ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Νέα μελέτη: Τα αυγά «θωρακίζουν» την υγεία του εγκεφάλου και ρίχνουν τη χοληστερόλη

Υγεία
UNSPLASH
Μια νέα μελέτη στην οποία επαναξιολογήθηκε η διατροφική αξία των αυγών καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το εν λόγω ζωικό προϊόν με την ιδιαίτερα υψηλή περιεκτικότητα σε χοληστερόλη ίσως να μην είναι και τόσο επιβλαβές για την υγεία μας, το αντίθετο μάλιστα...
Παρασκευή, 15/11/2024 - 13:41
— Photo: UNSPLASH
News4Health Team News4Health Team

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Σαν Ντιέγκο ανέλυσαν τα δεδομένα υγείας 890 ανδρών και γυναικών και διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση δύο έως τεσσάρων αυγών την εβδομάδα συνδέεται με χαμηλότερα επίπεδα χοληστερόλης, σύμφωνα με τη μελέτη τους η οποία δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Nutrients» . Η ανάλυσή τους βασίζεται σε δεδομένα από μια μελέτη για την υγιή γήρανση που ξεκίνησε το 1988 και η οποία εξέτασε τρεις πτυχές της γνωστικής λειτουργίας σε μεσήλικες και ηλικιωμένους σε μια περίοδο τεσσάρων ετών.

Από τις 531 γυναίκες που εξετάστηκαν, όσες ανέφεραν ότι έτρωγαν περισσότερα αυγά, εμφάνισαν μικρότερη μείωση στη βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη μνήμη. Ωστόσο, αυτή η συσχέτιση δεν παρατηρήθηκε στους άνδρες. Μια άλλη ανάλυση δεδομένων μιας ομάδας από διαφορετική δεκαετία, βρήκε ότι οι άνδρες που έτρωγαν περισσότερα αυγά σημείωσαν καλύτερα σκορ στα γνωστικά τεστ, ενώ δεν παρατηρήθηκε το ίδιο στις γυναίκες. Αυτό υποδηλώνει ότι υπάρχουν και άλλοι παράγοντες, που πρέπει να διευκρινιστούν με περαιτέρω έρευνα.

Οι ερευνήτριες δημόσιας υγείας Ντόνα Κριτζ- Σίλβερστάιν και Ρίκι Μπέτενκουρ από το UCSD υποστηρίζουν ότι «παρά τα υψηλά επίπεδα διατροφικής χοληστερόλης», τα ευρήματά τους δείχνουν ότι «τα αυγά δεν έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία και μπορεί να παίζουν ρόλο στη διατήρηση της γνωστικής λειτουργίας».

Για σχεδόν μισό αιώνα, οι γιατροί συμβούλευαν τους ανθρώπους να αποφεύγουν τα ζωικά προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε χοληστερόλη, όπως τα αυγά, το βούτυρο ή την κρέμα γάλακτος, επειδή αυτά τα τρόφιμα πιστεύεται ότι αυξάνουν τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα και ως εκ τούτου, τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων.

Αν και αυτό μπορεί να ισχύει για ανθρώπους που πάσχουν από ορισμένες παθήσεις, όπως ο διαβήτης, τα νέα στοιχεία δείχνουν ότι τα κορεσμένα λίπη, η ζάχαρη και το νάτριο είναι οι κύριοι παράγοντες που συμβάλλουν στη συσσώρευση πλάκας στις αρτηρίες και όχι η διατροφική χοληστερόλη. Το πρόβλημα είναι ότι πολλά τρόφιμα πλούσια σε χοληστερόλη περιέχουν επίσης αυξημένες ποσότητες κορεσμένων λιπαρών. Τα αυγά και τα οστρακοειδή είναι οι δύο βασικές εξαιρέσεις, ανάλογα με τον τρόπο μαγειρέματός τους.

Τα αυγά είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες και πλούσια σε θρεπτικά συστατικά τρόφιμα, που θα μπορούσαν να μειώσουν τα επίπεδα χοληστερόλης, μια επίδραση που φαίνεται να βοηθά στην προστασία από τη γνωστική έκπτωση. Ίσως αυτός είναι ένας λόγος για τον οποίο η κατανάλωση αυγών συνδέθηκε με ελαφρώς βελτιωμένες βαθμολογίες γνωστικών τεστ μεταξύ των γυναικών στην πρόσφατη ανάλυση, ωστόσο απαιτείται περαιτέρω έρευνα για να διερευνηθεί αυτή η συσχέτιση.

Οι ερευνήτριες επισημαίνουν στη μελέτη τους ότι τα αυγά είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, αμινοξέα και χοληστερόλη και αυτοί οι παράγοντες θα μπορούσαν ενδεχομένως να βοηθήσουν στη διατήρηση της δομής και της λειτουργίας των νευρώνων στον εγκέφαλο. Τα αυγά περιέχουν επίσης καροτενοειδή, τα οποία συνδέονται με βελτιωμένες γνωστικές επιδόσεις και χολίνη, η οποία είναι πρόδρομος ενός κρίσιμου νευροδιαβιβαστή.

Απομένουν ακόμη πολλά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν σχετικά με τα διατροφικά οφέλη των αυγών, αλλά τα πρόσφατα ευρήματα παρέχουν πρόσθετες ενδείξεις ότι εάν ένα τρόφιμο έχει υψηλή περιεκτικότητα σε χοληστερόλη, αυτό δεν σημαίνει πάντα ότι είναι κακό για το οργανισμό μας.

Πηγή: ΕΡΤNEWS

  • ΜΕΛΕΤΗ
  • ΑΥΓΑ
  • ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ
  • ΧΟΛΗΣΤΕΡΟΛΗ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Διαβήτης και παχυσαρκία: Σπάζοντας την αλυσίδα
Διαβήτης και παχυσαρκία: Σπάζοντας την αλυσίδα 21 Νοεμβρίου 2024
ΠΟΥ: Αυξημένα σε ποσοστό άνω του 200% τα κρούσματα ιλαράς στην Ευρώπη 15 Νοεμβρίου 2024
ΠΟΥ: Αυξημένα σε ποσοστό άνω του 200% τα κρούσματα ιλαράς στην Ευρώπη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Όγκοι εγκεφάλου: Από τα πρώτα συμπτώματα μέχρι τη νευροχειρουργική αντιμετώπιση
Health Talk
08/06/2026 - 10:52

Όγκοι εγκεφάλου: Από τα πρώτα συμπτώματα μέχρι τη νευροχειρουργική αντιμετώπιση

Νέα μελέτη συσχετίζει την κατανάλωση φυτικών ινών με χαμηλότερο κίνδυνο Αλτσχάιμερ
Διατροφή
05/06/2026 - 10:01

Νέα μελέτη συσχετίζει την κατανάλωση φυτικών ινών με χαμηλότερο κίνδυνο Αλτσχάιμερ

Δέκα τροφές που κάνουν τον εγκέφαλο να παίρνει περισσότερες... στροφές
Διατροφή
04/06/2026 - 13:04

Δέκα τροφές που κάνουν τον εγκέφαλο να παίρνει περισσότερες... στροφές

Στοιχειωμένες σκέψεις, φαντάσματα, παραφυσικά φαινόμενα και εγκέφαλος
Ψυχική Υγεία
02/06/2026 - 08:57

Στοιχειωμένες σκέψεις, φαντάσματα, παραφυσικά φαινόμενα και εγκέφαλος

Wearables συσκευές: Όταν η ένδειξη της οθόνης προκαλεί αχρείαστο άγχος για την υγεία
Ψυχική Υγεία
01/06/2026 - 12:12

Wearables συσκευές: Όταν η ένδειξη της οθόνης προκαλεί αχρείαστο άγχος για την υγεία

Το αλκοόλ και η σύνδεσή του με καρκίνο, άνοια και καρδιοπάθειες
Υγεία
29/05/2026 - 19:57

Το αλκοόλ και η σύνδεσή του με καρκίνο, άνοια και καρδιοπάθειες

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Σάλος στη Γαλλία με δημόσιους λειτουργούς που εμπλέκονται με σεξουαλική ή έμφυλη βία
Επικαιρότητα
10/06/2026 - 03:44
Εθελοντική αιμοδοσία στο Προεδρικό Μέγαρο στις 15 Ιουνίου
Επικαιρότητα
10/06/2026 - 00:08
UCB: Νέο πρόσωπο στην ειδική διεύθυνση για την πρόσβαση των ασθενών στις καινοτόμες θεραπείες
Pharma News
09/06/2026 - 21:47
Γιατί δεν πρέπει να το φοβόμαστε το Laser μυωπίας το καλοκαίρι
Health Talk
09/06/2026 - 20:52
EFPIA: Το «κλειδί» για επενδύσεις άνω των 45 δισ. ευρώ στην έρευνα και την ανάπτυξη στη βιοτεχνολογία
Pharma Policy
09/06/2026 - 20:04
Γεωργιάδης: «Ανοίγουμε πολλές θέσεις για μόνιμο και επικουρικό προσωπικό στο ΕΚΑΒ»
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 19:38
Θετική γνωμοδότηση από τον ΕΜΑ σε νέο φάρμακο για τον μεταστατικό καρκίνο του παχέος εντέρου
Pharma News
09/06/2026 - 19:21
Εθελοντές του ΕΕΣ προσέφεραν τις πρώτες βοήθειες σε θύμα τροχαίου στην Ποσειδώνος
Επικαιρότητα
09/06/2026 - 18:44
Από το Λύκειο στο Πανεπιστήμιο: Το κρίσιμο καλοκαίρι για τους πρωτοετείς και ο ρόλος των γονέων
Ψυχική Υγεία
09/06/2026 - 18:11
ΕΝΑΣΕΛ: Βήματα προόδου έχει κάνει η Ελλάδα στη συμμετοχή των ασθενών στη χάραξη πολιτικής υγείας
Patient Talk
09/06/2026 - 17:43
Καταδίκη χειρουργού που έκανε προληπτική μαστεκτομή σε ασθενή χωρίς γονιδιακή ένδειξη για καρκίνο
Επικαιρότητα
09/06/2026 - 17:18
Βραδιά αφιερωμένη στην Ιατρική Αριστεία και βραβεύσεις στο Μαρούσι
Επικαιρότητα
09/06/2026 - 16:31
Ο FDA ενέκρινε φάρμακο της Pfizer για την αιμορροφιλία σε παιδιά
Pharma News
09/06/2026 - 15:57
Θεμιστοκλέους: «Συνολικά 8.000 μόνιμες και επικουρικές θέσεις στο ΕΣΥ για το 2026»
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 15:32
Ετήσια έκθεση της EUDA για τα ναρκωτικά: Τουλάχιστον 7.600 θάνατοι στην ΕΕ από υπερβολική δόση
Ψυχική Υγεία
09/06/2026 - 15:14
ASCO 2026: Η ιατρική ακριβείας αλλάζει το τοπίο στην ογκολογία – Νέες θεραπείες για δύσκολους καρκίνους
Υγεία
09/06/2026 - 15:00
Νέα ΚΥΑ: Από την 1η Ιουλίου ισχύουν οι εξαιρέσεις στη χρήση μολύβδου
Επικαιρότητα
09/06/2026 - 14:33
Νέο ιατρείο διαταραχών μνήμης στο ΙΑΣΩ Γενική Κλινική
Υπηρεσίες Υγείας
09/06/2026 - 14:16
ΙΟΒΕ: Το εισόδημα εξακολουθεί να καθορίζει την πρόσβαση στην υγεία και τη φροντίδα στην Ελλάδα
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 14:00
Βότανο της κινεζικής ιατρικής θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στη θεραπεία της τριχόπτωσης
Υγεία
09/06/2026 - 13:00
Φάρμακο για την ανάπτυξη των μυών φαίνεται να προστατεύει από την απώλεια μυϊκής μάζας κατά τη λήψη GLP-1
Υγεία
09/06/2026 - 12:00
Το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και η Moderna ξεκινούν κλινικές δοκιμές εμβολίου που θα μπορούσε να προλαμβάνει τον καρκίνο
Υγεία
09/06/2026 - 11:00
Γεωργιάδης από την Καστοριά: Το υπουργείο Υγείας πέτυχε 100% απορρόφηση των διαθέσιμων πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 09:54
Η κακή ποιότητα ύπνου στην παιδική ηλικία συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης στην εφηβεία
Ψυχική Υγεία
09/06/2026 - 09:00
Καλπάζει ο ιός Εμπόλα στην Κεντρική Αφρική: Ανησυχία για διασυνοριακή μετάδοση
Υγεία
09/06/2026 - 08:20
Μ. Βρετανία: «Τέλος» στα σολάριουμ; – Στο τραπέζι καθολική απαγόρευση
Πολιτική Υγείας
08/06/2026 - 22:00
Πόσο συχνά αεριζόμαστε; Πια υπάρχει εφαρμογή καταγραφής!
Υγεία
08/06/2026 - 21:00
Η μικροβιακή αντοχή ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο μέσω των ωκεανών
Υγεία
08/06/2026 - 20:00
Τι συμβαίνει στο λίπος όταν χάνουμε κιλά;
Υγεία
08/06/2026 - 19:00
Καρδιο-ογκολογία: Πώς η έγκαιρη παρακολούθηση προστατεύει την καρδιά των γυναικών με καρκίνο του μαστού
Υγεία
08/06/2026 - 18:30

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Βραβείο εξωστρέφειας από το ΕΒΕΑ στην ELPEN για την εξαγωγική της δραστηριότητα
Pharma News
08/06/2026 - 12:09
ΠΟΕΔΗΝ: Νέες κινητοποιήσεις υγειονομικών την Τετάρτη 10 Ιουνίου για τον αποκλεισμό από τα ΒΑΕ
Πολιτική Υγείας
08/06/2026 - 13:52
Γεωργιάδης: «Η βοήθεια των ιδιωτών προς το ΕΣΥ δεν είναι ντροπή, ούτε αδυναμία του κράτους»
Πολιτική Υγείας
08/06/2026 - 14:19
Καταγγελίες για σοβαρές ελλείψεις σημαντικού υγειονομικού υλικού στο Νοσοκομείο της Νίκαιας
Πολιτική Υγείας
08/06/2026 - 14:59
Θεμιστοκλέους: Στις 3 ώρες και 40 λεπτά ο μέσος χρόνος αναμονής στα επείγοντα
Πολιτική Υγείας
08/06/2026 - 17:00
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo