ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Στην καφεΐνη κρύβεται το μυστικό για τη θεραπεία του Αλτσχάιμερ;

Υγεία
UNSPLASH
Θα μπορούσε άραγε η καφεΐνη να αποτελέσει στο μέλλον θεραπεία για τη νόσο Αλτσχάιμερ; Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, τα αποτελέσματά της μπορεί να είναι ευεργετικά για την επιβράδυνση της εξέλιξης της νόσου στους ασθενείς που είναι προσβεβλημένοι σε πρώιμο στάδιο.
Παρασκευή, 05/07/2024 - 12:32
— Photo: UNSPLASH
News4Health Team News4Health Team

Διάφορες επιδημιολογικές μελέτες έχουν ήδη υπογραμμίσει πως τακτική και μέτρια κατανάλωση καφεΐνης μοιάζει να επιβραδύνει την επιδείνωση της γνωστικής ικανότητας που συνδέεται με το γήρας και τον κίνδυνο να αναπτύξει κάποιος τη νόσο Αλτσχάιμερ.

Η νόσος Αλτσχάιμερ χαρακτηρίζεται από διαταραχές της μνήμης, των εκτελεστικών λειτουργιών και του προσανατολισμού στο χρόνο και το χώρο.

Σε μια νέα μελέτη, η οποία δημοσιεύεται σήμερα από την επιθεώρηση «Brain», ερευνητές και ερευνήτριες στους κόλπους του γαλλικού ερευνητικού κέντρου της Λίλ Lille Neuroscience et cognition ανέλυσαν μηχανισμούς που βρίσκονται πίσω από την εξέλιξη της νόσου Αλτσχάιμερ.

Διαπίστωσαν πως η παθολογική αύξηση των υποδοχέων στους οποίους στοχεύει η καφεΐνη στους νευρώνες στη διάρκεια της ανάπτυξης της νόσου ευνοεί την απώλεια συνάψεων και ως εκ τούτου την πρώιμη ανάπτυξη διαταραχών της μνήμης σε ένα ζωικό μοντέλο της νόσου.

Το 2016, η ίδια ομάδα έρευνας είχε περιγράψει έναν από τους μηχανισμούς μέσω του οποίου η καφεΐνη μπορεί να μπλοκάρει στα ζώα αυτούς τους ίδιους υποδοχείς, των οποίων η έκφραση είναι αφύσικα αυξημένη στον εγκέφαλο αυτών που έχουν προσβληθεί από τη νόσο Αλτσχάιμερ.

«Μπορούμε έτσι να φανταστούμε πως, μπλοκάροντας τους υποδοχείς αυτούς, η δραστηριότητα των οποίων είναι αυξημένη στον ασθενή με Αλτσχάιμερ, η καφεΐνη μπορεί να προλάβει την ανάπτυξη διαταραχών της μνήμης, ακόμη και άλλων γνωστικών και συμπεριφορικών συμπτωμάτων», δήλωσε ο Νταβίντ Μπλιμ, διευθντής έρευνας στο INSERM (Γαλλικό Ινστιτούτο Υγείας και Ιατρικής Έρευνας) και ένας από τους συντάκτες της μελέτης.

Κλινική δοκιμή φάσης 3 από το Πανεπιστημιακό Νοσοκομειακό Κέντρο της Λίλ, που περιλαμβάνει 248 ασθενείς, βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη. Οι μισοί ασθενείς θα λάβουν 400 mg καφεΐνης, οι άλλοι μισοί ψευδοφάρμακο.

Στόχος της είναι να αξιολογηθεί το αποτέλεσμα της καφεΐνης στις γνωστικές ικανότητες ασθενών που έχουν προσβληθεί από πρώιμες έως μέτριες μορφές της νόσου Αλτσχάιμερ.

«Αν η δοκιμή είναι θετική, αυτό θα μας παρακινήσει να αρχίσουμε μια δοκιμή μεγαλύτερης έκτασης. Εν δυνάμει αυτό μπορεί να σημάνει πως η καφεΐνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως φάρμακο για τη θεραπεία αυτής της νόσου», διευκρίνισε μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • ΜΕΛΕΤΗ
  • ΚΑΦΕΙΝΗ
  • ΘΕΡΑΠΕΙΑ
  • ΑΛΤΣΧΑΙΜΕΡ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Συνεχίζει να αυξάνεται η θετικότητα στον κορονοϊό και 22 νέοι θάνατοι - Οι μεταλλάξεις που κυριαρχούν
Συνεχίζει να αυξάνεται η θετικότητα στον κορονοϊό και 22 νέοι θάνατοι - Οι μεταλλάξεις που κυριαρχούν 04 Ιουλίου 2024
Νέα δεδομένα για την εποχικότητα στη νόσηση από κορονοϊό και τον ρόλο των υποπαραλλαγών 05 Ιουλίου 2024
Νέα δεδομένα για την εποχικότητα στη νόσηση από κορονοϊό και τον ρόλο των υποπαραλλαγών

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το αίσθημα της αδικίας και η συσχέτισή του με τις θεωρίες συνομωσίας
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 17:46

Το αίσθημα της αδικίας και η συσχέτισή του με τις θεωρίες συνομωσίας

Ρεμπέκα Λούνα: Η γυναίκα που διαγνώστηκε με πρώιμο Αλτσχάιμερ και αποφάσισε μόνη το τέλος της
Επικαιρότητα
10/08/2026 - 11:03

Ρεμπέκα Λούνα: Η γυναίκα που διαγνώστηκε με πρώιμο Αλτσχάιμερ και αποφάσισε μόνη το τέλος της

Ηλεκτρικά πατίνια: 3,5 φορές μεγαλύτερος ο κίνδυνος σοβαρής εγκεφαλικής κάκωσης
Υγεία
07/08/2026 - 14:00

Ηλεκτρικά πατίνια: 3,5 φορές μεγαλύτερος ο κίνδυνος σοβαρής εγκεφαλικής κάκωσης

Γλοιοβλάστωμα: Νέο «παράθυρο» για πιο αποτελεσματική χημειοθεραπεία μετά το χειρουργείο
Υγεία
07/08/2026 - 11:00

Γλοιοβλάστωμα: Νέο «παράθυρο» για πιο αποτελεσματική χημειοθεραπεία μετά το χειρουργείο

Τα τρία SOS στη μέση ηλικία που εξασφαλίζουν 13 επιπλέον χρόνια χωρίς άνοια
Υγεία
06/08/2026 - 16:00

Τα τρία SOS στη μέση ηλικία που εξασφαλίζουν 13 επιπλέον χρόνια χωρίς άνοια

Γιατί ξαναπαίρνουμε το χαμένο βάρος; Ο ρόλος του βιολογικού προγραμματισμού μας
Διατροφή
06/08/2026 - 13:00

Γιατί ξαναπαίρνουμε το χαμένο βάρος; Ο ρόλος του βιολογικού προγραμματισμού μας

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οκτώ τραυματίες, οι δύο ανήλικα παιδιά, σε τροχαίο με τρία ΙΧ και μια νταλίκα στο Άκτιο
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 16:37
Πρόωρη εκσπερμάτιση και καλοκαίρι: Γιατί συμβαίνει και πως θα την αποφύγετε
Health Talk
14/08/2026 - 16:24
Οκτώ στους δέκα ενήλικες ελέγχουν συστηματικά την υγεία τους από το σπίτι
Υγεία
14/08/2026 - 15:53
Ρόμπι Γουίλιαμς: «Έχω και λίγο αυτισμό και πραγματικά το αγαπώ...»
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 15:08
ΠΟΥ: Αυξήθηκαν και το 2026 οι επιθέσεις σε δομές υγείας και υγειονομικούς σε Γάζα και Ουκρανία
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 14:23
Ο ΕΕΣ στην πρώτη γραμμή της φωτιάς στη Σίβηρη της Χαλκιδικής
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 13:08
Η «ερωτική βαλίτσα» κάθε ζευγαριού που πάει διακοπές - Μικρά αντικείμενα που μπορούν να ανανεώσουν μια σχέση
Ψυχική Υγεία
14/08/2026 - 12:42
Οι ακραίες θερμοκρασίες δυσχεραίνουν τις συνθήκες εργασίας - Η περίπτωση της Βρετανίας
Υγεία
14/08/2026 - 11:48
ΕΟΠΥΥ: Χωρίς οικονομική συμμετοχή η περίθαλψη των εγκαυματιών
Πολιτική Υγείας
14/08/2026 - 10:58
Γεωργιάδης: Υποχρεωτική η ηλεκτρονική καταχώρηση διαγνωστικών εξετάσεων από την 1η Σεπτεμβρίου
Πολιτική Υγείας
14/08/2026 - 10:17
ΕΚΑΒ: Σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα για την πυρκαγιά στη Χαλκιδική
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 18:02
Το αίσθημα της αδικίας και η συσχέτισή του με τις θεωρίες συνομωσίας
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 17:46
Βουλωμένα αυτιά από τις καλοκαιρινές βουτιές: Πως συμβαίνει και ποια η αντιμετώπιση
Υγεία
13/08/2026 - 16:39
Νόσος των Λεγεωνάριων: Διαχρονική απειλή για τη δημόσια υγεία – Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο
Υγεία
13/08/2026 - 16:01
Αντιδρά η ΠΟΕΔΗΝ στην πειθαρχική δίωξη της προέδρου των εργαζομένων στο Νοσοκομείο Σύρου
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 15:18
Τα ζώα και οι ασυνήθιστες συμπεριφορές τους σε μια ολική έκλειψη Ηλίου
Pet
13/08/2026 - 14:43
Καθημερινό χάπι GLP 1 για την απώλεια βάρους έλαβε έγκριση χρήσης στην Βρετανία
Pharma News
13/08/2026 - 14:16
Παράταση έως τις 31 Δεκεμβρίου για το Ψηφιακό Αποθετήριο ζητεί και ο ΙΣΠ
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 13:38
Σε επιφυλακή η Πολιτική Προστασία για την εξέλιξη των θυελλωδών ανέμων
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 13:04
Αποχή από το σεξ: Γιατί είναι ταμπού και ποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 12:38
Διατροφικές «βόμβες» στα ράφια: Επτά προϊόντα που δεν πρέπει να αγγίζουμε
Διατροφή
13/08/2026 - 11:49
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να «ξεκλειδώσει» τα μυστικά των βακτηριοφάγων
Υγεία
13/08/2026 - 11:04
ΕΟΔΥ: 45 νέα κρούσματα λοίμωξης του ιού του Δυτικού Νείλου και 9 θάνατοι
Υγεία
13/08/2026 - 10:19
«Ο πρόεδρος δεν δείχνει καλά»: Κορυφαίος καρδιολόγος άνοιξε συζήτηση για την υγεία του Τραμπ
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 09:52
Πότε πρέπει να μας ανησυχήσει ο χρόνιος βήχας και ποιους κινδύνους μπορεί να κρύβει
Health Talk
12/08/2026 - 17:59
Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας: Ο ΕΕΣ καλεί νέους και εφήβους να ενταχθούν στις δράσεις του τομέα
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 17:33
Επαναστατικό ψηφιακό «τεστ» χαρτογραφεί την έκθεσή μας στις χημικές ουσίες
Digital Health
12/08/2026 - 17:11
Θερμική εξάντληση ή θερμοπληξία; Η γνώση των διαφορών τους μπορεί να σώσει ζωές
Υγεία
12/08/2026 - 16:41
Κλειστοί οι λόφοι Λυκαβηττού και Φινόπουλου για τον κίνδυνο φωτιάς
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 15:48
ΕΛΛΟΚ: Σημαντικό βήμα για την ογκολογική φροντίδα στη Δυτική Μακεδονία η αναβάθμιση του «Μποδοσάκειου»
Patient Talk
12/08/2026 - 15:26

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής αύξησε κατά 30% τις δράσεις κατά των κουνουπιών»
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 13:03
Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών
Διατροφή
12/08/2026 - 13:34
Αντίδραση του ΠΟΥ για το νέο διάταγμα Τραμπ σχετικά με τα εμβόλια
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 14:44
Διατροφικές «βόμβες» στα ράφια: Επτά προϊόντα που δεν πρέπει να αγγίζουμε
Διατροφή
13/08/2026 - 11:49
Καθημερινό χάπι GLP 1 για την απώλεια βάρους έλαβε έγκριση χρήσης στην Βρετανία
Pharma News
13/08/2026 - 14:16
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo