ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Λίγο κρασί μπορεί να προστατεύσει από καρδιαγγειακή νόσο

Υγεία
FREEPIK
Η κατανάλωση μικρής ή μέτριας ποσότητας κρασιού μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης σοβαρής καρδιαγγειακής νόσου σε άτομα υψηλού κινδύνου που ακολουθούν μεσογειακή διατροφή, σύμφωνα με νέα έρευνα.
Τετάρτη, 18/12/2024 - 11:23
— Photo: FREEPIK
News4Health Team News4Health Team

Η καινοτομία της μελέτης, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό «European Heart Journal», εστιάζεται στο γεγονός ότι οι ερευνητές μέτρησαν την ποσότητα μιας χημικής ουσίας, η οποία βρίσκεται στα σταφύλια και στα προϊόντα σταφυλιού και ονομάζεται τρυγικό οξύ, στα ούρα των συμμετεχόντων. Όπως σημειώνουν, αυτό είναι ένα «αντικειμενικό και αξιόπιστο μέτρο» της κατανάλωσης κρασιού.

Η έρευνα αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης ισπανικής μελέτης που διερευνά την επίδραση της μεσογειακής διατροφής (με υψηλή περιεκτικότητα σε ελαιόλαδο, λαχανικά, φρούτα, ξηρούς καρπούς και ψάρια και χαμηλή περιεκτικότητα σε γλυκά, επεξεργασμένα τρόφιμα και ποτά) σε άτομα με υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου. Όλα τα άτομα που έλαβαν μέρος δεν είχαν καρδιαγγειακή νόσο κατά την έναρξη της μελέτης, αλλά είτε είχαν διαβήτη τύπου 2 είτε είχαν συνδυασμό παραγόντων κινδύνου για καρδιαγγειακή νόσο, όπως κάπνισμα, υψηλή αρτηριακή πίεση, υψηλή χοληστερόλη, υπερβολικό βάρος ή οικογενειακό ιστορικό καρδιαγγειακής νόσου.

Οι 1.232 συμμετέχοντες στην έρευνα έδωσαν δείγματα ούρων στην αρχή της μελέτης και έπειτα από έναν χρόνο μεσογειακής διατροφής. Συνολικά παρακολουθήθηκαν για τέσσερα έως πέντε χρόνια.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης, διαπίστωσαν ότι ο κίνδυνος εμφάνισης καρδιαγγειακού επεισοδίου μειώθηκε κατά 50% σε όσους έπιναν μισό έως ένα ποτήρι κρασί την ημέρα, σε σύγκριση με όσους έπιναν πολύ λίγο ή καθόλου κρασί. Η ελαφριά κατανάλωση (από ένα ποτήρι την εβδομάδα έως λιγότερο από μισό ποτήρι την ημέρα) μείωσε τον καρδιαγγειακό κίνδυνο κατά 38%. Ωστόσο, αυτή η προστατευτική επίδραση εξαφανίστηκε σε άτομα που έπιναν περισσότερο από ένα ποτήρι την ημέρα.

«Η μελέτη εξετάζει τη σημασία της μέτριας κατανάλωσης κρασιού στο πλαίσιο ενός υγιεινού διατροφικού προτύπου, όπως η μεσογειακή διατροφή», παρατηρεί ο επικεφαλής της μελέτης, καθηγητής Ραμόν Εστρούχ από το Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης και το νοσοκομείο Hospital Clinic Barcelona. Ο ίδιος διευκρινίζει ότι «οι συμμετέχοντες στη μελέτη μας ήταν ηλικιωμένοι με υψηλό κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου που ζούσαν σε μια μεσογειακή χώρα, οπότε τα αποτελέσματα μπορεί να μην ισχύουν για άλλους πληθυσμούς».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • ΚΡΑΣΙ
  • ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΗ ΝΟΣΟΣ
  • ΕΡΕΥΝΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Χαμηλότερα τα ποσοστά θανάτου από Αλτσχάιμερ για οδηγούς ταξί και ασθενοφόρων
Χαμηλότερα τα ποσοστά θανάτου από Αλτσχάιμερ για οδηγούς ταξί και ασθενοφόρων 17 Δεκεμβρίου 2024
Η φαρμακευτική κάνναβη ανοίγει νέους δρόμους στη θεραπεία των νευροανοσολογικών νοσημάτων 18 Δεκεμβρίου 2024
Η φαρμακευτική κάνναβη ανοίγει νέους δρόμους στη θεραπεία των νευροανοσολογικών νοσημάτων

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η μακροχρόνια περιπέτεια των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από κεραυνούς
Υγεία
12/08/2026 - 11:12

Η μακροχρόνια περιπέτεια των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από κεραυνούς

Πανευρωπαϊκή έρευνα: Το 64% των Ελλήνων εργαζόμενων θα άλλαζε δουλειά για χάρη του κατοικιδίου του
Pet
06/08/2026 - 20:49

Πανευρωπαϊκή έρευνα: Το 64% των Ελλήνων εργαζόμενων θα άλλαζε δουλειά για χάρη του κατοικιδίου του

"Δεν αλλάζει ο άνθρωπος!" - Κι όμως αλλάζει! Τι έδειξε νέα έρευνα
Ψυχική Υγεία
04/08/2026 - 16:00

"Δεν αλλάζει ο άνθρωπος!" - Κι όμως αλλάζει! Τι έδειξε νέα έρευνα

Ο ΠΟΥ γιόρτασε τα 25 χρόνια του προγράμματος Research4Life
Επικαιρότητα
22/07/2026 - 16:59

Ο ΠΟΥ γιόρτασε τα 25 χρόνια του προγράμματος Research4Life

Οι ethnic διατροφές ίσως κρύβουν πολύτιμα μυστικά κατά των χρόνιων παθήσεων
Διατροφή
16/07/2026 - 19:49

Οι ethnic διατροφές ίσως κρύβουν πολύτιμα μυστικά κατά των χρόνιων παθήσεων

Πρώιμη εμμηνόπαυση: Η εκπαίδευση και η καθυστέρηση τεκνοποίησης προστατεύουν
Υγεία
08/07/2026 - 10:55

Πρώιμη εμμηνόπαυση: Η εκπαίδευση και η καθυστέρηση τεκνοποίησης προστατεύουν

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οκτώ τραυματίες, οι δύο ανήλικα παιδιά, σε τροχαίο με τρία ΙΧ και μια νταλίκα στο Άκτιο
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 16:37
Πρόωρη εκσπερμάτιση και καλοκαίρι: Γιατί συμβαίνει και πως θα την αποφύγετε
Health Talk
14/08/2026 - 16:24
Οκτώ στους δέκα ενήλικες ελέγχουν συστηματικά την υγεία τους από το σπίτι
Υγεία
14/08/2026 - 15:53
Ρόμπι Γουίλιαμς: «Έχω και λίγο αυτισμό και πραγματικά το αγαπώ...»
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 15:08
ΠΟΥ: Αυξήθηκαν και το 2026 οι επιθέσεις σε δομές υγείας και υγειονομικούς σε Γάζα και Ουκρανία
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 14:23
Ο ΕΕΣ στην πρώτη γραμμή της φωτιάς στη Σίβηρη της Χαλκιδικής
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 13:08
Η «ερωτική βαλίτσα» κάθε ζευγαριού που πάει διακοπές - Μικρά αντικείμενα που μπορούν να ανανεώσουν μια σχέση
Ψυχική Υγεία
14/08/2026 - 12:42
Οι ακραίες θερμοκρασίες δυσχεραίνουν τις συνθήκες εργασίας - Η περίπτωση της Βρετανίας
Υγεία
14/08/2026 - 11:48
ΕΟΠΥΥ: Χωρίς οικονομική συμμετοχή η περίθαλψη των εγκαυματιών
Πολιτική Υγείας
14/08/2026 - 10:58
Γεωργιάδης: Υποχρεωτική η ηλεκτρονική καταχώρηση διαγνωστικών εξετάσεων από την 1η Σεπτεμβρίου
Πολιτική Υγείας
14/08/2026 - 10:17
ΕΚΑΒ: Σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα για την πυρκαγιά στη Χαλκιδική
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 18:02
Το αίσθημα της αδικίας και η συσχέτισή του με τις θεωρίες συνομωσίας
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 17:46
Βουλωμένα αυτιά από τις καλοκαιρινές βουτιές: Πως συμβαίνει και ποια η αντιμετώπιση
Υγεία
13/08/2026 - 16:39
Νόσος των Λεγεωνάριων: Διαχρονική απειλή για τη δημόσια υγεία – Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο
Υγεία
13/08/2026 - 16:01
Αντιδρά η ΠΟΕΔΗΝ στην πειθαρχική δίωξη της προέδρου των εργαζομένων στο Νοσοκομείο Σύρου
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 15:18
Τα ζώα και οι ασυνήθιστες συμπεριφορές τους σε μια ολική έκλειψη Ηλίου
Pet
13/08/2026 - 14:43
Καθημερινό χάπι GLP 1 για την απώλεια βάρους έλαβε έγκριση χρήσης στην Βρετανία
Pharma News
13/08/2026 - 14:16
Παράταση έως τις 31 Δεκεμβρίου για το Ψηφιακό Αποθετήριο ζητεί και ο ΙΣΠ
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 13:38
Σε επιφυλακή η Πολιτική Προστασία για την εξέλιξη των θυελλωδών ανέμων
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 13:04
Αποχή από το σεξ: Γιατί είναι ταμπού και ποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 12:38
Διατροφικές «βόμβες» στα ράφια: Επτά προϊόντα που δεν πρέπει να αγγίζουμε
Διατροφή
13/08/2026 - 11:49
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να «ξεκλειδώσει» τα μυστικά των βακτηριοφάγων
Υγεία
13/08/2026 - 11:04
ΕΟΔΥ: 45 νέα κρούσματα λοίμωξης του ιού του Δυτικού Νείλου και 9 θάνατοι
Υγεία
13/08/2026 - 10:19
«Ο πρόεδρος δεν δείχνει καλά»: Κορυφαίος καρδιολόγος άνοιξε συζήτηση για την υγεία του Τραμπ
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 09:52
Πότε πρέπει να μας ανησυχήσει ο χρόνιος βήχας και ποιους κινδύνους μπορεί να κρύβει
Health Talk
12/08/2026 - 17:59
Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας: Ο ΕΕΣ καλεί νέους και εφήβους να ενταχθούν στις δράσεις του τομέα
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 17:33
Επαναστατικό ψηφιακό «τεστ» χαρτογραφεί την έκθεσή μας στις χημικές ουσίες
Digital Health
12/08/2026 - 17:11
Θερμική εξάντληση ή θερμοπληξία; Η γνώση των διαφορών τους μπορεί να σώσει ζωές
Υγεία
12/08/2026 - 16:41
Κλειστοί οι λόφοι Λυκαβηττού και Φινόπουλου για τον κίνδυνο φωτιάς
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 15:48
ΕΛΛΟΚ: Σημαντικό βήμα για την ογκολογική φροντίδα στη Δυτική Μακεδονία η αναβάθμιση του «Μποδοσάκειου»
Patient Talk
12/08/2026 - 15:26

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο ΙΣΑ ζητεί αμοιβή για τους ιατρούς που συμμετέχουν στις επιτροπές ελέγχου της περιφέρειας
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 10:21
Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής αύξησε κατά 30% τις δράσεις κατά των κουνουπιών»
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 13:03
Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών
Διατροφή
12/08/2026 - 13:34
Αντίδραση του ΠΟΥ για το νέο διάταγμα Τραμπ σχετικά με τα εμβόλια
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 14:44
Διατροφικές «βόμβες» στα ράφια: Επτά προϊόντα που δεν πρέπει να αγγίζουμε
Διατροφή
13/08/2026 - 11:49
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo