρα για την COVID-19 διαδραμάτισαν ζωτικό ρόλο στην ανάσχεση της εξάπλωσης των μολύνσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Ωστόσο, τα ευρήματα της μελέτης μας δείχνουν ότι φαίνεται να συνδέονται και με αυξημένες ανησυχίες για την ανάπτυξη της πρώιμης παιδικής ηλικίας»..
Η ομάδα πρόσθεσε ότι, αν και η μελέτη παρέχει στοιχεία για τη σχέση μεταξύ των μέτρων περιορισμού της κυκλοφορίας και των ανησυχιών για την ανάπτυξη των μικρών παιδιών, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι δεν μπορεί να αποκλειστεί η επίδραση άλλων παραγόντων που συνέβησαν την ίδια περίοδο.





