ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Καρδιά: Αυτό το πεντανόστιμο αλμυρό «σνακ» μπορεί να σας βλάψει χωρίς να το καταλάβετε - Έρευνα «καμπανάκι»

Διατροφή
Καρδιά: Αυτό το πεντανόστιμο αλμυρό «σνακ» μπορεί να σας βλάψει χωρίς να το καταλάβετε - Έρευνα «καμπανάκι»
Η κατανάλωση αυτού του αλμυρού σνακ αυξάνει τον κίνδυνο για καρδιά, σύμφωνα με έρευνα.
Παρασκευή, 31/03/2023 - 09:30
— Photo: freepik
Μαριαλένα Τσόγκα Μαριαλένα Τσόγκα

Τα αμυλούχα σνακ, ειδικά αυτά που κατασκευάζονται από λευκές πατάτες - όπως τα πατατάκια- μπορούν μικρυνουν τη διάρκεια ζωής σας αυξάνοντας τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of the American Heart Association.

Οι ερευνητές εξέτασαν λίγο περισσότερο από 21.000 συμμετέχοντες σε μια μεγάλη έρευνα διατροφής στις ΗΠΑ, από το 2003 έως το 2014.

Η έρευνα

Κατηγοριοποιώντας τα διατροφικά τους πρότυπα, ανέλυσαν τι είδους τρόφιμα καταναλώθηκαν σε κάθε γεύμα και τα επακόλουθα αποτελέσματα για την υγεία στο τέλος της περιόδου έρευνας.

Εκείνοι που έτρωγαν αμυλούχα σνακ (αντί για σνακ από σπόρους, φρούτα ή γαλακτοκομικά) είχαν έως και 57% αυξημένο κίνδυνο για καρδιαγγειακό θάνατο.

Από την άλλη πλευρά, εκείνοι που έτρωγαν πιο υγιεινά είχαν μειωμένο κίνδυνο να εμφανίσουν όχι μόνο καρδιακά προβλήματα αλλά και καρκίνο.

Αν και άλλα είδη τροφίμων αύξησαν τον κίνδυνο, ιδιαίτερα οι εξευγενισμένοι κόκκοι και το σκληρό κρέας, τα αμυλούχα σνακ ήταν τα πιο επικίνδυνα.

Τι πρέπει να προσέχετε στη διατροφή σας

Ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Ying Li, Ph.D., υποστηρίζει ότι ο κίνδυνος για καρδιακά προβλήματα φαινόταν να είναι υψηλότερος για όσους έτρωγαν ένα σνακ υψηλής περιεκτικότητας σε άμυλο αμέσως μετά από ένα γεύμα.

«Εάν τρώτε ένα γεύμα "δυτικού τύπου" που είναι πλούσιο σε επεξεργασμένους κόκκους, τυρί, πρόσθετα σάκχαρα,αλλαντικά και στερεά λίπη, ένα σνακ που έρχεται μέσα στις επόμενες δύο ώρες μπορεί να κρατήσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας αυξημένα - κάτι που είναι δύσκολο για την καρδιά σας.Οι λευκές πατάτες περιέχουν διαιτητικές ίνες, βιταμίνη C και κάλιο.

Διαβάστε ακόμη=> Αλτσχάιμερ: Τα «ύποπτα» τρόφιμα - σνακ που αυξάνουν τον κίνδυνο - Ο ρόλος της διατροφής

»Συνεπώς, προηγούμενες έρευνες έχουν σημειώσει ότι δεν χρειάζεται να αποκοπούν από μια υγιεινή διατροφή συνολικά, ειδικά αν παρασκευάζονται με τρόπο που διατηρεί αυτά τα θρεπτικά συστατικά.

Αλλά ένας υψηλός βαθμός επεξεργασίας μπορεί όχι μόνο να τα αφαιρέσει, αλλά τείνει επίσης να προσθέσει αλάτι και λίπος, τα οποία μπορούν και τα δύο να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία της καρδιάς», λέει ο Li.

Εάν είστε λάτρης της πατάτας, το κλειδί είναι πιθανόν να μειώσετε τα αμυλούχα σνακ και αντ 'αυτού να ενσωματώσετε πατάτες στο γεύμα σας.

Επίσης, η πρόσφατη μελέτη υπογράμμισε τα οφέλη των φρούτων, των λαχανικών και των δημητριακών ολικής αλέσεως ως διατροφικές επιλογές που βοηθάνε την καρδιά.

Οι αμυλούχες τροφές

Οι αμυλούχες τροφές βρίσκονται σε μεγάλες ποσότητες στο πρωινό. Τα δημητριακά για πρωινό, το τοστ, τα κουλούρια, τα αγγλικά muffins, το κέικ, τα κρουασάν και το πλιγούρι βρώμης είναι τα αμυλούχα τρόφιμα που καταναλώνονται πιο συχνά.

Στο μεσημεριανό γεύμα και δείπνο, αμυλούχες τροφές είναι οι τηγανιτές πατάτες, ο πουρές πατάτας, οι ψητές πατάτες, το ρύζι, τα ζυμαρικά, το κους-κους, τα φασόλια και οι φακές, η ζύμη για πίτσα, τα ψωμάκια, οι τορτίγιες και το καλαμπόκι. Πολλές τροφές-σνακ είναι επίσης πολύ αμυλούχες, όπως τα κουλούρια, τα μπισκότα, τα πατατάκια και τα σνακ δημητριακών.

ΠΗΓΗ: eatthis

Διαβάστε επίσης=> Καρδιά: Τα σπυράκια στο δέρμα που «δείχνουν» ότι παθαίνετε έμφραγμα - 3+1 συμπτώματα που δεν γνωρίζατε

  • ΠΑΤΑΤΑΚΙΑ
  • ΣΝΑΚ
  • ΚΑΡΔΙΑ
  • ΚΑΡΔΙΑΓΓΕΙΑΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ
  • ΑΜΥΛΟΥΧΑ ΣΝΑΚ
  • ΚΙΝΔΥΝΟΣ
  • ΘΑΝΑΤΟΣ
  • ΕΡΕΥΝΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Αυτό το φρούτο μπορεί να ρυθμίσει την πίεση και να «διώξει» την κατάθλιψη (Έρευνα)
Αυτό το φρούτο μπορεί να ρυθμίσει την πίεση και να «διώξει» την κατάθλιψη (Έρευνα) 30 Μαρτίου 2023
ΕΦΕΤ: Ανάκληση βιολογικής σοκολάτας δύο γεύσεων - Εντοπίστηκε τοξική ουσία 30 Μαρτίου 2023
ΕΦΕΤ: Ανάκληση βιολογικής σοκολάτας δύο γεύσεων - Εντοπίστηκε τοξική ουσία

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00

Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους

Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ
Υγεία
12/06/2026 - 11:00

Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ

Θεμέλιο της σύγχρονης καρδιαγγειακής ιατρικής η ιατρική ακριβείας
Υγεία
11/06/2026 - 20:52

Θεμέλιο της σύγχρονης καρδιαγγειακής ιατρικής η ιατρική ακριβείας

Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00

Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση

Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή
Υγεία
11/06/2026 - 14:00

Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50
Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ
Υγεία
12/06/2026 - 11:00
Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή: Νέες δυνατότητες με τη δωρεά γεννητικού υλικού από γνωστό δότη
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 10:42
Πρεμιέρα για τα από στόματος GLP-1 στην Ευρώπη - Πράσινο φως για το χάπι της Novo Nordisk στη Μ. Βρετανία
Pharma News
12/06/2026 - 10:00
Λύκος: 5 ασθενείς με σοβαρές επιπλοκές σε ύφεση μετά από θεραπεία με γενετικά τροποποιημένα κύτταρα
Υγεία
12/06/2026 - 09:00
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Sports Excellence Hub στο SNF Nostos 2026
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 07:21
Η ΕΙΝΑΠ ζητεί την άμεση ενίσχυση της αιμοδοσίας του Νοσοκομείου «Μεταξά»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 03:38
Θεσσαλονίκη: Εκατοντάδες πολίτες θα χορέψουν ζεϊμπέκικο σε δράση για το Αλτσχάιμερ
Patient Talk
12/06/2026 - 00:04
3ο ΣΦΕΕ Summit: Η δύσκολη ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και δημοσιονομικής σταθερότητας
Pharma Policy
11/06/2026 - 23:39
Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες
Pharma News
11/06/2026 - 22:34
Λίβανος: Δέκα εργαζόμενοι νοσοκομείου της Τύρου τραυματίστηκαν από ισραηλινές βόμβες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 22:09
Σουηδία: Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχουν smartphone
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 21:54
Πρωτεΐνες, διατροφή και αυτοάνοσα: Πόσο επηρεάζουν τη φλεγμονή και την ποιότητα ζωής;
Health Talk
11/06/2026 - 21:36
ΠΕΦ: Η Ελλάδα κατέχει ξεχωριστή θέση στο οικοσύστημα της Ευρωπαϊκής φαρμακοβιομηχανίας
Pharma Policy
11/06/2026 - 21:13
Θεμέλιο της σύγχρονης καρδιαγγειακής ιατρικής η ιατρική ακριβείας
Υγεία
11/06/2026 - 20:52
Καταγγελίες υγειονομικών για πολύωρες αναμονές και διήμερη παραμονή ασθενών στα ΤΕΠ Νίκαιας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 20:28
Ο ΕΕΣ στις «Ημέρες Θάλασσας 2026» με μεγάλη δράση ενημέρωσης για τις Πρώτες Βοήθειες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 20:04
Η άσκηση ως φυσικός σύμμαχος απέναντι στον καρκίνο
Fitness
11/06/2026 - 19:42
ΕΟΦ και Αστυνομία ξήλωσαν κύκλωμα παράνομων φαρμάκων και ουσιών ντόπινγκ με έσοδα άνω του 1 εκατ. ευρώ
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 19:19
ΗΠΑ: Από τον Μάιο ξεκίνησε το φαινόμενο Ελ Νίνιο σύμφωνα με τη NOAA
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 18:54
3o SFEE Summit: Στοίχημα για την Ευρώπη η στρατηγική αυτονομία και στον κλάδο της Υγείας
Pharma Policy
11/06/2026 - 18:27
Bristol Myers Squibb: Ορόσημο η έγκριση συνδυαστικού σχήματος για το προχωρημένο λέμφωμα Hodgkin
Pharma News
11/06/2026 - 18:02
Θεραπεία πυρηνικής ογκολογίας στο ΠΓΝ Αλεξανδρούπολης σε ασθενή με προχωρημένο καρκίνο προστάτη
Υγεία
11/06/2026 - 17:26
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Ο ρόλος της βιταμίνης C στην υγεία του εγκεφάλου των ηλικιωμένων - Τι έδειξε έρευνα
Υγεία
11/06/2026 - 16:00
Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΙΟΒΕ: Το εισόδημα εξακολουθεί να καθορίζει την πρόσβαση στην υγεία και τη φροντίδα στην Ελλάδα
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 14:00
Νέο ιατρείο διαταραχών μνήμης στο ΙΑΣΩ Γενική Κλινική
Υπηρεσίες Υγείας
09/06/2026 - 14:16
Ο FDA ενέκρινε φάρμακο της Pfizer για την αιμορροφιλία σε παιδιά
Pharma News
09/06/2026 - 15:57
Θεμιστοκλέους: «Συνολικά 8.000 μόνιμες και επικουρικές θέσεις στο ΕΣΥ για το 2026»
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 15:32
Θετική γνωμοδότηση από τον ΕΜΑ σε νέο φάρμακο για τον μεταστατικό καρκίνο του παχέος εντέρου
Pharma News
09/06/2026 - 19:21
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo