ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Νέα έρευνα «ξεκλειδώνει» την κληρονομικότητα της παχυσαρκίας

Υγεία
PIXABAY
Τα άτομα έχουν εξαπλάσιες πιθανότητες να ζήσουν με παχυσαρκία στη μέση ηλικία, αν και οι δύο γονείς τους έζησαν με παχυσαρκία σε αυτή την ηλικία, όπως διαπιστώνει νέα έρευνα που θα παρουσιαστεί στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Παχυσαρκία στη Βενετία.
Παρασκευή, 08/03/2024 - 13:13
— Photo: PIXABAY
News4Health Team News4Health Team

«Προηγούμενες έρευνες δείχνουν ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της κατάστασης παχυσαρκίας των γονέων και των παιδιών τους, αλλά λίγες μελέτες έχουν διερευνήσει κατά πόσο αυτή η διαγενεακή μετάδοση της παχυσαρκίας συνεχίζεται μετά την εφηβεία και κατά την ενήλικη ζωή», αναφέρει η επικεφαλής ερευνήτρια, Μαρί Μίκελσεν, από το Τμήμα Κοινοτικής Ιατρικής του Αρκτικού Πανεπιστημίου UiT της Νορβηγίας. «Μας ενδιέφερε πώς ο δείκτης μάζας σώματος των γονέων σχετίζεται με τον δείκτη μάζας σώματος των απογόνων τους, όταν οι απόγονοι έχουν φτάσει στην ενηλικίωση και έχουν ζήσει μακριά από το σπίτι τους για μεγάλο χρονικό διάστημα», προσθέτει.

Στη μελέτη χρησιμοποιήθηκαν δεδομένα από τη Μελέτη Tromso, μια εν εξελίξει μελέτη υγείας με βάση τον πληθυσμό στη Νορβηγία. Συμπεριλήφθηκαν άτομα ηλικίας 40-59 ετών, από την έβδομη φάση της μελέτης, που διεξήχθη το 2015-2016, και δεδομένα για τους γονείς τους, όταν ήταν στην ίδια ηλικία, από την τέταρτη φάση της μελέτης, τα έτη 1994-1995. Προέκυψαν 2.068 τριάδες γονέων και των απογόνων τους.

Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ισχυρή συσχέτιση μεταξύ του δείκτη μάζας σώματος των γονέων στη μέση ηλικία και του δείκτη μάζας σώματος των απογόνων τους στην ίδια ηλικία. Όταν και οι δύο γονείς ζούσαν με παχυσαρκία στη μέση ηλικία, οι απόγονοί τους είχαν εξαπλάσιες πιθανότητες να ζήσουν και οι ίδιοι με παχυσαρκία στη μέση ηλικία σε σχέση με τους ενήλικες που και οι δύο γονείς είχαν φυσιολογικό βάρος. Οι πιθανότητες ήταν επίσης αυξημένες όταν μόνο ο ένας γονέας είχε παχυσαρκία. Όταν μόνο η μητέρα είχε παχυσαρκία, οι απόγονοι είχαν 3,44 φορές υψηλότερες πιθανότητες να έχουν παχυσαρκία, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός για τους πατέρες ήταν 3,74.

  • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ
  • ΠΑΙΔΙΑ
  • ΓΟΝΕΙΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Ένα συμπλήρωμα φυτικών ινών μπορεί να προστατεύσει τον εγκέφαλο
Ένα συμπλήρωμα φυτικών ινών μπορεί να προστατεύσει τον εγκέφαλο 08 Μαρτίου 2024
Μόλις το 21% των ευρωπαίων γυναικών γνωρίζει τη σύνδεση ανάμεσα στο αλκοόλ και τον καρκίνο του στήθους 08 Μαρτίου 2024
Μόλις το 21% των ευρωπαίων γυναικών γνωρίζει τη σύνδεση ανάμεσα στο αλκοόλ και τον καρκίνο του στήθους

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σουηδία: Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχουν smartphone
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 21:54

Σουηδία: Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχουν smartphone

Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00

Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση

Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή
Υγεία
11/06/2026 - 14:00

Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος

Φάρμακο μειώνει κατά 60% τον κίνδυνο εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας
Υγεία
11/06/2026 - 12:00

Φάρμακο μειώνει κατά 60% τον κίνδυνο εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας

Ο ρόλος της βιταμίνης C στην υγεία του εγκεφάλου των ηλικιωμένων - Τι έδειξε έρευνα
Υγεία
11/06/2026 - 16:00

Ο ρόλος της βιταμίνης C στην υγεία του εγκεφάλου των ηλικιωμένων - Τι έδειξε έρευνα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η ΕΙΝΑΠ ζητεί την άμεση ενίσχυση της αιμοδοσίας του Νοσοκομείου «Μεταξά»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 03:38
Θεσσαλονίκη: Εκατοντάδες πολίτες θα χορέψουν ζεϊμπέκικο σε δράση για το Αλτσχάιμερ
Patient Talk
12/06/2026 - 00:04
3ο ΣΦΕΕ Summit: Η δύσκολη ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και δημοσιονομικής σταθερότητας
Pharma Policy
11/06/2026 - 23:39
Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες
Pharma News
11/06/2026 - 22:34
Λίβανος: Δέκα εργαζόμενοι νοσοκομείου της Τύρου τραυματίστηκαν από ισραηλινές βόμβες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 22:09
Σουηδία: Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχουν smartphone
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 21:54
Πρωτεΐνες, διατροφή και αυτοάνοσα: Πόσο επηρεάζουν τη φλεγμονή και την ποιότητα ζωής;
Health Talk
11/06/2026 - 21:36
ΠΕΦ: Η Ελλάδα κατέχει ξεχωριστή θέση στο οικοσύστημα της Ευρωπαϊκής φαρμακοβιομηχανίας
Pharma Policy
11/06/2026 - 21:13
Θεμέλιο της σύγχρονης καρδιαγγειακής ιατρικής η ιατρική ακριβείας
Υγεία
11/06/2026 - 20:52
Καταγγελίες υγειονομικών για πολύωρες αναμονές και διήμερη παραμονή ασθενών στα ΤΕΠ Νίκαιας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 20:28
Ο ΕΕΣ στις «Ημέρες Θάλασσας 2026» με μεγάλη δράση ενημέρωσης για τις Πρώτες Βοήθειες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 20:04
Η άσκηση ως φυσικός σύμμαχος απέναντι στον καρκίνο
Fitness
11/06/2026 - 19:42
ΕΟΦ και Αστυνομία ξήλωσαν κύκλωμα παράνομων φαρμάκων και ουσιών ντόπινγκ με έσοδα άνω του 1 εκατ. ευρώ
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 19:19
ΗΠΑ: Από τον Μάιο ξεκίνησε το φαινόμενο Ελ Νίνιο σύμφωνα με τη NOAA
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 18:54
3o SFEE Summit: Στοίχημα για την Ευρώπη η στρατηγική αυτονομία και στον κλάδο της Υγείας
Pharma Policy
11/06/2026 - 18:27
Bristol Myers Squibb: Ορόσημο η έγκριση συνδυαστικού σχήματος για το προχωρημένο λέμφωμα Hodgkin
Pharma News
11/06/2026 - 18:02
Θεραπεία πυρηνικής ογκολογίας στο ΠΓΝ Αλεξανδρούπολης σε ασθενή με προχωρημένο καρκίνο προστάτη
Υγεία
11/06/2026 - 17:26
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Ο ρόλος της βιταμίνης C στην υγεία του εγκεφάλου των ηλικιωμένων - Τι έδειξε έρευνα
Υγεία
11/06/2026 - 16:00
Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00
Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή
Υγεία
11/06/2026 - 14:00
Γεωργιάδης: Αρχές Ιουλίου σε εφαρμογή το νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στα νοσοκομεία
Pharma Policy
11/06/2026 - 13:25
Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Φάρμακο μειώνει κατά 60% τον κίνδυνο εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας
Υγεία
11/06/2026 - 12:00
Η πολιτική Τραμπ για τις τιμές των φαρμάκων πυροδοτεί σύγκρουση μεταξύ φαρμακοβιομηχανίας και ευρωπαϊκών κυβερνήσεων
Pharma Policy
11/06/2026 - 11:15
Παγκόσμιο Κύπελλο: Από ποιες μολυσματικές ασθένειες κινδυνεύουν οι φίλαθλοι
Υγεία
11/06/2026 - 10:00
Τσιμπήματα εντόμων το καλοκαίρι: Πώς να προστατευτείτε και πώς να τα αντιμετωπίσετε
Υγεία
11/06/2026 - 09:00

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γεωργιάδης από την Καστοριά: Το υπουργείο Υγείας πέτυχε 100% απορρόφηση των διαθέσιμων πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 09:54
ΙΟΒΕ: Το εισόδημα εξακολουθεί να καθορίζει την πρόσβαση στην υγεία και τη φροντίδα στην Ελλάδα
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 14:00
Νέο ιατρείο διαταραχών μνήμης στο ΙΑΣΩ Γενική Κλινική
Υπηρεσίες Υγείας
09/06/2026 - 14:16
Ο FDA ενέκρινε φάρμακο της Pfizer για την αιμορροφιλία σε παιδιά
Pharma News
09/06/2026 - 15:57
Θεμιστοκλέους: «Συνολικά 8.000 μόνιμες και επικουρικές θέσεις στο ΕΣΥ για το 2026»
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 15:32
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo