Ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους σε τηλεοπτική του εμφάνιση μίλησε για τα τρέχοντα θέματα που αφορούν τον τομέα της υγείας στη χώρα. Συγκεκριμένα, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ αναφέρθηκε στην πορεία του συστήματος ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης των ασθενών στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών, στο νέο ψηφιακό σύστημα για ραντεβού στα νοσοκομεία όλης της χώρας, στα αποτελέσματα της αξιολόγησης από τους ίδιους τους ασθενείς, αλλά και στο περιστατικό λανθασμένης χορήγησης αντιβιοτικού στο Αττικό Νοσοκομείο.
«Ο χαρακτηρισμός του περιστατικού»
Σχετικά με την πορεία του συστήματος ηλεκτρονικής ιχνηλάτησης των ασθενών στα ΤΕΠ, ο Υφυπουργός δήλωσε: «Ο μέσος χρόνος αναμονής στα ΤΕΠ είναι ανάλογος με τον χαρακτηρισμό του περιστατικού: υπέρ επείγον, επείγον και χαμηλής προτεραιότητας. Οι χρόνοι αναμονής στα Επείγοντα είναι μειωμένοι σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Το «βραχιολάκι» δουλεύει, για αυτό και έχουμε όλα αυτά τα στοιχεία και είναι ένα από τα μέτρα που έχει βελτιώσει την κατάσταση στα ΤΕΠ. Παράλληλα, έχουμε προσλάβει προσωπικό, έχουμε τους εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού σε τέσσερα μεγάλα νοσοκομεία της χώρας και ανακαινίζουμε τα ΤΕΠ. Για παράδειγμα, το Λαϊκό Νοσοκομείο είναι ένα από τα νοσοκομεία που αντιμετωπίζει ορισμένα θέματα επειδή ανακαινίζεται. Αυτή τη στιγμή, μπορούν να εξετάζονται στα παθολογικά ιατρεία μέχρι 6 ασθενείς. Με τις αλλαγές που εφαρμόζουμε ο αριθμός θα αυξηθεί σε 18 ασθενείς. Με το βραχιολάκι έχουμε πλέον όλα τα στοιχεία, τα οποία αξιολογούμε. Δεν ισχυρίζομαι ότι έχουν αλλάξει όλα, αλλά και ως γιατρός, μπορώ να πω ότι τα ΤΕΠ δεν έχουν καμία σχέση με το πώς ήταν τα προηγούμενα χρόνια. Πλέον, υπάρχει ένα πλάνο».
Τα ραντεβού στα νοσοκομεία
Όσον αφορά το νέο σύστημα για το κλείσιμο ραντεβού στα νοσοκομεία, ο κ. Θεμιστοκλέους επισήμανε πως «η επαφή του πολίτη με το Εθνικό Σύστημα Υγείας γίνεται μέσω των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών και των Τακτικών Εξωτερικών Ιατρείων. Από 1η Οκτωβρίου, αυξάνεται ο αριθμός των ραντεβού και από 500.000 τον μήνα, θα φτάσουμε σταδιακά στα 830.000. Παράλληλα, οι πολίτες μπορούν να κλείσουν ραντεβού στα νοσοκομεία και ψηφιακά. Ο πρώτος τρόπος είναι να καλέσει ο πολίτης στο 1566, ο δεύτερος τρόπος είναι στην εφαρμογή myHealth app και ο τρίτος τρόπος είναι μέσω της πλατφόρμας finddoctors.gov.gr. Τις τελευταίες έξι μέρες κλείστηκαν 200.000 ραντεβού. Πλέον, οι πολίτες μπορούν να βρουν ραντεβού και στις πιο δύσκολες ειδικότητες σε 10 μέρες, ενώ στις πάρα πολύ δύσκολες περιπτώσεις σε 20 μέρες. Οι περισσότεροι πολίτες χρησιμοποιούν το my Health app, εκεί έχουν κλειστεί τα δύο τρίτα των ραντεβού. Στο 1566 είχαμε κάποια προβλήματα τις πρώτες μέρες, αλλά από χθες καταφέραμε η αναμονή να είναι πάλι στα 7 λεπτά».
Η αξιολόγηση των νοσοκομείων
Ερωτηθείς για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των νοσοκομείων από τους ασθενείς ανέφερε τα εξής: «Αυτή τη στιγμή έχουμε 15.000 ασθενείς που έχουν αξιολογήσει το σύστημα υγείας. Αυτοί οι ασθενείς, στο 75% έκριναν την εμπειρία της νοσηλείας τους καλή ή πολύ καλή. Το 93% βρήκε τους γιατρούς που χρειαζόταν κατά τη διάρκεια της νοσηλείας του. Οι ασθενείς που νοσηλεύτηκαν, περίμεναν στα Επείγοντα λιγότερο από μία ώρα. Αρνητική αξιολόγηση έχουμε στο φαγητό των νοσοκομείων. Επίσης, χαμηλό αποτέλεσμα έχουμε και στην επάρκεια νοσηλευτικού προσωπικού. Για πρώτη φορά στη χώρα, αξιολογούν οι ίδιοι ασθενείς και έχουμε μια πολύ καλύτερη εικόνα».
«Στο Αττικό λειτούργησε η άμυνα του συστήματος»
Τέλος σχετικά με τα περιστατικό λανθασμένης χορήγησης αντιβιοτικού φαρμάκου στο Αττικό Νοσοκομείο δήλωσε: «Το Εθνικό Σύστημα Υγείας διαχειρίζεται 36.000.000 επαφές το χρόνο και 100.000 περιστατικά την ημέρα και συμβαίνουν λάθη. Στόχος μας, είναι να μη συμβαίνει κανένα. Πρωτόκολλα υπάρχουν και στην περίπτωση του Αττικού Νοσοκομείου λειτούργησε η άμυνα του συστήματος. Το λάθος έγινε πολύ γρήγορα αντιληπτό και αντιμετωπίστηκε από τον γιατρό και τις νοσηλεύτριες. Δεν υπάρχει σύστημα υγείας στο οποίο δεν γίνονται λάθη. Έχουμε δημιουργήσει τον Οργανισμό Διασφάλισης της Ποιότητας στην Υγεία, ενώ παράλληλα ελέγχονται και επικαιροποιούνται τα πρωτόκολλα στα νοσοκομεία».