ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τσάι, φρούτα και λαχανικά μειώνουν τον κίνδυνο για Αλτσχάιμερ

Διατροφή
Τσάι, φρούτα και λαχανικά μειώνουν τον κίνδυνο για Αλτσχάιμερ
Επιστήμη - Διατροφή και Υγεία: Οι αντιοξειδωτικές φλαβονόλες σε τσάι, φρούτα και λαχανικά μειώνουν τον κίνδυνο για Αλτσχάιμερ, σύμφωνα με νέα αμερικανική μελέτη
Πέμπτη, 30/01/2020 - 10:24
News4Health Team News4Health Team

Οι άνθρωποι που καταναλώνουν τρόφιμα ή ροφήματα πλούσια στις αντιοξειδωτικές ουσίες φλαβονόλες, οι οποίες υπάρχουν ιδίως στο τσάι, καθώς επίσης σε πολλά φρούτα και λαχανικά, κινδυνεύουν λιγότερο να εμφανίσουν Αλτσχάιμερ μετά από χρόνια, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Τόμας Χόλαντ του Πανεπιστημίου Ρας του Σικάγο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Neurology» της Αμερικανικής Ακαδημίας Νευρολογίας, μελέτησαν 921 ανθρώπους με μέση ηλικία 81 ετών, που δεν είχαν Αλτσχάιμερ στην αρχή της μελέτης και οι οποίοι στη συνέχεια επί μια εξαετία υποβάλλονταν σε ετήσια τεστ για άνοια.

Διαπιστώθηκε ότι όσοι έκαναν τη μεγαλύτερη κατανάλωση φλαβονολών στην διατροφή τους (15,3 μιλιγκράμ κατά μέσο όρο κάθε μέρα), είχαν σχεδόν τη μισή (48% μικρότερη) πιθανότητα να διαγνωσθούν με Αλτσχάιμερ, σε σχέση με εκείνους που προσλάμβαναν τη μικρότερη ποσότητα φλαβονολών (5,3 μιλιγκράμ τη μέρα). Ειδικότερα, η κατανάλωση τριών φλιτζανιών τσαγιού τη μέρα συνδέεται με μείωση του κινδύνου κατά το ένα τρίτο περίπου.

«Χρειάζεται περισσότερη έρευνα για να επιβεβαιώσει αυτά τα αποτελέσματα, αλλά τα ευρήματα είναι ενθαρρυντικά. Η κατανάλωση περισσότερων φρούτων και λαχανικών, καθώς και τσαγιού, μπορεί να είναι ένας σχετικά φθηνός και εύκολος τρόπος για τους ανθρώπους να αποτρέψουν την άνοια λόγω Αλτσχάιμερ. Καθώς ο πληθυσμός των ηλικιωμένων αυξάνει στον κόσμο, καθώς και ο αριθμός των ανθρώπων με Αλτσχάιμερ, οποιοσδήποτε τρόπος να καθυστερήσει η νόσος έστω και για λίγα χρόνια, μπορεί να έχει τεράστιο όφελος για τη δημόσια υγεία», δήλωσε ο δρ Χόλαντ.

Οι φλαβονόλες είναι ένας τύπος φλαβονοειδών, φυτοχημικών ουσιών με αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, που υπάρχουν στις χρωστικές ουσίες των φυτών. Τα αχλάδια, το ελαιόλαδο, τα όσπρια, το σπανάκι, το μπρόκολο, τα πορτοκάλια, τα μήλα, οι ντομάτες, το τσάι και το κρασί περιέχουν πολλές φλαβονόλες

  • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΤΣΑΙ
  • ΦΡΟΥΤΑ
  • ΛΑΧΑΝΙΚΑ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΑΛΤΣΧΑΙΜΕΡ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Βουλιμία και υπερφαγία: όταν το φαγητό γίνεται εμμονή
Βουλιμία και υπερφαγία: όταν το φαγητό γίνεται εμμονή 24 Ιανουαρίου 2020
Χοληστερίνη: Μπορείτε να την ρίξετε σε δύο μήνες 31 Ιανουαρίου 2020
Χοληστερίνη: Μπορείτε να την ρίξετε σε δύο μήνες

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών
Διατροφή
12/08/2026 - 13:34

Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών

Η μακροχρόνια περιπέτεια των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από κεραυνούς
Υγεία
12/08/2026 - 11:12

Η μακροχρόνια περιπέτεια των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από κεραυνούς

Ρεμπέκα Λούνα: Η γυναίκα που διαγνώστηκε με πρώιμο Αλτσχάιμερ και αποφάσισε μόνη το τέλος της
Επικαιρότητα
10/08/2026 - 11:03

Ρεμπέκα Λούνα: Η γυναίκα που διαγνώστηκε με πρώιμο Αλτσχάιμερ και αποφάσισε μόνη το τέλος της

Πανευρωπαϊκή έρευνα: Το 64% των Ελλήνων εργαζόμενων θα άλλαζε δουλειά για χάρη του κατοικιδίου του
Pet
06/08/2026 - 20:49

Πανευρωπαϊκή έρευνα: Το 64% των Ελλήνων εργαζόμενων θα άλλαζε δουλειά για χάρη του κατοικιδίου του

Οι πέντε λόγοι για τους οποίους η διατροφή πρέπει να καθοδηγείται από κλινικό διαιτολόγο
Health Talk
05/08/2026 - 18:59

Οι πέντε λόγοι για τους οποίους η διατροφή πρέπει να καθοδηγείται από κλινικό διαιτολόγο

"Δεν αλλάζει ο άνθρωπος!" - Κι όμως αλλάζει! Τι έδειξε νέα έρευνα
Ψυχική Υγεία
04/08/2026 - 16:00

"Δεν αλλάζει ο άνθρωπος!" - Κι όμως αλλάζει! Τι έδειξε νέα έρευνα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πότε πρέπει να μας ανησυχήσει ο χρόνιος βήχας και ποιους κινδύνους μπορεί να κρύβει
Health Talk
12/08/2026 - 17:59
Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας: Ο ΕΕΣ καλεί νέους και εφήβους να ενταχθούν στις δράσεις του τομέα
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 17:33
Επαναστατικό ψηφιακό «τεστ» χαρτογραφεί την έκθεσή μας στις χημικές ουσίες
Digital Health
12/08/2026 - 17:11
Θερμική εξάντληση ή θερμοπληξία; Η γνώση των διαφορών τους μπορεί να σώσει ζωές
Υγεία
12/08/2026 - 16:41
Κλειστοί οι λόφοι Λυκαβηττού και Φινόπουλου για τον κίνδυνο φωτιάς
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 15:48
ΕΛΛΟΚ: Σημαντικό βήμα για την ογκολογική φροντίδα στη Δυτική Μακεδονία η αναβάθμιση του «Μποδοσάκειου»
Patient Talk
12/08/2026 - 15:26
Αντίδραση του ΠΟΥ για το νέο διάταγμα Τραμπ σχετικά με τα εμβόλια
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 14:44
Θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών και σήμερα σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 14:08
Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών
Διατροφή
12/08/2026 - 13:34
Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής αύξησε κατά 30% τις δράσεις κατά των κουνουπιών»
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 13:03
Η Meta αντιμέτωπη με αγωγή τριάντα πολιτειών των ΗΠΑ για τον εθισμό ανηλίκων στα social media
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 12:37
Η πολυδιάστατη επιβάρυνση των φροντιστών ασθενών με καρκίνο
Ψυχική Υγεία
12/08/2026 - 11:59
Βοήθεια 2 εκατ. ευρώ από την ΕΕ στη σεισμόπληκτη Κολομβία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 11:34
Η μακροχρόνια περιπέτεια των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από κεραυνούς
Υγεία
12/08/2026 - 11:12
Ο ΙΣΑ ζητεί αμοιβή για τους ιατρούς που συμμετέχουν στις επιτροπές ελέγχου της περιφέρειας
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 10:21
Σχεδόν ποτέ δεν φταίει το φαγητό για τα κιλά των καλοκαιρινών διακοπών - Ο απλός κανόνας των 72 ωρών
Health Talk
12/08/2026 - 09:59
Το BBQ αλλιώς: Επτά καλοκαιρινές και φιλικές προς την καρδιά συνταγές για... σχάρα
Διατροφή
11/08/2026 - 17:12
Μετάθεση της πλήρους έναρξης του Ψηφιακού Αποθετηρίου για την 1η Ιανουαρίου ζητεί ο ΠΙΣ
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 16:39
Παγκόσμιος Μετεωρολογικός Οργανισμός: Πιο συχνές και περισσότερο έντονες οι ακραίες ζέστες
Επικαιρότητα
11/08/2026 - 16:04
Κονγκό: Ξεπέρασαν τους 2.000 οι θάνατοι από την επιδημία του Έμπολα
Επικαιρότητα
11/08/2026 - 15:37
Πρωτοποριακή επέμβαση σε επιβαρυμένο ηλικιωμένο ασθενή στο ΑΧΕΠΑ
Υγεία
11/08/2026 - 14:46
Γεωργιάδης: «Το "Παπανικολάου" ενισχύεται με 88 θέσεις επικουρικού προσωπικού»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 13:51
Safe Water Sports: Κανόνες ασφαλείας στη θάλασσα για τους ηλικιωμένους
Υγεία
11/08/2026 - 13:24
Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών: «Καμία ανοχή στη βία κατά των εργαζομένων στα νοσοκομεία»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 12:44
Εμβολιασμός πτηνών κατά του στελέχους Η5 της γρίπης στην Αυστραλία
Επικαιρότητα
11/08/2026 - 12:18
Η Καλιφόρνια ανάβει «κόκκινο» στους AI «ψυχοθεραπευτές» - Η παραδοχή της OpenAI για τις αυτοκτονίες
Ψυχική Υγεία
11/08/2026 - 11:53
Όταν η υγιεινή διατροφή γίνεται... νευρική ορθορεξία - Ποιος ο ρόλος των social media
Διατροφή
11/08/2026 - 11:09
Γεωργιάδης για Βενιζέλειο: «Κλειστό και άδειο το γραφείο που έπεσαν οι σοβάδες»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 10:14
H «άγνωστη» πλευρά της κλιματικής αλλαγής: Οι ζεστές νύχτες επιβαρύνουν το σώμα
Υγεία
11/08/2026 - 09:42
Οι κίνδυνοι για τα μάτια μας από τα θαλάσσια σπορ και πως θα τα προστατεύσουμε
Health Talk
11/08/2026 - 09:18

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Χωρίς αξονικό τομογράφο το νοσοκομείο «Αττικόν» - Σε κίνδυνο η εξυπηρέτηση των ασθενών
Πολιτική Υγείας
10/08/2026 - 14:23
Έκκληση για 10 κατεπείγουσες κοινές δράσεις κατά της επιδημίας Έμπολα στο Κονγκό
Πολιτική Υγείας
10/08/2026 - 16:46
Γεωργιάδης για Βενιζέλειο: «Κλειστό και άδειο το γραφείο που έπεσαν οι σοβάδες»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 10:14
Όταν η υγιεινή διατροφή γίνεται... νευρική ορθορεξία - Ποιος ο ρόλος των social media
Διατροφή
11/08/2026 - 11:09
Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών: «Καμία ανοχή στη βία κατά των εργαζομένων στα νοσοκομεία»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 12:44
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo