ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Πως το πρωινό σχετίζεται με τους βαθμούς του...σχολείου

Διατροφή
Πως το πρωινό σχετίζεται με τους βαθμούς του...σχολείου
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Λιντς έδειξαν για πρώτη φορά μια σύνδεση μεταξύ πρωινού και επιδόσεων στο λύκειο σε Βρετανούς μαθητές.
Δευτέρα, 08/05/2023 - 10:41
Μαριαλένα Τσόγκα Μαριαλένα Τσόγκα

Οι μαθητές που έτρωγαν πρωινό σπάνια, τις σχολικές μέρες, είχαν χαμηλότερους βαθμούς στο λύκειο από εκείνους που έτρωγαν πρωινό συστηματικά, σύμφωνα με νέα έρευνα που έγινε στην κομητεία του Γιορκ.

Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης μελέτης, τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιεύτηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση «Frontiers in Public Health», αφού προστέθηκαν όλοι οι βαθμοί εξετάσεων κάθε μαθητή, βρέθηκε ότι εκείνοι που έτρωγαν σπάνια πρωινό είχαν βαθμό κατά δύο μονάδες μικρότερο από αυτούς που σπάνια παρέλειπαν το πρωινό γεύμα.

Η δε Κάτι Αντόλφους, επικεφαλής ερευνήτρια από τη σχολή Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Λιντς, είπε: «Η έρευνά μας υποστηρίζει ότι οι μαθητές λυκείου που δεν τρώνε πρωινό βρίσκονται σε μειονεκτική θέση καθώς δεν δίνουν 'καύσιμα' στον εγκέφαλό τους για να αρχίσουν τη σχολική μέρα».

Η ίδια τόνισε ότι τα ευρήματα δείχνουν ότι η κακή διατροφή συνδέεται με χειρότερες επιδόσεις στο σχολείο.

Η μελέτη

Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από 294 μαθητές λυκείου από τo δυτικό τμήμα της κομητείας Γιορκ στη βόρεια Βρετανία το 2011 και βρήκαν ότι το 29% δεν έτρωγε πρωινό σχεδόν ποτέ, το 18% έτρωγε πρωινό περιστασιακά και το 53% έτρωγε συστηματικά πρωινό. Τα δεδομένα αυτά βρίσκονται σε αντιστοιχία με δεδομένα στη Βρετανία του 2019, όπου υπολογίζεται ότι πάνω από το 16% των παιδιών δεν τρώει πρωινό.

Διαπιστώθηκε ότι εκείνοι που δεν έτρωγαν πρωινό είχαν έως και δύο βαθμούς λιγότερους από εκείνους που έτρωγαν πρωινό συστηματικά. Όταν οι ερευνητές έλαβαν υπόψη και άλλους παράγοντες όπως το κοινωνικοοιονομικό στάτους, την εθνικότητα, το φύλο, την ηλικία και τον Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ) φάνηκε ότι ο βαθμός εκείνων που δεν έτρωγαν πρωινό ήταν κατά το ένα πέμπτο μικρότερος από τον βαθμό εκείνων που έτρωγαν.

Διαβάστε ακόμη=> Αυτό είναι το πρωινό που διώχνει το...άγχος (Συνταγή)

Η κυβέρνηση στη Βρετανία προσφέρει ένα εθνικό πρόγραμμα μεσημεριανού φαγητού αλλά δεν υπάρχει αντίστοιχο για το πρωινό. Οι φιλανθρωπικές οργανώσεις Magic Breakfast και Family Action δημιούργησαν ένα πρόγραμμα πρωινού το οποίο παρέχει δωρεάν πρωινό σε πάνω από 1.800 σχολεία σε πιο υποβαθμισμένες περιοχές της Βρετανίας. Η Magic Breakfast προσφέρει επίσης πρωινό σε ακόμα 480 δημόσια σχολεία. Ωστόσο, μένουν ακόμα 24.000 δημόσια σχολεία χωρίς αυτήν την παροχή.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Λιντς τονίζουν ότι τα ευρήματα από την παρούσα έρευνα αναδεικνύουν την ανάγκη επέκτασης αυτού του προγράμματος δωρεάν παροχής πρωινού σε όλα τα δημόσια σχολεία της Βρετανίας. Η πρόταση της Magic Breakfast για τη θέσπιση νόμου για το πρωινό πριν από το σχολείο εξετάζεται επί του παρόντος από πολιτικούς και ακαδημαϊκούς.

Η Νίκολα Ντόλτον, από τη Family Action, υπογράμμισε ότι η έρευνα αυτή είναι σημαντική καθώς δείχνει ότι οι επιδόσεις βελτιώνονται όταν η ημέρα ενός παιδιού ξεκινά με ένα υγιεινό πρωινό. «Τα αποτελέσματα αυτά υποστηρίζουν τα δικά μας σύμφωνα με τα οποία ένα καλό πρωινό βελτιώνει τη συγκέντρωση του παιδιού στην τάξη, την προθυμία για μάθηση», δήλωσε.

Διαβάστε επίσης=> Φτιάξτε «super» πρωτεϊνούχο πρωϊνό με 5 τρόπους (Συνταγές)

Τελευταία τροποποίηση στις 08/05/2023 - 11:37

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Συνδυασμοί τροφίμων: Τι πρέπει να γνωρίζουμε
Συνδυασμοί τροφίμων: Τι πρέπει να γνωρίζουμε 05 Μαϊος 2023
Το No1 σνακ που βάζει «φρένο» στην επιθυμία σας για γλυκό - Τα θρεπτικά συστατικά του 09 Μαϊος 2023
Το No1 σνακ που βάζει «φρένο» στην επιθυμία σας για γλυκό - Τα θρεπτικά συστατικά του

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Το αίσθημα της αδικίας και η συσχέτισή του με τις θεωρίες συνομωσίας
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 17:46
Βουλωμένα αυτιά από τις καλοκαιρινές βουτιές: Πως συμβαίνει και ποια η αντιμετώπιση
Υγεία
13/08/2026 - 16:39
Νόσος των Λεγεωνάριων: Διαχρονική απειλή για τη δημόσια υγεία – Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο
Υγεία
13/08/2026 - 16:01
Αντιδρά η ΠΟΕΔΗΝ στην πειθαρχική δίωξη της προέδρου των εργαζομένων στο Νοσοκομείο Σύρου
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 15:18
Τα ζώα και οι ασυνήθιστες συμπεριφορές τους σε μια ολική έκλειψη Ηλίου
Pet
13/08/2026 - 14:43
Καθημερινό χάπι GLP 1 για την απώλεια βάρους έλαβε έγκριση χρήσης στην Βρετανία
Pharma News
13/08/2026 - 14:16
Παράταση έως τις 31 Δεκεμβρίου για το Ψηφιακό Αποθετήριο ζητεί και ο ΙΣΠ
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 13:38
Σε επιφυλακή η Πολιτική Προστασία για την εξέλιξη των θυελλωδών ανέμων
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 13:04
Αποχή από το σεξ: Γιατί είναι ταμπού και ποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 12:38
Διατροφικές «βόμβες» στα ράφια: Επτά προϊόντα που δεν πρέπει να αγγίζουμε
Διατροφή
13/08/2026 - 11:49
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να «ξεκλειδώσει» τα μυστικά των βακτηριοφάγων
Υγεία
13/08/2026 - 11:04
ΕΟΔΥ: 45 νέα κρούσματα λοίμωξης του ιού του Δυτικού Νείλου και 9 θάνατοι
Υγεία
13/08/2026 - 10:19
«Ο πρόεδρος δεν δείχνει καλά»: Κορυφαίος καρδιολόγος άνοιξε συζήτηση για την υγεία του Τραμπ
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 09:52
Πότε πρέπει να μας ανησυχήσει ο χρόνιος βήχας και ποιους κινδύνους μπορεί να κρύβει
Health Talk
12/08/2026 - 17:59
Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας: Ο ΕΕΣ καλεί νέους και εφήβους να ενταχθούν στις δράσεις του τομέα
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 17:33
Επαναστατικό ψηφιακό «τεστ» χαρτογραφεί την έκθεσή μας στις χημικές ουσίες
Digital Health
12/08/2026 - 17:11
Θερμική εξάντληση ή θερμοπληξία; Η γνώση των διαφορών τους μπορεί να σώσει ζωές
Υγεία
12/08/2026 - 16:41
Κλειστοί οι λόφοι Λυκαβηττού και Φινόπουλου για τον κίνδυνο φωτιάς
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 15:48
ΕΛΛΟΚ: Σημαντικό βήμα για την ογκολογική φροντίδα στη Δυτική Μακεδονία η αναβάθμιση του «Μποδοσάκειου»
Patient Talk
12/08/2026 - 15:26
Αντίδραση του ΠΟΥ για το νέο διάταγμα Τραμπ σχετικά με τα εμβόλια
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 14:44
Θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών και σήμερα σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 14:08
Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών
Διατροφή
12/08/2026 - 13:34
Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής αύξησε κατά 30% τις δράσεις κατά των κουνουπιών»
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 13:03
Η Meta αντιμέτωπη με αγωγή τριάντα πολιτειών των ΗΠΑ για τον εθισμό ανηλίκων στα social media
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 12:37
Η πολυδιάστατη επιβάρυνση των φροντιστών ασθενών με καρκίνο
Ψυχική Υγεία
12/08/2026 - 11:59
Βοήθεια 2 εκατ. ευρώ από την ΕΕ στη σεισμόπληκτη Κολομβία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 11:34
Η μακροχρόνια περιπέτεια των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από κεραυνούς
Υγεία
12/08/2026 - 11:12
Ο ΙΣΑ ζητεί αμοιβή για τους ιατρούς που συμμετέχουν στις επιτροπές ελέγχου της περιφέρειας
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 10:21
Σχεδόν ποτέ δεν φταίει το φαγητό για τα κιλά των καλοκαιρινών διακοπών - Ο απλός κανόνας των 72 ωρών
Health Talk
12/08/2026 - 09:59
Το BBQ αλλιώς: Επτά καλοκαιρινές και φιλικές προς την καρδιά συνταγές για... σχάρα
Διατροφή
11/08/2026 - 17:12

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γεωργιάδης για Βενιζέλειο: «Κλειστό και άδειο το γραφείο που έπεσαν οι σοβάδες»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 10:14
Όταν η υγιεινή διατροφή γίνεται... νευρική ορθορεξία - Ποιος ο ρόλος των social media
Διατροφή
11/08/2026 - 11:09
Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών: «Καμία ανοχή στη βία κατά των εργαζομένων στα νοσοκομεία»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 12:44
Γεωργιάδης: «Το "Παπανικολάου" ενισχύεται με 88 θέσεις επικουρικού προσωπικού»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 13:51
Το BBQ αλλιώς: Επτά καλοκαιρινές και φιλικές προς την καρδιά συνταγές για... σχάρα
Διατροφή
11/08/2026 - 17:12
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo