ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Γιατί η μεσογειακή διατροφή προσθέτει χρόνια ζωής στις γυναίκες

Διατροφή
UNSPLASH
Τα «θαύματα» της μεσογειακή διατροφή στην υγεία και την ευεξία έχουν επισημανθεί με πάρα πολλούς τρόπους από τους επιστήμονες. Ωστόσο, κάθε νέα έρευνα που έρχεται στη δημοσιότητα προσθέτει και κάτι που δεν γνωρίζουμε!
Σάββατο, 08/06/2024 - 14:19
— Photo: UNSPLASH
News4Health Team News4Health Team

Σύμφωνα με νέα επιστημονική μελέτη κατά τη διάρκεια της οποίας παρακολουθήθηκαν περισσότερες από 25.000 αρχικά υγιείς γυναίκες στις ΗΠΑ για χρονικό διάστημα έως και 25 χρόνια, αποκαλύπτει ότι όσες ακολούθησαν περισσότερο και πιστά το μεσογειακό διατροφικό πρότυπο είχαν έως και 23% χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας από κάθε αιτία, με προστατευτικά οφέλη τόσο κατά του καρκίνου όσο και κατά των καρδιαγγειακών νοσημάτων.

Οι ερευνητές από το Brigham and Women’s Hospital εντόπισαν στοιχεία από βιολογικές αλλαγές που ενδεχομένως να εξηγούν πού οφείλεται αυτή η προστατευτική δράση της μεσογειακής διατροφής. Μεταξύ άλλων εντόπισαν αλλαγές στους βιοδείκτες του μεταβολισμού, της φλεγμονής και της αντίστασης στην ινσουλίνη.

Τα ευρήματά τους έχουν δημοσιευθεί στο έγκυρο περιοδικό JAMA Network.

Μειώνει τον κίνδυνο θανάτου

«Εάν θέλετε να ζήσετε περισσότερο αλλά και καλύτερα τότε είναι σημαντικό να προσέξετε την διατροφή σας. Τα καλά νέα είναι ότι η μεσογειακή διατροφή θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση περίπου κατά ένα τέταρτο του κινδύνου θανάτου για περισσότερα από 25 χρόνια, παρέχοντας προστασία κατά του καρκίνου όσο και των καρδιαγγειακών νοσημάτων, κορυφαίες αιτίες θανάτου στις γυναίκες και τους άνδρες και παγκοσμίως» δήλωσε χαρακτηριστικά η Δρ. Samia Mora, καρδιολόγος και διευθύντρια του Center for Lipid Metabolomics.

Η μεσογειακή δίαιτα περιλαμβάνει μια ποικιλία φυτικών τροφών, όπως ξηροί καρποί, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης και όσπρια, δίνει έμφαση στο ελαιόλαδο και εστιάζει στην μέτρια πρόσληψη ψαριών, πουλερικών, γαλακτοκομικών, αυγών και στην πιο σπάνια κατανάλωση κόκκινου κρέατος και επεξεργασμένων τροφίμων.

Οι βιολογικοί μηχανισμοί

Στα πλαίσια της παρούσας μελέτης, διερευνήθηκαν το μακροπρόθεσμο όφελος από την απαρέγκλιτη τήρηση της μεσογειακής διατροφής σε γυναίκες που συμμετείχαν στην μελέτη «Women’s Health Study» αλλά και οι βιολογικοί μηχανισμοί που μπορεί να «κρύβονται» πίσω από αυτό το όφελος.

Οι ερευνητές αξιολόγησαν μια ομάδα περίπου 40 βιοδεικτών που αντιπροσωπεύουν διάφορες βιολογικές οδούς και κλινικούς παράγοντες κινδύνου.

Οι βιοδείκτες του μεταβολισμού και της φλεγμονής είχαν τη μεγαλύτερη συμβολή, ακολουθούμενοι από τις λιποπρωτεΐνες, το λίπος και την αντίσταση στην ινσουλίνη.

«Από την έρευνά μας είδαμε ότι ακόμη και οι μέτριες αλλαγές σε καθιερωμένους παράγοντες κινδύνου για μεταβολικές ασθένειες -ιδιαίτερα εκείνες που συνδέονται με φλεγμονές, παχυσαρκία και αντίσταση στην ινσουλίνη- μπορούν να αποφέρουν σημαντικά μακροπρόθεσμα οφέλη από την τήρηση της μεσογειακής διατροφής», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.

Ωστόσο, οι ερευνητές επισημαίνουν και ορισμένους βασικούς περιορισμούς, όπως για παράδειημσα ότι η μελέτη περιοριζόταν σε μεσήλικες και μεγαλύτερης ηλικίας καλά μορφωμένες γυναίκες επαγγελματίες υγείας.

Η μελέτη βασίστηκε σε ερωτηματολόγια συχνότητας φαγητού και άλλα αυτοαναφερόμενα μέτρα, όπως το ύψος, το βάρος και η αρτηριακή πίεση. Αλλά τα δυνατά της σημεία περιλαμβάνουν τη μεγάλη κλίμακα και τη μακρά περίοδο παρακολούθησης.

  • ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΡΟΣΔΟΚΙΜΟ ΖΩΗΣ
  • ΓΥΝΑΙΚΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η διατροφή του καλοκαιριού - Πως θα στρώσετε ένα τραπέζι γεμάτο υγεία και ευεξία
Η διατροφή του καλοκαιριού - Πως θα στρώσετε ένα τραπέζι γεμάτο υγεία και ευεξία 07 Ιουνίου 2024
Διατροφικός οδηγός για τις ημέρες του καύσωνα - Τι (δεν) βάζουμε στο τραπέζι μας 11 Ιουνίου 2024
Διατροφικός οδηγός για τις ημέρες του καύσωνα - Τι (δεν) βάζουμε στο τραπέζι μας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Καρδιο-ογκολογία: Πώς η έγκαιρη παρακολούθηση προστατεύει την καρδιά των γυναικών με καρκίνο του μαστού
Υγεία
08/06/2026 - 18:30

Καρδιο-ογκολογία: Πώς η έγκαιρη παρακολούθηση προστατεύει την καρδιά των γυναικών με καρκίνο του μαστού

Δέκα τροφές που κάνουν τον εγκέφαλο να παίρνει περισσότερες... στροφές
Διατροφή
04/06/2026 - 13:04

Δέκα τροφές που κάνουν τον εγκέφαλο να παίρνει περισσότερες... στροφές

Πρόπτωση πυελικών οργάνων: Συμπτώματα και αντιμετώπιση του προβλήματος στις γυναίκες
Health Talk
03/06/2026 - 15:51

Πρόπτωση πυελικών οργάνων: Συμπτώματα και αντιμετώπιση του προβλήματος στις γυναίκες

Η περίοδος παραμένει ταμπού: Έρευνα δείχνει πώς το στίγμα επηρεάζει εργασία, σχολείο και καθημερινότητα
Υγεία
29/05/2026 - 14:00

Η περίοδος παραμένει ταμπού: Έρευνα δείχνει πώς το στίγμα επηρεάζει εργασία, σχολείο και καθημερινότητα

Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής της Περιόδου: Όταν η περίοδος γίνεται ζήτημα υγείας, αξιοπρέπειας και ισότητας
Υγεία
29/05/2026 - 11:00

Παγκόσμια Ημέρα Υγιεινής της Περιόδου: Όταν η περίοδος γίνεται ζήτημα υγείας, αξιοπρέπειας και ισότητας

GLP-1 φάρμακα: Γιατί γυναίκες και άνδρες έχουν διαφορετική ανταπόκριση σε επίπεδο απώλειας βάρους
Υγεία
28/05/2026 - 13:00

GLP-1 φάρμακα: Γιατί γυναίκες και άνδρες έχουν διαφορετική ανταπόκριση σε επίπεδο απώλειας βάρους

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Ο ρόλος της βιταμίνης C στην υγεία του εγκεφάλου των ηλικιωμένων - Τι έδειξε έρευνα
Υγεία
11/06/2026 - 16:00
Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00
Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή
Υγεία
11/06/2026 - 14:00
Γεωργιάδης: Αρχές Ιουλίου σε εφαρμογή το νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στα νοσοκομεία
Pharma Policy
11/06/2026 - 13:25
Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Φάρμακο μειώνει κατά 60% τον κίνδυνο εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας
Υγεία
11/06/2026 - 12:00
Η πολιτική Τραμπ για τις τιμές των φαρμάκων πυροδοτεί σύγκρουση μεταξύ φαρμακοβιομηχανίας και ευρωπαϊκών κυβερνήσεων
Pharma Policy
11/06/2026 - 11:15
Παγκόσμιο Κύπελλο: Από ποιες μολυσματικές ασθένειες κινδυνεύουν οι φίλαθλοι
Υγεία
11/06/2026 - 10:00
Τσιμπήματα εντόμων το καλοκαίρι: Πώς να προστατευτείτε και πώς να τα αντιμετωπίσετε
Υγεία
11/06/2026 - 09:00
Οι τελευταίες εξελίξεις στην έρευνα, στις θεραπείες και τη φροντίδα ασθενών με κυστική ίνωση
Υγεία
11/06/2026 - 07:18
Το σκάφος της ΑΜΚΕ «Με Οδηγό το Διαβήτη» εντόπισε 25 αδιάγνωστους ασθενείς στον Αργοσαρωνικό
Patient Talk
11/06/2026 - 03:43
Θεσσαλονίκη: Δωρεά στο ΕΚΑΒ μία πλήρως εξοπλισμένη διασωστική μοτοσικλέτα από τον Σύλλογο «ΑΓΑΠΗ-Βασιλική Κόμνου»
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 00:03
Με Ελληνική συμμετοχή δύο ευρωπαϊκά έργα για την παρακολούθηση ασθενών με καρδιακή ανεπάρκεια και την έκθεση σε ακτινοβολία
Digital Health
10/06/2026 - 22:48
Ψαθάς: «Συνολικές επενδύσεις άνω των 500 εκατ. ευρώ στο φαρμακευτικό hub της Τρίπολης»
Επικαιρότητα
10/06/2026 - 21:34
Ψηφιακή συσκευή μπορεί να προβλέψει λιποθυμικό επεισόδιο με τη λήψη βιοσημάτων
Digital Health
10/06/2026 - 21:11
Το βάρος στην κοιλιά βασικός παράγοντας κινδύνου για καρδιαγγειακό-νεφρικό-μεταβολικό σύνδρομο
Υγεία
10/06/2026 - 20:53
Genesis Pharma: Επέκταση συνεργασίας με την Alnylam Pharmaceuticals στις θεραπείες RNAi για τις μυοκαρδιοπάθειες
Pharma News
10/06/2026 - 20:26
Ωφελούμενοι και στελέχη του ΕΟΠΑΕ στο πρόγραμμα ERASMUS+ «SCAFFOLD»
Ψυχική Υγεία
10/06/2026 - 20:02
ΕΕΣ: Γιόρτασε τα 149 χρόνια προσφοράς με αιμοδοσία στο Μετρό Συντάγματος
Επικαιρότητα
10/06/2026 - 19:17
Σακχαρώδης Διαβήτης: Ο «χρυσός δεκάλογος» για ασφαλείς διακοπές
Health Talk
10/06/2026 - 18:58
Ακόμα και μέτρια επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης μπορούν να προκαλέσουν στεφανιαία νόσο
Υγεία
10/06/2026 - 18:34
Μυτιλήνη: Επιτυχής επιχείρηση διάσωσης ασθενούς με οξύ στεφανιαίο σύνδρομο
Επικαιρότητα
10/06/2026 - 17:49
Ο ΙΣΑ ζητά την άμεση καταβολή των οφειλόμενων αποζημιώσεων στους στρατιωτικούς ιατρούς
Πολιτική Υγείας
10/06/2026 - 17:32
«Τρίποντο στη Ζωή»: Φιλικός αγώνας μπάσκετ μεταξύ ΕΑΒ και Lockheed Martin για τα παιδιά της Φλόγας
Patient Talk
10/06/2026 - 17:14
Θεσσαλονίκη: Ξεκινούν άμεσα οι αεροψεκασμοί για την καταπολέμηση των κουνουπιών
Επικαιρότητα
10/06/2026 - 16:52
Αγαπηδάκη: «Όταν σπάσει το στίγμα και το ταμπού, μπορούν να υπάρχουν πολιτικές»
Ψυχική Υγεία
10/06/2026 - 16:27

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μ. Βρετανία: «Τέλος» στα σολάριουμ; – Στο τραπέζι καθολική απαγόρευση
Πολιτική Υγείας
08/06/2026 - 22:00
Γεωργιάδης από την Καστοριά: Το υπουργείο Υγείας πέτυχε 100% απορρόφηση των διαθέσιμων πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 09:54
ΙΟΒΕ: Το εισόδημα εξακολουθεί να καθορίζει την πρόσβαση στην υγεία και τη φροντίδα στην Ελλάδα
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 14:00
Νέο ιατρείο διαταραχών μνήμης στο ΙΑΣΩ Γενική Κλινική
Υπηρεσίες Υγείας
09/06/2026 - 14:16
Ο FDA ενέκρινε φάρμακο της Pfizer για την αιμορροφιλία σε παιδιά
Pharma News
09/06/2026 - 15:57
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo