ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η τακτική κατανάλωση αλκοόλ μετά τα 60 συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου

Υγεία
FREEPIK
Τα άτομα άνω των 60 ετών που κάνουν τακτική κατανάλωση αλκοόλ διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου, ιδίως από καρκίνο ή προβλήματα που σχετίζονται με την καρδιά και τα αιμοφόρα αγγεία.
Τετάρτη, 21/08/2024 - 14:08
— Photo: FREEPIK
Παναγιώτης Σπανός Παναγιώτης Σπανός

Αυτό προκύπτει από τα ευρήματα μιας νέας, μεγάλης μελέτης που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικίο JAMA Network Open και βασίζεται σε πολλές άλλες πρόσφατες μελέτες που καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι οποιαδήποτε ποσότητα κατανάλωσης αλκοόλ συνδέεται με σημαντικούς κινδύνους για την υγεία. Αυτή είναι μια αλλαγή σε σχέση με δεκαετίες μηνυμάτων για τη δημόσια υγεία που υποδείκνυαν ότι η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ (σ.σ.: ένα ή δύο ποτά την ημέρα) δεν ήταν και τόσο... επικίνδυνη. Πρόσφατα, οι ειδικοί αποκάλυψαν αδυναμίες στον τρόπο με τον οποίο οι ερευνητές κατέληξαν σε αυτά τα προηγούμενα συμπεράσματα.

Σε αυτή την τελευταία μελέτη, ερευνητές στην Ισπανία ανέλυσαν δεδομένα υγείας για περισσότερα από 135.000 άτομα, τα οποία ήταν τουλάχιστον 60 ετών, ζούσαν στο Ηνωμένο Βασίλειο και παρείχαν τις πληροφορίες για την υγεία τους στη βάση δεδομένων UK Biobank. Ο μέσος όρος ηλικίας των ανθρώπων κατά την έναρξη της περιόδου ανάλυσης ήταν 64 ετών.

Οι ερευνητές συνέκριναν τα αποτελέσματα σε βάθος χρόνου 12 ετών για την υγεία των περιστασιακών καταναλωτών αλκοόλ με εκείνους που κατανάλωναν κατά μέσο όρο τουλάχιστον λίγο αλκοόλ σε καθημερινή βάση. Οι μεγαλύτεροι κίνδυνοι για την υγεία παρατηρήθηκαν μεταξύ των περιστασιακών καταναλωτών και εκείνων που οι ερευνητές χαρακτήρισαν «υψηλού κινδύνου». Οι περιστασιακοί πότες είχαν λιγότερο από περίπου δύο ποτά την εβδομάδα. Η ομάδα υψηλού κινδύνου περιελάμβανε άνδρες που κατά μέσο όρο έπιναν σχεδόν τρία ποτά την ημέρα ή περισσότερα, και γυναίκες που κατά μέσο όρο έπιναν περίπου ενάμισι ποτό την ημέρα ή περισσότερα. Η ανάλυση έδειξε ότι σε σύγκριση με την περιστασιακή κατανάλωση αλκοόλ, η κατανάλωση αλκοόλ υψηλού κινδύνου συνδεόταν με:

  • 33% αυξημένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου
  • 39% αυξημένο κίνδυνο θανάτου από καρκίνο
  • 21% αυξημένο κίνδυνο θανάτου από προβλήματα στην καρδιά και τα αιμοφόρα αγγεία

Οι πιο μέτριες συνήθειες κατανάλωσης αλκοόλ συνδέονταν επίσης με αυξημένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου και θανάτου από καρκίνο, ενώ ακόμη και η κατανάλωση κατά μέσο όρο ενός ποτού ή λιγότερου ημερησίως σχετιζόταν με 11% υψηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρκίνο. Όσοι έκαναν χαμηλή και μέτρια κατανάλωση αλκοόλ κινδύνευαν περισσότερο εάν είχαν επίσης συνοδά προβλήματα υγείας ή αντιμετώπιζαν κοινωνικοοικονομικούς παράγοντες, όπως το να ζουν σε λιγότερο εύπορες γειτονιές.

Τα ευρήματα έδειξαν επίσης το ενδεχόμενο ότι η κατανάλωση κυρίως κρασιού ή η κατανάλωση με τα γεύματα μπορεί να είναι χαμηλότερου κινδύνου, αλλά οι ερευνητές ζήτησαν περαιτέρω μελέτη για αυτά τα θέματα, καθώς «μπορεί να αντανακλά κυρίως την επίδραση του πιο υγιεινού τρόπου ζωής, της βραδύτερης απορρόφησης του αλκοόλ ή των μη αλκοολούχων συστατικών των ποτών».

Πρόσφατη δημοσκόπηση του Gallup έδειξε ότι συνολικά η στάση των Αμερικανών απέναντι στις επιπτώσεις του αλκοόλ στην υγεία αλλάζει, με το 65% των νέων ενηλίκων (ηλικίας 18 έως 34 ετών) να δηλώνουν ότι η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία. Αλλά μόλις το 39% των ενηλίκων ηλικίας 55 ετών και άνω συμφώνησαν ότι η κατανάλωση αλκοόλ είναι κακή για την υγεία ενός ατόμου. Το χάσμα στις απόψεις μεταξύ νεότερων και μεγαλύτερων ενηλίκων σχετικά με το αλκοόλ είναι το μεγαλύτερο που έχει καταγραφεί ποτέ, ανέφερε η Gallup.

Πηγή: Medscape

  • ΑΛΚΟΟΛ
  • ΠΡΟΩΡΟΣ ΘΑΝΑΤΟΣ
  • ΕΡΕΥΝΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Συναγερμός στην Γαύδο για τη γαστρεντερίτιδα - Που οφείλονται τα κρούσματα
Συναγερμός στην Γαύδο για τη γαστρεντερίτιδα - Που οφείλονται τα κρούσματα 21 Αυγούστου 2024
Ο ρατσισμός επιταχύνει τη διαδικασία της γήρανσης - Πως επιδρά στο βιολογικό ρολόι του ανθρώπου 22 Αυγούστου 2024
Ο ρατσισμός επιταχύνει τη διαδικασία της γήρανσης - Πως επιδρά στο βιολογικό ρολόι του ανθρώπου

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00

Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση

Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή
Υγεία
11/06/2026 - 14:00

Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος

Φάρμακο μειώνει κατά 60% τον κίνδυνο εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας
Υγεία
11/06/2026 - 12:00

Φάρμακο μειώνει κατά 60% τον κίνδυνο εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας

Ο ρόλος της βιταμίνης C στην υγεία του εγκεφάλου των ηλικιωμένων - Τι έδειξε έρευνα
Υγεία
11/06/2026 - 16:00

Ο ρόλος της βιταμίνης C στην υγεία του εγκεφάλου των ηλικιωμένων - Τι έδειξε έρευνα

Μόλις 4 λεπτά άσκησης την ημέρα βελτιώνουν τη δύναμη και την κινητικότητα των ηλικιωμένων
Fitness
10/06/2026 - 16:00

Μόλις 4 λεπτά άσκησης την ημέρα βελτιώνουν τη δύναμη και την κινητικότητα των ηλικιωμένων

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Θεσσαλονίκη: Εκατοντάδες πολίτες θα χορέψουν ζεϊμπέκικο σε δράση για το Αλτσχάιμερ
Patient Talk
12/06/2026 - 00:04
3ο ΣΦΕΕ Summit: Η δύσκολη ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και δημοσιονομικής σταθερότητας
Pharma Policy
11/06/2026 - 23:39
Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες
Pharma News
11/06/2026 - 22:34
Λίβανος: Δέκα εργαζόμενοι νοσοκομείου της Τύρου τραυματίστηκαν από ισραηλινές βόμβες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 22:09
Σουηδία: Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχουν smartphone
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 21:54
Πρωτεΐνες, διατροφή και αυτοάνοσα: Πόσο επηρεάζουν τη φλεγμονή και την ποιότητα ζωής;
Health Talk
11/06/2026 - 21:36
ΠΕΦ: Η Ελλάδα κατέχει ξεχωριστή θέση στο οικοσύστημα της Ευρωπαϊκής φαρμακοβιομηχανίας
Pharma Policy
11/06/2026 - 21:13
Θεμέλιο της σύγχρονης καρδιαγγειακής ιατρικής η ιατρική ακριβείας
Υγεία
11/06/2026 - 20:52
Καταγγελίες υγειονομικών για πολύωρες αναμονές και διήμερη παραμονή ασθενών στα ΤΕΠ Νίκαιας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 20:28
Ο ΕΕΣ στις «Ημέρες Θάλασσας 2026» με μεγάλη δράση ενημέρωσης για τις Πρώτες Βοήθειες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 20:04
Η άσκηση ως φυσικός σύμμαχος απέναντι στον καρκίνο
Fitness
11/06/2026 - 19:42
ΕΟΦ και Αστυνομία ξήλωσαν κύκλωμα παράνομων φαρμάκων και ουσιών ντόπινγκ με έσοδα άνω του 1 εκατ. ευρώ
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 19:19
ΗΠΑ: Από τον Μάιο ξεκίνησε το φαινόμενο Ελ Νίνιο σύμφωνα με τη NOAA
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 18:54
3o SFEE Summit: Στοίχημα για την Ευρώπη η στρατηγική αυτονομία και στον κλάδο της Υγείας
Pharma Policy
11/06/2026 - 18:27
Bristol Myers Squibb: Ορόσημο η έγκριση συνδυαστικού σχήματος για το προχωρημένο λέμφωμα Hodgkin
Pharma News
11/06/2026 - 18:02
Θεραπεία πυρηνικής ογκολογίας στο ΠΓΝ Αλεξανδρούπολης σε ασθενή με προχωρημένο καρκίνο προστάτη
Υγεία
11/06/2026 - 17:26
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Ο ρόλος της βιταμίνης C στην υγεία του εγκεφάλου των ηλικιωμένων - Τι έδειξε έρευνα
Υγεία
11/06/2026 - 16:00
Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00
Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή
Υγεία
11/06/2026 - 14:00
Γεωργιάδης: Αρχές Ιουλίου σε εφαρμογή το νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στα νοσοκομεία
Pharma Policy
11/06/2026 - 13:25
Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Φάρμακο μειώνει κατά 60% τον κίνδυνο εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας
Υγεία
11/06/2026 - 12:00
Η πολιτική Τραμπ για τις τιμές των φαρμάκων πυροδοτεί σύγκρουση μεταξύ φαρμακοβιομηχανίας και ευρωπαϊκών κυβερνήσεων
Pharma Policy
11/06/2026 - 11:15
Παγκόσμιο Κύπελλο: Από ποιες μολυσματικές ασθένειες κινδυνεύουν οι φίλαθλοι
Υγεία
11/06/2026 - 10:00
Τσιμπήματα εντόμων το καλοκαίρι: Πώς να προστατευτείτε και πώς να τα αντιμετωπίσετε
Υγεία
11/06/2026 - 09:00
Οι τελευταίες εξελίξεις στην έρευνα, στις θεραπείες και τη φροντίδα ασθενών με κυστική ίνωση
Υγεία
11/06/2026 - 07:18

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γεωργιάδης από την Καστοριά: Το υπουργείο Υγείας πέτυχε 100% απορρόφηση των διαθέσιμων πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 09:54
ΙΟΒΕ: Το εισόδημα εξακολουθεί να καθορίζει την πρόσβαση στην υγεία και τη φροντίδα στην Ελλάδα
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 14:00
Νέο ιατρείο διαταραχών μνήμης στο ΙΑΣΩ Γενική Κλινική
Υπηρεσίες Υγείας
09/06/2026 - 14:16
Ο FDA ενέκρινε φάρμακο της Pfizer για την αιμορροφιλία σε παιδιά
Pharma News
09/06/2026 - 15:57
Θεμιστοκλέους: «Συνολικά 8.000 μόνιμες και επικουρικές θέσεις στο ΕΣΥ για το 2026»
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 15:32
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo