ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Οι φυτικές πρωτεΐνες κρατούν τις γυναίκες πιο υγιείς όσο μεγαλώνουν

Διατροφή
PEXELS
Οι γυναίκες που καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες πρωτεΐνης, ιδίως από φυτικές πηγές, εμφανίζουν λιγότερες χρόνιες ασθένειες και έχουν περισσότερες πιθανότητες να είναι συνολικά πιο υγιείς καθώς γερνούν, σύμφωνα με μελέτη με επικεφαλής το πανεπιστήμιο Tufts.
Πέμπτη, 18/01/2024 - 17:27
— Photo: PEXELS
News4Health Team News4Health Team

Στην έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «The American Journal of Clinical Nutrition», αναλύθηκαν δεδομένα για περισσότερες από 48.000 γυναίκες ηλικίας 38-59 ετών. Οι ερευνητές διαπίστωσαν σημαντικά λιγότερες καρδιακές παθήσεις, καρκίνο, διαβήτη και μείωση της γνωστικής και ψυχικής υγείας στις γυναίκες που συμπεριλάμβαναν περισσότερες πρωτεΐνες στη διατροφή τους από πηγές, όπως φρούτα, λαχανικά, ψωμί, όσπρια και ζυμαρικά, σε σύγκριση με εκείνες που έτρωγαν λιγότερες.

Συγκεκριμένα, όσες έτρωγαν περισσότερη φυτική πρωτεΐνη είχαν 46% περισσότερες πιθανότητες να είναι υγιείς τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, οι γυναίκες που κατανάλωναν περισσότερη ζωική πρωτεΐνη είχαν 6% λιγότερες πιθανότητες να παραμείνουν υγιείς, καθώς γερνούσαν. Η ζωική πρωτεΐνη συνδεόταν σε μικρό βαθμό με λιγότερους φυσικούς περιορισμούς σε μεγαλύτερη ηλικία, αλλά η φυτική πρωτεΐνη είχε ισχυρότερη και πιο σταθερή συσχέτιση σε όλα τα παρατηρούμενα μοντέλα και συνδεόταν στενότερα και με την καλή ψυχική υγεία αργότερα στη ζωή.

«Η κατανάλωση πρωτεϊνών στη μέση ηλικία συνδέεται με την προώθηση της καλής υγείας στην τρίτη ηλικία», δηλώνει ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και επιστήμονας στο Κέντρο Έρευνας Ανθρώπινης Διατροφής για τη Γήρανση «Jean Mayer» του Πανεπιστημίου Tufts, Αντρέ Άρντισον Κοράτ. Ο ίδιος προσθέτει ότι «η πηγή της πρωτεΐνης έχει σημασία. Το να λαμβάνετε την πλειονότητα της πρωτεΐνης από φυτικές πηγές στη μέση ηλικία συν μια μικρή ποσότητα ζωικής πρωτεΐνης φαίνεται να ευνοεί την καλή υγεία και την καλή επιβίωση σε μεγαλύτερες ηλικίες».

Οι ερευνητές αναγνωρίζουν βέβαια ότι τα οφέλη της φυτικής πρωτεΐνης μπορεί να προέρχονται από το μεγαλύτερο ποσοστό θρεπτικών συστατικών των φυτικών τροφίμων και όχι την πρωτεΐνη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

  • ΓΥΝΑΙΚΕΣ
  • ΦΥΤΙΚΕΣ ΤΡΟΦΕΣ
  • ΠΡΩΤΕΙΝΕΣ
  • ΓΗΡΑΤΕΙΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Απλές συμβουλές για ασφαλές και υγιεινό ψήσιμο στο κάρβουνο - Μένουμε μακριά από καρκινογόνες ουσίες
Απλές συμβουλές για ασφαλές και υγιεινό ψήσιμο στο κάρβουνο - Μένουμε μακριά από καρκινογόνες ουσίες 15 Ιανουαρίου 2024
Πώς και γιατί οι φυσικοί χυμοί επηρεάζουν το βάρος των παιδιών 19 Ιανουαρίου 2024
Πώς και γιατί οι φυσικοί χυμοί επηρεάζουν το βάρος των παιδιών

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες
Pharma News
11/06/2026 - 22:34

Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες

Πρωτεΐνες, διατροφή και αυτοάνοσα: Πόσο επηρεάζουν τη φλεγμονή και την ποιότητα ζωής;
Health Talk
11/06/2026 - 21:36

Πρωτεΐνες, διατροφή και αυτοάνοσα: Πόσο επηρεάζουν τη φλεγμονή και την ποιότητα ζωής;

Καρδιο-ογκολογία: Πώς η έγκαιρη παρακολούθηση προστατεύει την καρδιά των γυναικών με καρκίνο του μαστού
Υγεία
08/06/2026 - 18:30

Καρδιο-ογκολογία: Πώς η έγκαιρη παρακολούθηση προστατεύει την καρδιά των γυναικών με καρκίνο του μαστού

Νέα μελέτη συσχετίζει την κατανάλωση φυτικών ινών με χαμηλότερο κίνδυνο Αλτσχάιμερ
Διατροφή
05/06/2026 - 10:01

Νέα μελέτη συσχετίζει την κατανάλωση φυτικών ινών με χαμηλότερο κίνδυνο Αλτσχάιμερ

Πρόπτωση πυελικών οργάνων: Συμπτώματα και αντιμετώπιση του προβλήματος στις γυναίκες
Health Talk
03/06/2026 - 15:51

Πρόπτωση πυελικών οργάνων: Συμπτώματα και αντιμετώπιση του προβλήματος στις γυναίκες

Η περίοδος παραμένει ταμπού: Έρευνα δείχνει πώς το στίγμα επηρεάζει εργασία, σχολείο και καθημερινότητα
Υγεία
29/05/2026 - 14:00

Η περίοδος παραμένει ταμπού: Έρευνα δείχνει πώς το στίγμα επηρεάζει εργασία, σχολείο και καθημερινότητα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Sports Excellence Hub στο SNF Nostos 2026
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 07:21
Η ΕΙΝΑΠ ζητεί την άμεση ενίσχυση της αιμοδοσίας του Νοσοκομείου «Μεταξά»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 03:38
Θεσσαλονίκη: Εκατοντάδες πολίτες θα χορέψουν ζεϊμπέκικο σε δράση για το Αλτσχάιμερ
Patient Talk
12/06/2026 - 00:04
3ο ΣΦΕΕ Summit: Η δύσκολη ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και δημοσιονομικής σταθερότητας
Pharma Policy
11/06/2026 - 23:39
Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες
Pharma News
11/06/2026 - 22:34
Λίβανος: Δέκα εργαζόμενοι νοσοκομείου της Τύρου τραυματίστηκαν από ισραηλινές βόμβες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 22:09
Σουηδία: Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχουν smartphone
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 21:54
Πρωτεΐνες, διατροφή και αυτοάνοσα: Πόσο επηρεάζουν τη φλεγμονή και την ποιότητα ζωής;
Health Talk
11/06/2026 - 21:36
ΠΕΦ: Η Ελλάδα κατέχει ξεχωριστή θέση στο οικοσύστημα της Ευρωπαϊκής φαρμακοβιομηχανίας
Pharma Policy
11/06/2026 - 21:13
Θεμέλιο της σύγχρονης καρδιαγγειακής ιατρικής η ιατρική ακριβείας
Υγεία
11/06/2026 - 20:52
Καταγγελίες υγειονομικών για πολύωρες αναμονές και διήμερη παραμονή ασθενών στα ΤΕΠ Νίκαιας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 20:28
Ο ΕΕΣ στις «Ημέρες Θάλασσας 2026» με μεγάλη δράση ενημέρωσης για τις Πρώτες Βοήθειες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 20:04
Η άσκηση ως φυσικός σύμμαχος απέναντι στον καρκίνο
Fitness
11/06/2026 - 19:42
ΕΟΦ και Αστυνομία ξήλωσαν κύκλωμα παράνομων φαρμάκων και ουσιών ντόπινγκ με έσοδα άνω του 1 εκατ. ευρώ
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 19:19
ΗΠΑ: Από τον Μάιο ξεκίνησε το φαινόμενο Ελ Νίνιο σύμφωνα με τη NOAA
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 18:54
3o SFEE Summit: Στοίχημα για την Ευρώπη η στρατηγική αυτονομία και στον κλάδο της Υγείας
Pharma Policy
11/06/2026 - 18:27
Bristol Myers Squibb: Ορόσημο η έγκριση συνδυαστικού σχήματος για το προχωρημένο λέμφωμα Hodgkin
Pharma News
11/06/2026 - 18:02
Θεραπεία πυρηνικής ογκολογίας στο ΠΓΝ Αλεξανδρούπολης σε ασθενή με προχωρημένο καρκίνο προστάτη
Υγεία
11/06/2026 - 17:26
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Ο ρόλος της βιταμίνης C στην υγεία του εγκεφάλου των ηλικιωμένων - Τι έδειξε έρευνα
Υγεία
11/06/2026 - 16:00
Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00
Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή
Υγεία
11/06/2026 - 14:00
Γεωργιάδης: Αρχές Ιουλίου σε εφαρμογή το νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στα νοσοκομεία
Pharma Policy
11/06/2026 - 13:25
Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Φάρμακο μειώνει κατά 60% τον κίνδυνο εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας
Υγεία
11/06/2026 - 12:00
Η πολιτική Τραμπ για τις τιμές των φαρμάκων πυροδοτεί σύγκρουση μεταξύ φαρμακοβιομηχανίας και ευρωπαϊκών κυβερνήσεων
Pharma Policy
11/06/2026 - 11:15
Παγκόσμιο Κύπελλο: Από ποιες μολυσματικές ασθένειες κινδυνεύουν οι φίλαθλοι
Υγεία
11/06/2026 - 10:00

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γεωργιάδης από την Καστοριά: Το υπουργείο Υγείας πέτυχε 100% απορρόφηση των διαθέσιμων πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 09:54
ΙΟΒΕ: Το εισόδημα εξακολουθεί να καθορίζει την πρόσβαση στην υγεία και τη φροντίδα στην Ελλάδα
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 14:00
Νέο ιατρείο διαταραχών μνήμης στο ΙΑΣΩ Γενική Κλινική
Υπηρεσίες Υγείας
09/06/2026 - 14:16
Ο FDA ενέκρινε φάρμακο της Pfizer για την αιμορροφιλία σε παιδιά
Pharma News
09/06/2026 - 15:57
Θεμιστοκλέους: «Συνολικά 8.000 μόνιμες και επικουρικές θέσεις στο ΕΣΥ για το 2026»
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 15:32
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo