ΜΕΝΟΥ ΚΛΕΙΣΙΜΟ
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • DIGITAL HEALTH
  • FITNESS
  • HEALTH TALK
  • PATIENT TALK
  • PET
  • PHARMA NEWS
  • PHARMA POLICY

News4Health.gr

  • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
  • PHARMA NEWS
  • PET
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Νέες συστάσεις για τη λήψη συμπληρώματων διατροφής στις ΗΠΑ, ποιες βιταμίνες δεν αποτελούν ασπίδα προστασίας σύμφωνα με νέα μελέτη

Υγεία
Νέες συστάσεις για τη λήψη συμπληρώματων διατροφής στις ΗΠΑ, ποιες βιταμίνες δεν αποτελούν ασπίδα προστασίας σύμφωνα με νέα μελέτη
Στις ΗΠΑ ο περισσότερος κόσμος παίρνει συμπληρώματα διατροφής γιατί θεωρεί ότι κάνουν καλό στην συνολική του υγεία. Μια νέα επισκόπηση μελέτης έδειξε πάντως ότι δεν υπάρχουν επαρκείς ενδείξεις σχετικά με το γεγονός πόσο μάλλλον σε ό,τι αφορά την πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων και του καρκίνου.
Τρίτη, 28/06/2022 - 13:43
— Photo: pixabay
News4Health Team News4Health Team

Σύμφωνα με πρόσφατα επίσημα δεδομένα από ερωτηματολόγια στις ΗΠΑ, 52% των ερωτηθέντων ενηλίκων ανέφερε ότι χρησιμοποίησε τουλάχιστον 1 συμπλήρωμα διατροφής τις προηγούμενες 30 ημέρες, ενώ 31% ανέφερε ότι χρησιμοποίησε συμπλήρωμα πολυβιταμινών. Ο πιο συχνά αναφερόμενος λόγος χρήσης συμπληρωμάτων διατροφής είναι για τη συνολική υγεία και ευεξία ή για την κάλυψη θρεπτικών κενών στη διατροφή.

Η Ειδική Ομάδα Προληπτικής Ιατρικής στις ΗΠΑ (US Preventive Services Task Force, USPSTF) επανεξέτασε υπάρχοντα δεδομένα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των μεμονωμένων συμπληρωμάτων διατροφής ή πολυβιταμινών για τη μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων, καρκίνου και θνησιμότητας στον γενικό ενήλικο πληθυσμό, καθώς και με τις πιθανές βλάβες από τη λήψη τους.

Οι συστάσεις, στις οποίες κατέληξε το USPSTF, δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στο διεθνές επιστημονικό περιοδικό JAMA. Οι καθηγητές της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Λίνα Πάσχου (Επίκουρη Καθηγήτρια Ενδοκρινολογίας), Θεοδώρα Ψαλτοπούλου (Καθηγήτρια Θεραπευτικής-Επιδημιολογίας-Προληπτικής Ιατρικής) και Θάνος Δημόπουλος (Καθηγητής Θεραπευτικής-Αιματολογίας-Ογκολογίας και Πρύτανης ΕΚΠΑ) συνοψίζουν τα κύρια σημεία των συστάσεων.

Οι καρδιαγγειακές παθήσεις και ο καρκίνος είναι οι 2 κύριες αιτίες θανάτου και από κοινού ευθύνονται για περίπου τους μισούς θανάτους στις ΗΠΑ ετησίως. Η φλεγμονή και το οξειδωτικό στρες έχει αποδειχθεί ότι έχουν ρόλο τόσο στην παθογένεια των καρδιαγγειακών παθήσεων όσο και του καρκίνου και τα συμπληρώματα διατροφής μπορεί να έχουν αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση.

Μετά την ανάλυση των δεδομένων, το USPSTF καταλήγει συγκεκριμένα ότι οι βλάβες από τη λήψη διαφόρων συμπληρωμάτων διατροφής με βήτα καροτένιο υπερτερούν των οφελών για την πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων ή καρκίνου. Το USPSTF δηλώνει επίσης ότι δεν υπάρχει καθαρό όφελος από τη λήψη συμπληρωμάτων με βιταμίνη Ε για την πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων ή καρκίνου. Το USPSTF συμπεραίνει γενικότερα ότι τα στοιχεία είναι ανεπαρκή για τον προσδιορισμό της ισορροπίας των οφελών και των βλαβών από τη λήψη πολυβιταμινούχων συμπληρωμάτων για την πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων ή καρκίνου. Το USPSTF καταλήγει ακόμη στο συμπέρασμα ότι τα στοιχεία είναι ανεπαρκή για τον προσδιορισμό της ισορροπίας των οφελών και των βλαβών από τα συμπληρώματα με μεμονωμένα ή ζεύγη θρεπτικών συστατικών (εκτός από το βήτα καροτένιο και τη βιταμίνη Ε) για την πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων ή καρκίνου.

Συμπερασματικά, το USPSTF δηλώνει σαφώς κατά της χρήσης συμπληρωμάτων βήτα καροτένιου ή βιταμίνης Ε για την πρόληψη καρδιαγγειακών παθήσεων ή καρκίνου, ενώ τα τρέχοντα στοιχεία είναι ανεπαρκή για την αξιολόγηση της ισορροπίας των οφελών και βλαβών από τη χρήση άλλων συμπληρωμάτων.

Η μελέτη

Τελευταία τροποποίηση στις 28/06/2022 - 14:42
  • ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
  • ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ
  • ΕΚΠΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

To αντιγριπικό εμβόλιο μειώνει τον κίνδυνο Αλτσχάιμερ
To αντιγριπικό εμβόλιο μειώνει τον κίνδυνο Αλτσχάιμερ 28 Ιουνίου 2022
Με αυτούς τους τρόπους μπορείς να «ρίξεις» την αρτηριακή σου πίεση 28 Ιουνίου 2022
Με αυτούς τους τρόπους μπορείς να «ρίξεις» την αρτηριακή σου πίεση

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Sports Excellence Hub στο SNF Nostos 2026
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 07:21

Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Sports Excellence Hub στο SNF Nostos 2026

Η άσκηση ως φυσικός σύμμαχος απέναντι στον καρκίνο
Fitness
11/06/2026 - 19:42

Η άσκηση ως φυσικός σύμμαχος απέναντι στον καρκίνο

Νέο αντιανδρογόνο στη θεραπευτική φαρέτρα για τον μη μεταστατικό καρκίνο του προστάτη
Υγεία
05/06/2026 - 09:36

Νέο αντιανδρογόνο στη θεραπευτική φαρέτρα για τον μη μεταστατικό καρκίνο του προστάτη

Νέο φάρμακο αλλάζει το κλινικό τοπίο στη θεραπεία του καρκίνου παγκρέατος
Υγεία
04/06/2026 - 09:51

Νέο φάρμακο αλλάζει το κλινικό τοπίο στη θεραπεία του καρκίνου παγκρέατος

Επίπτωση και επιβίωση από μεταστατικό καρκίνο του μαστού με βάση πρόσφατα δεδομένα
Υγεία
02/06/2026 - 09:16

Επίπτωση και επιβίωση από μεταστατικό καρκίνο του μαστού με βάση πρόσφατα δεδομένα

Μεταστατικός καρκίνος του μαστού: Αύξηση περιστατικών και σε γυναίκες κάτω των 40
Υγεία
27/05/2026 - 16:00

Μεταστατικός καρκίνος του μαστού: Αύξηση περιστατικών και σε γυναίκες κάτω των 40

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Sports Excellence Hub στο SNF Nostos 2026
Επικαιρότητα
12/06/2026 - 07:21
Η ΕΙΝΑΠ ζητεί την άμεση ενίσχυση της αιμοδοσίας του Νοσοκομείου «Μεταξά»
Πολιτική Υγείας
12/06/2026 - 03:38
Θεσσαλονίκη: Εκατοντάδες πολίτες θα χορέψουν ζεϊμπέκικο σε δράση για το Αλτσχάιμερ
Patient Talk
12/06/2026 - 00:04
3ο ΣΦΕΕ Summit: Η δύσκολη ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και δημοσιονομικής σταθερότητας
Pharma Policy
11/06/2026 - 23:39
Πολυκυστικές ωοθήκες και γονιμότητα: Λύσεις για μια αθέατη διαταραχή που επηρεάζει χιλιάδες γυναίκες
Pharma News
11/06/2026 - 22:34
Λίβανος: Δέκα εργαζόμενοι νοσοκομείου της Τύρου τραυματίστηκαν από ισραηλινές βόμβες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 22:09
Σουηδία: Τα παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών δεν πρέπει να έχουν smartphone
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 21:54
Πρωτεΐνες, διατροφή και αυτοάνοσα: Πόσο επηρεάζουν τη φλεγμονή και την ποιότητα ζωής;
Health Talk
11/06/2026 - 21:36
ΠΕΦ: Η Ελλάδα κατέχει ξεχωριστή θέση στο οικοσύστημα της Ευρωπαϊκής φαρμακοβιομηχανίας
Pharma Policy
11/06/2026 - 21:13
Θεμέλιο της σύγχρονης καρδιαγγειακής ιατρικής η ιατρική ακριβείας
Υγεία
11/06/2026 - 20:52
Καταγγελίες υγειονομικών για πολύωρες αναμονές και διήμερη παραμονή ασθενών στα ΤΕΠ Νίκαιας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 20:28
Ο ΕΕΣ στις «Ημέρες Θάλασσας 2026» με μεγάλη δράση ενημέρωσης για τις Πρώτες Βοήθειες
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 20:04
Η άσκηση ως φυσικός σύμμαχος απέναντι στον καρκίνο
Fitness
11/06/2026 - 19:42
ΕΟΦ και Αστυνομία ξήλωσαν κύκλωμα παράνομων φαρμάκων και ουσιών ντόπινγκ με έσοδα άνω του 1 εκατ. ευρώ
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 19:19
ΗΠΑ: Από τον Μάιο ξεκίνησε το φαινόμενο Ελ Νίνιο σύμφωνα με τη NOAA
Επικαιρότητα
11/06/2026 - 18:54
3o SFEE Summit: Στοίχημα για την Ευρώπη η στρατηγική αυτονομία και στον κλάδο της Υγείας
Pharma Policy
11/06/2026 - 18:27
Bristol Myers Squibb: Ορόσημο η έγκριση συνδυαστικού σχήματος για το προχωρημένο λέμφωμα Hodgkin
Pharma News
11/06/2026 - 18:02
Θεραπεία πυρηνικής ογκολογίας στο ΠΓΝ Αλεξανδρούπολης σε ασθενή με προχωρημένο καρκίνο προστάτη
Υγεία
11/06/2026 - 17:26
Με τη χρυσή διαπίστευση του JCI και την επόμενη τριετία το νοσοκομείο «Ερρίκος Ντυνάν»
Υπηρεσίες Υγείας
11/06/2026 - 17:02
Θεμιστοκλέους: Προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τις νέες μονάδες ανακουφιστικής φροντίδας
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 16:38
Δωρεά 120 απινιδωτών και ισάριθμων κιτ πρώτων βοηθειών στο ΕΚΠΑ από τη UNI-PHARMA
Pharma News
11/06/2026 - 16:21
Ο ρόλος της βιταμίνης C στην υγεία του εγκεφάλου των ηλικιωμένων - Τι έδειξε έρευνα
Υγεία
11/06/2026 - 16:00
Εγκυμοσύνη: Το κλειδί για την αποτροπή των επιπλοκών είναι η κίνηση
Υγεία
11/06/2026 - 15:00
Νέα ανακάλυψη για τη νόσο Crohn και την ελκώδη κολίτιδα – Εντοπίστηκε μηχανισμός που πυροδοτεί τη φλεγμονή
Υγεία
11/06/2026 - 14:00
Γεωργιάδης: Αρχές Ιουλίου σε εφαρμογή το νέο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στα νοσοκομεία
Pharma Policy
11/06/2026 - 13:25
Τα ζαχαρούχα αναψυκτικά συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του ήπατος
Διατροφή
11/06/2026 - 13:00
Έκκληση του ΠΟΥ για καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων πολιτών από τη ζέστη
Πολιτική Υγείας
11/06/2026 - 12:29
Φάρμακο μειώνει κατά 60% τον κίνδυνο εμφάνισης ρευματοειδούς αρθρίτιδας
Υγεία
11/06/2026 - 12:00
Η πολιτική Τραμπ για τις τιμές των φαρμάκων πυροδοτεί σύγκρουση μεταξύ φαρμακοβιομηχανίας και ευρωπαϊκών κυβερνήσεων
Pharma Policy
11/06/2026 - 11:15
Παγκόσμιο Κύπελλο: Από ποιες μολυσματικές ασθένειες κινδυνεύουν οι φίλαθλοι
Υγεία
11/06/2026 - 10:00

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Γεωργιάδης από την Καστοριά: Το υπουργείο Υγείας πέτυχε 100% απορρόφηση των διαθέσιμων πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 09:54
ΙΟΒΕ: Το εισόδημα εξακολουθεί να καθορίζει την πρόσβαση στην υγεία και τη φροντίδα στην Ελλάδα
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 14:00
Νέο ιατρείο διαταραχών μνήμης στο ΙΑΣΩ Γενική Κλινική
Υπηρεσίες Υγείας
09/06/2026 - 14:16
Ο FDA ενέκρινε φάρμακο της Pfizer για την αιμορροφιλία σε παιδιά
Pharma News
09/06/2026 - 15:57
Θεμιστοκλέους: «Συνολικά 8.000 μόνιμες και επικουρικές θέσεις στο ΕΣΥ για το 2026»
Πολιτική Υγείας
09/06/2026 - 15:32
News4Health.gr
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Copyright © 2019 - 2026 SPORTNEWS ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΑΕ. All rights reserved.
ΜΕΛΟΣ #232426 ΤΟΥ Μ.Η.Τ. Μέλος #232426 του Μ.Η.Τ.
developed by Nuevvo