ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέεονται με αυξημένο κίνδυνο θνητότητας σύμφωνα με νέα μελέτη

Διατροφή
Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέεονται με αυξημένο κίνδυνο θνητότητας σύμφωνα με νέα μελέτη
Μια νέα μελέτη, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό Cancer, Epidemiology, Biomarkers & Prevention, διερεύνησε τη σχέση της κατανάλωσης αναψυκτικών και της θνησιμότητας από καρκίνο.
Πέμπτη, 22/09/2022 - 09:48
News4Health Team News4Health Team

Οι Καθηγητές της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, Θεοδώρα Ψαλτοπούλου (Καθηγήτρια Θεραπευτικής-Επιδημιολογίας-Προληπτικής Ιατρικής), Λίνα Πάσχου (Επίκουρη Καθηγήτρια Ενδοκρινολογίας), Ηλίας Κοττέας (Αναπληρωτής Καθηγητής Παθολογίας-Ογκολογίας), Φλώρα Ζαγουρή (Καθηγήτρια Θεραπευτικής-Ογκολογίας), και Θάνος Δημόπουλος (Καθηγητής Θεραπευτικής-Αιματολογίας-Ογκολογίας και Πρύτανης ΕΚΠΑ) συνοψίζουν τα κύρια της μελέτης αυτής.

Μελετήθηκαν οι συσχετίσεις της κατανάλωσης ζαχαρούχων αναψυκτικών και αναψυκτικών με άλλες γλυκαντικές ουσίες με τη θνησιμότητα από καρκίνο μεταξύ ανδρών και γυναικών στην προοπτική μελέτη Cancer Prevention Study-II (CPS-II). Συγκεκριμένα το 1982, 934.777 συμμετέχοντες χωρίς καρκίνο παρείχαν πληροφορίες σχετικά με τις συνήθειές τους στην κατανάλωση αναψυκτικών. Οι θάνατοι από καρκίνο μελετήθηκαν μέχρι το 2016.

Κατά τη διάρκεια της πολυετούς αυτής παρακολούθησης, 135.093 συμμετέχοντες απεβίωσαν από καρκίνο.

Η κατανάλωση ≥2 ζαχαρούχων αναψυκτικών την ημέρα έναντι της μηδενικής κατανάλωσης δεν συσχετίστηκε με αυξημένη θνησιμότητα από όλους τους καρκίνους ανεξαιρέτως, αλλά από εκείνους που σχετίζονται με παχυσαρκία.

Η σχέση αυτή εξαλείφθηκε μετά την προσαρμογή για τον δείκτη μάζας σώματος. Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συσχετίστηκαν όμως συγκεκριμένα με αυξημένη θνησιμότητα από καρκίνο του εντέρου και των νεφρών, ανεξαρτήτως δείκτη μάζας σώματος.

Οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν συχνά αναψυκτικά (≥2 την ημέρα) με γλυκαντικές ουσίες παρουσίασαν αυξημένη θνησιμότητα από καρκίνο του παγκρέατος, ακόμη και μετά από προσαρμογή για τον δείκτη μάζας σώματος.

Συμπερασματικά, η μελέτη αυτή κατέδειξε ότι η κατανάλωση ζαχαρούχων αναψυκτικών σχετίζεται με υψηλότερη θνησιμότητα από ορισμένους καρκίνους, εν μέρει λόγω της επαγόμενης παχυσαρκίας.

  • ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ
  • ΖΑΧΑΡΗ
  • ΘΝΗΤΟΤΗΤΑ
  • ΚΑΡΚΙΝΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Διάσημο ρόφημα μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο διαβήτη - Πόσες κούπες αρκούν
Διάσημο ρόφημα μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο διαβήτη - Πόσες κούπες αρκούν 21 Σεπτεμβρίου 2022
Δίαιτα μακροζωίας: Μπορεί να ζήσετε παραπάνω χάρη σε μία διατροφή; 22 Σεπτεμβρίου 2022
Δίαιτα μακροζωίας: Μπορεί να ζήσετε παραπάνω χάρη σε μία διατροφή;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η πολυδιάστατη επιβάρυνση των φροντιστών ασθενών με καρκίνο
Ψυχική Υγεία
12/08/2026 - 11:59

Η πολυδιάστατη επιβάρυνση των φροντιστών ασθενών με καρκίνο

Γερμανία: Καμπάνια για το «δικαίωμα στη λήθη» για επιζώντες καρκίνου σε ασφάλειες και δάνεια
Πολιτική Υγείας
04/08/2026 - 20:00

Γερμανία: Καμπάνια για το «δικαίωμα στη λήθη» για επιζώντες καρκίνου σε ασφάλειες και δάνεια

Eρευνητές "έγιναν" δασοπυροσβέστες για να μελετήσουν τους κινδύνους για την υγεία τους
Υγεία
03/08/2026 - 11:00

Eρευνητές "έγιναν" δασοπυροσβέστες για να μελετήσουν τους κινδύνους για την υγεία τους

Έγκριση από τον FDA σε νέο αναστολέα για τοπικά προχωρημένους ή μεταστατικούς συμπαγείς όγκους
Υγεία
29/07/2026 - 19:49

Έγκριση από τον FDA σε νέο αναστολέα για τοπικά προχωρημένους ή μεταστατικούς συμπαγείς όγκους

Καρκίνος: Τα νέα περιστατικά παγκοσμίως αναμένεται να φτάσουν τα 34 εκατομμύρια έως το 2050
Υγεία
27/07/2026 - 10:00

Καρκίνος: Τα νέα περιστατικά παγκοσμίως αναμένεται να φτάσουν τα 34 εκατομμύρια έως το 2050

Κινητά και κίνδυνος καρκίνου: Τι δείχνει νέα έρευνα
Υγεία
20/07/2026 - 14:00

Κινητά και κίνδυνος καρκίνου: Τι δείχνει νέα έρευνα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πότε πρέπει να μας ανησυχήσει ο χρόνιος βήχας και ποιους κινδύνους μπορεί να κρύβει
Health Talk
12/08/2026 - 17:59
Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας: Ο ΕΕΣ καλεί νέους και εφήβους να ενταχθούν στις δράσεις του τομέα
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 17:33
Επαναστατικό ψηφιακό «τεστ» χαρτογραφεί την έκθεσή μας στις χημικές ουσίες
Digital Health
12/08/2026 - 17:11
Θερμική εξάντληση ή θερμοπληξία; Η γνώση των διαφορών τους μπορεί να σώσει ζωές
Υγεία
12/08/2026 - 16:41
Κλειστοί οι λόφοι Λυκαβηττού και Φινόπουλου για τον κίνδυνο φωτιάς
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 15:48
ΕΛΛΟΚ: Σημαντικό βήμα για την ογκολογική φροντίδα στη Δυτική Μακεδονία η αναβάθμιση του «Μποδοσάκειου»
Patient Talk
12/08/2026 - 15:26
Αντίδραση του ΠΟΥ για το νέο διάταγμα Τραμπ σχετικά με τα εμβόλια
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 14:44
Θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών και σήμερα σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 14:08
Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών
Διατροφή
12/08/2026 - 13:34
Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής αύξησε κατά 30% τις δράσεις κατά των κουνουπιών»
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 13:03
Η Meta αντιμέτωπη με αγωγή τριάντα πολιτειών των ΗΠΑ για τον εθισμό ανηλίκων στα social media
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 12:37
Η πολυδιάστατη επιβάρυνση των φροντιστών ασθενών με καρκίνο
Ψυχική Υγεία
12/08/2026 - 11:59
Βοήθεια 2 εκατ. ευρώ από την ΕΕ στη σεισμόπληκτη Κολομβία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 11:34
Η μακροχρόνια περιπέτεια των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από κεραυνούς
Υγεία
12/08/2026 - 11:12
Ο ΙΣΑ ζητεί αμοιβή για τους ιατρούς που συμμετέχουν στις επιτροπές ελέγχου της περιφέρειας
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 10:21
Σχεδόν ποτέ δεν φταίει το φαγητό για τα κιλά των καλοκαιρινών διακοπών - Ο απλός κανόνας των 72 ωρών
Health Talk
12/08/2026 - 09:59
Το BBQ αλλιώς: Επτά καλοκαιρινές και φιλικές προς την καρδιά συνταγές για... σχάρα
Διατροφή
11/08/2026 - 17:12
Μετάθεση της πλήρους έναρξης του Ψηφιακού Αποθετηρίου για την 1η Ιανουαρίου ζητεί ο ΠΙΣ
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 16:39
Παγκόσμιος Μετεωρολογικός Οργανισμός: Πιο συχνές και περισσότερο έντονες οι ακραίες ζέστες
Επικαιρότητα
11/08/2026 - 16:04
Κονγκό: Ξεπέρασαν τους 2.000 οι θάνατοι από την επιδημία του Έμπολα
Επικαιρότητα
11/08/2026 - 15:37
Πρωτοποριακή επέμβαση σε επιβαρυμένο ηλικιωμένο ασθενή στο ΑΧΕΠΑ
Υγεία
11/08/2026 - 14:46
Γεωργιάδης: «Το "Παπανικολάου" ενισχύεται με 88 θέσεις επικουρικού προσωπικού»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 13:51
Safe Water Sports: Κανόνες ασφαλείας στη θάλασσα για τους ηλικιωμένους
Υγεία
11/08/2026 - 13:24
Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών: «Καμία ανοχή στη βία κατά των εργαζομένων στα νοσοκομεία»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 12:44
Εμβολιασμός πτηνών κατά του στελέχους Η5 της γρίπης στην Αυστραλία
Επικαιρότητα
11/08/2026 - 12:18
Η Καλιφόρνια ανάβει «κόκκινο» στους AI «ψυχοθεραπευτές» - Η παραδοχή της OpenAI για τις αυτοκτονίες
Ψυχική Υγεία
11/08/2026 - 11:53
Όταν η υγιεινή διατροφή γίνεται... νευρική ορθορεξία - Ποιος ο ρόλος των social media
Διατροφή
11/08/2026 - 11:09
Γεωργιάδης για Βενιζέλειο: «Κλειστό και άδειο το γραφείο που έπεσαν οι σοβάδες»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 10:14
H «άγνωστη» πλευρά της κλιματικής αλλαγής: Οι ζεστές νύχτες επιβαρύνουν το σώμα
Υγεία
11/08/2026 - 09:42
Οι κίνδυνοι για τα μάτια μας από τα θαλάσσια σπορ και πως θα τα προστατεύσουμε
Health Talk
11/08/2026 - 09:18

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Χωρίς αξονικό τομογράφο το νοσοκομείο «Αττικόν» - Σε κίνδυνο η εξυπηρέτηση των ασθενών
Πολιτική Υγείας
10/08/2026 - 14:23
Έκκληση για 10 κατεπείγουσες κοινές δράσεις κατά της επιδημίας Έμπολα στο Κονγκό
Πολιτική Υγείας
10/08/2026 - 16:46
Γεωργιάδης για Βενιζέλειο: «Κλειστό και άδειο το γραφείο που έπεσαν οι σοβάδες»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 10:14
Όταν η υγιεινή διατροφή γίνεται... νευρική ορθορεξία - Ποιος ο ρόλος των social media
Διατροφή
11/08/2026 - 11:09
Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών: «Καμία ανοχή στη βία κατά των εργαζομένων στα νοσοκομεία»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 12:44
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo