ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αυτά που τρώμε μετά τα 50 μπορούν να επηρεάσουν τη νοητική μας υγεία στα 70

Διατροφή
Freepik
Οι ειδικοί από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης διαπίστωσαν ότι όσοι είχαν λιγότερο λίπος γύρω από τη μέση τους στη μεσήλικη ζωή τους, είχαν καλύτερη μνήμη και πιο ευέλικτη σκέψη καθώς έφταναν σε μεγάλη ηλικία.
Πέμπτη, 13/03/2025 - 14:18
— Photo: Freepik
News4Health Team News4Health Team

Η τήρηση μιας υγιεινής διατροφής στα 50 και 60 σας μπορεί να σας δώσει μια ευκαιρία να μειώσετε τον κίνδυνο άνοιας, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

Οι έρευνες έχουν δείξει εδώ και καιρό ότι μια διατροφή γεμάτη ψάρια, όσπρια και λαχανικά και ελάχιστες ζαχαρωτές παρεκτροπές μπορεί να καθυστερήσει την ανάπτυξη της πάθησης που καταστρέφει τη μνήμη έως και κατά 25%.

Τώρα, Βρετανοί επιστήμονες ανακάλυψαν ότι η τήρηση ενός τέτοιου προγράμματος μεταξύ των ηλικιών 48 και 70 ετών βελτιώνει τη δραστηριότητα περιοχών του εγκεφάλου που συνήθως φθίνουν πριν από τη διάγνωση.

Οι ειδικοί από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης διαπίστωσαν επίσης ότι όσοι είχαν λιγότερο λίπος γύρω από τη μέση τους σε αυτό το στάδιο της ζωής τους είχαν καλύτερη μνήμη και πιο ευέλικτη σκέψη όταν έφταναν σε μεγάλη ηλικία.

Οι ερευνητές, οι οποίοι χαρακτήρισαν τα ευρήματα «σημαντικά», έκαναν έκκληση στον πληθυσμό να εξετάσει «στρατηγικές βελτίωσης» της διατροφής του προκειμένου να διατηρήσει τη δομή του εγκεφάλου και να μειώσει τον κίνδυνο άνοιας.

Γράφοντας στο περιοδικό JAMA Network Open, οι ερευνητές δήλωσαν: «Η παγκόσμια στροφή προς τις ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες συνδέεται με την αύξηση του επιπολασμού του διαβήτη, των καρδιαγγειακών παθήσεων και της παχυσαρκίας, οι οποίες αποτελούν γνωστούς παράγοντες κινδύνου για την άνοια.

'Είναι σημαντικό να εξεταστούν οι επιπτώσεις της συνολικής διατροφής και της κεντρικής παχυσαρκίας στη μνήμη και στις σχετικές περιοχές του εγκεφάλου, όπως ο ιππόκαμπος'.

Στη μελέτη, οι ερευνητές παρακολούθησαν τις διατροφικές συνήθειες 512 Βρετανών επί 11 χρόνια και αξιολόγησαν την αναλογία μέσης- γοφών 664 ατόμων σε διάστημα παρακολούθησης 21 ετών.

Σαρώσεις όπως η μαγνητική τομογραφία, σε συνδυασμό με τεστ γνωστικής απόδοσης, πραγματοποιήθηκαν στην αρχή της μελέτης και στη συνέχεια ξανά όταν οι συμμετέχοντες ήταν κατά μέσο όρο 70 ετών για να παρακολουθήσουν την πρόοδο και να εντοπίσουν σημάδια γνωστικής παρακμής.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι οι εθελοντές που ακολουθούσαν μια «καλύτερη μεσήλικη διατροφή» είχαν βελτιωμένη συνδεσιμότητα μεταξύ του αριστερού ιππόκαμπου - του τμήματος του εγκεφάλου που παίζει βασικό ρόλο στην επεξεργασία και τη μνήμη - και του ινιακού λοβού, που βρίσκεται στο πίσω μέρος του εγκεφάλου και είναι κυρίως υπεύθυνος για την οπτική επεξεργασία.

Η βελτίωση της διατροφής συσχετίστηκε επίσης με καλύτερες γλωσσικές δεξιότητες, δήλωσαν οι ερευνητές.

Αυτό το συμπέρασμα έρχεται να υπερθεματίσει σε ευρήματα αμερικανικής έρευνας πέρυσι η οποία έδειξε ότι οι αλλαγές που σχετίζονται με την ηλικία και αυξάνουν τον κίνδυνο ασθενειών - όπως η επιβράδυνση του μεταβολισμού και η φθίνουσα υγεία της καρδιάς - παρουσιάζουν σημαντικές κορυφώσεις στην ηλικία των 44 και 60 ετών.

Για να αντισταθμίσουν τον αντίκτυπο αυτών των δραματικών «κυμάτων» γήρανσης, οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ -που δημοσίευσαν τα ευρήματά τους στο περιοδικό Nature Aging- πρότειναν σε όσους πλησιάζουν τα 44 και τα 60 να ασκούνται συχνότερα και να υιοθετούν μια πιο υγιεινή διατροφή.

Μια μελέτη-ορόσημο τον περασμένο Ιούλιο έδειξε επίσης ότι σχεδόν οι μισές από όλες τις περιπτώσεις Αλτσχάιμερ θα μπορούσαν να προληφθούν με την αντιμετώπιση 14 παραγόντων του τρόπου ζωής.

Πηγή: Daily Mail

Τελευταία τροποποίηση στις 13/03/2025 - 14:08
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΑΝΟΙΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Σέσκουλο: Το πολυεργαλείο της φύσης με τη μοναδική γεύση και τις πλούσιες θρεπτικές ιδιότητες
Σέσκουλο: Το πολυεργαλείο της φύσης με τη μοναδική γεύση και τις πλούσιες θρεπτικές ιδιότητες 12 Μαρτίου 2025
Ο γάμος τριπλασιάζει την πιθανότητα παχυσαρκίας στους άνδρες 14 Μαρτίου 2025
Ο γάμος τριπλασιάζει την πιθανότητα παχυσαρκίας στους άνδρες

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Τα τρία SOS στη μέση ηλικία που εξασφαλίζουν 13 επιπλέον χρόνια χωρίς άνοια
Υγεία
06/08/2026 - 16:00

Τα τρία SOS στη μέση ηλικία που εξασφαλίζουν 13 επιπλέον χρόνια χωρίς άνοια

Οι πέντε λόγοι για τους οποίους η διατροφή πρέπει να καθοδηγείται από κλινικό διαιτολόγο
Health Talk
05/08/2026 - 18:59

Οι πέντε λόγοι για τους οποίους η διατροφή πρέπει να καθοδηγείται από κλινικό διαιτολόγο

Ιδρώτας και διατροφή: Πώς σαμποτάρουν το δέρμα μας το καλοκαίρι
Health Talk
30/07/2026 - 20:13

Ιδρώτας και διατροφή: Πώς σαμποτάρουν το δέρμα μας το καλοκαίρι

Η κατανάλωση φαγητού μέσα σε 9 ώρες την ημέρα ίσως προστατεύει τη μνήμη και τον εγκέφαλο
Διατροφή
27/07/2026 - 12:00

Η κατανάλωση φαγητού μέσα σε 9 ώρες την ημέρα ίσως προστατεύει τη μνήμη και τον εγκέφαλο

Οι μακροχρόνιες οικονομικές δυσκολίες γερνούν πιο γρήγορα τον εγκέφαλο
Ψυχική Υγεία
24/07/2026 - 09:30

Οι μακροχρόνιες οικονομικές δυσκολίες γερνούν πιο γρήγορα τον εγκέφαλο

Μπορεί η πολυγλωσσία να μειώσει πραγματικά τον κίνδυνο άνοιας; Δεν είναι τόσο απλό...
Υγεία
17/07/2026 - 17:34

Μπορεί η πολυγλωσσία να μειώσει πραγματικά τον κίνδυνο άνοιας; Δεν είναι τόσο απλό...

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΕΚΑΒ: Σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα για την πυρκαγιά στη Χαλκιδική
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 18:02
Το αίσθημα της αδικίας και η συσχέτισή του με τις θεωρίες συνομωσίας
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 17:46
Βουλωμένα αυτιά από τις καλοκαιρινές βουτιές: Πως συμβαίνει και ποια η αντιμετώπιση
Υγεία
13/08/2026 - 16:39
Νόσος των Λεγεωνάριων: Διαχρονική απειλή για τη δημόσια υγεία – Ποιοι κινδυνεύουν περισσότερο
Υγεία
13/08/2026 - 16:01
Αντιδρά η ΠΟΕΔΗΝ στην πειθαρχική δίωξη της προέδρου των εργαζομένων στο Νοσοκομείο Σύρου
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 15:18
Τα ζώα και οι ασυνήθιστες συμπεριφορές τους σε μια ολική έκλειψη Ηλίου
Pet
13/08/2026 - 14:43
Καθημερινό χάπι GLP 1 για την απώλεια βάρους έλαβε έγκριση χρήσης στην Βρετανία
Pharma News
13/08/2026 - 14:16
Παράταση έως τις 31 Δεκεμβρίου για το Ψηφιακό Αποθετήριο ζητεί και ο ΙΣΠ
Πολιτική Υγείας
13/08/2026 - 13:38
Σε επιφυλακή η Πολιτική Προστασία για την εξέλιξη των θυελλωδών ανέμων
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 13:04
Αποχή από το σεξ: Γιατί είναι ταμπού και ποιες επιπτώσεις μπορεί να έχει
Ψυχική Υγεία
13/08/2026 - 12:38
Διατροφικές «βόμβες» στα ράφια: Επτά προϊόντα που δεν πρέπει να αγγίζουμε
Διατροφή
13/08/2026 - 11:49
Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να «ξεκλειδώσει» τα μυστικά των βακτηριοφάγων
Υγεία
13/08/2026 - 11:04
ΕΟΔΥ: 45 νέα κρούσματα λοίμωξης του ιού του Δυτικού Νείλου και 9 θάνατοι
Υγεία
13/08/2026 - 10:19
«Ο πρόεδρος δεν δείχνει καλά»: Κορυφαίος καρδιολόγος άνοιξε συζήτηση για την υγεία του Τραμπ
Επικαιρότητα
13/08/2026 - 09:52
Πότε πρέπει να μας ανησυχήσει ο χρόνιος βήχας και ποιους κινδύνους μπορεί να κρύβει
Health Talk
12/08/2026 - 17:59
Παγκόσμια Ημέρα Νεολαίας: Ο ΕΕΣ καλεί νέους και εφήβους να ενταχθούν στις δράσεις του τομέα
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 17:33
Επαναστατικό ψηφιακό «τεστ» χαρτογραφεί την έκθεσή μας στις χημικές ουσίες
Digital Health
12/08/2026 - 17:11
Θερμική εξάντληση ή θερμοπληξία; Η γνώση των διαφορών τους μπορεί να σώσει ζωές
Υγεία
12/08/2026 - 16:41
Κλειστοί οι λόφοι Λυκαβηττού και Φινόπουλου για τον κίνδυνο φωτιάς
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 15:48
ΕΛΛΟΚ: Σημαντικό βήμα για την ογκολογική φροντίδα στη Δυτική Μακεδονία η αναβάθμιση του «Μποδοσάκειου»
Patient Talk
12/08/2026 - 15:26
Αντίδραση του ΠΟΥ για το νέο διάταγμα Τραμπ σχετικά με τα εμβόλια
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 14:44
Θερμοκρασίες άνω των 35 βαθμών και σήμερα σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 14:08
Τα... πιάτα μας γίνονται όλο και πιο φτωχά σε ποικιλία φρέσκων λαχανικών
Διατροφή
12/08/2026 - 13:34
Χαρδαλιάς: «Η Περιφέρεια Αττικής αύξησε κατά 30% τις δράσεις κατά των κουνουπιών»
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 13:03
Η Meta αντιμέτωπη με αγωγή τριάντα πολιτειών των ΗΠΑ για τον εθισμό ανηλίκων στα social media
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 12:37
Η πολυδιάστατη επιβάρυνση των φροντιστών ασθενών με καρκίνο
Ψυχική Υγεία
12/08/2026 - 11:59
Βοήθεια 2 εκατ. ευρώ από την ΕΕ στη σεισμόπληκτη Κολομβία
Επικαιρότητα
12/08/2026 - 11:34
Η μακροχρόνια περιπέτεια των ανθρώπων που χτυπήθηκαν από κεραυνούς
Υγεία
12/08/2026 - 11:12
Ο ΙΣΑ ζητεί αμοιβή για τους ιατρούς που συμμετέχουν στις επιτροπές ελέγχου της περιφέρειας
Πολιτική Υγείας
12/08/2026 - 10:21
Σχεδόν ποτέ δεν φταίει το φαγητό για τα κιλά των καλοκαιρινών διακοπών - Ο απλός κανόνας των 72 ωρών
Health Talk
12/08/2026 - 09:59

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γεωργιάδης για Βενιζέλειο: «Κλειστό και άδειο το γραφείο που έπεσαν οι σοβάδες»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 10:14
Όταν η υγιεινή διατροφή γίνεται... νευρική ορθορεξία - Ποιος ο ρόλος των social media
Διατροφή
11/08/2026 - 11:09
Αγωνιστική Συσπείρωση Υγειονομικών: «Καμία ανοχή στη βία κατά των εργαζομένων στα νοσοκομεία»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 12:44
Γεωργιάδης: «Το "Παπανικολάου" ενισχύεται με 88 θέσεις επικουρικού προσωπικού»
Πολιτική Υγείας
11/08/2026 - 13:51
Το BBQ αλλιώς: Επτά καλοκαιρινές και φιλικές προς την καρδιά συνταγές για... σχάρα
Διατροφή
11/08/2026 - 17:12
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo