Ισχυρό εργαλείο που θα ενισχύεται σταδιακά χαρακτήρισε ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης το νέο δωρεάν τηλεφωνικό αριθμό 1566, που τίθεται σε εφαρμογή για την εξυπηρέτηση των πολιτών από αύριο Τρίτη 15 Ιουλίου. Η δωρεάν τετραψήφια τηλεφωνική γραμμή θα περιλαμβάνει και τις περισσότερες από 100 τηλεφωνικές γραμμές που αφορούσαν σε υπηρεσίες υγείας.
"Το Υπουργείο Υγείας, αξιοποιώντας τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και σε αγαστή και καθημερινή συνεργασία με τον κύριο Παθανάση και τους συνεργάτες του, αλλάζουμε το ΕΣΥ", ανέφερε ο κ. Γεωργιάδης.
Όπως ανέφερε ο Υπουργός Υγείας, γύρω στις 40 ήταν οι τηλεφωνικές γραμμές που αφορούσαν στην ψυχική υγεία, ενώ κάθε νοσοκομείο είχε τη δική του τηλεφωνική γραμμή. Τώρα όλες αυτές θα βρίσκονται σε έναν αριθμό, το 1566, με εξαίρεση το 166, το οποίο θα συνεχίσει να λειτουργεί ανεξάρτητα, καθώς πρόκεται για παροχή ιατρικής πληροφόρησης και έχει δυνατότητα γεοεντοπισμού. Η ιδέα για τη δημιουργία του 1566 προήλθε από τον αντίστοιχο αριθμό 1535 του Υπουργείου Εργασίας, όπως τόνισε ο κ. Γεωργιάδης.
Μεταξύ άλλων, οι πολίτες θα μπορούν να κλείνουν ραντεβού σε νοσοκομεία, διαγνωστικά κέντρα αλλά και να ενημερώνονται για τη διαθεσιμότητα φαρμάκων που αναζητούν, ενώ θα λειτουργεί και "ανάποδα" όπως σημείωσε ο Υπουργός Υγείας. Έτσι, μέσω του 1566, υπηρεσίες θα καλούν πολίτες για να τους ενημερώνουν για παράδειγμα για τον προγραμματισμό απογευματινού χειρουργείου ή για να υπενθυμίσουν ενεργό παραπεμπτικό στο πλαίσιο του "Προλαμβάνω", αλλά θα χειρίζεται και θεματα που αφορούν στην κατ'οίκον παράδοση ΦΥΚ, του ΕΟΠΥΥ, μια γραμμή που αντιμετώπιζε προβλήματα λόγω της μεγάλης ζήτησης.
Εκτιμάται ότι με αυτόν τον τρόπο θα μειωθούν οι αναμονές και η ταλαιπωρία και το Υπ. Υγείας θα έχει καλύτερη εποπτεία των υπηρεσιών, βελτιστοποιώντας τις διαδικασίες και την πληροφόρηση που λαμβάνει ο πολίτης σε πραγματικό χρόνο.
Πρόκειται για ένα έργο που χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και θα ολοκληρωθεί σε τρεις φάσεις:
- Ιούλιος – Σεπτέμβριος (Α’ Φάση): Έναρξη λειτουργίας Μηχανισμού και ένταξη κύριων υπηρεσιών για την πληροφόρηση και εξυπηρέτηση πολιτών
- Οκτώβριος – Δεκέμβριος (Β’ Φάση): Ανάπτυξη του Μηχανισμού με την είσοδο των Field Officers, που θα εκπαιδευτούν και θα έχουν διοικητικό ρόλο για τις ανάγκες που θα προκύπτουν, και την επέκταση των υπηρεσιών πληροφόρησης και εξυπηρέτησης
- Ιανουάριος – Ιούνιος (Γ’ Φάση): Πλήρης εξάπλωση και είσοδος του συνόλου των υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας, των εποπτευόμενων δομών και υπηρεσιών
Στην πρώτη φάση, ο πολίτης θα μπορεί ενδεικτικά να κλείνει ραντεβού , να ενημερωθεί για τα εμβολιαστικά προγράμματα, για την παράδοση και παραλαβή ΦΥΚ και να υποδέχεται παράπονα πολιτών. Αρχικά θα μπορεί να κλείνει ο πολίτης ραντεβού σε πρωτοβάθμιες δομές υγείας και από Σεπτέμβριο θα ενταχθούν και τα νοσοκομεία.