ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ερευνητές βρήκαν τον τρόπο για να «φρενάρετε» την γήρανση

Υγεία
Ερευνητές βρήκαν τον τρόπο για να «φρενάρετε» την γήρανση
Η μείωση της καθημερινής κατανάλωσης θερμίδων κατά 25% μπορεί να επιβραδύνει το ρυθμό της γήρανσης κατά 2-3%, σύμφωνα με τον αναπληρωτή Καθηγητή Επιδημιολογίας του Τμήματος Γενετικής του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας, Daniel Belsky.
Παρασκευή, 03/03/2023 - 12:14
— Photo: Photo by Andres Ayrton
Χριστίνα Παναγιώτα Βελαλή Χριστίνα Παναγιώτα Βελαλή

Η μείωση της καθημερινής κατανάλωσης θερμίδων κατά 25% μπορεί να επιβραδύνει το ρυθμό της γήρανσης κατά 2-3%, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature Aging.

Αν και το ποσοστό 2-3% μπορεί να φαίνεται μικρό, άλλες έρευνες έχουν δείξει ότι συνδέεται με 10-15% μειωμένο κίνδυνο θανάτου για τα επόμενα 15 χρόνια ζωής.

Στη μελέτη συμμετείχαν 75 εθελοντές που συνέχισαν την κανονική τους διατροφή και 145 εθελοντές που περιόρισαν την κατανάλωση θερμίδων κατά 25%. Οι εθελοντές της δεύτερης ομάδας είχαν 2-3% μειωμένο ρυθμό γήρανσης στο διάστημα των 2 ετών που εξέτασε η μελέτη, όπως ανέφεραν οι συγγραφείς.

Παρά το γεγονός ότι ο ρυθμός της γήρανσης επιβραδύνθηκε, οι επιστήμονες της μελέτης δεν παρατήρησαν στατιστικώς σημαντικές διαφορές σε 2 από τους δείκτες της βιολογικής γήρανσης από τις αναλύσεις που έκαναν στους εθελοντές, γεγονός που δείχνει ότι τα αποτελέσματα σίγουρα θα πρέπει να επιβεβαιωθούν από μελλοντικές μελέτες.

Σχολιασμός των Αποτελεσμάτων από την Επιστημονική Κοινότητα

Όταν ρωτήθηκε αν η διαδικασία της γήρανσης μπορεί πράγματι να επιβραδυνθεί στον άνθρωπο, ο επικεφαλής της έρευνας, Daniel Belsky, PhD, υποστήριξε ότι αυτό πράγματι προκύπτει από τα αποτελέσματα της μελέτης. Δηλαδή, με απλές παρεμβάσεις στον τρόπο ζωής και συγκεκριμένα στη διατροφή μας μπορούμε να επιβραδύνουμε τη γήρανση.

Ωστόσο, οι συγγραφείς της μελέτης “Antiaging diets: Separating fact from fiction” η οποία δημοσιεύτηκε πριν από περίπου 2 χρόνια στο επιστημονικό περιοδικό Science, είχαν αντίθετη άποψη. Όπως υποστήριξαν, αν και πράγματι ο περιορισμός των θερμίδων πιθανώς μπορεί να επηρεάσει τη διαδικασία της γήρανσης, μία μείωση της τάξης του 25% δεν είναι δυνατό να διατηρηθεί μακροπρόθεσμα.

Η Διαλειμματική Νηστεία

Ο περιορισμός των θερμίδων συνδέεται με διάφορες δίαιτες, μεταξύ των οποίων και με τη διαλειμματική νηστεία, τόνισε ο Belsky.

«Η διαλειμματική νηστεία άρχισε να γίνεται και στον άνθρωπο όταν παρατηρήσαμε σημαντικά οφέλη στις μελέτες με πειραματόζωα. Στη δίαιτα αυτή γίνεται σημαντική μείωση στην κατανάλωση θερμίδων, επομένως παρατηρούνται συχνά οφέλη στους ασθενείς αντίστοιχα με αυτά που παρατηρήσαμε στη μελέτη μας», εξήγησε.

«Βέβαια, δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι ο περιορισμός των θερμίδων συνήθως συνοδεύεται και από μεγαλύτερα διαστήματα νηστείας. Κατά συνέπεια, δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα αν τα οφέλη που παρατηρήσαμε συνδέονται με τα μεγαλύτερα διαστήματα νηστείας ή τον περιορισμό των θερμίδων. Αυτό θα πρέπει να απαντηθεί από μελλοντικές μελέτες», κατέληξε.

Διαβάστε επίσης=> Αδυνάτισμα: Διατροφή με το «ρολόι» ή περιορισμός των θερμίδων; Ποια είναι η καλύτερη τακτική

Τελευταία τροποποίηση στις 03/03/2023 - 11:06
  • ΘΕΡΜΙΔΕΣ
  • ΓΗΡΑΝΣΗ
  • ΕΡΕΥΝΑ
  • ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗ ΝΗΣΤΕΙΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

ECDC για Γρίπη πτηνών: Ο κίνδυνος μετάδοσης για την Ευρώπη παραμένει χαμηλός
ECDC για Γρίπη πτηνών: Ο κίνδυνος μετάδοσης για την Ευρώπη παραμένει χαμηλός 02 Μαρτίου 2023
«Σύνδρομο του Τυχερού Κοριτσιού»: Η νέα «σκοτεινή» τάση του Tik-Tok - Οι επιπτώσεις που επιφέρει 06 Μαρτίου 2023
«Σύνδρομο του Τυχερού Κοριτσιού»: Η νέα «σκοτεινή» τάση του Tik-Tok - Οι επιπτώσεις που επιφέρει

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11

Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών

Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00

Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους

Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ
Υγεία
12/06/2026 - 11:00

Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ

Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00

Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση

Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή
Υγεία
11/06/2026 - 14:00

Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00

Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

3ο ΣΦΕΕ Summit: Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας για να γίνει κόμβος φαρμακευτικής καινοτομίας
Pharma Policy
12/06/2026 - 17:06
Λαμπερά εγκαίνια για το νέο κέντρο γυναικολογίας και γονιμότητας Prolific
Υπηρεσίες Υγείας
12/06/2026 - 16:32
Υπογεννητικότητα: Οι ερευνητές εστιάζουν στον ρόλο των έξυπνων κινητών
Υγεία
12/06/2026 - 16:11
Νέες συστάσεις από τον EMA για το βαλπροϊκό οξύ και το εμβόλιο κατά του chikungunya
Pharma Policy
12/06/2026 - 15:47
Νέα προειδοποίηση ΠΟΥ για τον Έμπολα: Η επιδημία εξακολουθεί να εξαπλώνεται στο Κονγκό
Υγεία
12/06/2026 - 15:32
Οι καρδιοπαθείς ζητούν μείωση της συμμετοχής σε φάρμακα για προχωρημένη ανεπάρκεια
Patient Talk
12/06/2026 - 15:17
Καρκίνος του μαστού στους άνδρες: Η συχνότητα, τα συμπτώματα και οι παράγοντες κινδύνου
Υγεία
12/06/2026 - 15:00
Η ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ στο 3ο SFEE SUMMIT: «Σημαντικό βήμα προόδου το "Προλαμβάνω" αλλά πρέπει να συνεχίσουμε»
Patient Talk
12/06/2026 - 14:37
IQ Genomix και Ομάδα Αιγαίου σε ακριτικά νησιά δωρεάν προληπτικούς ελέγχους καρκίνου του παχέος εντέρου
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 14:14
Αγγούρι: 8 λόγοι που αξίζει να το βάζετε καθημερινά στο πιάτο σας
Διατροφή
12/06/2026 - 14:00
Αγαπηδάκη: Το «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ» συνεχίζεται έως το 2030 – Νέα φάση από την 1η Σεπτεμβρίου 2026
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 13:48
Εμβόλιο σχεδιασμένο από τεχνητή νοημοσύνη δοκιμάστηκε για πρώτη φορά σε ανθρώπους
Υγεία
12/06/2026 - 13:00
Γεωργιάδης: Σύνδεση MyHealth app με το «ηλεκτρονικό βραχιολάκι» μέσα στον Ιούνιο
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 12:00
Γιαννάκος: Διπλασιάζονται οι μισθοί των ιεραρχών και οι εργαζόμενοι του ΕΣΥ τίποτα!
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 11:50
Συστατικό συμπληρωμάτων για τους πόνους των αρθρώσεων φαίνεται να επιταχύνει την εξέλιξη του Αλτσχάιμερ
Υγεία
12/06/2026 - 11:00
Υποβοηθούμενη αναπαραγωγή: Νέες δυνατότητες με τη δωρεά γεννητικού υλικού από γνωστό δότη
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 10:42
Πρεμιέρα για τα από στόματος GLP-1 στην Ευρώπη - Πράσινο φως για το χάπι της Novo Nordisk στη Μ. Βρετανία
Pharma News
12/06/2026 - 10:00
Λύκος: 5 ασθενείς με σοβαρές επιπλοκές σε ύφεση μετά από θεραπεία με γενετικά τροποποιημένα κύτταρα
Υγεία
12/06/2026 - 09:00
Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Sports Excellence Hub στο SNF Nostos 2026
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 07:21
Η ΕΙΝΑΠ ζητεί την άμεση ενίσχυση της αιμοδοσίας του Νοσοκομείου «Μεταξά»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 03:38
Θεσσαλονίκη: Εκατοντάδες πολίτες θα χορέψουν ζεϊμπέκικο σε δράση για το Αλτσχάιμερ
Patient Talk
12/06/2026 - 00:04
3ο ΣΦΕΕ Summit: Η δύσκολη ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και δημοσιονομικής σταθερότητας
Pharma Policy
11/06/2026 - 23:39
Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες
Pharma News
11/06/2026 - 22:34
Λίβανος: Δέκα εργαζόμενοι νοσοκομείου της Τύρου τραυματίστηκαν από ισραηλινές βόμβες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 22:09
Σουηδία: Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχουν smartphone
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 21:54
Πρωτεΐνες, διατροφή και αυτοάνοσα: Πόσο επηρεάζουν τη φλεγμονή και την ποιότητα ζωής;
Health Talk
11/06/2026 - 21:36
ΠΕΦ: Η Ελλάδα κατέχει ξεχωριστή θέση στο οικοσύστημα της Ευρωπαϊκής φαρμακοβιομηχανίας
Pharma Policy
11/06/2026 - 21:13
Θεμέλιο της σύγχρονης καρδιαγγειακής ιατρικής η ιατρική ακριβείας
Υγεία
11/06/2026 - 20:52
Καταγγελίες υγειονομικών για πολύωρες αναμονές και διήμερη παραμονή ασθενών στα ΤΕΠ Νίκαιας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 20:28
Ο ΕΕΣ στις «Ημέρες Θάλασσας 2026» με μεγάλη δράση ενημέρωσης για τις Πρώτες Βοήθειες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 20:04

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Θετική γνωμοδότηση από τον ΕΜΑ σε νέο φάρμακο για τον μεταστατικό καρκίνο του παχέος εντέρου
Pharma News
09/06/2026 - 19:21
Γεωργιάδης: «Ανοίγουμε πολλές θέσεις για μόνιμο και επικουρικό προσωπικό στο ΕΚΑΒ»
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 19:38
UCB: Νέο πρόσωπο στην ειδική διεύθυνση για την πρόσβαση των ασθενών στις καινοτόμες θεραπείες
Pharma News
09/06/2026 - 21:47
Η GSK εξαγοράζει τη Nuvalent έναντι 10,6 δισ. δολαρίων και ενισχύει τη θέση της στον τομέα της ογκολογίας
Pharma News
10/06/2026 - 09:00
Πώς ο συνδυασμός φρούτων με τσάι μπορεί να δημιουργήσει ασπίδα για την υγεία της καρδιάς
Διατροφή
10/06/2026 - 10:00
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo