ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η μεσογειακή διατροφή ασπίδα κατά της οστεοπόρωσης στις γυναίκες

Health Talk
Freepik
Μελέτη δείχνει ότι η απώλεια βάρους μέσω μιας ενεργειακά περιορισμένης μεσογειακής διατροφής σε συνδυασμό με την άσκηση μπορεί να αποτελέσει αποτελεσματική στρατηγική για τη διατήρηση της οστικής πυκνότητας, ειδικά στις γυναίκες άνω των 55 ετών.
Δευτέρα, 05/05/2025 - 14:00
— Photo: Freepik
News4Health Team News4Health Team

Η μεσογειακή διατροφή χαρακτηρίζεται από υψηλή κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, οσπρίων, δημητριακών ολικής άλεσης, ψαριών και κυρίως ελαιόλαδου, ενώ περιορίζει την πρόσληψη κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος και κορεσμένων λιπαρών. Το ελαιόλαδο, και ειδικά το εξαιρετικά παρθένο, αποτελεί βασικό στοιχείο αυτής της διατροφής και έχει συσχετιστεί με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων με μεταδοτικών νοσημάτων, όπως του καρκίνου και των καρδιαγγειακών.

Όπως αναφέρει η Ιατρός της Θεραπευτικής Κλινικής (Νοσοκομείο Αλεξάνδρα) της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ Θεοδώρα Ψαλτοπούλου (Παθολόγος, Καθηγήτρια Θεραπευτικής-Επιδημιολογίας-Προληπτικής Ιατρικής), σε πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο έγκριτο διεθνές επιστημονικό περιοδικό JAMA NetwOpen εξετάσθηκε η σχέση της μεσογειακής διατροφής με την υγεία των οστών σε άτομα άνω των 55 ετών.

Πιο ειδικά, πραγματοποιήθηκε δευτερογενής ανάλυση της τυχαιοποιημένης κλινικής μελέτης PREDIMED-Plus, η οποία διερεύνησε την επίδραση μιας παρεμβατικής στρατηγικής απώλειας βάρους βασισμένης σε ενεργειακά περιορισμένη μεσογειακή διατροφή και προώθηση της σωματικής δραστηριότητας στην υγεία των οστών ατόμων με μεταβολικό σύνδρομο και αυξημένο σωματικό βάρος ή παχυσαρκία. Στη μελέτη συμμετείχαν 924 άτομα ηλικίας 55-75 ετών στην Ισπανία, τα οποία παρακολουθήθηκαν για τρία έτη. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: η παρεμβατική ομάδα ακολούθησε μεσογειακή διατροφή με θερμιδικό περιορισμό και πρόγραμμα φυσικής δραστηριότητας, ενώ η ομάδα ελέγχου ακολούθησε μεσογειακή διατροφή χωρίς περιορισμούς και χωρίς συστηματική προώθηση άσκησης.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η παρεμβατική στρατηγική είχε σημαντικά ευεργετικά αποτελέσματα στην οστική πυκνότητα (BMD) της σπονδυλικής στήλης (οσφυϊκή μοίρα, L1-L4), ιδίως στις γυναίκες. Συγκεκριμένα, παρατηρήθηκε αύξηση στην οστική πυκνότητα της οσφυϊκής μοίρας κατά τη διάρκεια των τριών ετών σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου. Ωστόσο, δεν υπήρξε σημαντική επίδραση στη συνολική οστική μάζα (BMC). Οι άνδρες δεν παρουσίασαν σημαντικές διαφορές.

Η παρέμβαση βασίστηκε σε συνδυασμό μεσογειακής διατροφής με μείωση 30% στην ενεργειακή πρόσληψη και ενίσχυση της φυσικής δραστηριότητας (150 λεπτά μέτριας-έντονης δραστηριότητας εβδομαδιαίως), με παράλληλη υποστήριξη μέσω τεχνικών αλλαγής συμπεριφοράς. Ο έλεγχος της σωματικής άσκησης περιλάμβανε περπάτημα, ασκήσεις ενδυνάμωσης και ισορροπίας. Οι συμμετέχοντες της παρεμβατικής ομάδας πέτυχαν μεγαλύτερη μείωση σωματικού βάρους σε σύγκριση με την ομάδα ελέγχου, ενώ η επίδραση στην υγεία των οστών ήταν περισσότερο εμφανής στις γυναίκες, πιθανότατα λόγω της αυξημένης ευαισθησίας τους σε οστικές μεταβολές, ειδικά μετά την εμμηνόπαυση.

Συμπερασματικά, η μελέτη προτείνει ότι η απώλεια βάρους μέσω μιας ενεργειακά περιορισμένης μεσογειακής διατροφής σε συνδυασμό με την άσκηση μπορεί να αποτελέσει αποτελεσματική στρατηγική για τη διατήρηση της οστικής πυκνότητας, ειδικά στις γυναίκες άνω των 55 ετών με μεταβολικό σύνδρομο και αυξημένο σωματικό βάρος, ενισχύοντας τη δημόσια υγεία και μειώνοντας τον κίνδυνο καταγμάτων.

Τελευταία τροποποίηση στις 05/05/2025 - 10:24
  • ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η ΧΑΠ διπλασιάζει τον κίνδυνο για έμφραγμα ή εγκεφαλικό στους ασθενείς
Η ΧΑΠ διπλασιάζει τον κίνδυνο για έμφραγμα ή εγκεφαλικό στους ασθενείς 04 Μαϊος 2025
Το μήνυμα της ΕΠΕ για την Παγκόσμια Ημέρα Πνευμονικής Υπέρτασης 05 Μαϊος 2025
Το μήνυμα της ΕΠΕ για την Παγκόσμια Ημέρα Πνευμονικής Υπέρτασης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οστεοπόρωση στους άνδρες: Επιπτώσεις και πρόληψη
Health Talk
05/06/2026 - 11:22

Οστεοπόρωση στους άνδρες: Επιπτώσεις και πρόληψη

Δέκα τροφές που κάνουν τον εγκέφαλο να παίρνει περισσότερες... στροφές
Διατροφή
04/06/2026 - 13:04

Δέκα τροφές που κάνουν τον εγκέφαλο να παίρνει περισσότερες... στροφές

Yπερτροφές και μεσογειακή διατροφή λειτουργούν ως η απόλυτη προστασία για τον οργανισμό μας;
Διατροφή
28/04/2026 - 20:51

Yπερτροφές και μεσογειακή διατροφή λειτουργούν ως η απόλυτη προστασία για τον οργανισμό μας;

Μέτρηση Οστικής Πυκνότητας: Πότε πρέπει να γίνεται η εξέταση που προλαμβάνει την οστεοπόρωση
Υπηρεσίες Υγείας
20/04/2026 - 17:39

Μέτρηση Οστικής Πυκνότητας: Πότε πρέπει να γίνεται η εξέταση που προλαμβάνει την οστεοπόρωση

Υπερκύφωση: Πώς μπορούμε να την αποφύγουμε καθώς μεγαλώνουμε
Υγεία
14/04/2026 - 18:33

Υπερκύφωση: Πώς μπορούμε να την αποφύγουμε καθώς μεγαλώνουμε

Συμβουλές διατροφής (και επιλογές) για όσους ξεκινούν... τώρα τη νηστεία της Σαρακοστής
Διατροφή
20/03/2026 - 19:43

Συμβουλές διατροφής (και επιλογές) για όσους ξεκινούν... τώρα τη νηστεία της Σαρακοστής

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη: Το βαθιά ανθρώπινο μήνυμα του Νοσοκομείου Χανίων
Υγεία
13/06/2026 - 08:14
Η Novo Nordisk και η «ΙΜΕΡΟΕΣΣΑ» στο BeWell Festival με το μήνυμα «για μια ανάλαφρη ζωή»
Patient Talk
13/06/2026 - 03:41
Δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στον Έβρο για τα 60 χρόνια από την ίδρυση της ELPEN
Pharma News
13/06/2026 - 00:13
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καρκίνου του Προστάτη: Η επιστήμη αλλάζει τους κανόνες της πρόληψης
Health Talk
12/06/2026 - 22:43
«The Lancet»: Οι πολιτικές που μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 22:18
Μελέτη για νέο φάρμακο κατά του μεταστατικού καρκίνου του μαστού ανακοινώθηκε στο ASCO 2026
Υγεία
12/06/2026 - 21:46
Ικανοποίηση στον ΙΣΑ για τη συνέχιση του προγράμματος «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 21:18
Αποκλιμάκωση της ευλογιάς των αιγοπροβάτων, συνεχίζεται η επιτήρηση στη Λέσβο για τον αφθώδη πυρετό
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 20:47
Κομισιόν: Πρόοδος και προκλήσεις στους ελέγχους της κουλτούρας ασφάλειας τροφίμων στην ΕΕ
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 19:31
Το πρώτο κέντρο θεραπείας πρωτονίων για ογκολογικούς ασθενείς σχεδιάζει το Νοσοκομείο «Παπαγεωργίου»
Υγεία
12/06/2026 - 19:09
Τον Οκτώβριο ο 4ος κύκλος του προγράμματος διατροφικής αγωγής για άτομα τρίτης ηλικίας του δήμου Αθηναίων
Διατροφή
12/06/2026 - 18:37
Σκληραίνοντας το σώμα μας: Η επιστήμη πίσω από την προπόνηση στις πολεμικές τέχνες
Fitness
12/06/2026 - 18:14
Ο ΕΕΣ βραβεύει 467 μαθητές που διακρίθηκαν στους πανελλαδικούς διαγωνισμούς
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 17:38
3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50
Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ
Υγεία
12/06/2026 - 11:00
Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή: Νέες δυνατότητες με τη δωρεά γεννητικού υλικού από γνωστό δότη
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 10:42
Πρεμιέρα για τα από στόματος GLP-1 στην Ευρώπη - Πράσινο φως για το χάπι της Novo Nordisk στη Μ. Βρετανία
Pharma News
12/06/2026 - 10:00

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Εθνικό δίκτυο 500 κλινών ανακουφιστικής φροντίδας έως το 2030 – Νέες δομές σε Αττική και Θεσσαλονίκη
Πολιτική Υγείας
10/06/2026 - 13:00
TeleHospital: Το νέο ψηφιακό «Νοσοκομείο» του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών
Υπηρεσίες Υγείας
10/06/2026 - 12:23
Ipsen και ΕΕΣ σε κοινή δράση για το περιβάλλον και την πρόληψη πυρκαγιών
Pharma News
10/06/2026 - 15:13
Ο ΙΣΑ ζητά την άμεση καταβολή των οφειλόμενων αποζημιώσεων στους στρατιωτικούς ιατρούς
Πολιτική Υγείας
10/06/2026 - 17:32
Genesis Pharma: Επέκταση συνεργασίας με την Alnylam Pharmaceuticals στις θεραπείες RNAi για τις μυοκαρδιοπάθειες
Pharma News
10/06/2026 - 20:26
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo