ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Καρκίνος μαστού: Πασίγνωστο ρόφημα στο «μικροσκόπιο» των ερευνητών

Διατροφή
Καρκίνος μαστού: Πασίγνωστο ρόφημα στο «μικροσκόπιο» των ερευνητών
Ρόφημα που πίνουμε από την βρεφική μας ηλικία ενέχει μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού στις γυναίκες, υποστηρίζουν ερευνητές του Πανεπιστημίου Loma Linda.
Τετάρτη, 10/05/2023 - 11:21
— Photo: Φωτογραφία από Andrea Piacquadio/pexels
Χριστίνα Παναγιώτα Βελαλή Χριστίνα Παναγιώτα Βελαλή

Νέα ανησυχητική έρευνα ήρθε στο «φώς» της δημοσιότητας από ερευνητές του Πανεπιστημίου Loma Linda που υποστηρίζουν πως η κατανάλωση γάλακτος σχετίζεται με μεγαλύτερο κίνδυνο καρκίνου του μαστού στις γυναίκες.

Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησαν και δημοσίευσαν στο International Journal of Epidemiology ακόμα και σχετικά μέτριες ποσότητες γάλακτος μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο των γυναικών για καρκίνο του μαστού έως και 80%, ανάλογα με την ποσότητα που καταναλώνεται.

Όπως αναφέρει ο πρώτος συγγραφέας, Gary E. Fraser, «η παρατηρητική αυτή μελέτη παρέχει αρκετά ισχυρά στοιχεία για το ότι το γάλα ή κάποιος άλλος παράγοντας που σχετίζεται στενά με την κατανάλωσή του αποτελεί αιτία του καρκίνου του μαστού στις γυναίκες».

Τα δεδομένα δείχνουν ότι η κατανάλωση μικρής ποσότητας γάλακτος, της τάξης του 1/4 ή 1/3 μιας κούπας γάλακτος ημερησίως σχετίζεται με αυξημένο κατά 30% κίνδυνο.

Για μία κούπα γάλα την ημέρα, ο σχετικός κίνδυνος αυξάνεται στο 50%, ενώ για όσους καταναλώνουν δύο με τρεις κούπες ημερησίως ο κίνδυνος εκτοξεύεται στο 80%.

Για τη μελέτη αξιολογήθηκε η διατροφική πρόσληψη σχεδόν 53.000 Αμερικανίδων, οι οποίες κατά την έναρξή της ήταν απόλυτα υγιείς και παρακολουθήθηκαν για σχεδόν οκτώ χρόνια. Στο τέλος της περιόδου της μελέτης, καταγράφηκαν 1.057 νέα περιστατικά καρκίνου του μαστού, χωρίς πάντως να αναδεικνύονται σαφείς συσχετισμοί ανάμεσα στα προϊόντα σόγιας και στον καρκίνο, ανεξάρτητα από τα γαλακτοκομικά.

Όταν, όμως, έγινε η σύγκριση με τη χαμηλή ή τη μηδενική κατανάλωση γάλακτος, η αυξημένη πρόσληψη θερμίδων από γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα σχετίστηκε με μεγαλύτερο κίνδυνο καρκίνου του μαστού, ανεξάρτητα από την πρόσληψη σόγιας.

Ο Δρ. Fraser σημείωσε ότι τα αποτελέσματα είχαν ελάχιστες διακυμάνσεις όταν συγκρίθηκαν με την πρόσληψη πλήρους ή μειωμένων χαμηλών θερμίδων γάλακτος, ενώ δεν αναδείχθηκε κάποιος σημαντικός συσχετισμός με το τυρί και το γιαούρτι.

«Το σίγουρο είναι ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα και ιδιαίτερα το γάλα σχετίστηκαν με αυξημένο κίνδυνο και τα δεδομένα προέβλεψαν μια αξιόλογη μείωση του κινδύνου, η οποία σχετίζεται με την υποκατάσταση του γάλακτος με γάλα σόγιας. Το φαινόμενο αυτό αυξάνει την πιθανότητα τα εναλλακτικά του γάλακτος προϊόντα να αποτελούν τη βέλτιστη επιλογή», προσθέτει ο ειδικός.

Τέλος, οι επιστήμονες αναφέρουν ότι οι πιθανοί λόγοι που να εξηγούν τους συσχετισμούς ανάμεσα στον καρκίνο του μαστού και το γάλα μπορεί να είναι το περιεχόμενο των προϊόντων αυτών σε ορμόνες. Ο καρκίνος του μαστού στις γυναίκες συχνά είναι ορμονοεξαρτώμενος και η πρόσληψη γαλακτοκομικών και άλλων ζωικών πρωτεϊνών σχετίζεται σε ορισμένες αναφορές με υψηλότερα επίπεδα μιας ορμόνης στο αίμα που λέγεται ινσουλινόμορφος αυξητικός παράγοντας-1 (IGF-1) και θεωρείται ότι προάγει ορισμένους τύπους καρκίνου.

Πηγή: International Journal of Epidemiology

Διαβάστε επίσης=> Κομπούτσα: Το super ποτό που ενισχύει το ανοσοποιητικό - Τα 10 οφέλη του στην υγεία

Τελευταία τροποποίηση στις 10/05/2023 - 11:32
  • ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΜΑΣΤΟΥ
  • ΚΑΡΚΙΝΟΣ
  • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΓΑΛΑ
  • ΡΟΦΗΜΑ
  • ΓΥΝΑΙΚΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Το No1 σνακ που βάζει «φρένο» στην επιθυμία σας για γλυκό - Τα θρεπτικά συστατικά του
Το No1 σνακ που βάζει «φρένο» στην επιθυμία σας για γλυκό - Τα θρεπτικά συστατικά του 09 Μαϊος 2023
3+1 χορταστικά και νόστιμα πρωινά που θα σας «κρατήσουν» όλη μέρα - Ιδανικά για ασθενείς με διαβήτη 10 Μαϊος 2023
3+1 χορταστικά και νόστιμα πρωινά που θα σας «κρατήσουν» όλη μέρα - Ιδανικά για ασθενείς με διαβήτη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00

Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση

Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή
Υγεία
11/06/2026 - 14:00

Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος

Φάρμακο μειώνει κατά 60% τον κίνδυνο εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας
Υγεία
11/06/2026 - 12:00

Φάρμακο μειώνει κατά 60% τον κίνδυνο εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας

Ο ρόλος της βιταμίνης C στην υγεία του εγκεφάλου των ηλικιωμένων - Τι έδειξε έρευνα
Υγεία
11/06/2026 - 16:00

Ο ρόλος της βιταμίνης C στην υγεία του εγκεφάλου των ηλικιωμένων - Τι έδειξε έρευνα

Μόλις 4 λεπτά άσκησης την ημέρα βελτιώνουν τη δύναμη και την κινητικότητα των ηλικιωμένων
Fitness
10/06/2026 - 16:00

Μόλις 4 λεπτά άσκησης την ημέρα βελτιώνουν τη δύναμη και την κινητικότητα των ηλικιωμένων

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΗΠΑ: Από τον Μάιο ξεκίνησε το φαινόμενο Ελ Νίνιο σύμφωνα με τη NOAA
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 18:54
3o SFEE Summit: Στοίχημα για την Ευρώπη η στρατηγική αυτονομία και στον κλάδο της Υγείας
Pharma Policy
11/06/2026 - 18:27
Bristol Myers Squibb: Ορόσημο η έγκριση συνδυαστικού σχήματος για το προχωρημένο λέμφωμα Hodgkin
Pharma News
11/06/2026 - 18:02
Θεραπεία πυρηνικής ογκολογίας στο ΠΓΝ Αλεξανδρούπολης σε ασθενή με προχωρημένο καρκίνο προστάτη
Υγεία
11/06/2026 - 17:26
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Ο ρόλος της βιταμίνης C στην υγεία του εγκεφάλου των ηλικιωμένων - Τι έδειξε έρευνα
Υγεία
11/06/2026 - 16:00
Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00
Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή
Υγεία
11/06/2026 - 14:00
Γεωργιάδης: Αρχές Ιουλίου σε εφαρμογή το νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στα νοσοκομεία
Pharma Policy
11/06/2026 - 13:25
Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Φάρμακο μειώνει κατά 60% τον κίνδυνο εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας
Υγεία
11/06/2026 - 12:00
Η πολιτική Τραμπ για τις τιμές των φαρμάκων πυροδοτεί σύγκρουση μεταξύ φαρμακοβιομηχανίας και ευρωπαϊκών κυβερνήσεων
Pharma Policy
11/06/2026 - 11:15
Παγκόσμιο Κύπελλο: Από ποιες μολυσματικές ασθένειες κινδυνεύουν οι φίλαθλοι
Υγεία
11/06/2026 - 10:00
Τσιμπήματα εντόμων το καλοκαίρι: Πώς να προστατευτείτε και πώς να τα αντιμετωπίσετε
Υγεία
11/06/2026 - 09:00
Οι τελευταίες εξελίξεις στην έρευνα, στις θεραπείες και τη φροντίδα ασθενών με κυστική ίνωση
Υγεία
11/06/2026 - 07:18
Το σκάφος της ΑΜΚΕ «Με Οδηγό το Διαβήτη» εντόπισε 25 αδιάγνωστους ασθενείς στον Αργοσαρωνικό
Patient Talk
11/06/2026 - 03:43
Θεσσαλονίκη: Δωρεά στο ΕΚΑΒ μία πλήρως εξοπλισμένη διασωστική μοτοσικλέτα από τον Σύλλογο «ΑΓΑΠΗ-Βασιλική Κόμνου»
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 00:03
Με Ελληνική συμμετοχή δύο ευρωπαϊκά έργα για την παρακολούθηση ασθενών με καρδιακή ανεπάρκεια και την έκθεση σε ακτινοβολία
Digital Health
10/06/2026 - 22:48
Ψαθάς: «Συνολικές επενδύσεις άνω των 500 εκατ. ευρώ στο φαρμακευτικό hub της Τρίπολης»
Επικαιρότητα
10/06/2026 - 21:34
Ψηφιακή συσκευή μπορεί να προβλέψει λιποθυμικό επεισόδιο με τη λήψη βιοσημάτων
Digital Health
10/06/2026 - 21:11
Το βάρος στην κοιλιά βασικός παράγοντας κινδύνου για καρδιαγγειακό-νεφρικό-μεταβολικό σύνδρομο
Υγεία
10/06/2026 - 20:53
Genesis Pharma: Επέκταση συνεργασίας με την Alnylam Pharmaceuticals στις θεραπείες RNAi για τις μυοκαρδιοπάθειες
Pharma News
10/06/2026 - 20:26
Ωφελούμενοι και στελέχη του ΕΟΠΑΕ στο πρόγραμμα ERASMUS+ «SCAFFOLD»
Ψυχική Υγεία
10/06/2026 - 20:02
ΕΕΣ: Γιόρτασε τα 149 χρόνια προσφοράς με αιμοδοσία στο Μετρό Συντάγματος
Επικαιρότητα
10/06/2026 - 19:17
Σακχαρώδης Διαβήτης: Ο «χρυσός δεκάλογος» για ασφαλείς διακοπές
Health Talk
10/06/2026 - 18:58
Ακόμα και μέτρια επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης μπορούν να προκαλέσουν στεφανιαία νόσο
Υγεία
10/06/2026 - 18:34
Μυτιλήνη: Επιτυχής επιχείρηση διάσωσης ασθενούς με οξύ στεφανιαίο σύνδρομο
Επικαιρότητα
10/06/2026 - 17:49

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μ. Βρετανία: «Τέλος» στα σολάριουμ; – Στο τραπέζι καθολική απαγόρευση
Πολιτική Υγείας
08/06/2026 - 22:00
Γεωργιάδης από την Καστοριά: Το υπουργείο Υγείας πέτυχε 100% απορρόφηση των διαθέσιμων πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 09:54
ΙΟΒΕ: Το εισόδημα εξακολουθεί να καθορίζει την πρόσβαση στην υγεία και τη φροντίδα στην Ελλάδα
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 14:00
Νέο ιατρείο διαταραχών μνήμης στο ΙΑΣΩ Γενική Κλινική
Υπηρεσίες Υγείας
09/06/2026 - 14:16
Ο FDA ενέκρινε φάρμακο της Pfizer για την αιμορροφιλία σε παιδιά
Pharma News
09/06/2026 - 15:57
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo