Yποστήριξη στους ογκολογικούς ασθενείς από τη διάγνωση μέχρι τη θεραπεία και την αποκατάσταση και διασφάλιση εύκολης πρόσβασης σε δεδομένα στους γιατρούς που θα διευκολύνει την έγκαιρη λήψη αποφάσεων φιλοδοξεί να προσφέρει να προσφέρει το έργο «Ψηφιακός Μετασχηματισμός Διαχείρισης Περίθαλψης Ογκολογικών Ασθενών», που υλοποιούν το υπουργείο Υγείας και η ΗΔΙΚΑ, μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Τα οφέλη του έργου που περιλαμβάνει το εθνικό μητρώο νεοπλασματικών ασθενειών, mobile εφαρμογές και ψηφιακά ιατρικά συμβούλια, παρουσίασε ο Κωνσταντίνος Μιχαλίτσης, προϊστάμενος της Διεύθυνσης Συστημάτων Δευτεροβάθμιας Φροντίδας Υγείας, μιλώντας στην ενημερωτική εκδήλωση για το έργο που διοργάνωσαν, στο πλαίσιο της 89ης ΔΕΘ η ΗΔΙΚΑ και το υπουργείο Υγείας
Για το εθνικό μητρώο νεοπλασματικών ασθενειών που έχει τεθεί σε λειτουργία από τον Φεβρουάριο, σημείωσε ότι συγκεντρώνει το ιστορικό, τις θεραπείες και τις διαγνώσεις, μπορούν να συνδεθούν σε αυτό παθολογοανατομικά εργαστήρια και διασφαλίζει καλύτερη φροντίδα για τον ασθενή και δίνει τη δυνατότητα σχεδιασμού πολιτικών υγείας με βάση ακριβή δεδομένα.
«Από την αποσπασματική καταγραφή, περνάμε σε ολοκληρωμένη διαλειτουργική υποδομή» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Χαρακτήρισε τις εφαρμογές στα κινητά τηλέφωνα «ψηφιακό σύμμαχο κάθε ασθενή» που τον συνδέουν με την ιατρική ομάδα και την κοινότητα. Μεταξύ άλλων, θα μπορούν οι ασθενείς να κλείσουν online ραντεβού, αλλά και να συμμετέχουν σε κοινότητα υποστήριξης, μειώνοντας το αίσθημα της μοναξιάς.
Οι γιατροί θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν τα συμπτώματα των ασθενών, με τρόπο που διασφαλίζει τα προσωπικά τους δεδομένα. Ο κ. Μιχαλίτσης επικαλέστηκε διεθνή δεδομένα, με βάση τα οποία ανάλογες εφαρμογές βελτιώνουν κατά 70% τη συμμόρφωση των ασθενών με τη θεραπεία και μειώνουν το άγχος τους.
Για τα ψηφιακά ογκολογικά συμβούλια, στα οποία μπορούν να συμμετάσχουν ογκολόγοι και άλλοι επαγγελματίες υγείας μέσω τηλεδιάσκεψης, είπε ότι διασφαλίζουν διαφάνεια και λογοδοσία και την ασφαλή και στοχευμένη φροντίδα για τον ασθενή.
Την εκτίμηση ότι το έργο θα ολοκληρωθεί μέσα σε λίγους μήνες διατύπωσε ο διευθύνων σύμβουλος της αναδόχου εταιρείας NOVA ICT, Αλέξανδρος Μπρέγιαννης.
Την ετοιμότητα των ογκολόγων να εφαρμόσουν τα ψηφιακά εργαλεία, να τα αξιολογήσουν και αν χρειάζεται να τα βελτιώσουν προς όφελος των ασθενών τους, εξέφρασε ο πρόεδρος της Εταιρείας Ογκολόγων Παθολόγων Ελλάδος Εμμανουήλ Σαλουστρος.
Την εκδήλωση συντόνισε ο πρόεδρος της ΗΔΙΚΑ, Ιωάννης Καραγιάννης.
Από 1/1/2026 σε πλήρη λειτουργία ο Εθνικός Ηλεκτρονικός Φάκελος Υγείας
Ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στην εκδήλωση της ΗΔΙΚΑ με θέμα «Η υγεία σου στα χέρια σου: Ιατρικός Φάκελος Ασθενούς» στο πλαίσιο της 89ης ΔΕΘ, ανακοίνωσε την την ολοκλήρωση του Εθνικού Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας (ΕΗΦΥ) μέχρι το τέλος του 2025 και την πλήρη παραγωγική λειτουργία του από την 1η Ιανουαρίου 2026, ενώ στάθηκε και στο έργο του Εθνικού Μητρώου Νεοπλασιών, το οποίο επί 25 χρόνια ήταν το πάγιο αίτημα της κοινότητας καρκινοπαθών και πλέον λειτουργεί αποτελώντας το κεντρικό ψηφιακό εργαλείο παρακολούθησης των θεραπειών των ογκολογικών ασθενών.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο Ψηφιακό Ογκολογικό Συμβούλιο το οποίο ξεκίνησε να λειτουργεί πιλοτικά στο Θεαγένειο και επεκτείνεται σε όλα τα ογκολογικά νοσοκομεία της χώρας.
«Ρυθμίσαμε τις τελευταίες λεπτομέρειες και πλέον μπορούν να συνδεθούν όλα τα ογκολογικά νοσοκομεία της χώρας και οι ογκολογικές μονάδες των επαρχιακών νοσοκομείων να συνδεθούν με τον Ψηφιακό Ογκολογικό Συμβούλιο» σημείωσε.
Με το νέο σύστημα, οι ογκολόγοι σε οποιοδήποτε νοσοκομείο της χώρας θα μπορούν να συνεργάζονται εξ αποστάσεως με συναδέλφους τους από εξειδικευμένα ογκολογικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, προσφέροντας καλύτερες και πιο σύγχρονες θεραπείες στους ασθενείς.
«Ένας ογκολόγος που πχ είναι στο νοσοκομείο Σερρών θα μπορεί για τον ασθενή του να μπαίνει στο Ψηφιακό Ογκολογικό Συμβούλιο, να καλεί πέντε συναδέλφους του απ’ τα καλύτερα ογκολογικά νοσοκομεία των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης και να εξετάζουν την περίπτωση του ασθενούς και τι καλύτερο μπορούν να κάνουν για να βελτιώσουν τη θεραπεία του», ανέφερε ο υπουργός, εξηγώντας τη διαφορά με την έως τώρα πρακτική, όπου ο ασθενής έπρεπε να ταξιδέψει με τον φάκελό του για να πάρει δεύτερη γνώμη.
«Μιλάμε για επανάσταση», τόνισε, προσθέτοντας ότι η νέα δυνατότητα θα διευκολύνει την πρόσβαση σε καινοτόμες θεραπείες και κλινικές μελέτες, ενώ «είμαστε οι πρώτοι που το κάνουμε σε όλη την ΕΕ».
Ραντεβού με γιατρούς από 1η Οκτωβρίου με ένα «κλικ»
Ο κ. Γεωργιάδης ανακοίνωσε ότι από την 1η Οκτωβρίου οι πολίτες θα μπορούν να κλείνουν ραντεβού και με όλα τα δημόσια νοσοκομεία μέσω του myHealth app, κάτι που θα προσθέσει 7 εκατομμύρια ραντεβού στη βάση δεδομένων.
«Πρακτικά το να κλείσεις ραντεβού με γιατρό στην Ελλάδα από 1η Οκτωβρίου θα είναι υπόθεση που δεν θα ξαναπασχολήσει κανέναν Έλληνα και καμία Ελληνίδα», είπε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι ήδη με την εφαρμογή ο μέσος χρόνος αναμονής μειώθηκε «από τους τρεις μήνες στις τρεις μέρες».
Ψηφιακός βοηθός με τεχνητή νοημοσύνη
Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να ενταχθεί στο myHealth app ένας ψηφιακός βοηθός με τεχνητή νοημοσύνη (chatbot), ο οποίος θα διευκολύνει ακόμη περισσότερο τους χρήστες. Ο χρήστης θα μπορεί να δίνει φωνητικές εντολές πχ για αναζήτηση φαρμάκων, αποστολή εξετάσεων στον γιατρό ή κλείσιμο ραντεβού. «Ακόμη και οι ηλικιωμένοι θα μπορούν να το χρησιμοποιούν εύκολα. Θα μιλούν και η εφαρμογή θα εκτελεί την εντολή», ανέφερε.
«Δεν θα χρειάζεται να ξέρεις τίποτα. Θα του μιλάς, θα του λες “βρες μου τι πήρα χτες και θα στο βγάζει”. Θα λες “πώς να κλείσω ραντεβού” και θα σου κλείνει ραντεβού αυτόματα. Θα λες “στείλε στο γιατρό τις εξετάσεις μου” και θα τις στέλνει μόνο του», ανέφερε ο υπουργός, δίνοντας απάντηση και στην αγωνία των ανθρώπων μεγαλύτερης ηλικίας που δεν γνωρίζουν τη χρήση της τεχνολογίας . Παράλληλα υπογράμμισε ότι με την εξέλιξη αυτή η ζωή θα γίνει ευκολότερη, τα ιατρικά λάθη λιγότερα και ο ασθενής θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί την αγωγή του, να μην ξεχνά να πάρει τα φάρμακά του.
Πηγή: ΑΠΕ