ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

To μέλι και οι ευεργετικές του ιδιότητες στο σάκχαρο και στη χοληστερόλη

Διατροφή
EUROKINISSI
Το μέλι συγκαταλέγεται στη λίστα με τα προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε ελεύθερα σάκχαρα που έχουν συνδεθεί με αυξημένο κινδυνο παχυσαρκίας και σακχαρώδους διαβήτη τύπου 2, ωστόσο δεν μπορούν να παραβλεφθούν οι ευεργετικές ιδιότητές του στον οργανισμό μας.
Σάββατο, 20/07/2024 - 14:44
— Photo: EUROKINISSI
News4Health Team News4Health Team

Μετά από σχετική μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nutrition Reviews, από το Πανεπιστήμιο του Τορόντο (Καναδάς), οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το μέλι βελτιώνει βασικές μετρήσεις που αφορούν την υγεία του καρδιομεταβολικού συστήματος, όπως τα επίπεδα σακχάρου και χοληστερόλης στο αίμα, ειδικά εάν το μέλι είναι ακατέργαστο, δηλαδή ωμό και προέρχεται από μία μόνο πηγή λουλουδιών.

Ειδικότερα, το μέλι μείωσε την γλυκόζη αίματος νηστείας, την ολική και LDL («κακή» χοληστερόλη), τα τριγλυκερίδια, καθώς και έναν δείκτη λιπώδους ηπατικής νόσου. Παράλληλα, το μέλι αύξησε την HDL («καλή» χοληστερόλη) και ορισμένους δείκτες φλεγμονής.

«Τα συγκεκριμένα αποτελέσματα προκαλούν έκπληξη, δεδομένου ότι το μέλι αποτελείται από περίπου 80% ζάχαρη», σχολίασε ο ερευνητής Tauseef Khan. «Ωστόσο, το μέλι είναι επιπλέον μια σύνθεση κοινών και σπάνιων σακχάρων, πρωτεϊνών, οργανικών οξέων και άλλων βιοδραστικών ενώσεων που πολύ πιθανόν έχουν οφέλη για την υγεία» πρόσθεσε.

«Δεν υποστηρίζουμε ότι πρέπει να αρχίσετε να τρώτε μέλι, εάν γενικώς αποφεύγετε τη ζάχαρη», σχολίασε ο Khan και συμπλήρωσε «το συμπέρασμα αφορά περισσότερο την αντικατάσταση: εάν χρησιμοποιείτε επιτραπέζια ζάχαρη, σιρόπι ή άλλο γλυκαντικό, η αλλαγή αυτών των σακχάρων με μέλι μπορεί να μειώσει τους καρδιομεταβολικούς κινδύνους».

Οι ερευνητές συμπεριέλαβαν 18 ελεγχόμενες δοκιμές με την συμμετοχή πάνω από 1.100 εθελοντών στην ανάλυσή τους. Ο κοινός παρανομαστής των δοκιμών ήταν ότι το μέλι παρήγαγε σταθερά (είτε ουδέτερα, είτε ευεργετικά) οφέλη, ανάλογα με την επεξεργασία, την πηγή λουλουδιών και την ποσότητα.

Η μέση ημερήσια δόση μελιού στις δοκιμές ήταν 40 γραμμάρια, ή περίπου δύο κουταλιές της σούπας. Η διάμεση διάρκεια της δοκιμής ήταν δύο μήνες. Το ακατέργαστο μέλι αναδείχθηκε ως ιδιαίτερα ευεργετικό στις μελέτες, σύμφωνα με τους ερευνητές, όπως και το μέλι από μονοανθικές πηγές (π.χ. μέλι ακακίας που προέρχεται από το άνθος του δέντρου Robinia).

Ο Khan ανέφερε ότι μειώνονται αισθητά τα οφέλη του μελιού σε περίπτωση θέρμανσης του, που απαιτείται για την παστερίωση του. Όπως συμβαίνει, βέβαια, και στην περίπτωση που ρίχνουμε ένα κουταλάκι του γλυκού μέλι μέσα στο τσάι μας. Προκειμένου, λοιπόν, να διατηρηθούν οι ιδιότητες του μελιού, η ιδανική λύση είναι να το ρίχνουμε στο γιαούρτι μας, ή ως ντρέσινγκ στις σαλάτες.

  • ΜΕΛΙ
  • ΣΑΚΧΑΡΟ
  • ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Δώδεκα ερωταπαντήσεις για την πανώλη των μηρυκαστικών - Τι πρέπει να ξέρουμε για κρέας και γάλα
Δώδεκα ερωταπαντήσεις για την πανώλη των μηρυκαστικών - Τι πρέπει να ξέρουμε για κρέας και γάλα 19 Ιουλίου 2024
Ο ΕΦΕΤ ανακάλεσε πυρηνέλαιο πασίγνωστης εταιρείας με υψηλή περιεκτικότητα επικίνδυνων υδρογονανθράκων 22 Ιουλίου 2024
Ο ΕΦΕΤ ανακάλεσε πυρηνέλαιο πασίγνωστης εταιρείας με υψηλή περιεκτικότητα επικίνδυνων υδρογονανθράκων

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

«Έξυπνη» πλατφόρμα για τη μείωση της χοληστερόλης με την υπογραφή Ελληνίδας γενετίστριας
Υγεία
30/06/2026 - 20:56

«Έξυπνη» πλατφόρμα για τη μείωση της χοληστερόλης με την υπογραφή Ελληνίδας γενετίστριας

Η τεχνητή νοημοσύνη «διαβάζει» τα μάτια και εντοπίζει χρόνιες παθήσεις σε λίγα δευτερόλεπτα
Digital Health
30/06/2026 - 09:00

Η τεχνητή νοημοσύνη «διαβάζει» τα μάτια και εντοπίζει χρόνιες παθήσεις σε λίγα δευτερόλεπτα

Νέα εβδομαδιαία ένεση για τον διαβήτη τύπου 2 δείχνει επιτυγχάνει έλεγχο του σακχάρου και απώλεια βάρους
Υγεία
08/06/2026 - 16:30

Νέα εβδομαδιαία ένεση για τον διαβήτη τύπου 2 δείχνει επιτυγχάνει έλεγχο του σακχάρου και απώλεια βάρους

Mέλι: Η φυσική πηγή ενέργειας που χρειαζόμαστε για την καθημερινή μας άσκηση
Διατροφή
03/06/2026 - 13:54

Mέλι: Η φυσική πηγή ενέργειας που χρειαζόμαστε για την καθημερινή μας άσκηση

Εάν έχετε πρόβλημα με την ακοή σας ελέγξτε το σάκχαρό σας
Health Talk
31/03/2026 - 20:24

Εάν έχετε πρόβλημα με την ακοή σας ελέγξτε το σάκχαρό σας

Λεμφοίδημα: Ο ρόλος της κρυφής συσσώρευσης χοληστερόλης στο δέρμα
Υγεία
19/02/2026 - 15:00

Λεμφοίδημα: Ο ρόλος της κρυφής συσσώρευσης χοληστερόλης στο δέρμα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οκτώ τραυματίες, οι δύο ανήλικα παιδιά, σε τροχαίο με τρία ΙΧ και μια νταλίκα στο Άκτιο
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 16:37
Πρόωρη εκσπερμάτιση και καλοκαίρι: Γιατί συμβαίνει και πως θα την αποφύγετε
Health Talk
14/08/2026 - 16:24
Οκτώ στους δέκα ενήλικες ελέγχουν συστηματικά την υγεία τους από το σπίτι
Υγεία
14/08/2026 - 15:53
Ρόμπι Γουίλιαμς: «Έχω και λίγο αυτισμό και πραγματικά το αγαπώ...»
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 15:08
ΠΟΥ: Αυξήθηκαν και το 2026 οι επιθέσεις σε δομές υγείας και υγειονομικούς σε Γάζα και Ουκρανία
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 14:23
Ο ΕΕΣ στην πρώτη γραμμή της φωτιάς στη Σίβηρη της Χαλκιδικής
Επικαιρότητα
14/08/2026 - 13:08
Η «ερωτική βαλίτσα» κάθε ζευγαριού που πάει διακοπές - Μικρά αντικείμενα που μπορούν να ανανεώσουν μια σχέση
Ψυχική Υγεία
14/08/2026 - 12:42
Οι ακραίες θερμοκρασίες δυσχεραίνουν τις συνθήκες εργασίας - Η περίπτωση της Βρετανίας
Υγεία
14/08/2026 - 11:48
ΕΟΠΥΥ: Χωρίς οικονομική συμμετοχή η περίθαλψη των εγκαυματιών
Πολιτική Υγείας
14/08/2026 - 10:58
Γεωργιάδης: Υποχρεωτική η ηλεκτρονική καταχώρηση διαγνωστικών εξετάσεων από την 1η Σεπτεμβρίου
Πολιτική Υγείας
14/08/2026 - 10:17
ΕΚΑΒ: Σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα για την πυρκαγιά στη Χαλκιδική
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 18:02
Το αίσθημα της αδικίας και η συσχέτισή του με τις θεωρίες συνομωσίας
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 17:46
Βουλωμένα αυτιά από τις καλοκαιρινές βουτιές: Πως συμβαίνει και ποια η αντιμετώπιση
Υγεία
13/08/2026 - 16:39
Νόσος των Λεγεωνάριων: Διαχρονική απειλή για τη δημόσια υγεία – Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο
Υγεία
13/08/2026 - 16:01
Αντιδρά η ΠΟΕΔΗΝ στην πειθαρχική δίωξη της προέδρου των εργαζομένων στο Νοσοκομείο Σύρου
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 15:18
Τα ζώα και οι ασυνήθιστες συμπεριφορές τους σε μια ολική έκλειψη Ηλίου
Pet
13/08/2026 - 14:43
Καθημερινό χάπι GLP 1 για την απώλεια βάρους έλαβε έγκριση χρήσης στην Βρετανία
Pharma News
13/08/2026 - 14:16
Παράταση έως τις 31 Δεκεμβρίου για το Ψηφιακό Αποθετήριο ζητεί και ο ΙΣΠ
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 13:38
Σε επιφυλακή η Πολιτική Προστασία για την εξέλιξη των θυελλωδών ανέμων
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 13:04
Αποχή από το σεξ: Γιατί είναι ταμπού και ποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 12:38
Διατροφικές «βόμβες» στα ράφια: Επτά προϊόντα που δεν πρέπει να αγγίζουμε
Διατροφή
13/08/2026 - 11:49
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να «ξεκλειδώσει» τα μυστικά των βακτηριοφάγων
Υγεία
13/08/2026 - 11:04
ΕΟΔΥ: 45 νέα κρούσματα λοίμωξης του ιού του Δυτικού Νείλου και 9 θάνατοι
Υγεία
13/08/2026 - 10:19
«Ο πρόεδρος δεν δείχνει καλά»: Κορυφαίος καρδιολόγος άνοιξε συζήτηση για την υγεία του Τραμπ
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 09:52
Πότε πρέπει να μας ανησυχήσει ο χρόνιος βήχας και ποιους κινδύνους μπορεί να κρύβει
Health Talk
12/08/2026 - 17:59
Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας: Ο ΕΕΣ καλεί νέους και εφήβους να ενταχθούν στις δράσεις του τομέα
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 17:33
Επαναστατικό ψηφιακό «τεστ» χαρτογραφεί την έκθεσή μας στις χημικές ουσίες
Digital Health
12/08/2026 - 17:11
Θερμική εξάντληση ή θερμοπληξία; Η γνώση των διαφορών τους μπορεί να σώσει ζωές
Υγεία
12/08/2026 - 16:41
Κλειστοί οι λόφοι Λυκαβηττού και Φινόπουλου για τον κίνδυνο φωτιάς
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 15:48
ΕΛΛΟΚ: Σημαντικό βήμα για την ογκολογική φροντίδα στη Δυτική Μακεδονία η αναβάθμιση του «Μποδοσάκειου»
Patient Talk
12/08/2026 - 15:26

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ο ΙΣΑ ζητεί αμοιβή για τους ιατρούς που συμμετέχουν στις επιτροπές ελέγχου της περιφέρειας
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 10:21
Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής αύξησε κατά 30% τις δράσεις κατά των κουνουπιών»
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 13:03
Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών
Διατροφή
12/08/2026 - 13:34
Αντίδραση του ΠΟΥ για το νέο διάταγμα Τραμπ σχετικά με τα εμβόλια
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 14:44
Διατροφικές «βόμβες» στα ράφια: Επτά προϊόντα που δεν πρέπει να αγγίζουμε
Διατροφή
13/08/2026 - 11:49
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo