ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Νέα μελέτη από το Harvard: Τα δύο υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα που βλάπτουν σοβαρά την καρδιά

Διατροφή
UNSPLASH
Η κατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων θεωρείται από τους σοβαρότερους παράγοντες ανάπτυξης πολλών και σημαντικών χρόνιων ασθενειών, όπως ο διαβήτης, η παχυσαρκία και οι καρδιακές παθήσεις.
Τετάρτη, 04/09/2024 - 19:23
— Photo: UNSPLASH
News4Health Team News4Health Team

Μια νέα μελέτη που διεξήγαγαν ερευνητές του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ παρέχει πρόσθετες αποδείξεις αυτού του ισχυρισμού και διερευνά τους κινδύνους που σχετίζονται με συγκεκριμένους τύπους εξαιρετικά επεξεργασμένων τροφίμων. Συγκεκριμένα οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα ζαχαρούχα ποτά και τα υπερεπεξεργασμένα κρέατα είναι τα μόνα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα που σχετίζονται με υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Η ανάλυση των δεδομένων

Οι επιστήμονες ανέλυσαν δεδομένα που συλλέχθηκαν από νοσηλευτικό προσωπικό και επαγγελματίες υγείας προκειμένου να αξιολογήσουν τον κίνδυνο για την υγεία που παρουσιάζουν τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα. Αυτά τα τρόφιμα συνήθως περιέχουν σταθεροποιητές, γλυκαντικά και γαλακτωματοποιητές, και συχνά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, νάτριο, ζάχαρη και λίπη.

Οι ερευνητές εξέτασαν δεδομένα από τρεις μελέτες: στην πρώτη συμμετείχαν 75.735 νοσηλεύτριες ηλικίας 30 έως 55 ετών, η δεύτερη μελέτησε 90.813 γυναίκες ηλικίας 25 έως 42 ετών, ενώ η τρίτη παρακολούθησε 40.409 άνδρες ηλικίας 40 έως 75 ετών. Από τη μελέτη αποκλείστηκαν όσοι είχαν ήδη διαγνωστεί με καρδιαγγειακή νόσο, καρκίνο ή είχαν υψηλό Δείκτη Μάζας Σώματος. Στη συνέχεια, οι ερευνητές χώρισαν τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα σε δέκα ομάδες: ψωμί και δημητριακά, σάλτσες και καρυκεύματα, γλυκά και αλμυρά σνακ, ζαχαρούχα ποτά, επεξεργασμένο κόκκινο κρέας, πουλερικά και ψάρια, έτοιμα γεύματα, επιδόρπια με βάση το γιαούρτι και αλκοολούχα ποτά.

Τα αποτελέσματα της μελέτης

Η μελέτη που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Lancet Regional Health» υποδηλώνει ότι, ενώ τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα συνδέονται με καρδιακές παθήσεις, το επίπεδο κινδύνου ποικίλλει ανάλογα με το συγκεκριμένο είδος τροφίμου, καθώς δεν έχουν όλα τα ίδια επιβλαβή αποτελέσματα. Διαπιστώθηκε ότι τα ζαχαρούχα ποτά και τα επεξεργασμένα κρέατα ενέχουν ιδιαίτερα υψηλό κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα, ενώ άλλα υπερεπεξεργασμένα προϊόντα, όπως το ψωμί, τα δημητριακά πρωινού, το γιαούρτι, τα γαλακτοκομικά επιδόρπια και τα αλμυρά σνακ συνδέονται με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών προβλημάτων. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι ο μειωμένος καρδιαγγειακός κίνδυνος των δημητριακών πρωινού και του ψωμιού μπορεί να οφείλεται στη σχετικά υψηλή περιεκτικότητά τους σε φυτικές ίνες, μέταλλα, φαινολικές ενώσεις και άλλα συστατικά ολικής άλεσης. Πρόσθεσαν ότι τα γιαούρτια που περιέχουν προβιοτικά βακτήρια ή λιπαρά οξέα μπορεί να συμβάλλουν στη μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου.

«Η συνολική πρόσληψη υπερεπεξεργασμένων τροφίμων συσχετίστηκε με κίνδυνο καρδιαγγειακής και στεφανιαίας νόσου, αλλά και εγκεφαλικού επεισοδίου σε ενήλικες στις ΗΠΑ, γεγονός που επιβεβαιώνεται από άλλες μελέτες σε πολλές χώρες. Οι διατροφικές συμβουλές για την καρδιαγγειακή υγεία θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τις επιπτώσεις των διαφορετικών υπερεπεξεργασμένων τροφίμων», έγραψαν οι ερευνητές.

Οι συγγραφείς της μελέτης συστήνουν τον περιορισμό των υπερεπεξεργασμένων κρεάτων, όπως το ζαμπόν και το μπέικον και των ζαχαρούχων αναψυκτικών λόγω της σταθερής αρνητικής συσχέτισής τους με καρδιαγγειακά νοσήματα, στεφανιαία νόσο και εγκεφαλικό επεισόδιο.

Πηγή: ΕΡΤNEWS

Τελευταία τροποποίηση στις 04/09/2024 - 20:01
  • HARVARD
  • ΥΠΕΡΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ
  • ΚΑΡΔΙΑ
  • ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ
  • ΕΜΦΡΑΓΜΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Περισσότερα από 25.000 στρέμματα με κατεστραμμένα πυρηνόκαρπα σε οκτώ νομούς
Περισσότερα από 25.000 στρέμματα με κατεστραμμένα πυρηνόκαρπα σε οκτώ νομούς 04 Σεπτεμβρίου 2024
Τσιάρας σε μυδοκαλλιεργητές: «Συνολικός επανασχεδιασμός βασικών κλάδων της παραγωγικής Ελλάδας» 06 Σεπτεμβρίου 2024
Τσιάρας σε μυδοκαλλιεργητές: «Συνολικός επανασχεδιασμός βασικών κλάδων της παραγωγικής Ελλάδας»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Περιεμμηνόπαυση και καρδιά: Πότε τα συμπτώματα από το στήθος χρειάζονται επείγουσα αντιμετώπιση
Υγεία
23/07/2026 - 19:07

Περιεμμηνόπαυση και καρδιά: Πότε τα συμπτώματα από το στήθος χρειάζονται επείγουσα αντιμετώπιση

Πόσο διαφέρουν τελικά η ανδρική και η γυναικεία καρδιά - Ειδικός εξηγεί όσα πρέπει να γνωρίζουμε
Health Talk
22/07/2026 - 16:18

Πόσο διαφέρουν τελικά η ανδρική και η γυναικεία καρδιά - Ειδικός εξηγεί όσα πρέπει να γνωρίζουμε

Ασφαλής και για την καρδιά η κατανάλωση έως και πέντε φλιτζανιών καφέ ημερησίως
Υγεία
20/07/2026 - 22:33

Ασφαλής και για την καρδιά η κατανάλωση έως και πέντε φλιτζανιών καφέ ημερησίως

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Μπορεί να ευθύνονται για τo ένα τρίτο των περιστατικών καρδιοπάθειας
Υγεία
16/07/2026 - 12:00

Υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα: Μπορεί να ευθύνονται για τo ένα τρίτο των περιστατικών καρδιοπάθειας

Ποιος είναι ο ιδανικός καρδιακός ρυθμός και τι μπορούν να αποκαλύψουν οι τιμές του για την υγεία
Υγεία
08/07/2026 - 18:32

Ποιος είναι ο ιδανικός καρδιακός ρυθμός και τι μπορούν να αποκαλύψουν οι τιμές του για την υγεία

Σε κλινική μελέτη ελληνικός βιοαισθητήρας για την έγκαιρη ανίχνευση του εμφράγματος
Digital Health
07/07/2026 - 20:02

Σε κλινική μελέτη ελληνικός βιοαισθητήρας για την έγκαιρη ανίχνευση του εμφράγματος

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πότε πρέπει να μας ανησυχήσει ο χρόνιος βήχας και ποιους κινδύνους μπορεί να κρύβει
Health Talk
12/08/2026 - 17:59
Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας: Ο ΕΕΣ καλεί νέους και εφήβους να ενταχθούν στις δράσεις του τομέα
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 17:33
Επαναστατικό ψηφιακό «τεστ» χαρτογραφεί την έκθεσή μας στις χημικές ουσίες
Digital Health
12/08/2026 - 17:11
Θερμική εξάντληση ή θερμοπληξία; Η γνώση των διαφορών τους μπορεί να σώσει ζωές
Υγεία
12/08/2026 - 16:41
Κλειστοί οι λόφοι Λυκαβηττού και Φινόπουλου για τον κίνδυνο φωτιάς
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 15:48
ΕΛΛΟΚ: Σημαντικό βήμα για την ογκολογική φροντίδα στη Δυτική Μακεδονία η αναβάθμιση του «Μποδοσάκειου»
Patient Talk
12/08/2026 - 15:26
Αντίδραση του ΠΟΥ για το νέο διάταγμα Τραμπ σχετικά με τα εμβόλια
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 14:44
Θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών και σήμερα σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 14:08
Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών
Διατροφή
12/08/2026 - 13:34
Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής αύξησε κατά 30% τις δράσεις κατά των κουνουπιών»
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 13:03
Η Meta αντιμέτωπη με αγωγή τριάντα πολιτειών των ΗΠΑ για τον εθισμό ανηλίκων στα social media
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 12:37
Η πολυδιάστατη επιβάρυνση των φροντιστών ασθενών με καρκίνο
Ψυχική Υγεία
12/08/2026 - 11:59
Βοήθεια 2 εκατ. ευρώ από την ΕΕ στη σεισμόπληκτη Κολομβία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 11:34
Η μακροχρόνια περιπέτεια των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από κεραυνούς
Υγεία
12/08/2026 - 11:12
Ο ΙΣΑ ζητεί αμοιβή για τους ιατρούς που συμμετέχουν στις επιτροπές ελέγχου της περιφέρειας
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 10:21
Σχεδόν ποτέ δεν φταίει το φαγητό για τα κιλά των καλοκαιρινών διακοπών - Ο απλός κανόνας των 72 ωρών
Health Talk
12/08/2026 - 09:59
Το BBQ αλλιώς: Επτά καλοκαιρινές και φιλικές προς την καρδιά συνταγές για... σχάρα
Διατροφή
11/08/2026 - 17:12
Μετάθεση της πλήρους έναρξης του Ψηφιακού Αποθετηρίου για την 1η Ιανουαρίου ζητεί ο ΠΙΣ
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 16:39
Παγκόσμιος Μετεωρολογικός Οργανισμός: Πιο συχνές και περισσότερο έντονες οι ακραίες ζέστες
Επικαιρότητα
11/08/2026 - 16:04
Κονγκό: Ξεπέρασαν τους 2.000 οι θάνατοι από την επιδημία του Έμπολα
Επικαιρότητα
11/08/2026 - 15:37
Πρωτοποριακή επέμβαση σε επιβαρυμένο ηλικιωμένο ασθενή στο ΑΧΕΠΑ
Υγεία
11/08/2026 - 14:46
Γεωργιάδης: «Το "Παπανικολάου" ενισχύεται με 88 θέσεις επικουρικού προσωπικού»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 13:51
Safe Water Sports: Κανόνες ασφαλείας στη θάλασσα για τους ηλικιωμένους
Υγεία
11/08/2026 - 13:24
Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών: «Καμία ανοχή στη βία κατά των εργαζομένων στα νοσοκομεία»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 12:44
Εμβολιασμός πτηνών κατά του στελέχους Η5 της γρίπης στην Αυστραλία
Επικαιρότητα
11/08/2026 - 12:18
Η Καλιφόρνια ανάβει «κόκκινο» στους AI «ψυχοθεραπευτές» - Η παραδοχή της OpenAI για τις αυτοκτονίες
Ψυχική Υγεία
11/08/2026 - 11:53
Όταν η υγιεινή διατροφή γίνεται... νευρική ορθορεξία - Ποιος ο ρόλος των social media
Διατροφή
11/08/2026 - 11:09
Γεωργιάδης για Βενιζέλειο: «Κλειστό και άδειο το γραφείο που έπεσαν οι σοβάδες»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 10:14
H «άγνωστη» πλευρά της κλιματικής αλλαγής: Οι ζεστές νύχτες επιβαρύνουν το σώμα
Υγεία
11/08/2026 - 09:42
Οι κίνδυνοι για τα μάτια μας από τα θαλάσσια σπορ και πως θα τα προστατεύσουμε
Health Talk
11/08/2026 - 09:18

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Χωρίς αξονικό τομογράφο το νοσοκομείο «Αττικόν» - Σε κίνδυνο η εξυπηρέτηση των ασθενών
Πολιτική Υγείας
10/08/2026 - 14:23
Έκκληση για 10 κατεπείγουσες κοινές δράσεις κατά της επιδημίας Έμπολα στο Κονγκό
Πολιτική Υγείας
10/08/2026 - 16:46
Γεωργιάδης για Βενιζέλειο: «Κλειστό και άδειο το γραφείο που έπεσαν οι σοβάδες»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 10:14
Όταν η υγιεινή διατροφή γίνεται... νευρική ορθορεξία - Ποιος ο ρόλος των social media
Διατροφή
11/08/2026 - 11:09
Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών: «Καμία ανοχή στη βία κατά των εργαζομένων στα νοσοκομεία»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 12:44
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo